آموزش سئو ویدیو کاملا اصولی [ از صفر تا صد ]

شما هم جزو آن دسته از افرادی هستید که زمان زیادی را صرف درست کردن ویدیوهای خود می‌کنید اما هیچ بازدیدی را دریافت نمی‌کنید؟ اما سئو می‌تواند در این زمینه به شما کمک کند. قدم اول برای یادگیری و آموزش سئو ویدیو این است که آن را به دیدن سئو معمولی نگاه نکیند. سئوی ویدیو در طی چند سال اخیر تغییرات زیادی داشته است. با ما همراه باشید تا آن را با جدیدترین متدها و کاملا اصولی و حرفه‌ای به شما آموزش دهیم.

سئو ویدیو چیست و چرا به آموزش سئو ویدیو نیاز داریم؟

سئو ویدیو به سادگی ویدیوهای شما برای ایندکس شدن و دریافت رتبه در نتایج جستجو بهینه می‌کند. به کمک آموزش سئو ویدیو می‌توانید به نمایش ویدیوهای خود در صفحاتی با کلیدواژه‌های مرتبط به نمایش درآید. استراتژی‌های زیادی وجود دارد که به کمک آن بتوانید شانس دیده شدن ویدیوهای خود را بالا ببرید. در ادامه به مهم‌ترین آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

ویدیو مارکتینگ و تغییرات آن

در سال گذشته ویدیو مارکتینگ به یکی از کسب و کارهای متداول تبدیل شد. تا ۱۰ سال پیش هم بازاریاب‌ها با یک گوشی هم بوده فیلم و ویدیو درست می‌کردند. سپس بدون نیاز به تنظیمات عجیب و غریب آن را بر روی یوتیوب آپلود می‌کردند.

اما اکنون با ظهور دوربین‌های فیلمبرداری که فیلم‌های باکیفیت درست می‌کنند و بازاریاب‌هایی که ادیت حرفه‌ای ویدیو انجام می‌دهند، دیده شدن و گرفتن رتبه از گوگل بسیار مشکل شده است. همه وب سایت‌ها می‌توانند در تب ویدیو رتبه بگیرند اما همه نمی‌توانند در نتایج جهانی رتبه دریافت کنند. این نکته مهم در خصوص تاثیر سئو و تغییراتی است که ایجاد کرده است.

به کمک سئو می‌توانید روی دیده شدن خود حساب کنید. دیده شدن و گرفتن رتبه تنها به تب ویدیوها محدود نمی‌شود، بلکه نتایج بر روی رتبه گرفتن کل سایت شما تاثیر خواهد داشت. اما راه‌های زیادی برای آموزش سئو سایت در بخش ویدیو وجود دارد. در ادامه به بیان برخی از نکات می‌پردازیم که در آموزش سئو ویدیو نقش حیاتی ایفا می‌کنند.

_ پلتفرم هاستینگ ویدیو مناسب انتخاب کنید

اولین نکته در مورد انتخاب یک هاست مناسب برای ویدیو این است که هدف شما از سئو ویدیو چیست؟ معمولا استراتژی‌های زیادی برای سئو وجود دارد.

  • آیا هدف شما از سئو ویدیو گرفتن ترافیک سایت بیشتر و پیدا کردن مخاطبان جدید است؟
  • یا شاید هم هدف شما این است که رتبه عمومی سایت را بالا برده و برند خود را بیشتر به بقیه بشناسانید.

اگر نگران ترافیک وب سایت خود نیستید و تمرکز شما بر روی آشنا کردن مردم با برندتان است، یوتیوب، آپارات و یا دیگر وب سایت‌های اشتراک ویدیو برای شما مناسب خواهد بود.

اگر جزو آن دسته از صاحبان سایت هستید که به دنبال جذب ترافیک بیشتر از طریق ویدو هستید، پس بهترین کار این است که یک هاست مناسب برای آپلود ویدیوهای خود انتخاب کنید. شما با این کار احتمال دیده شدن ویدیوهای خود را افزایش داده و به طور خودکار به سئو سایت خود نیز کمک می‌کنید. علاوه براین با این روش به ایندکس شدن سریعتر ویدیوهای خود در نتایج جستجو گوگل هم کمک کرده‌اید.

