۷ دلیل مهم برای داشتن سایت فروشگاهی در سال ۲۰۲۲

اهمیت فضای آنلاین در دنیای امروز بسیار زیاد شده است و کسب‌وکارهای زیادی برای داشتن ارتباط مستقیم با مشتریان، در این فضا قرار دارند. از طرفی، میل به خرید اینترنتی به دلیل سهولت و صرفه‌جویی در زمان، در مردم بیشتر شده است. از این رو، حضور یک کسب‌وکار در فضای آنلاین، یکی از دلایل بقای آن است. برخی از این مشاغل، در شبکه‌های اجتماعی قرار دارند و برخی دیگر علاوه بر حضور فعال در شبکه اجتماعی، سایت فروشگاهی تاسیس نموده‌اند. در دنیای مدرن امروز که هر شخص در طول روز، بسیاری از نیازهای خود را توسط خرید اینترنتی برطرف می‌کند؛ داشتن سایت فروشگاهی بسیار ضروری است.

چرا داشتن سایت فروشگاهی برای کسب و کارها لازم است؟

طبق آمار، کاربران زیادی از موتور جستجوی گوگل استفاده می‌کنند و که یکی از اصلی‌ترین کارهای آن‌ها خرید اینترنتی است. اگر کسب‌وکار شما سایت داشته باشد؛ به راحتی می‌توانید کاربران را به سایت خود هدایت کنید و فروش خود را افزایش دهید. قطعا همه کسب‌وکارها خواهان درآمد بیشتر هستند؛ بنابراین باید از تمامی کانال‌ها برای ارتباط با کاربران استفاده کنید. سایت، یکی از اصلی‌ترین راه‌های ارتباطی با کاربران است که می‌توانید از آن بهره ببرید. شرکت‌های زیادی هم در کارهای طراحی سایت فعال هستند که می‌توانید قیمت سایت فروشگاهی را از آن‌ها بپرسید تا بتوانید هزینه‌های مربوط به سایت را مدیریت کنید.

بررسی دلایل اهمیت سایت برای فروشگاه اینترنتی

هر کسب‌وکاری با حضور در فضای آنلاین می‌تواند از مزایای بسیار زیادی برخوردار شود. یکی از ورودی‌هایی که شما می‌توانید برای بیزینس خود ایجاد کنید؛ ایجاد سایت فروشگاهی است. اگر به رقبای قدرتمند خود نگاه کنید؛ خواهید دید که با ایجاد سایت توانسته‌اند بهترین نتایج را به دست آورند. این یعنی شما هم می‌توانید با داشتن سایت اینترنتی، باعث رشد و افزایش درآمد کسب‌وکار خود شوید. اما شاید، هنوز قانع نشده‌اید که آیا نیاز به سایت دارید یا خیر؛ در ادامه دلایلی را بررسی کرده‌ایم تا متوجه قدرت داشتن سایت فروشگاهی شوید.

ورود به بازار جهانی با داشتن وبسایت فروشگاهی

شاید برایتان عجیب باشد اما ورود به بازار جهانی به راحتی با داشتن سایت، امکان پذیر است. وقتی سایت داشته باشید، دیگر اهمیتی ندارد که کاربران شما در چه مکان و زمانی قرار دارند؛ زیرا با دسترسی به اینترنت به راحتی می‌توانند وارد سایت شما شوند و سفارش خود را ثبت کنند. از طرفی، اگر بخواهید کسب‌وکار سنتی خود را وارد بازار جهانی کنید؛ شاید هیچوقت امکان پذیر نباشد زیرا باید شعب فیزیکی ایجاد کنید که هزینه خیلی زیادی می‌خواهد. اما با داشتن سایت، این اتفاق خیلی ساده برای کسب‌وکارتان رقم می‌خورد.

پشتیبانی و خدمات شبانه روزی با استفاده از سایت فروشگاهی

فرض کنید که فروشگاه مورد علاقه شما، در طول شبانه روز باز است و شما هیچ محدودیتی در زمان ندارید که در ساعت‌های مشخص برای خرید به آن مراجعه کنید. سایت فروشگاهی، دقیقا این امکان را برای مشتریان شما ایجاد می‌کند تا در هر ساعت از شبانه روز وارد سایت شما شوند و از محصولات شما دیدن کنند.

دیده شدن برند و افزایش اعتبار کسب و کار با بهره مندی از سایت اینترنتی

وقتی سایت دارید، در کنار رقبای حوزه خود دیده خواهید شد و این موضوع باعث دیده شدن برند شما می‌شود. وقتی کاربران، نام کسب‌وکار شما را در کنار برترین‌های آن حوزه می‌بینند؛ نام شما را به خاطر می‌سپارند و در بسیاری از موارد به سمت سایت شما و خرید از آن نیز ترغیب می‌شوند. البته حضور در رتبه‌های برتر نیاز به سئو سایت دارد که باید پس از طراحی سایت، آن را انجام دهید.

