آموزش راه اندازی وردپرس با هاست ایران و اروپا

چکیده : با همکاری مردمی ترین هاستینگ کشور یعنی مجموعه شتابان هاست، آموزش کامل راه اندازی وردپرس روی هاست سی پنل ایران و اروپا را به ساده ترین شکل در اختیار شما همراهان عزیز دکتر وردپرس قرار می‌دهیم.

وردپرس امروزه اولین انتخاب بسیاری از افرادی است که مایلند با خرید هاست اروپا رایگان یک وب سایت باکیفیت و پرامکانات در اختیار داشته باشند و به راحتی دامنه سایت خود را روی آن تنظیم کنند. امروزه همچنین امکان خرید هاست رایگان ایران نیز برای کسانی که هاست سی پنل داخلی را ترجیح میدهند فراهم شده است تا به سادگی هرچه بیشتر حضور مجازی و اینترنتی خود را قوی تر کنند.

با همکاری مردمی ترین هاستینگ کشور یعنی مجموعه شتابان هاست، آموزش کامل راه اندازی وردپرس روی هاست سی پنل ایران و اروپا را به ساده ترین شکل در اختیار شما همراهان عزیز دکتر وردپرس قرار می‌دهیم.

پیش نیاز: دامنه و خرید هاست ایران رایگان

داشتن یک هاست به همراه دامین اولین و مهم ترین کاری است که باید برای راه اندازی سایت وردپرس خود انجام دهید. به زبان ساده، هاست اروپا یا ایران به فضایی گفته میشود که در آن میتوانیم اطلاعات سایت و کاربران خود را نگه داری کنیم. همچنین هاست ما وظیفه محافظت از این اطلاعات را نیز بر عهده دارد.

به بیان دیگر هاست مثل خانه ای ایمن برای سایت ما می‌باشد که میتوانیم اطلاعات و فایل‌های ضروری آن مثل فایل‌های وردپرس که در ادامه به آنها اشاره میکنیم را در آن نگه داری کنیم، بدون اینکه نگرانی از بابت گم شدن یا آسیب به آنها داشته باشیم.

از طرف دیگر دامنه یا domain همان نشانی اصلی سایت ماست، که برای ورود به سایت توسط کاربران در قسمت آدرس بار مرورگرها وارد میشود. به طور کلی دامنه از دو قسمت اصلی نام دامنه (SLD) و TLD که همان پسوند دامنه میباشد ساخته شده است. برای مثال در دامنه شتابان هاست (shetabanhost.com)، قسمت .com پسوند دامنه و کلمه shetabanhost نام دامنه است.

بنابراین اگر هاست خانه سایت ما باشد، دامنه حکم آدرس خانه را دارد. پس از تهیه این دو مورد، بستر اصلی سایت ما آماده است و کافیست وردپرس را روی آن بارگذاری کنیم. برای اینکار آموزش نصب وردپرس بر روی هاست سی پنل را در ادامه دنبال کنید.

* پیشنهاد دکتر وردپرس: هاست وردپرس را از شتابان هاست بخرید

یکی از انواع شناخته شده هاست که در هنگام خرید هاست ایران و اروپا به چشم میخورد هاست وردپرس است. شاید برای شما هم سوال بوده باشد که تفاوت هاست وردپرس با هاست معمولی چیست؟

در واقع هاست وردپرس تفاوت چندانی با هاست اروپا یا ایران معمولی ندارد، تنها تفاوتی که بین این گزینه‌ها وجود دارد تنظیمات و کانفیگ‌های خاصی است که شتابان هاست به عنوان شرکت‌ ارائه هاست حرفه‌ای روی هاست وردپرس اعمال میکند تا به بهترین شکل با این CMS شناخته شده سازگاری داشته باشد. همین مسئله درباره هاست پایتون و سایر مدلهای هاست نیز صدق میکند.

