آموزش نرم افزار

آموزش فتوشاپ امروزه به یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین آموزش‌های گرافیک دیجیتال تبدیل شده است و این هنر کامپیوتری در این روزها برای بسیاری از هنرمندان درآمدهای سرشاری را به ارمغان آورده است. فتوشاپ سال‌هاست که در میان دنیای ویرایش تصویر جایگاه ویژه‌ای برای خود دست‌وپا نموده است. این محصول کمپانی ادوبی خالق اغلب تصاویر دیجیتالی‌ست که ما امروزه در اطراف خویش مشاهده می‌کنیم. آموزش فتوشاپ زمانی بین طراحان دیجیتال و علاقه‌مندان ورود به عرصه‌ی گرافیک رایانه‌ای و دیجیتال بسیار محبوب گشت که ماحصل و تولیدات خارق‌العاده‌ی طراحی شده با این نرم‌افزار مرز توانمندی‌های سایر نرم‌افزارهای رقیب خود را درنوردید و دریچه‌ای نو به سوی آینده‌ی گرافیک دیجیتال گشود.

به راحتی می‌توان عنوان نمود که امروزه فتوشاپ، دیگر فقط یک نرم‌افزار رایانه‌ای نیست و بلکه یک صنعت بزرگ و درآمدزاست و خیلی از هنرجویان شرکت‌کننده در آموزش فتوشاپ علاوه بر علاقه‌مندی به تسلط در کار با این نرم‌افزار به دنبال کسب درآمد از طریق این نرم‌افزار پس از گذراندن دوره‌ی آموزش فتوشاپ هستند. هر فرد علاقه‌مند به این نرم‌افزار قبل از شرکت در دوره‌ی آموزش فتوشاپ باید بداند که این نرم‌افزار محصولی از کمپانی بزرگ ادوبی (Adobe) است. البته فتوشاپ بیش از اینکه با اعتبار کمپانی ادوبی به شهرت برسد، باید گفت که این ادوبی بود که با استفاده از نام پرآوازه و محبوبیت نرم‌افزار فتوشاپ مشهور گردیده است، شاید به جرأت بتوان گفت که دلیل موفقیت نرم‌افزار فتوشاپ، خلق این نرم‌افزار در بهترین زمان ممکن بود و عدم توقف و پیشرفت روزافزون آن نیز موجب تداوم این موفقیت گردیده است.

البته همواره هدف از آموزش فتوشاپ ورود به بازار حرفه‌ای و کسب درآمد نیست و برخی از افراد آموزش فتوشاپ را برای انجام امور شخصی و ویرایش تصاویر و عکس‌های خانوادگی خود فراگرفته‌اند و از این منظر نیز فتوشاپ بسیار بدردبخور و کارراه‌انداز می‌باشد. علاوه بر آموزش فتوشاپ (Photoshop) که بیشتر برای کار با تصاویر و ویرایش آن‌ها استفاده می‌شود، آموزش نرم‌افزارهای پرکاربرد اداری نظیر آموزش اکسل و آموزش ورد نیز به دلیل نیاز بسیار زیاد کاربران رایانه‌ها به این دو نرم‌افزار خیلی فراگیر است. باید به راحتی عنوان نمود که کاربران نرم‌افزارهای موسوم به نرم‌افزارهای اداری (Office) بسیار بیشتر از نرم‌افزارهای گرافیکی نظیر فتوشاپ می‌باشد و به‌طبع شرکت‌کنندگان در آموزش‌هایی نظیر آموزش ورد و آموزش اکسل افزون بر آموزش فتوشاپ می‌باشد.

نرم‌افزار ورد (Word) و همچنین نرم‌افزار اکسل (Excel) دو نرم‌افزار بسیار پرکاربرد در ادارات، سازمان‌ها و مشاغل مختلف هستند که امروز کارهای زیادی از جمله مکاتبات و محاسبات به این دو نرم‌افزار بسیار گره خورده است. نرم‌افزارهای ورد و اکسل از خانواده‌ی نرم‌افزارهای آفیس شرکت مایکروسافت هستند که در کنار سیستم‌عامل مشهور این کمپانی بزرگ، یعنی ویندوز تقریباً بازار دیگر نرم‌افزارهای رقیب را تخته کرده‌اند و در این مسیر یکه‌تازند و آموزش اکسل و آموزش ورد از آن نظر بااهمیت است که امروزه تسلط برآن‌ها از شروط اولیه ورود به بسیاری از مشاغل است. بله درست متوجه شدید، دو نرم‌افزار اکسل و ورد آن‌قدر پرکاربرد و قابل استفاده‌اند که در بسیاری از مشاغل اداری و  محاسباتی برای استخدام و جذب افراد، دیدن آموزش ورد و آموزش اکسل را جزو شروط ورود به آن شغل نموده‌اند.

