آیا طراحی سایت وردپرسی رزرو هتل درست است؟

افرادی که به تازگی صاحب یک آژانس مسافرتی شده‌اند یا یک وب سایت رزرو هتل راه اندازی نموده‌اند، به خوبی می‌دانند که پا به یک عرصه پر رقابت گذاشتند و باید عزم‌شان را جزم کنند تا با ارائه خدمات بهتر از رقبای خود پیشی بگیرند و مشتریان را جذب وب‌سایت‌شان کنند. البته در این زمینه توصیه‌ها و نکات‌ کاربردی بسیاری وجود دارد که در این مقاله به زبان ساده آن‌ها را برایتان شرح می‌دهیم.

چه نکاتی به طراحی سایت وردپرسی رزرو هتل کمک می‌کند؟

به طور کل هر کسب و کاری نکات کلیدی و کاربردی مختص خود را دارد که اگر آن‌ها را بدانید، مهم‌ترین گام برای داشتن یک سایت رزرو هتل موفق را برداشته‌اید. در واقع یک وب‌سایت حرفه‌ای رزرو هتل یا آژانس مسافرتی این ویژگی‌ها را دارد:

خرید آسان و راحت به صورت الکترونیک

صلاح است که طراحی وب سایت آژانس مسافرتی دارای ویژگی پرداخت آنلاین باشد تا مسافران و کاربران شما بتوانند خیلی سریع و راحت و بدون نیاز به پول نقد، عملیات رزرو را به اتمام برسانند. در حقیقت یکی از بهترین راه‌های پرداخت برای مشتریان، پرداخت الکترونیکی یا آنلاین است؛ به همین دلیل هم شما باید یک درگاه آنلاین برای خود بسازد و پیش از آن، در مورد این درگاه تحقیق نمایید.

ایجاد حس اعتماد برای مشتریان

با قرار دادن منوی درباره ما، حس اعتماد را بین خود و مشتریانتان افزایش می‌دهید و با این کار آن‌ها را جذب وب‌سایت خود می‌کنید. در این قسمت می‌توانید از گذشته و پیشینه خود بگویید، کمی از شرکت فعلی‌تان بگویید و شماره‌های تماس خود و آدرس محل کارتان را قرار دهید. حتی می‌توانید برای بهتر شدن حال مسافرانتان با زبان صمیمی‌تر شرح‌حال شرکت خود را بنویسید و به اشتراک بگذارید.

ارائه اطلاعات کامل مربوط به تماس با شرکت

برای بیشتر کردن حس اعتماد مخاطبین و کاربران خود اگر منوی ارتباط با ما را در طراحی سایت رزرو هتل‌تان جای دهید، تاثیر مثبت آن را خواهید دید. بازدیدکنندگان وب سایتتان باید بتوانند به‌سادگی با شرکت شما ارتباط برقرار نمایند و در صورت بروز هرگونه مشکل، آن را در میان بگذارند.

طراحی بخش نظرات مشتریان و دیدگاه‌ها

یکی از مؤثرترین روش‌ها برای جذب مخاطب، ارائه دیدگاه‌ها و نظرات مشتریان قبلی است. در حقیقت با این کار این حس را به مخاطبان خود القا می‌کنید که بازخورد مشتریان قبلی از وب سایت شما مثبت بوده و شرکت شما قابل اعتماد است. اگر اجازه بدهید دیگران در مورد شما صحبت کنند بهتر از این است که خودتان شرکت خود را خوب جلوه دهید. مسلماً کاربران با خواندن نظرات مشتریان حس بهتری نسبت به مجموعه شما خواهند داشت.

قدم به قدم تا طراحی سایت رزرو آنلاین هتل

طراحی سایت رزرو هتل

انتخاب بستر مناسب

اولین گام برای داشتن وب سایت رزرو هتل، انتخاب بستر مناسب است. بستری که انعطاف زیادی داشته باشد و بتوانید آن را شخصی‌سازی نمایید. همچنین کنترل کامل بر روی وب سایت خود داشته باشید. در این قسمت می‌خواهیم یک پلتفرم رایگان را به شما معرفی کنیم که اکثر وب‌سایت‌های اینترنتی از آن استفاده می‌کنند و از عملکردش راضی هستند. این پلتفرم با عنوان وردپرس شناخته می‌شود. وردپرس یک پلتفرم بسیار عالی برای کسب و کارهایی است که می‌خواهند بدون صرف هزینه، سریعاً وب سایت خود را راه اندازی کنند. با کمک وردپرس شما بی‌نیاز از کد نویسی خواهید بود و جالب است بدانید که وردپرس قابلیت‌های قدرتمندی دارد و بسیار منعطف است.

