بازاریابی با بودجه صفر؛ شدنی است یا نشدنی؟!

چکیده : بازاریابی با بودجه صفر در دنیای اینترنت تا حدودی برای شما امکان پذیر خواهد بود. حتی در بسیاری از موارد دیده شده که کسب و کارهای تازه کار چطور با استفاده از روش های ساده و رایگانی که دنیای اینترنت در اختیار آنها گذاشته است، توانسته پله های ترقی و پیشرفت را طی کنند.

اهمیت تبلیغات این روزها بر کسی پوشیده نیست و همه کسب و کارها می دانند که بدون تبلیغات توانایی دوام آوردن در بازار رقابتی را ندارند. همیشه می گویند که وقتی بودجه کافی به تبلیغات اختصاص دهیم، بازاریابی اینترنتی به بهترین شکل انجام خواهد شد.

اما آیا این یعنی وقتی بودجه کافی برای انجام تبلیغات در راستای بهبود دیجیتال مارکتینگ نداریم، باید دست روی دست بگذاریم؟ یا این که فقط روش هایی که باعث تحمیل هزینه های زیاد به یک کسب و کار می شوند اثر گذار هستند؟

بازاریابی با بودجه صفر در دنیای اینترنت تا حدودی برای شما امکان پذیر خواهد بود. حتی در بسیاری از موارد دیده شده که کسب و کارهای تازه کار چطور با استفاده از روش های ساده و رایگانی که دنیای اینترنت در اختیار آنها گذاشته است، توانسته پله های ترقی و پیشرفت را طی کنند.

 

 

آیا بازاریابی با بودجه صفر امکان پذیر است؟

بهتر است عبارت بودجه صفر را از ذهن خود بیرون کنید و خسیس نباشید. هزینه های مختصر در زمان انجام بازاریابی اینترنتی می توانند در طولانی مدت تاثیرات مثبتی روی کسب و کار شما بگذارند. اما این روزها استفاده از شبکه های اجتماعی روشی مناسب و بدون نیاز به هزینه برای انجام بازاریابی اینترنتی است. البته به جز استفاده از شبکه های اجتماعی نیز راه های دیگری نیز وجود دارد که بتوانید با هزینه مختصر (یا حتی بدون هیچ هزینه ای) توجه کاربران اینترنت را به خود جلب کنید.

کمی خلاقیت، پشت کار و یادگیری دائمی در زمینه تکنیک ها و روش های دیجیتال مارکتینگ می تواند سرنخ های خوبی برای شروع کار در این زمینه به شما بدهد. اما روش های رایگان بازاریابی برای ابتدا کار یک کسب و کار مناسب هستند و در صورتی که بخواهید به درصد بیشتری از مشتریان فضای اینترنتی را به سمت محصول یا خدمات خود جذب کنید، باید آماده رقابت شوید.

چرا که مطمئن باشید که اگر رقیبتان برای ارائه محصول یا خدمات مشابه در فضای اینترنت سراغ روش های حرفه ای برود و بودجه زمان بیشتری را به این کار اختصاص دهد، هیچ نامی از کسب و کار شما بر سر زبان ها نخواهد بود. پس می توان نتیجه گرفت که بازاریابی با بودجه صفر صرفا تا مقطعی از کار پاسخگوی نیاز شما خواهد بود و برای رسیدن به مراتب بالاتر باید بودجه کافی به بازاریابی آنلاین اختصاص دهید.

 

 

سنگ بزرگ در بازاریابی آنلاین، نشانه نزدن است!

بیایید واقع گرا باشیم؛ نمی توانید همزمان هم به دنبال بازاریابی با بودجه صفر باشید و هم اهداف بزرگی برای آینده خود ترسیم کنید. بهتر است هدف گذاری شما برای بازاریابی آنلاین به گونه ای باشد که دستیابی به آنها با توجه به بودجه و زمانی که در اختیار دارید محل به نظر نرسد.

چرا برای بازاریابی اینترنتی با هزینه بسیار کم، شما باید تلاش بیشتری داشته باشید و همچنین زمان بیشتری بگذارید. اما وقتی اهدافتان دست نیافتنی و یا بسیار بزرگ به نظر برسند، شاید اشتیاق شما برای فعالیت در زمینه دیجیتال مارکتینگ کم شود.

