اتصال نرم افزار حسابداری به وردپرس و ووکامرس

پیشرفت تکنولوژی در دنیای امروز به زندگی بشر سمت و سوی دیگری داده و این روزها افراد بخش قابل توجهی از زندگی خود را به دنیای دیگری تحت یک شبکه جهانی و مجازی به نام اینترنت گره زده‌اند. با توجه به این که این روزها آمار خرید و فروش‌های اینترنتی به شدت افزایش یافته است، اکثر کسب و کارها برای درآمدزایی ناچارند در این شبکه به فعالیت بپردازند. امروزه کاربران با یک سرچ ساده تمام نیازهای خود را از طریق اینترنت جست و جو و رفع می‌کنند. بنابراین حتی مشاغل کوچک نیز ناچارند برای همگام شدن با این تغییرات یک پایگاه اینترنتی راه اندازی کنند. در غیر این صورت این مشاغل سنتی به حاشیه رفته و با شکست قطعی رو به رو خواهند شد. حتما تا کنون در مورد اتصال نرم افزار حسابداری به ووکامرس چیزهایی شنیده‌اید. اتصال نرم افزار حسابداری به ووکامرس از مباحث مهم در طراحی و راه اندازی سایت‌های فروشگاهی است که تمام کارفرمایان سایت‌های فروش با آن سر و کار خواهند داشت.

طراحی سایت مبحث بسیار گسترده‌ای است و پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. هر چند افراد می‌توانند با استفاده از ابزارها و سیستم‌های خاصی به تنهایی و بدون دانش برنامه نویسی یک سایت شخصی راه اندازی کنند اما داشتن دانش نسبی در این مسیر از ملزومات است. به عنوان مثال هر کارفرما باید بداند که چه قالبی برای رفع نیازهای او در طراحی سایت مناسب است. همچنین یک کارفرما باید بداند که چگونه نیازهای کاربران هدف خود را مرتفع ساخته و به آن‌ها خدمات درست و باکیفیتی ارائه دهد. ازمهم‌ترین مبانی پیشرفت در دنیای اینترنت، جذب کاربران هدف و افزایش فروش از طریق آن‌هاست. این امر نیز تنها در صورتی میسر می‌گردد که از نیازهای کاربران مطلع بوده و بتوانید خدماتی متناسب با نیاز آن‌ها ارائه دهید. همچنین به تبادل و تعامل باکیفیتی با مشتری برسید. برای رسیدن به این هدف باید بتوانید سایت را به درستی مدیریت کنید.

وردپرس چیست؟

سایت‌های مختلفی که در اینترنت وجود دارند، توسط سیستم‌های مدیریت محتوا نظارت و کنترل می‌شوند. سیستم مدیریت محتوا یک سیستم نرم افزاری تحت وب است که با استفاده از آن می‌توانید تمام محتوای سایت از جمله تصاویر، ویدئو، متن و هر چیز دیگر را مدیریت کرده و بدون داشتن دانش کد نویسی  محتواهای بیشتری به سایت خود اضافه کنید. سیستم مدیریت محتوا این امکان را به شما می‌دهد که صفر تا صد طراحی سایت را خودتان انجام دهید، در صورتی که هیچ دانش برنامه نویسی ندارید. در تعریف این سیستم به وردپرس می‌رسیم. وردپرس محبوب‌ترین و پر استفاده‌ترین سیستم مدیریت محتوای متن باز رایگان است. وردپرس در سال ۲۰۰۳ به عنوان برترین ابزار سایت ساز و وبلاگ‌ساز معرفی شده و به شهرت رسیده است. شما می‌توانید با این سیستم هر نوع سایتی را طراحی کنید.