مشاوره تلفنی رایگان خرید هاست وردپرس یا خرید سرور اختصاصی رایگان ایران از شتابان هاست: ۰۲۴۹۱۳۱۱۰۳۱

قدم اول: دانلود وردپرس برای نصب روی هاست

اولین کاری که برای راه اندازی وردپرس با هاست انجام میدهیم دانلود آخرین نسخه وردپرس از سایت رسمی و فارسی وردپرس است. برای اینکار کافیست وارد آدرس fa.wordpress.org شوید و از آنجا روی گزینه Get WordPress که به رنگ آبی در گوشه سمت چپ قرار گرفته کلیک کنید.

پس از ورود به این صفحه، کمی به پایین صفحه اسکرول کنید و روی دکمه دریافت وردپرس فارسی کلیک کنید تا دانلود شما آغاز شود.

دانلود وردپرس برای نصب روی هاست

قدم دوم: ورود به هاست سی پنل اروپا

با خرید هاست ایران رایگان شما صاحب یک پنل مدیریتی سی پنل (cPanel) میشوید. برای ورود به پنل مدیریتی خود، کافیست آدرس سایت خود را به این شکل وارد کنید (xyz.com:2082). توجه داشته باشید که در قسمت xyz نام دامنه خود و در قسمت .com می بایست پسوند دامنه خود را وارد کنید.

پس از آن صفحه Login سی پنل برای شما نمایش داده میشود و در این قسمت باید نام کاربری و پسوورد هاست خود را وارد نمایید. این اطلاعات معمولا بعد از خرید هاست از شتابان هاست برای شما ایمیل میشود.

قدم سوم: بارگذاری وردپرس روی هاست ایران

بعد از خرید هاست ایران رایگان و ورود به پنل کاربری، در صفحه اصلی پنل شما چندین بخش و دسته بندی وجود دارد که نام یکی از آنها Files می‌باشد. در این دسته، اولین گزینه شما File Manager است که با استفاده از آن میتوانید تمام فایلهای موجود روی هاست را مدیریت کنید.

بعد از کلیک روی این گزینه، وارد پوشه public_html که پوشه اصلی سایت شماست شوید. در صورتی که سایت شما خام باشد این پوشه خالیست، حتی اگر چند فایل متفرقه هم در این قسمت وجود داشته باشد میتوانید آنها را حذف کنید.

پس از آن، در نوار بالای صفحه گزینه Upload قرار دارد. روی آن کلیک کرده و فایل وردپرس دانلود شده را انتخاب کنید تا در پوشه public_html آپلود شود.

قدم چهارم: استخراج فایل‌ها در هاست

پس از آپلود فایل‌ها میتوانید فایل WordPress خود را در پوشه مذکور مشاهده کنید، در غیر این صورت کافیست یکبار روی دکمه Reload کلیک کنید. در مرحله بعدی آموزش نصب وردپرس بر روی هاست سی پنل میبایست فایل دانلود شده وردپرس را از حالت فشرده خارج کنید. برای اینکار یکبار روی پوشه راست کلیک کرده و روی گزینه extract کلیک کنید.

پس از آن در پنجره‌ای که باز میشود باید محل استخراج فایل را انتخاب کنید، توجه داشته باشید که فایلها حتما باید در پوشه public_html استخراج شوند.

نکته مهم: در برخی مواقع ممکن است فایل استخراج شده در پوشه‌ای به نام WordPress قرار بگیرد و شما را برای ورود به سایت دچار مشکل کند. برای حل این مشکل حتما محتویات پوشه WordPress را به پوشه قبلی یعنی public_html منتقل کنید. برای اینکار روی دکمه select all کلیک کنید تا همه فایلها انتخاب شوند، سپس با استفاده از گزینه move محل پوشه را انتخاب و  فایلها را منتقل کنید.

قدم پنجم: ساخت دیتابیس در هاست سی پنل

تا اینجا کار راه اندازی وردپرس در هاست انجام شد. حال باید برای سایت خود یک پایگاه داده یا Database ایجاد کنیم. برای اینکار به صفحه اصلی هاست بروید و از قسمت Databases، روی گزینه MySQL Database Wizard کلیک کنید.

در پنجره باز شده ابتدا نام دیتابیس خود را وارد کرده و روی گزینه Next Step کلیک کنید تا به مرحله بعد یعنی Create Database Users بروید. اینجا جاییست که باید برای دیتابیس یک کاربر تعریف کنید. در قسمت اول (Username) نام کاربری و در دو قسمت بعد Password خود را وارد کنید.