پس برای شروع کار و زمانی که بودجه کافی ندارید، سراغ روش هایی بروید که نیاز به هزینه ندارند. چرا که به وضوح دیده شده بسیاری از افراد روی روش هایی تمرکز می کنند که برای انجام آنها نیاز به سرمایه خواهند داشت و به این صورت از ادامه کار دلسرد خواهند شد. اما وقتی سراغ روش هایی بروید که می توانند بدون نیاز به هزینه تاثیرات مثبتی روی بهبود دیجیتال مارکتینگ ما بگذارند، زمان و انرژی خود را بیهوده هدر نداده اید.

 

استفاده از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی اینترنتی

شبکه های اجتماعی در بازاریابی اینترنتی

استفاده از شبکه های اجتماعی برای بازاریابی اینترنتی یک روش بسیار مناسب و دارای پتانسیل است. امروزه درصد زیادی از کاربران اینترنت وابستگی شدیدی به شبکه های اجتماعی دارند و بسیاری از فعالیت های خود از دنبال کردن اخبار، مشاهده مدل های جدید لباس و تلف کردن وقت گرفته تا خرید مایحتاج خود را از طریق شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام انجام می دهند.

از سوی دیگر باید در نظر داشته باشید که شبکه های اجتماعی مختلف مانند اینستاگرام، فیسبوک، توییتر، لینکدین و… هر کدام دسته های خاصی از کاربران اینترنت را به خود جذب می کنند. از همین رو باید بدانید که در کدام شبکه اجتماعی چه ترفندها و روش هایی برای پیشرفت وجود دارد و هوشمندانه از آنها استفاده کنید.

 

طراحی سایت با کمترین هزینه

برای بازاریابی آنلاین به شکل موثر حتما به یک وب سایت مناسب نیاز خواهید داشت و خوشبختانه امروزه می توان با هزینه های ناچیز یک سایت مناسب در اختیار داشته باشید. اگر به دنبال طراحی یک سایت ارزان قیمت هستید، پیشنهاد میکنم با دوستان من در مجموعه دارکوب تماس بگیرید تا شما را به بهترین شکل ممکن راهنمایی کنند.

طراحی سایت ارزان

بسیاری تصور می کنند که طراحی سایت برای دستیابی به اهداف بازاریابی اینترنتی باید به بهترین شکل ممکن انجام شود. اما نباید فراموش کرد که امروزه ابزارهای رایگان و غیر رایگان زیادی هستند که استفاده از آنها باعث می شود تا مجبور به پرداخت هزینه های گزاف برای برنامه نویسی، طراحی و… نباشید. در نتیجه با هزینه ای مختصر می تواند یک سایت زیبا و کاربر پسند داشته باشید.

یک وب سایت مناسب می تواند تبدیل به قلب دیجیتال مارکتینگ شود. البته بهتر است قبل از انجام این کار به خوبی در این خصوص تحقیق کنید تا با آگاهی بیشتری در این مسیر قدم بگذارید.

 

برای بازاریابی آنلاین روی وجه تمایز خود کار کنید

بازاریابی آنلاین زمانی برای شما اثر بخش خواهد بود که بتوانید به بهترین نحو ممکن نقاط تمایز خود با رقیبانتان را به مشتریان نشان دهید. بسیاری از ایده های کوچک در ابتدای کار با نقاط قوتی وارد کار می شوند که آنها را نسبت به سایر کسب و کارهای مشابه متمایز می کند.

وقتی در مراحل اولیه پیشرفت خود در بازاریابی اینترنتی به شکل هوشمندانه ای سراغ معرفی مزایایی بروید که در اختیار مشتریان خود می گذارید، قطعا تاثیر بهتری روی آنها خواهید گذاشت. هویت کسب و کار یا خدماتی که در اینترنت ارائه می شود، با مزایایی که در اختیار مشتریان قرار می دهد مشخص می شود.

پس این مزایا را برای مخاطبان یا کاربران شبکه های اجتماعی پر رنگ کنید تا به این صورت در ذهن آنها دوام داشته باشید. در سایت یا شبکه های اجتماعی توجه به این نکته اجازه می دهد در طولانی مدت نتایج بسیار بهتری بگیرید.