آشنایی با وردپرس شما را به درک صحیحی از اتصال حسابداری به ووکامرس می‌رساند. اگر دانش برنامه نویسی (PHP) داشته باشید می‌توانید بر روی سیستم متن باز وردپرس هر نوع شخصی سازی را انجام داده و سایتی به سلیقه خودتان بسازید. استفاده از این سیستم تحت وب بسیار راحت است. وردپرس با استفاده از افزونه به شما امکان می‌دهد تا بخش‌های مختلفی به ساییتان اضافه کنید. حدود چهل درصد سایت‌های موجود در دنیا در سال ۲۰۲۱ با استفاده از وردپرس مدیریت می‌شوند.‌ سایت‌های ایرانی و خارجی معروف و قدرتمندی از جمله سایت دیجی کالا مگ، بی بی سی، سونی، دیجیتاتو و غیره وردپرسی هستند.

ووکامرس چیست؟

قبل از بررسی اتصال حسابداری به ووکامرس بهتر است با این ابزار آشنا شوید. ووکامرس یک افزونه حرفه‌ای و کاملا رایگان است که وردپرس آن را ایجاد کرده و با استفاده از آن می‌توان انواع سایت‌های فروشگاهی را طراحی کرد. استفاده از ووکامرس در ساخت سایت‌های مختلف هیچ محدودیتی ندارد و برای رفع هر نیازی از سایت فروش مناسب است. بنابراین ووکامرس یک سیستم مدیریت محتوای اختصاصی و مجزا نیست بلکه افزونه‌ای از سیستم مدیریت محتوای وردپرس است که برای ساخت فروشگاه اینترنتی ایجاد شده است. شما می‌توانید با استفاده از محیط کاربردی ووکامرس تمام بخش‌های سایت را مدیریت کنید. ووکامرس در سال ۲۰۱۱ ایجاد شده و هم اکنون نیز ۴۲ درصد از سایت‌های دنیا بر اساس این افزونه طراحی و اجرا شده‌اند.

شما می‌توانید با نصب این افزونه بر روی وردپرس تعداد بی‌نهایتی از محصولات را در سایت نمایش داده و به فروش برسانید. علاوه بر آن امکان امتیازدهی، نرخ دهی، ذخیره سازی محصولات و فیلتر کردن آن‌ها وجود دارد. ووکامرس محیطی کاربرپسند، سئو قوی، قالب‌های متعدد و امکانات کاملی برای طراحی سایت فروش در اختیارتان می‌گذارد.

نرم افزار حسابداری چیست؟

حال که با سیستم مدیریت محتوای وردپرس و افزونه ووکامرس آن آشنا شدید، باید نرم افزار حسابداری را نیز به درستی بشناسید تا درک چگونگی و چرایی اتصال حسابداری به ووکامرس برایتان ملموس‌تر شود. حسابداری یکی از مقوله‌های مهم در هر کسب و کاری است. این روزها با توجه به اهمیت مدیریت مالی در رشد و توسعه کسب و کارها، استفاده از نرم افزار حسابداری به یک امر مهم و رایج تبدیل شده است. نرم افزارهای حسابداری بسیار متنوعی وجود دارد که شرکت‌ها و فروشگاه‌ها از آن‌ها استفاده می‌کنند. نرم افزارهای حسابداری تمام امور تخصصی مالی و حسابداری را به شکل ساده و با سرعت بیشتری انجام می‌دهند. در واقع استفاده از این نرم افزارها سبب شده تمام امکاناتی که یک حسابدار احتیاج دارد، در اختیار او قرار بگیرد.

هدف استفاده از نرم افزار حسابداری سازماندهی و افزایش دقت در ثبت تمام معاملات هر کسب و کار است. این نرم افزار امکان رشد و توسعه کسب و کارهای مختلف را فراهم می‌سازد. به این صورت که اطلاعات حسابداری به دست آمده از این نرم افزارها روند فروش محصولات و نیاز مشتری را نشان می‌دهند. بنابراین صاحبین کسب و کارها می‌توانند بر اساس این اطلاعات استراتژی مناسبی برای پیشرفت خود به کار بگیرند. به این ترتیب این نرم افزار حسابداری ابزاری مهم و کاربردی برای مدیریت مالی و تهیه گزارش‌های مالی  کسب و کارهای مختلف می‌باشد.