برای ایندکس شدن بهتر از هاست ویدیو، از کدهای جاوا اسکریپت برای درست کردن اسکیما مارک آپ استفاده کنید. همچنین یک نقشه سایت برای ویدیوهای خود نیز درست کنید.

_ زیر نویسی از متن را در ویدیوی خود قرار دهید

به این فکر کنید که مخاطب شما شاید سر کار و یا حتی در شب هنگام که همه خواب‌اند، ویدیوهایتان را بررسی می‌کند. مثلا ویدیوی تازه شما در مورد هزینه تولید محتوا برای وب سایت‌های مختلف را نگاه می‌کند. یا حتی در خصوص آموزش جدید سایت شما کنجکاو است.

بدون شک به امکانی نیاز دارد که ویدیو را بدون صدا ببیند. اما چطور بدون صدا آن را متوجه شود؟ ساده است زیر نویس ویدیو از گفتگوهای شما همان چیزی است که نیاز دارد.

با کمک زیر نویس مخاطبان بیشتری را به خود جذب می‌کنید زیرا گروه هدف بیشتری را به مخاطبان خود اضافه می‌کنید. همچنین این نوع ویدیوها توسط ربات‌ها ساده‌تر خزش می‌شوند زیرا متن را تشخیص می‌دهند. یادتان باشد که زیرنویس‌ها در ویدیوهای طولانی به گرفتن رتبه بهتر از گوگل کمک می‌کند.

_ از تصویر کوچک ویدیو جذاب استفاده کنید

تصویر کوچک ویدیو چیزی است که موتور جستجو به بقیه نشان می‌دهد. پس نقش مهمی روی مجاب کردن مخاطب برای کلیک کردن روی ویدیو دارد. آموزش سئو ویدیو بدون این نکته ناقص خواهد بود.

بنابراین باید حتما تاکیید کنیم که تصویر کوچک جذاب حتی از عنوان جذاب‌ هم مهم‌تر و کارآمد‌تر است. تصویر کوچک باید به طوری انتخاب شده باشد که حتما نشان دهنده کل موضوع فیلم باشد.

برای مثال اگر قرار است طرز تهیه قرمه سبزی موضوع ویدیوی شما باشد، پس حتما عکسی از کار نهایی را در نظر بگیرید تا مخاطب بداند که در نهایت رنگ و روی قرمه سبزی که به کمک ویدیوی شما یاد میگیرد چه شکلی خواهد بود.

_ به عنوان و توضیحات ویدیوی خود توجه کنید

همان طور که به عنوان یک پست وبلاگی اهمیت می‌دهید و سعی می‌کنید از یک توضیحات متا جذاب استفاده کنید، این موارد را برای توضیحات ویدیوی خود نیز انجام دهید. در مورد کلمات کلیدی مناسب ویدیوی خود تحقیق کرده و عنوانی را انتخاب کنید که مطمئیند مردم آن را جستجو خواهند کرد.

البته عنوان و توضیحات را فقط با کلمات کلیدی پر نکنید. بلکه از خودتان بپرسید که اصلا این عنوان یا متا دیسکرپرشن آنقدر جذاب هست که کسی بخواهد روی آن کلیک کند؟

_ کل صفحه‌ای که ویدیو در آن قرار دارد باید سئو شده باشد

نکته مهم در مورد آموزش سئو ویدیو این است که تنها نباید روی سئوی ویدیو تمرکز کنید، بلکه کل صفحه‌ای را بهینه کنید که ویدیو در آن قرار دارد.

برای این که کارتان ساده‌تر باشد، برای هر صفحه تنها یک ویدیو اختصاص دهید. با این روش می‌توانید مطمئن شوید که بهینه سازی شما متمرکز و اصولی انجام شده است.

به یاد داشته باشید که صفحات عمومی که پر از ویدیو هستند، شانس کمتری برای دیده شدن دارند. به همین دلیل باید تمرکز یک صفحه بر روی یک ویدیوی خاص باشد.

اما چرا تاکیید می‌کنیم که هر صفحه تنها یک ویدیو داشته باشد؟ این موضوع کمی تجربی بوده و بیشتر به کمک بررسی رفتار خزنده‌ها به دست آمده است.

زمانی که خزنده‌ها صفحه جدید سایت شما را بررسی می‌کنند، بیشتر اوقات تنها اولین ویدیو را خزش می‌کنند. به همین دلیل شانس دیده شدن یک ویدیو بسیار بالا خواهد بود.

