ایاصوفیه: کلیسا، مسجد و موزه

به ایاصوفیه خوش آمدید ، جایی که ۱۵۰۰ سال تاریخ مسیحی و اسلامی در کنار هم دیده می شود.زمانی که کلیسای جامع بزرگ قسطنطنیه و بعداً یک مسجد امپراتوری عثمانی بود ، این مرکز عبادت سابق مسیحیان و مسلمانان اکنون یک موزه بی نظیر برای جهان است. در ارتفاع باورنکردنی گنبد معروف و معماری شگفت انگیز شگفت زده می شوید ، بقایای درخشان موزاییک های طلای اصلی را ببینید و از تاریخچه این نماد استانبول مطلع شوید.جدول زمانی تور ارزان استانبول  ما را ببینید و آن را به برنامه سفر امروز استانبول خود اضافه کنید!

بیشتر بدانید:

برجسته ترین ویژگی تاریخ استانبول بدون شک این است که این شهر پایتخت سه امپراتوری جهانی بود: امپراتوری روم ، بیزانس و عثمانی . در قرن ۴ امپراتوری روم گسترش یافت. به لطف موقعیت استراتژیک ، استانبول به عنوان پایتخت جدید انتخاب شدبه جای رم توسط امپراتور کنستانتین بزرگ. بیش از شش سال شهر مرتب شده و دیوارهای شهر گسترش یافت. در آن دوره معابد ، ساختمانهای رسمی ، کاخ ها ، حمام ها و هیپدروم ساخته شد. رسما اعلام شد که این شهر پایتخت امپراتوری روم در سال ۳۳۰ میلادی است در میان مردم ، این شهر در طول تاریخ خود “پلیس” نامیده می شده است. این قابل درک است که امپراطوران پس از کنستانتین بزرگ به تلاش خود برای زیباسازی شهر ادامه دادند. اولین کلیساهای این شهر پس از سلطنت کنستانتین ساخته شدند.از موزه ایاصوفیه دیدن کنید و در تاریخ آن غرق شوید و با مزایای گذرگاه توریست استانبول این سازه بی نظیر را کشف کنید شبیه این بنا در تور ارزان آنتالیا فقط میتوان هادریان را نام برد.

چه کسی ایاصوفیه را ساخته است؟

پس از فروپاشی امپراتوری روم غربی در قرن ۵ ، استانبول برای سالها پایتخت امپراتوری روم شرقی (بیزانس) شد. این شهر در دوره بیزانس بازسازی شد. دیوارهای باشکوه شهر استانبول توسط امپراطور تئودوسیوس دوم ساخته شد . در قرن ششم ، این شهر بیش از نیم میلیون نفر سکونت داشت و عصر طلایی دیگری تحت حکومت امپراتور ژوستینیان تجربه شد. ایاصوفیه ، که تا به امروز باقی مانده است ، یک اثر معماری است که در این دوره ساخته شده است. ایاصوفیه ، یکی از بناهای منحصر به فرد و بازمانده از تاریخ معماری جهان ، همچنین جایگاه اساسی برای تاریخ هنر دارد. ایاصوفیه معروف با آثار هنری شاهکارش قابل شناسایی است.

تاریخ ایاصوفیه

اولین ایاصوفیه با تأثیر معماران و دانشمندان بیزانسی که از فرهنگ های شرقی در تور ارزان ارمنستان بازدید کردند ، به عنوان یک کلیسا با سقف چوبی ، دیوارهای سنگی و سه شبستان بر روی ویرانه های معبد آرتمیس در جهت شمال به جنوب ساخته شد. طبق نسخه خطی بیزانسی قرن ۹ ، معمار ایاصوفیه اول افراتاس نام داشت.

موزه ایاصوفیه: یک نقطه جذاب

امروزه موزه ایاصوفیه یکی از پربازدیدترین جاذبه های استانبول و شاید از همه جاذبه های دیدنی است . اگر می خواهید اطلاعات بیشتری کسب کنید می توانید از موزه ایاصوفیه بازدید کرده و به وب سایت موزه مراجعه کنید. اگر تعجب می کنید که موزه ایاصوفیه کجاست ، مطمئن باشید که در بهترین مکان شهر قرار دارد. همه کسانی که به استانبول می روند از ایاصوفیه که مرواریدی از شبه جزیره تاریخی است که در آن قرار دارد بازدید می کنند. این مکان در مهمترین مکان مشرف به دریای مرمره و تنگه بسفر در شهر استانبول قرار دارد که قاره ها و تمدن ها را به هم نزدیک می کند. امروزه ایاصوفیه به عنوان نمادی از گردهم آوردن تمدن ها به حیات خود ادامه می دهد و علی رغم همه جنجال ها ، اهمیت تاریخی را حفظ می کند.تورهای هدایت ایاصوفیه و کاخ توپکاپی را می توانید در سلطان احمد بخرید . به راحتی می توانید از ایاصوفیه تا بازار بزرگ پیاده روی کنید . اما برای رفتن از فرودگاه استانبول به ایاصوفیه باید از شاتل فرودگاه استانبول یا سرویس ترانسفر استفاده کنید.

آیا دوست دارید با تورهای رایگان گذرگاه توریستی استانبول در ایاصوفیه بگردید و سفر استانبول خود را به تجربه ای فراموش نشدنی تبدیل کنید؟ استانبول که در دو قاره قرار دارد ، چیزهای زیادی برای ارائه به بازدیدکنندگان خود دارد و ما بستری برای برنامه ریزی و ذخیره و سازماندهی تورهای گروهی شما است. با استفاده از مزایای گذرگاه توریستی استانبول ، می توانید به ۳۵+ جاذبه و خدمات از جمله تورهای موزه راهنما ، سفر دریایی و سایر موارد دسترسی آزاد داشته باشید … اگر می خواهید از آن لذت ببرید این رویداد برای کودکان و بزرگسالان مناسب است. یا اگر به دنبال چیزی فرهنگی هستید ، تور موزه پرابا کمال شکوه در بی اوغلو منتظر شماست.ایجاد لحظات به یاد ماندنی در استانبول هرگز آسانتر نبوده است. بنابراین برای برنامه ریزی یک سفر باورنکردنی و یک تجربه فرهنگی ، به صفحات  ما سفر کرده و شیرجه بروید. برای کارت گردشگری استانبول می توانید از طریق کارت اعتباری یا نقدی پرداخت کنید. با زیرساخت های بین المللی ارائه شده توسط استانبول کارت می توانید به صورت ایمن خرید کنید.

کلیسا ایا صوفیه با تاریخ عجیب و غریب ابتدا در ۳۶۰ میلادی ، در حکومت بیزانس ها ساخته ولی ۱۱۷ سال بعدش ، مردم آن دیار با شورش ویرانش کردند و سپس بازسازی شد. در حال حاضر یک ساختمان بزرگ از زمان امپراتوری بیزانس است که با  فتح عثمانی این کلیسای توسط سلطان محمد دوم فاتح ، به مسجد شد.

منبع: ایا صوفیه

5/5 - (3 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.