لزوم اتصال نرم افزار حسابداری به فروشگاه‌های اینترنتی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نرم افزار حسابداری برای کسب و کارهای مختلف قابلیت اتصال آن به سایت‌های فروشگاهی است. به این ترتیب اطلاعات مالی مربوط به فروش در سایت به صورت خودکار در این نرم افزار ثبت و گردش مالی حاصل از آن محاسبه می‌گردد. از مزیت‌های اتصال نرم افزار حسابداری به فروشگاه‌های اینترنتی می‌توان به مواردی همچون افزایش سرعت فرآیندهای حسابداری، افزایش دقت در محاسبات، دسترسی راحت و نظارت آسان بر اطلاعات، افزایش امنیت اسناد مالی، گزارش‌گیری آسان، کاهش هزینه نیروی انسانی و غیره اشاره کرد. نرم افزار حسابداری برای سایت‌های فروش به منزله چرتکه‌ای است که تمام امور مالی را با دقت بالا محاسبه می‌کند. همچنین قابلیت‌هایی دارد که با استفاده از آن می‌توان با هزینه و زمان کم، امور حسابداری وب سایت را مدیریت کرد.

نرم افزارهای حسابداری بسیار متنوع هستند و امروزه متناسب با هر کسب و کار شخصی سازی شده اند. نرم افزار فروشگاهی و نرم افزار رستوران از جمله معروف ترین انواع نرم افزارهای حسابداری هستند. نرم افزار مدیریت رستوران از جمله مهم‌ترین نرم افزارهایی است که افراد به آن احتیاج دارند. این نرم افزار به مدیران و مسئولین رستوران‌ها و مراکزی از این قبیل کمک می‌کند تا با مدیریت درست تعامل بیشتری با مشتری برقرار کرده و خدمات خود را باکیفیت بیشتری ارائه دهند. چنین نرم افزارهایی از بخش‌های مختلف تشکیل شده‌اند و موجودی‌های رستوران، نحوه فعالیت کارکنان، بخش حسابداری، صدور فیش فاکتور، پیک رستوران و بخش‌های دیگر را مدیریت و کنترل می‌کنند. در کل استفاده از این نرم افزار باعث افزایش سرعت رسیدگی به امور شده و کارفرما می‌تواند تایم بیشتری را به مشتریان خود اختصاص دهد و این امر در بازاریابی بسیار مهم است.

نرم افزار مدیریت رستوران خود نوعی نرم افزار مدیریت فروشگاهی است. این نرم افزارها یک هدف را دنبال می‌کنند و آن‌ هم تسهیل مدیریت امور جاری است. در فروشگاه‌های آنلاین تراکنش‌های بسیار زیادی انجام می‌شود. بنابراین باید فرآیندهای مالی به صورت دقیق گردآوری شوند. نرم افزارهای مدیریت با کنترل این امور به خوبی، به رشد و توسعه کسب و کارها کمک می‌کنند‌ و کارفرما می‌تواند به دور از دغدغه‌های مالی بر روی نیازهای مشتری تمرکز کند. این نرم افزار قابلیت استفاده از سخت افزارهایی مانند بارکدخوان، چاپگر، کارت خوان‌های بانکی و غیره را دارد.