بعد از انتخاب کردن پلتفرم، انتخاب هاست قدم بعدی است که باید آن را به نحو احسن انجام دهید. بهتر است میزبانی را انتخاب کنید که به شما ۱۰۰ درصد مالکیت وب سایت را می‌دهد. امروزه شرکت‌های اینترنتی بسیاری، هاست ارائه می‌کنند و خدمات آن را انجام می‌دهند که با کمی تحقیق می‌توانید بهترین‌ هاست را برای آژانس مسافرتی خود انتخاب نمایید.

انتخاب نام دامنه

یکی از مهم‌ترین کارهایی که برای طراحی سایت رزرو هتل باید انجام دهید، انتخاب نام دامنه است. این نام بهتر است کوتاه و به‌یادماندنی باشد؛ چراکه کاربران با نام های طولانی و پیچیده ارتباط برقرار نمی‌کنند و آن‌ها را در ذهن نمی‌سپارند. به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم نام‌های کوتاه و جذاب را انتخاب کنید. سعی کنید نامی که انتخاب می‌کنید خاص و منحصربه‌فرد باشد و حتماً با شغل و شرکت شما سنخیت داشته و مرتبط باشد. در انتخاب نام دامنه خود بهتر است از خط تیره و عدد پرهیز کنید؛ چون کاربران را دچار سردرگمی خواهید نمود.

در واقع اگر می‌خواهید نام دامنه شما در ذهن مخاطبانتان نقش ببندد بهتر است یک نام خاص و کوتاه بدون هیچ شبهه‌ای برای وبسایت خود انتخاب نمایید. برای مثال وب سایت ایران هتل آنلاین که در زمینه رزرو هتل فعالیت می‌کند، یک نام منحصربه‌فرد و خاص دارد که با کمترین پیچیدگی انتخاب شده است تا به ذهن مخاطب بنشیند و بسیار قابل درک است.

انتخاب قالب زیبا برای وب سایت رزرو هتل

به جرات می‌توان گفت موفقیت و شکست شما وابسته به انتخاب قالب وب‌سایتتان است. خوشبختانه قالب‌های وردپرسی بسیار خوبی وجود دارد که عملکردهای عالی را ارائه می‌دهند. حتی جالب است بدانید تمام قابلیت‌های موردنیاز شما و ویژگی‌های لازم در این قالب‌ها وجود دارد و همین موضوع شما را از افزونه‌های اضافی فارغ می‌کند. قالب‌های وردپرسی به شما کمک می‌کند تا به راحتی سفارشی‌سازی کنید و بسته به نیاز شخصی خود، آن را طراحی نمایید. تمامی بخش‌های مختلف از جمله خدمات، تخفیفات ویژگی‌ها، نظرات مشتریان، درباره ما و تماس با ما در منوی این قالب‌ها وجود دارد. همچنین آخرین پست‌ها و اخبارهای وب‌سایتتان هم در این قالب نمایش داده می‌شود و لازم نیست برای طراحی آن زمان صرف کنید.

افزودن ویژگی‌های مهم با افزونه‌های ضروری

اگر نیاز به افزونه و پلاگین داشته باشید، پلتفرم وردپرس با یک جستجوی ساده آن را در اختیار شما قرار می‌دهد. این پلتفرم‌ها کاملاً با وردپرس سازگاری دارند. باید توجه داشته باشید که برخی از پلاگین‌های بسیار ضروری و مهم برای طراحی سایت رزرو هتل وجود دارد که باید آن‌ها را نصب کنید. برای مثال شما می‌توانید یک سیستم کارآمد رزرو سفر را در سایت خود قرار داده و گالری تصاویر، قیمت‌ها، مدت زمان، سوالات متداول و غیره را به آن اضافه نمایید.

جمع‌بندی

برای طراحی سایت وردپرسی رزرو هتل فقط کافی است به نکات گفته شده توجه داشته باشید و نکات کلیدی را در طراحی به کار ببرید. حتی همین موارد یاد شده هم برای شروع کار شما کافی‌ست. پس با دقت آن‌ها را مطالعه نمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
1 نظر
  1. مهلا رضوانی می گوید

    با توجه به تجربه چندین ساله ای که در زمینه طراحی سایت دارم باید بگم که طراحی سایت وردپرسی در حوزه رزرو هتل اصلا کار درستی نیست چون هم سرور خیلی سنگین میشه و سایت کند میشه.

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.