ارتقا رم لپ تاپ لنوو + مزایا و تاثیرات آن

لپ تاپ‌ها برعکس رایانه‌های رومیزی، گزینه‌های قابل‌ارتقای کمتری دارند، اما ممکن است کاربران این احساس را داشته باشند که بخشی از سخت‌افزارهای لپ تاپ‌ها مانند رم، باید ارتقا داده شوند که در شرایطی امکان‌پذیر است. از طرفی لپ تاپ‌های برند لنوو امکان ارتقای بیشتری دارند و ما در این مقاله سعی کرده‌ایم به ارتقا لپ تاپ لنوو در بخش رم بپردازیم. البته گفتنی است که این نوع لپ تاپ‌ها قابلیت ارتقا در بخش‌هایی مانند هارد دیسک، سی‌پی‌یو، حافظه سیستم و… را دارند و حتی برخی از مدل‌های لپ تاپ‌ لنوو، این امکان را به روش ساده‌تر در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

حال اجازه دهید در ادامه به بررسی ارتقا لپ تاپ لنوو در بخش رم و مزیت‌های این اقدام اشاره کنیم.

ارتقا رم لپ تاپ لنوو

بررسی ارتقا رم لپ تاپ لنوو

همهٔ دستگاه‌ها دارای رم هستند که در داخل پردازنده یا برد مداری قرار گرفته‌اند. وظیفهٔ رم‌ها این است که دستورات مختلف را اجرا کنند. گفتنی است که لپ تاپ‌ها بدون این قطعه نمی‌توانند کارایی خاصی داشته باشند. درواقع اطلاعاتی که قرار است در سیستم پردازش شود، به‌طور موقت در این بخش ذخیره می‌شود و عملکردی کاملاً متفاوت با هارد دارد، درواقع نوعی ذخیرهٔ اطلاعات برای طولانی مدت است. اما برای این‌که به تعویض رم انواع لپ تاپ لنوو اقدام کنید، باید به یکسری نکات توجه کنید که مهم‌ترین آن‌ها عبارت‌اند از:

  • در ارتقا لپ تاپ لنوو انتخاب اشتباه رم مانند DDR2 به جای DDR3 سبب می‌شود که رم انتخابی در لپ تاپ جای‌گذاری نشود. به‌طورکلی حتماً توجه داشته باشید که قبل از اضافه کردن رم جدید، حتماً تعداد مگاهرتز حافظه رم با آنچه که قبلا داشتید یکسان باشد.
  • انتخاب اشتباه DIMM برای لپ تاپ لنوو، امکان استفاده از آن‌ را در لپ تاپ لنوو از بین می‌برد. درواقع گفتنی است که ماژول‌های رم در لپ تاپ‌ها، کوچک‌تر از ماژول‌های رایانه‌های رومیزی است.

به‌طورکلی برای ارتقا لپ تاپ لنوو در بخش رم، توجه به نکات زیر حائز اهمیت است:

  1. نوع رم (DDR2، DDR3 یا حتی DDR4)؛
  2. مقدار مگاهرتز پشتیبانی‌شده؛
  3. اندازهٔ فیزیکی SO-DIMM.

نحوهٔ بررسی نیاز به ارتقا رم لپ تاپ لنوو

قبل از این‌که به ارتقا رم لپ تاپ لنوو اقدام کنیم، باید مطمئن شویم که لپ تاپی که در اختیار داریم امکان پذیرش قطعهٔ جدید را دارد یا این‌که نمی‌توانیم ارتقا را انجام دهیم. برای این منظور باید لپ تاپ‌تان را باز کنید و وضعیت اسلات‌های رم را بررسی نمایید. اگر جای یکی از اسلات‌های رم خالی بود، درواقع می‌توانید ارتقا لپ تاپ لنوو در بخش رم را انجام دهید. پرواضح است که با این کار، سرعت لپ تاپ را افزایش داده‌اید. البته در این خصوص می‌توانید با نمایندگی لپ تاپ لنوو نیز در تماس باشید تا اگر به هر دلیلی نمی‌توانید لپ تاپ‌تان را باز کنید، متخصصان این حوزه این کار را برایتان انجام دهند.