 در مبحث مدیریت فروشگاه‌ها و موضوع مهم اتصال حسابداری به ووکامرس به یک چالش مهم می‌رسیم. آن هم به روزرسانی قیمت و موجودی محصولات هر فروشگاه است.  به عنوان مثال: ممکن است محصولی گران شده باشد اما ادمین سایت شما فراموش کرده باشد قیمت آن را اصلاح کند، در این شرایط مشتری با قیمت قدیمی خرید کرده و شما ناچارید با ضرر، کالا را برای مشتری ارسال کنید. همچنین ممکن است موجودی انبار شما به اتمام رسیده باشد اما محصول در سایت وجود داشته باشد، در این صورت اگر مشتری آن را سفارش دهد جز شرمندگی چیزی برایتان حاصل نمی‌شود. از طرف دیگر انتقال سفارش به نرم افزار حسابداری خود مکافاتی در پیش دارد و یک حسابدار باید دانه به دانه فاکتورها را وارد نرم افزار کند که احتمال خطا در محاسبه افزایش می‌یابد. در این شرایط یک راه حل وجود دارد که در ادامه بیان می‌کنیم.

اتصال حسابداری به وردپرس و ووکامرس

ووکامرس جزو بزرگ‌ترین فروشگاه سازهای آنلاین است و اتصال حسابداری به ووکامرس برای کسب و کارهای مختلف مزایای بسیاری دارد. کسب و کارهای مختلف از یک سیستم حسابداری و انبارداری تشکیل شده‌اند که قیمت و موجودی کالاها از طریق این دو سیستم مشخص می‌شود. چنین کسب و کارهایی که درصد خطای محاسبه در امور مالی آن‌ها به فراوانی دیده می‌شود، می‌توانند با اتصال نرم افزار حسابداری به ووکامرس برای همیشه از دغدغه هماهنگی موجودی و قیمت رها شوند‌؛ مخصوصا در شرایطی که محصولات زیادی در افزونه ووکامرس وجود دارد و به روزرسانی قیمت‌ها و موجودی‌ها، زمان زیادی از کارفرما می‌گیرند.

 چالش اتصال نرم افزار فروشگاهی به وردپرس و ووکامرس

اگر سایت شما با ووکامرس ساخته شده و برای کسب و کار خود از نرم افزار حسابداری استفاده می‌کنید، با یک چالش بزرگ همراه می‌شوید و آن‌ هم این است که در فروش آنلاین مجبورید قیمت‌ها و موجودی‌ها را هم در افزونه و هم در نرم افزار به روز کنید. در این صورت در تهیه گزارش دچار مشکل می‌شوید و اطلاعات مشتری بین افزونه و نرم افزار پراکنده خواهد بود. اگر بخواهید گزارش‌ها را جداگانه تهیه کنید، زمان زیادی از شما گرفته می‌شود. شما می‌توانید با  اتصال فروشگاهی به ووکامرس این چالش را برطرف کنید. به عنوان مثال اگر مدیریت رستورانی را به عهده دارید می‌توانید با اتصال نرم افزار رستوران به وردپرس یا اتصال نرم افزار رستوران به ووکامرس گزارش کامل و واحدی از گردش مالی و تجربه کاربری سایت خود کسب کنید.

گروه نرم افزار باران

گروه نرم افزار باران این چالش را برطرف ساخته و نرم افزار فروشگاهی و نرم افزار رستوران خود را به ووکامرس و وردپرس متصل ساخته است. از مهم‌‌ترین مزایای این ارتباط می‌توان به سهولت کار، آپدیت لحظه‌ای اطلاعات محصول، حذف خطای انسانی، افزایش سرعت، حذف نیروی انسانی و غیره اشاره کرد. تنها باید به این نکته توجه کنید که برای اتصال حسابداری به ووکامرس باید نرم افزارتان دارای Api باشد. گروه باران ارائه دهنده راهکارهای هوشمند نرم افزاری برای مدیریت فروشگاه و رستوران است و برای سهولت کاربران و دسترسی آن‌ها به امکانات متعدد مانند مدیریت مشتری، گزارش فروش و غیره در سه سطح ساده، پیشرفته و ویژه طراحی شده است. اگر دارای سایت فروشکاهی و رستوران هستید برای اتصال حسابداری به ووکامرس از طریق لینک زیر وارد سایت گروه نرم افزار باران شده و خدمات لازم را دریافت کنید.

www.baransys.com

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.