این امر باعث شده که یادگیری و آموزش ورد و همچنین آموزش اکسل به‌عنوان پرمخاطب‌ترین آموزش‌های موجود در زمینه‌ی نرم‌افزارهای رایانه‌ای محسوب شود و افرادی مانند: کارمندان شرکت‌ها و مؤسسات دولتی و خصوصی، حسابداران، دانشجویان و اساتید و حتی دانش‌آموزان نیازمند آشنایی و آموزش ورد و آموزش اکسل شوند. نرم‌افزار ورد درواقع یک واژه‌پرداز است که برای تایپ و ویرایش متون از آن استفاده می‌شود و مانند نرم‌افزار فتوشاپ که زمینه‌ی تخصصی‌اش در رابطه با تصاویر است، نرم‌افزار Word نیز ویژه‌ی کار با کلمات و تایپ متون است و در واقع واژه‌ی Word در زبان انگلیسی نیز به معنای “کلمه” می‌باشد. البته شرکت‌کنندگان در آموزش ورد تنها به بخش تایپ کردن نمی‌پردازند، بلکه با دیگر قابلیت‌های این نرم‌افزار نظیر ایجاد جداول، وارد کردن تصاویر و اشکال و… نیز آشنا می‌شوند. نرم‌افزار ورد یک نرم‌افزار بسیار پرکاربرد در نوشتن و ویرایش متون مانند نامه‌نویسی، تایپ مقالات و پایان‌نامه‌ها و امور درسی و تحقیقاتی و انجام مکاتبات اداری و سازمانی می‌باشد و تسلط بر این امور در سایه‌ی دیدن یک آموزش ورد باکیفیت و حرفه‌ای میسر می‌گردد.

نرم‌افزار اکسل یک نرم‌افزار محاسباتی محسوب می‌شود که دارای جدول بسیار بزرگی از لحاظ سطر و ستون محسوب می‌شود که می‌توان با دادن فرمول‌های مختلف محاسباتی از این نرم‌افزار می‌توان برای مدیریت بخش حسابداری یک فروشگاه بزرگ یا مدیریت اسامی و نمرات دانش‌آموزان یک مدرسه استفاده نمود. البته وارد شدن به دنیای بزرگ فرمول‌های این نرم‌افزار بدون آموزش اکسل تقریباً غیرممکن است و یادگیری آن‌ها با انجام پروژه‌های مختلف آموزشی، زیر نظر اساتید مجرب و حرفه‌ای امکان‌پذیر است. البته کاربردهای نرم‌افزار اکسل منوط به استفاده در مشاغل کاری نمی‌شود و بسیاری از افرادی که کار با این نرم‌افزار را بلدند، از قابلیت‌های آن جهت انجام امور روزمره و محاسبات دخل‌وخرج زندگی شخصی خود استفاده می‌کنند.

آموزش اکسل و آموزش ورد امروزه در آموزشگاه‌های مختلف در قالب مهارت‌های ICDL به مخاطبان آموزش داده می‌شود که این آموزش‌ها به‌عنوان اولین سطح آموزش آشنایی با رایانه و به‌کارگیری قابلیت‌های آن می‌باشد. اگر علاقه‌مند به یادگیری نرم‌افزارهای کاربردی هستید و دوست دارید در دوره‌های آموزش فتوشاپ، آموزش اکسل و آموزش ورد شرکت کنید و این نرم‌افزارها را به‌صورت حرفه‌ای بیاموزید ما پیشنهاد بسیار ویژه‌ای برای شما داریم. سایت “آموزش استاد” یک مجموعه‌ی آموزشی‌ست که با توجه به نیازهای روزافزون علاقه‌مندان به یادگیری نرم‌افزارهای کاربردی جهت انجام امور روزمره یا ورود به بازار کار و کسب درآمد، گردآوری شده است. این مجموعه سعی نموده با فراهم نمودن شرایطی یکسان برای تمامی افراد علاقه‌مند به شرکت در آموزش‌های کاربردی و ضروری علوم رایانه، فرصتی برابر برای تمامی هموطنان فراهم نماید تا هر فرد ایرانی بتواند بنا به نیاز و علاقه‌ی خویش در هریک از این آموزش‌های جامع و تخصصی شرکت کند.

شما نیز چنانچه علاقه‌مند به شرکت در دوره‌های مجموعه‌ی آموزش استاد در رشته‌های طراحی سایت، طراحی و گرافیک، نرم افزار متنی، حسابداری، نرم افزارهای کاربردی و هنری هستید، می‌توانید با آدرس اینترنتی amoozesheostad.com به این سایت مراجعه کرده و از آموزش‌های تخصصی و هدفمند آن استفاده نمایید. البته گفتنی است شما علاوه بر خرید آموزش‌های فوق‌العاده و کاربردی مجموعه‌ی آموزش استاد، از مقالات و آموزش‌های رایگان این سایت نیز استفاده کنید و حتی اگر خودتان جزو افرادی هستید که در زمینه‌ی یکی از نرم‌افزارهای پرکاربرد، دانش و تسلطی دارید نیز می‌توانید از طریق همکاری با این مجموعه، دانش خود را در قالب بسته‌های آموزشی برای علاقه‌مندان ارائه نمایید.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.