ارز دیجیتال چیست؟ آموزش ارز دیجیتال

چکیده : روند شکل گیری ارزهای دیجیتال چگونه بوده است؟ پرایس اکشن و سیگنال ارز دیجیتال چیستند؟ با ما در این مقاله همراه باشید.

روند شکل گیری ارز دیجیتال

برای تشریح کامل ماهیت ارز دیجیتال، باید کمی به گذشته برویم و شکل گیری پول و روابط مالی را بررسی کنیم. در ابتدایی ترین حالت هنگامی که انسان ها توانستند بر روی زمین های حاصلخیز بین النهرین کشاورزی و دامداری کنند و اولین تمدن ها را بنا نهند؛ به مرحله ای از افزایش کمیت تولید محصولاتشان رسیدند، که جدا از پاسخگویی به نیاز های خود مقداری از محصول بصورت مازاد برای شان باقی می ماند. این محصول مازاد، این امکان را به انسان ها داد که بتوانند با تبادل دارایی هایشان سطحی از تبادلات مالی را به وجود بیاورند. با این حال یک مشکل اساسی وجود دارد. در تبادل کالا با کالا ارزش گذاری وجود ندارد و این مسئله موجب یک آشفتگی می شود. در این زمان بود که نیاز به یک چیز واحد جهت خرید یا فروش احساس می شد. خود این مسئله نیازمند ملزوماتی بود مانند اینکه آن چیز باید آنقدر ارزشمند باشد که بتواند مردم را مجاب به استفاده از آن کند.

ولی مگر آدم های عادی می تواند همچین چیز واحدی را به صورت خودجوش در جامعه به وجود بیاورند؟

قطعا نه. باید یک قدرت همه جانبه این کار، یعنی ایجاد یک واحد پول و ارز مجزا، را انجام می داد. اینجا بود که پیوند قدرت و پول به وجود آمد. پادشاهان و درباریان در زمانی سکه هایی از طلا و نقره یا فلزات گران بها ضرب می کردند و از طریق همین مکانیزم ثروتمند ترین بخش جامعه بودند. کمی جلوتر می آییم. شاهان دیگر حاضر نبودند که منابع گران بهایی که داشتند را با مردم شریک شوند. پس به فکر یک فلز ثالث افتادند تا جایگزین طلا و نقره شوند و به عبارتی آن فلز نقش طلا را بازی کند. باز کمی جلو تر می آییم و با گسترش صنعت چاپ شاهد حضور اسکناس های کاغذی هستیم.

کانال سیگنال ارز دیجیتال

اگر به این سیر تحولی دقت کنیم، شاهد یک روند نزولی هستیم که در آن چیز های ارزشمند از دست و جیب مردم کنده شده اند و به جیب قدرت ها، پادشاهان و دولت ها پیوست شده اند. به این وسیله مردم هر روز ضعیف تر می شوند و دولت ها قوی تر و ثروتمند تر. دولت ها چون ابزار اعمال زور بیشتری دارند، عملا مردم را به زیر دستان خود تبدیل می کنند. در این چارچوب اگر روابط بین المللی را نیز حاکم کنیم، شاهد پدیده ی رقت بار تری هستیم. کشور هایی با قدرت اقتصادی – نظامی بیشتر و توسعه یافته تر، عملا کشور های دیگر را تحت الشعاع تصمیم گیری های خود قرار می دهند و از این طریق آنها را به انواع و اقسام مختلف می دوشند. این گونه مردمی که در کشور های در حال توسعه یا خارج از مدار توسعه زندگی می کنند، از دو سمت استثمار می شوند.

در این جهان که تمام قدرت مردم به داد و بیداد و اعتراض خلاصه می شد، ناگهان پدیده ای به نام اینترنت ظهور کرد و مردم را بیش از پیش به همدیگر متصل کرد. حال پس از سال ها در پایین ترین اعماق اینترنت که از دست قانون گذاری و سلطه گری دولت ها به دور مانده است، چیزی شکل می گیرد به نام ارز های دیجیتال!

آموزش پرایس اکشن و ارز دیجیتال

ارز دیجیتال چیست

باید به آن چیز هایی که پیش تر گفتیم، این را اضافه کنیم که در آن اعماق دور از دسترس اینترنت، شما باید فضایی اشتراکی را در نظر بگیرید به نام بلاک چین. در این فضای بلاک چینی، توسط الگوریتم های غیر قابل نفوذ، پول هایی خلق شدند که زیر نظر دولت ها نیستند و در بستر بلاک چین به صورت اشتراکی تولید می شوند. لازم به ذکر است که این تکنولوژی آن چرخه ی قدرت و پول را می شکند. به همین دلیل در خیلی از کشورها ارز های دیجیتال ممنوع شده اند.

این پول ها با تعاریف اقتصادی در واقع هیچ پشتوانه ی فیزیکی ای مانند طلا یا دلار ندارند. در گذشته ما شاهد جایگزینی اسکناس ها یا فلزات درجه ی چندم به جای طلا و نقره بودیم، اما در ارز های دیجیتال با آن تعاریف پشتوانه ای وجود ندارد. در صورتی که بزرگترین پشتوانه آن ها چیزی نیست بجز مردم و نیازهایشان که این ارز ها را پشتیبانی می کنند. در این تعدد واحد های پولی، آن ارز دیجیتالی ای مهم تر است که در بازار و بین مصرف کنندگان، محبوبیت بیشتری داشته باشد. مصرف بیشتر مساوی است با محبوبیت بیشتر و محبوبیت بیشتر مساوی است با ارزش بیشتر.

این ارزشمند بودن به مرحله ای می رسد که از واحد های پول واقعی نیز پیشی می گیرد. پس می توان چنج کردن پول با ارز های دیجیتال و سرمایه گذاری روی آنها را، به عنوان یک مسیر برای سرمایه گذاری موثر در نظر گرفت. البته بدون آموزش ارز دیجیتال تو این بازار وارد نشید.

آموزش پرایس اکشن

برای شروع کردن این فرآیند تریدی و فعالیت در بازار سرمایه، باید با بعضی از اصطلاحات این فرآیند آشنا باشید. یکی از ابتدایی ترین اصطلاحات پرایس اکشن است که اگر بخواهیم به فارسی آن را برگردانیم، باید به ترجمه «حرکت قیمت ها» بسنده کنیم. البته که این ترجمه دم دستی نمی تواند تمام مفهوم این مکانیزم را به صورت دقیق توضیح دهد.

پرایس اکشن یک روش معامله است که با استفاده از چارت خام قیمت و طبق افزایش و کاهشی که قیمت ها در گذشته نسبت به متغیر های مختلف از خود نشان داده اند، به پیش بینی روند بازار و سیر تحولی آن می پردازد.

آموزش ارز دیجیتال به چه صورت است؟

کانال سیگنال ارز دیجیتال

با تحلیل بازار توسط افراد حرفه ای به وسیله ی بررسی دقیق حرکت ها و رفتار های ارز های دیجیتال، می توان پیش بینی کرد که بازار به چه سمتی حرکت می کند. این پیش بینی ها در قالب سیگنال هایی برای موفقیت در بازار های سرمایه، از طریق افراد حرفه ای به افراد مبتدی تر پیشنهاد می شود.

در اکثر مواقع کانال هایی برای به اشتراک گذاری سیگنال های ارز دیجیتال شکل می گیرد. شما می توانید با اعتماد به آنها، موفقیت قابل توجهی را در بازار رمز ارز ها تجربه کنید.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.