افزایش نرخ مشارکت کاربران با وب سایت فروشگاه اینترنتی

سایت یک مکان برای ایجاد نرخ مشارکت و فروش است. شما به راحتی می‌توانید کاربران را با روش‌های بازاریابی ترغیب کنید تا در سایت فعال باشند و از شما خرید کنند. برخی از رایج ترین کارهایی که معمولا برای افزایش نرخ مشارکت انجام می‌دهند؛ کدهای تخفیف و جایزه است که کاربران زیادی به این موضوع علاقه دارند.

استفاده از سئو و سایر روش های بازاریابی با استفاده از سایت

پس از طراحی سایت، برای اینکه در صفحه اول گوگل باشید؛ نیاز دارید تا با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، کاربران هدف خود را پیدا کنید. سئو یکی از اصلی ترین موارد است که باید توسط آن در نتایج گوگل دیده شوید. علاوه بر سئو می‌توانید با حضور در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر و … باعث دیده شدن برند خود شوید و در این راستا، مشتریان زیادی به دست آورید. امروزه شبکه‌های اجتماعی، جایی مناسب برای اطلاع رسانی از جدیدترین محصولات و معرفی آن‌هاست که می‌توانید با استفاده از آن، کاربران زیادی را جذب کنید.

البته به یاد داشته باشید که حضور در شبکه اجتماعی نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای سایت باشد. بسیاری از صاحبان کسب‌وکار تصور می‌کنند که با داشتن صفحه اینستاگرام، نیمی از مسیر را رفته‌اند و دیگر نیازی به سایت نیست. این یک اشتباه محض است زیرا تعداد کاربرانی که شما می‌توانید در گوگل به دست آورید، فراتر از تعداد آن‌ها در اینستاگرام است. بنابراین، به یاد داشته باشید که استفاده از شبکه‌های اجتماعی در کنار سایت می‌تواند موثر باشد و نتایج بی‌نظیری برای کسب‌وکارتان ایجاد کند.

صرفه جویی در زمان با داشتن سایت فروشگاهی

یکی از مشکلاتی که در شبکه‌های اجتماعی با آن روبه‌رو خواهید بود، مربوط به پاسخ مجزا به هر کاربر است. وقتی کسی برای خرید یک محصول در اینستاگرام به شما پیام می‌دهد، باید توضیحات کامل محصول را برای او توضیح دهید. این روند برای ده‌ها کاربر دیگر نیز باید تکرار شود اما در سایت شما با یکبار قرار دادن توضیحات محصول و شرایط خرید، آن را برای هزاران نفر به نمایش می‌گذارید.

علاوه بر این، می‌توانید لیستی از سوالات متداول ایجاد کنید و پرتکرارترین سوالات مشتریان را در آن قرار دهید. به این صورت در وقت و انرژی خود صرفه‌جویی می‌کنید و کاربران نیز منتظر پاسخ شما نمی‌مانند و با مطالعه صفحات، پاسخ خود را دریافت می‌کنند.

یک بار سرمایه گذاری روی سایت اینترنتی برای همیشه

اگر صاحب کسب‌وکار هستید، به خوبی می‌انید که تبلیغات محیطی، بازاریابی‌های سنتی و … نیاز دارند تا هر چند وقت یکبار، انجام شوند. طبیعتا تکرار آن‌، مشمول هزینه است و هر بار باید هزینه تبلیغات پرداخت کنید. یکی از مزیت‌های داشتن سایت را می‌توان این دانست که فقط یکبار، هزینه طراحی سایت را پرداخت می‌کنید.

باید با دید سرمایه‌گذاری به داشتن سایت فروشگاهی نگاه کنید چرا که فقط با یکبار هزینه می‌توانید یک فروشگاه آنلاین داشته باشید که هر ماه، برای شما سودآور خواهد بود. تبلیغات محیطی مانند بنر، بیلبورد و … علاوه بر اینکه هزینه زیادی به صورت مداوم برای شما دارند، ریسک بسیار بالایی هم برای شما ایجاد می‌کنند زیرا ممکن است به دلایل زیادی، موفقیت آمیز نباشد. اما با داشتن سایت می‌توانید مرحله به مرحله، با دقت پیش روید و با بهره‌گیری از تیمی متخصص، آینده بیزینس خود را تضمین کنید.

سخن نهایی

داشتن سایت، مرحله اول برای شروع کسب‌وکار در فضای آنلاین است. باید بدانید که برای حضور در گوگل، نیاز به سئو و تولید محتوا دارید تا بتوانید در کنار رقبای خود، دیده شوید و حتی از آن‌ها پیشی بگیرید. شما می‌توانید به کمک یک تیم متخصص و کاربلد، یک کسب‌وکار سنتی را قدم به قدم در فضای آنلاین وارد کنید و با استفاده از روش‌های بازاریابی دیجیتال مانند سئو، شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی ایمیلی و … کاربران هدف را جذب کنید. در نتیجه، اتفاقی که حاصل می‌شود؛ مربوط به موفقیت سایت شما و افزایش درآمد است. بنابراین، داشتن یک سایت فروشگاهی را جدی بگیرید و بدون معطلی برای ایجاد آن، اقدام کنید.

وب تب | ارائه دهنده خدمات دیجیتال مارکتینگ

5/5 - (2 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.