نکته: حتما نام، نام کاربری دیتابیس و پسوورد آن را در مکانی امن مثل یک صفحه notepad ذخیره کنید، بعدا حتما به آن احتیاج خواهید داشت.

در مرحله آخر از شما میخواهد تا دسترسی‌های کاربر را مشخص کنید. روی گزینه All Privileges کلیک کنید تا همه دسترسی‌ها داده شود و روی گزینه next step کلیک کنید تا دیتابیس شما ساخته شود.

قدم ششم: راه اندازی وردپرس با هاست ایران

تا به اینجای کار خرید هاست اروپا رایگان انجام شد، وردپرس را روی هاست سی پنل نصب کردیم و دیتابیس خود را ساختیم. حال در قسمت آخر باید راه اندازی نهایی وردپرس را انجام دهیم:

  1. به سادگی آدرس سایت خود را وارد کنید تا صفحه نصب وردپرس برای شما باز شود.
  2. زبان خود را انتخاب کنید و ادامه را بزنید.
  3. در صفحه بعد کمی اطلاعات درباره وردپرس و راه اندازی به شما میدهد، روی دکمه «بزن بریم» کلیک کنید.
  4. در این قسمت باید دیتابیس خود را به وردپرس متصل کنید:
  • در نام پایگاه داده، نام دیتابیس؛
  • در نام کاربری، یوزرنیم دیتابیس که پیش تر ساختید؛
  • در رمز عبور، رمزی که برای اکانت دیتابیس انتخاب کردید؛
  • در قسمت میزبان پایگاه داده عبارت localhost؛
  • در قسمت پیشوند جدول نیز عبارت wp_ را وارد نمایید.
  1. بعد از آن روی دکمه فرستادن کلیک کنید تا وارد مرحله ساخت اکانت ادمین شوید:
  • در قسمت عنوان سایت اسم سایت یا برند؛
  • در نام کاربری، یوزرنیم ادمین سایت وردپرس (با یوزرنیم دیتابیس اشتباه نگیرید)؛
  • در قسمت رمز عبور، پسوورد ادمین؛
  • و در قسمت ایمیل، یک ایمیل معتبر و قابل اطمینان وارد کنید.

و به این ترتیب وب سایت وردپرسی شما با خرید هاست اروپا رایگان و در اختیار داشتن یک دامنه راه اندازی میشود و میتوانید از آن استفاده کنید.

آموزش های تخصصی و خرید هاست اروپا و ایران

برای آموزش های تخصصی و خرید هاست اروپا و ایران به وب سایت شتابان هاست مراجعه کنید

وردپرس با ورود خود توانست تغییرات بسیاری در دنیای سایت و برنامه نویسی به وجود بیاورد. بزرگ ترین مزیت این CMS این بود که به کاربران عادی این امکان را داد تا بدون نیاز به دانش کدنویسی سایت خود را پیاده سازی کنند.

در این مقاله تخصصی از دکتر وردپرس، مرکز خرید هاست و دامنه شتابان هاست به شما عزیزان معرفی کردیم و آموزش دادیم که چطور بعد از خرید هاست ایران رایگان وب سایت وردپرسی خود را روی آن پیاده کنید. اگر قصد خرید سرور اروپا رایگان را نیز داشته باشید همین مراحل را انجام داده و سایت خود را بالا بیاورید.

مشاوره تلفنی رایگان خرید هاست ایران و اروپا از شتابان هاست: ۰۲۴۹۱۳۱۱۰۳۱

 

برچسب ها : وردپرس,هاست ایران,هاست اروپا,هاست وردپرس,آموزش هاست,شتابان هاست

5/5 - (1 امتیاز)
3 نظرات
  1. امین می گوید

    دامنه رایگان هم دارید؟

  2. ماهان می گوید

    راه اندازی وب سایت این روزها خیلی راحت شده با شتابان هاست
    دکتر وردپرس عالیه
    مطالب خوبی داره

  3. مریدی می گوید

    فیلم آموزشی نیازه برای این آموزش خوب

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.