ارتقا لپ تاپ لنوو چه تأثیری بر عملکرد سیستم دارد؟

در حالت عادی لپ تاپ‌ها به استفاده از رم‌های پرقدرت نیاز ندارند. به همین جهت در اکثر موارد، یک رم ۴ گیگابایت برای لپ تاپ لنوو کفایت می‌کند، اما اگر به هر دلیلی نیاز به اجرای برنامه‌های سنگین دارید و حتی احساس می‌کنید در شرایطی قرار دارید که باید برنامه‌های مختلف را به‌صورت همزمان اجرا کنید، در این صورت ناچار به ارتقا رم لپ تاپ هستید. این در حالی است که برای بسیاری از کاربران عادی لپ تاپ لنوو، به‌کارگیری از بیش از ۸ گیگابایت رم، هیچ اثربخشی خاصی ندارد و تنها هزینهٔ اضافی را در برداشته است.

به‌طورکلی بهتر است براساس نیازتان، نسبت‌به ارتقا رم لپ تاپ اقدام کنید و حتی اگر به تعمیر لپ تاپ لنوو ملزم هستید، نیاز مبرم به بررسی و ارتقا رم لپ تاپ ندارید. البته گفتنی است کاربرانی که بازی روی لپ تاپ اجرا می‌کنند نیز به بهبود کیفیت رم احتیاج دارند، چراکه اجرای بهتر بازی‌ها علاوه‌بر پردازندهٔ گرافیکی، نیاز به رم مناسب دارد.

ارتقا رم لپ تاپ لنوو

مزیت ارتقا لپ تاپ لنوو

حال با توجه به موارد عنوان‌شده تا به اینجای مقاله، ممکن است با این سوال مواجه شده باشید که کاربران در صورت ارتقا رم لپ تاپ لنوو چه مزیت‌هایی را تجربه می‌کنند؟ در ادامه به مهم‌ترین این موارد اشاره می‌کنیم:

  • استفادهٔ طولانی مدت

افزایش و ارتقا رم یا بهبود وضعیت دیگر بخش‌های لپ تاپ لنوو، سبب می‌شود تا از لپ تاپ برای مدت زمان بیشتری استفاده کنیم. این موضوع هزینه‌ها را برای خرید لپ تاپ جدید کاهش می‌دهد و در حال حاضر خواستهٔ بسیاری از کاربران است. به‌طورکلی این موضوع سبب شده‌است تا بسیاری از افراد، به تعمیر لپ تاپ لنوو یا جایگزینی قطعاتی مانند رم اقدام کنند.

  • فروش با قیمت بیشتر

ممکن است تصمیم به فروش لپ تاپ‌تان گرفته باشید، اما از آنجایی که لپ تاپ‌تان قدیمی است، احتمالاً با قیمت پایین‌تری خریدار دارد. این در حالی است که اگر به تعویض قطعاتی مانند رم، سی‌پی‌یو و… اقدام کرده باشید، مسلماً می‌توانید با قیمت بیشتری لپ تاپ لنوو مدنظرتان را بفروشید.

  • افزایش عملکرد سیستم

پرواضح است که ارتقا لپ تاپ لنوو به عملکرد بهتر سیستم کمک می‌کند و درواقع اصلی‌ترین مزیت این کار، همین است و کاربران برای این‌که راحت‌تر بتوانند به اموراتشان در این خصوص بپردازند، تصمیم به ارتقا سیستم می‌گیرند. به‌طورکلی افزایش عملکرد لپ تاپ، از مهم‌ترین مزیت‌های ارتقا رم لپ تاپ لنوو است که باید در نظر گرفته شود.

ارتقا رم لپ تاپ لنوو

جمع‌بندی

ارتقا لپ تاپ لنوو در حال حاضر ازجمله پرتقاضاترین درخواست‌ها از نمایندگی لنوو است که این موضوع می‌تواند برای بخش‌های مختلف سیستم مانند رم، سی‌پی‌یو، هارد و… باشد. این در حالی است که کاربران برای این‌که بتوانند از چنین خدماتی استفاده کنند، بهتر است به مراکز معتبر مراجعه کنند تا کیفیت ارتقا و صدالبته مشاورهٔ قبل از ارتقا سیستم را به بهترین شکل ممکن دریافت کنند.

به‌طورکلی توصیه می‌کنیم قبل از این‌که قصد ارتقا رم لپ تاپ لنوو را اجرایی کنید، حتماً هدفتان را از این کار روشن کرده تا متحمل هزینه‌های بی‌مورد نشوید. در انتها به‌کارگیری از خدمات بهترین نمایندگی لپ تاپ لنوو فوق‌العاده دارای اهمیت است. امیدواریم از بهترین مراکز استفاده کنید.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.