ارز دیجیتال، خوب یا بد؟

در سال های گذشته این سوال بارها و بارها تکرار شده است و هر فرد براساس اطلاعات خود به آن پاسخ می­دهد. ما در این مقاله سعی داریم که شما را با این دنیای بزرگ و جذاب آشنا کنیم.

بیت کوین اولین ارز دیجیتالی است که ایده آن در سال ۲۰۰۸ منتشر شد. با این حال اولین بیت کوین درسال ۲۰۰۹ استخراج شد و این اتفاق، شروع دوره ارز دیجیتال در جهان بود.

ارزهای دیجیتال با پرچمداری بیت کوین، هر روز جای خود را در معادلات جهانی پیدا می­کنند و با تمام محدودیت هایی که در پذیرش رمزارزها توسط عامه مردم وجود دارد، همچنان به پیشتازی ادامه می دهند.

تقریبا ساز و کار همه ارزهای دیجیتال مشابه هم هستند. با این حال تفاوت هایی نیز با هم دارند که دراین مقاله فرصت صحبت درمورد آنها نیست.

رمز ارز ها چه مزایایی برای ما دارند؟

این نکته را هیچوقت فراموش نکنید: رمزارزها مانند چاقوی جراحی عمل می کنند و همه چیز بستگی به فردی دارد که از آن استفاده می­کند.

برخی از ویژگی های رمزارزها را با هم مرور می­کنیم.

  • ناشناس بودن طرفین: تصور کنید کیف پول تان را گم کرده اید و یا مفقود شده است. وقتی در کیف پول تان هیچ آدرس و یا کارت شناسایی خاصی مانند کارت ملی یا عابر بانک نداشته باشید، تقریبا کسی نمی­تواند کیف را به شما برگرداند. این مثال تقریبا در رمزارزها هم دیده می شود. شما به هیچ وجه نمی توانید هویت طرف مقابل را کشف کنید، مگر در موارد معدود و آن هم بصورت شانسی!
  • انحصاری نبودن: شما برای استفاده از این ارزها نیازی به اجازه گرفتن و تایید مجوز استفاده از هیچ فرد و یا سازمان ثالثی ندارید.
  • امنیت: اگر در تبادلات خود بدنبال راهی مطمئن و امن هستید، کافیست از رمزارزهایی مانند بیت کوین و اتریوم استفاده کنید. به همین سادگی!
  • سرعت: ما درکشور خود برای پرداخت، یا از پول نقد و یا از کارتخوان استفاده می کنیم. زمانی که شما ازکارتخوان استفاده می کنید، پول شما مستقیما به حساب فروشنده واریز نمی شود بلکه بین ۱ تا ۲۴ ساعت بعد به حساب فرد واریز می گردد. ولی در رمزارزها، انتقال وجه بصورت لحظه ای و آنی صورت می­پذیرد.
  • فرامنطقه ای بودن: یکی از ویژگی های این ارزها، فرامنطقه ای بودنشان است. شما به حساب هر فرد در هر ساعت از شبانه روز که می خواهید، می توانید پول واریز کنید، بدون ترس از محدودیت ها و تحریم ها.
  • عدم محدودیت: شما درصورتی که بخواهید در غالب تراکنش های بانکی عادی، پول جابجا کنید، همیشه با محدودیت روبرو خواهید شد. ولی در رمزارزها شما می توانید بدون محدودیت تا هر قدر که در والت خود ارز ذخیره شده دارید، انتقال وجه انجام دهید و این می تواند برگ برنده شما باشد.

حال که با برخی ویژگی های مهم ارزهای دیجیتال یا رمزارزها آشنا شدیم، بهتراست ببینیم چگونه می توانیم رمزارز تهیه کنیم؟

شیوه های دستیابی به ارز دیجیتال از جمله خرید بیت کوین را می توان به چند دسته تقسیم کرد:

  • استفاده از دستگاه های استخراج یا ماینر: در حال حاضر یکی از شیوه های دریافت بیت کوین، استفاده از دستگاه هایی به نام ماینر می­باشد. ماینرها بسته به قدرت و سرعت خود، قیمت های متفاوتی دارند که گاها تا چند ده میلیون تومان هم می­رسد. این هزینه در ایران جدای از هزینه برق مصرفی می باشد که هزینه استخراج بیت کوین را افزایش می­دهد.
  • دریافت بیت کوین در ازای مشاهده تبلیغات: این هم شیوه ای است برای رسیدن به بیت کوین ولی تحت هیچ شرایطی به این شیوه به چشم کسب درآمد نگاه نکنید؛ چرا که سالها طول می کشد تا شما بتوانید از این طریق به بیت کوین دسترسی پیدا کنید. البته اگر بتوانید!
  • راه کار دیگر استفاده از سیتم های زیر مجموعه گیری است. این راه از راه قبلی تاحدودی معقولانه تر به نظر می­رسد به شرطی که شما مهارت بازاریابی و زیر مجموعه گیری را داشته باشید و مسلما همه این مهارت را ندارند.
  • شاید بتوان گفت بهترین و ساده ترین راه بدست آوردن ارز دیجیتال از جمله بیت کوین، خرید بدون واسطه از سایت های خرید و فروش بیت کوین و خرید ووچر پرفکت مانی و سایر ارز های دیجیتال است که با جستجو در فضای مجازی می­توانید به نام آنها دست پیدا کنید و بعد از خرید، از آن استفاده کنید.

سخن آخر:

با توجه به شتاب فزاینده علم و تکنولوژی و همچنین نیاز روز افزون بشر به هوشمند سازی زندگی خود، به نظر می رسد رسیدن به یک ارز دیجیتال مشترک، راه کاری برای استفاده همگان از تمامی خدمات در سراسر دنیا باشد. مثلا شما بدون نیاز به ایستادن در صف صرافی ها و اتلاف وقت و بدون ترس از سرقت ارزهای مورد نیازتان، می­توانید تنها با استفاده از ارزهای دیجیتالی خود با خیالی آسوده به سفر بروید و یا از تفریحات خود لذت ببرید.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.