 

دوام آوردن اصل اساسی بازاریابی آنلاین است

دیجیتال مارکتینگ هیچگاه نمی تواند در مدت زمان بسیار کوتاه نتایج خیره کننده ای به همراه داشته باشد. به خصوص در شرایطی که به دنبال بازاریابی با بودجه صفر هستید، نباید انتظار پیشرفت ناگهانی داشته باشید.

اما از طرفی اگر بتوانید پشتکار و مداومت کافی به خرج دهید قطعا در آینده پاداش این کار را دریافت خواهید کرد. برای پیشرفت در این مسیر شاید به سرمایه زیادی نیاز نخواهید داشته باشید (یا حداقل در اوایل مسیر می توانید با هزینه محدود پیشرفت کنید) اما بدون داشتن مداومت به جایی نخواهید رسید.

پس همین روش های ساده که به احتمال زیاد بسیاری از شما با آنها آشنایی قبلی دارید را باید به خوبی درک کنید و به اهمیت آنها واقف شوید. چرا که تنها وقتی می توانید ثابت قدمانه به رفتن در این مسیر ادامه دهید که به نتیجه مثبت اعمال خود در آینده ایمان داشته باشید.

 

 

چطور بازاریابی آنلاین را با کمترین هزینه شروع کنیم؟

بازاریابی اینترنتی ارزان

عمده ترین مشکل کسب و کارهای کوچک برای شروع بازاریابی دیجیتالَ مربوط به قدم های اول این مسیر می شود. برای این که مسیر خود را بهتر پیدا کنید. پس برای این که روند کار برای شما راحت تر شود در ادامه این مراحل را با هم به صورت مختصر بررسی می کنیم.

  • بخشی از جامعه که در بازار هدف شما قرار می گیرند را بهتر بشناسید. چرا که به این صورت برای تولید محتوا یا انتقال یک پیام به مخاطبان خود؛ تاثیرگذاری بیشتری خواهید داشت.
  • شخصیت کسب و کار خود را با توجه به شناختی که از مخاطبانتان دارید آماده کنید و به آنها نشان دهید.
  • همیشه به دنبال راهکاری برای حل مشکل کاربر باشید، نه این که تنها هدفتان فروش محصول به او باشد.
  • همیشه روایت به عنوان ساده ترین و تاثیرگذارترین پیام تبلیغاتی (چه در دنیای واقعی و چه اینترنت) شناخته می شود. پس برای انتقال پیام تبلیغاتی خود به مخاطب از طریق سایت، شبکه های اجتماعی و… سراغ روایت جذاب بروید. در این روایت جذاب باید نقاط قوت خود نسبت به رقیبان، مزایا و… را نشان دهید.

 

سخن نهایی

از متخصصین مجموعه دارکوب تشکر می کنیم که تجربیات و دانش خود در خصوص بازاریابی با بودجه صفر را با ما در میان گذاشتند. اما نکته مهمی که دارندگان کسب و کارهای کوچک و تازه کار باید بدانند این است که همیشه بازاریابی اینترنتی با بودجه حداقل پاسخگوی نیاز شما نیست.

وقتی در مسیر پیشرفت و رقابت قرار گرفتید، باید بتوانید همگام با بقیه در بازار دوام بیاورید و گاهی این دوام آوردن نیازمند پرداخت هزینه خواهد بود. پس بهتر است برای برنامه ریزی روید بازاریابی اینترنتی خود سراغ یک متخصص دیجیتال مارکتینگ یا فردی با تجربه در این زمینه بروید تا بتوانید پیشرفتی بادوام و سودآورد داشته باشید.

 

در آخر می خواهیم سایتی را معرفی کنیم که می توانید با استفاده از آن به صورت رایگان، فرآیند دیجیتال مارکتینگ خود را انجام دهید و نتیجه دلخواهی را کسب کنید. نام این وبسایت که یک سایت درج آگهی به حساب می آید، “رایگان بفروش (SellFree)” است.

در این سایت امکانات زیادی قرار گرفته است که می توانید در فرآیند بازاریابی آنلاین خود از آنها بهره بگیرید، اما دو مورد زیر از مهم ترین این موارد هستند:

  • ثبت آگهی رایگان: شما می توانید در سریعترین زمان ممکن آگهی خود را در این سایت درج کرده و فروش خود را افزایش دهید.
4.9/5 - (9 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.