اصلاح لینک چیست و چگونه رتبه بندی را تغییر می دهد؟

لینک بیلدینگ یک استراتژی طولانی، پیچیده و سخت بهینه سازی موتور جستجو است . مطمئناً مزایای بلندمدتی برای وب سئو سایت شما فراهم می کند اما می تواند دشوار و چالش برانگیز باشد. پس از تمام وقت و تلاش خود، می خواهید بیشترین بهره را از لینک بیلدینگ خود ببرید .

به همین دلیل مهم است که وب سایت خود را برای هر لینک شکسته یا گم شده بازبینی کنید ! این به شما کمک می‌کند پیوندهایی را که دیگر کار نمی‌کنند شناسایی کنید، بنابراین می‌توانید فوراً وارد شوید و آنها را اصلاح کنید. اما دقیقاً چگونه این کار را با لینک های داخلی و بک لینک انجام می دهید؟ این جایی است که فرآیند احیای پیوند برای سئو وارد می شود.

مقایسه نام‌های بدون پیوند و اصلاح پیوند

قبل از شروع فرآیند احیای پیوند، باید تفاوت بین پیوند شکسته و غیرپیوندی را درک کنید . بسیاری از مبتدیان پیوندهای شکسته را با منشن های بدون پیوند مرتبط می دانند. اینها دو پیوند بسیار متفاوت هستند.

نام‌های بدون پیوند را نمی‌توان بازیابی کرد، زیرا از ابتدا هرگز مال شما نبودند. اینها صرفاً نام تجاری شما یا هر چیزی است که با آن ارتباط دارد اما به درستی با شما مرتبط نشده است. هنگامی که به صاحب یک وب سایت در مورد نامگذاری بدون پیوند پیام می دهید، یک بک لینک جدید دریافت می کنید (اگر آنها درخواست شما را قبول کنند) نه اینکه بک لینک خراب را برطرف کنید.

در مقابل، لینک های شکسته، لینک های قبلی یا بک لینک هایی هستند که دیگر کار نمی کنند. این ممکن است به دلایل زیر باشد:

  • URL اشتباه املایی یا تایپ شده بود.
  • ساختار URL سایت شما اخیرا تغییر کرده است.
  • ممکن است صفحه وب که در آن پیوند کاربران را هدایت می کند، دیگر در دسترس نباشد.
  • پیوندهایی که به فایل هایی مانند PDF، Google Documents و غیره منتهی می شوند ممکن است منتقل یا حذف شده باشند.
  • صفحه دارای عناصر شکسته است (تداخل افزونه جاوا اسکریپت، HTML، CSS یا CMS).
  • کاربران ممکن است توسط فایروال یا موقعیت جغرافیایی مسدود شوند.

چرا باید پیوندهای از دست رفته را بازیابی کنید

لینک های شکسته برای سئو مضر هستند. خزنده ها می توانند این لینک های شکسته را به عنوان غیر قانونی دسته بندی کنند، به این معنی که شانس رتبه بندی آن صفحات در صفحات نتایج موتور جستجو (SERP) کاهش می یابد.مهم است که پیوندهای شکسته را بازیابی کنید، زیرا اگر این کار را نکنید، آب پیوندی را که آنها ارائه می دهند از دست می دهید. شما نمی توانید از میوه های خشک شده آب بگیرید. علاوه بر این، اصلاح پیوند به شما کمک می کند تا هرگونه صفحه وب معیوب و مشکلات مربوط به پیوند داخلی و ناوبری کلی سایت خود را شناسایی کنید.

علاوه بر این، لینک های شکسته می توانند نرخ پرش کاربران را افزایش دهند. Bounce عملی است که کاربران بلافاصله صفحه را قبل از تعامل با هر یک از عناصر آن ترک می کنند. وقتی کاربران می بینند که یک لینک خراب است، تقریباً مطمئناً صفحه را ترک خواهند کرد. این بر نرخ پرش وب سایت شما تأثیر منفی می گذارد.

لینک های شکسته تا حد زیادی بر تجربه کاربری هر وب سایتی تأثیر می گذارد. وقتی کاربران لینک های شکسته را پیدا می کنند، جریان کاوش در وب سایت شما قطع می شود.

در نهایت، لینک های شکسته این تصور را ایجاد می کنند که شما به خوبی از وب سایت خود مراقبت نمی کنید و این باعث ایجاد شک و تردید در شما و کسب و کار شما می شود.

چگونه لینک های داخلی شکسته را پیدا و رفع کنیم

برای اینکه بتوانیم لینک های داخلی را اصلاح کنیم، ابتدا باید آنها را پیدا کنیم. دو گزینه برای یافتن لینک های شکسته وجود دارد. می توانید از ابزار پولی مانند Ahrefs Site Explorer یا ابزار رایگانی مانند Google Analytics استفاده کنید . یک ابزار پولی در مقایسه با یک ابزار رایگان ویژگی های بیشتری دارد اما هر دو می توانند کار پیدا کردن بک لینک های شکسته را انجام دهند.

برای این بحث، از گزینه رایگان که گوگل آنالیتیکس است استفاده می کنیم. برای اینکه این فرآیند کار کند، باید مطمئن شوید که صفحات ۴۰۴ شما دارای عنوان کاملاً متمایز هستند تا Google Analytics آنها را با صفحات دیگر اشتباه نگیرد.