_ ویدیو را به مرکز توجه صفحه تبدیل کنید

گشت و گذار در فضای اینترنت به من نشان داد که برخی از سایت‌ها به جای این که ویدیوی خود را جلوی چشم بگذارند، آن را زیر لایه‌هایی از متن و توضیحات مخفی می‌کنند.

کاربر باید چند ثانیه صفحه را اسکرول کند تا به ویدیو برسد. این بزرگترین ضربه را به سایت خواهد زد. کاربر منتظر فیلم است نه توضیحات اضافی. بنابراین به او همان چیزی را بدهید که برایش آمده است.

ویدیو را در ابتدا یا نهایتا مرکز صفحه خود قرار دهید. هم خزنده‌ها سریعتر آن را پیدا و کرول می‌کنند و هم کاربران شما در کوتاه‌ترین زمان ممکن آن را مشاهده می‌کنند.

_ یک ویدیو را در چند صفحه قرار ندهید

بدون شک موضوع سئو در خصوص رقابت با دیگران است نه رقابت با خودتان. شما قرار است از رقبای خود بهتر عمل کنید نه این که بخواهید خود را شکست دهید. قرار دادن یک ویدیو در چندین صفحه دقیقا همین کار است. رقابت با خودتان به قصد شکست سنگین.

حتی اگر صفحه‌ای که ویدیو را در آن قرار می‌دهید هم با موضوع مرتبط است، اگر آن را قبلا استفاده کرده‌اید، نتیجه‌ای جز خراب کردن سئوی شما ندارد.

به کمک این روش، نه تنها رتبه خوبی به دست نمی‌آورید، بلکه ممکن است رتبه صفحه قبلی که ویدیو برای اولین بار در آنجا آپلود شده را نیز به کلی خراب کرده و آن را پایین بکشید.

_ برای پرموت ویدیوی خود تنها به سئو اعتماد نکنید

یادتان باشد که سئو همیشه قابل اعتماد نیست. قواعد آن به سرعت عوض می‌شوند و در نهایت ممکن است الگوریتم‌ها به سرعت تغییر کنند. همچنین قواعد و قوانین سئوی ویدیو هر روز بیش از روز در حال آپدیت است. پس بهترین کار این است که تنها به خزش ربات‌های گوگل امیدوار نبوده و از روش‌های تبلیغاتی و استراتژی‌های قدرتمند سئو برای کل سایت خود استفاده کنید.

با این روش‌ها مطمئن‌اید که حتی اگر گوگل الگوریتم‌های خود در مورد سئو ویدیو را عوض کند، شما قبلا آن‌ها را تبلیغ کرده و به مخاطب مناسب معرفی کرده‌اید.

سئو ویدیو را درست انجام دهید تا رتبه بگیرید یا کمک بخواهید

قوانین سئویی که در این مطلب بیان شدند، همگی به کمک تجربه و دانش به دست آمده‌اند. بدون شک اگر آن‌ها را به درستی اجرا کنید، می‌توانید رتبه خوبی در بخش ویدیوهای گوگل به دست آورید. اما دوست دارید که موقعیت کلی خود را در نتایج جستجو ارتقا دهید؟ Seoedu به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. مشاوره سئو سایت خود را به Seoedu بسپارید تا ویدیوهای آموزشی یا سرگرم کننده شما در بخش ویدیوهای گوگل در بالاترین رتبه به نمایش درآیند. به کمک مشاوره‌های این آژانس دیجیتال مارکتینگ می‌توانید رتبه کلی سایت خود را بالا برده و در نتایج جستجوی گوگل به خوبی ظاهر شوید.

3/5 - (2 امتیاز)
2 نظرات
  1. رضا مولوی می گوید

    سلام وقت بخیر
    متوجه شدم رپورتاژ واسه وبسایت seoedu هست و چقدر جالب انجام دادن دم آقای دهقانی گرم :))

    حالا یه سوالم داشتم بابت این موضوع سئو ویدیو، آیا ما ویدیو رو بذاریم ابتدای متن بهتره یا اینکه نه بذاریم هرجایی که دوست داریم؟

    1. امید می گوید

      کار مهندس دهقانی عالیه واقعا

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.