در اینجا مراحلی وجود دارد که باید پس از ورود به Google Analytics دنبال کنید. شما به عنوان دقیق صفحه ۴۰۴ خود نیاز دارید.

به برگه سفارشی سازی که در سمت چپ صفحه نمایش خود قرار دارد بروید. پس از ظاهر شدن گزینه ها، روی Custom Reports کلیک کنید.

سپس گزینه های بیشتری برای گزارش های سفارشی خود خواهید دید. بر روی گزینه New Custom Report کلیک کنید تا یک گزارش برای لینک های شکسته ایجاد شود.

سپس برنامه از شما می خواهد که عنوانی برای گزارش سفارشی خود ارائه دهید. به سادگی چیزی مانند «پیوندهای ورودی شکسته» را تایپ کنید تا بعداً شناسایی آن آسان باشد.

بر روی گزینه Explorer به عنوان نوع گزارش کلیک کنید.

در بخش Metric Groups گزینه های مختلفی را مشاهده خواهید کرد. روی گزینه Add Metric کلیک کنید و Entrances را جستجو کنید.

در قسمت Dimension Drilldowns گزینه های Landing Page و Full Referrer را اضافه کنید.

بعد به قسمت Filters بروید. روی افزودن فیلتر کلیک کنید و عنوان صفحه را جستجو کنید. اولین منوی کشویی سمت چپ را در حالت Include قرار دهید و برای دومین کشویی سمت راست گزینه Exact را انتخاب کنید.

اینجاست که به عنوان دقیق صفحه ۴۰۴ خود نیاز دارید. شما باید این اطلاعات را در فضایی که درست زیر گزینه Exact قرار داده شده وارد کنید.

همه نماها را انتخاب کرده و روی Save کلیک کنید تا گزارش به پایان برسد.

هنگامی که پیوندهایی را که باید اصلاح کنید شناسایی کردید، مراحل بعدی بسیار ساده تر اما زمان بر هستند.شما باید به هر یک از صفحات سایت خود با لینک های خراب بروید و آنها را به روز کنید یا جایگزین کنید. اگر پیوندهایی پیدا کردید که به محتوای حذف شده برای همیشه منجر می شوند، باید آن پیوندها را نیز حذف کنید.

چگونه لینک های خارجی شکسته را پیدا کنیم

اکنون که همه لینک‌های داخلی خراب را شناسایی کرده‌ایم، بیایید در ادامه بک لینک‌های شکسته را پیدا کنیم. بازیابی بک لینک ها می تواند بسیار چالش برانگیزتر از بازیابی لینک های داخلی باشد زیرا با افراد دیگر ارتباط برقرار خواهید کرد.

برای یافتن این بک لینک های گم شده، بهترین ابزار در صنعت Ahrefs Site Explorer است . اگر بتوانید روی این ابزار سرمایه گذاری کنید عالی خواهد بود زیرا می توانید از آن برای شناسایی لینک های داخلی خراب از وب سایت خود نیز استفاده کنید.

اگر یک جایگزین رایگان می‌خواهید، می‌توانید بک لینک جستجوگر رایگان از ابزارهای بررسی SEO را امتحان کنید . نقطه ضعف استفاده از این ابزار رایگان این است که شما فقط می توانید ۱۰۰ بک لینک شکسته را در یک زمان بررسی کنید. اما باز هم، می‌توانید بارها و بارها از این ابزار استفاده کنید تا ۱۰۰ بک لینک شکسته را در یک زمان مشاهده کنید.

هنگامی که این لینک ها را شناسایی کردید، وقت آن است که با صاحبان وب سایت هایی که این بک لینک ها به آنها منتهی می شوند تماس بگیرید. آنها به احتمال زیاد از تماس شما برای به روز رسانی پیوندهای شکسته قدردانی خواهند کرد زیرا این به آنها کمک می کند تا مشکلات مربوط به صفحات وب خود را نیز شناسایی کنند. علاوه بر این، این یک فرصت عالی برای آنها است که به جای ساختن بک لینک های جدید، بک لینک ها را بازیابی کنند!

برای سئوی بهتر از بهبود لینک استفاده کنید

ایجاد یک استراتژی ساخت لینک موثر می تواند پیچیده و زمان بر باشد. عوامل و عناصر زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، مانند یافتن محتوای مناسب برای پیوند دادن و اطمینان از عملکرد صحیح هر صفحه وب. همچنین استرس دریافت بک لینک های با کیفیت بالا از طریق پست مهمان وجود دارد.

به طور کلی، شما نمی خواهید تمام این تلاش ها را با استفاده نکردن از لینک های خود هدر دهید، درست است؟ به همین دلیل مهم است که پیوندهای خود را هر ۳ تا ۶ ماه یکبار بررسی کنید. این تضمین می کند که می توانید لینک های داخلی خراب و بک لینک هایی که وب سایت شما دارد را شناسایی کنید. هرچه زودتر بتوانید آنها را شناسایی کنید، سریعتر می توانید روند بازسازی پیوند خود را شروع کنید.

منبع: سئو سایت سئوورد

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.