چگونه وبینار برگزار کنیم؟

سایت ایوند از قوی ترین و معتبرترین پلتفرم های برگزاری وبینار است که در سال گذشته، افتخار میزبانی ۷۸۰ وبینار را داشته. اگر شما هم دانش یا مهارتی دارید که مایل هستید به علاقه مندان آموزش دهید، می توانید به برگزاری وبینار فکر کنید. وبینارها راهی فوق العاده برای جذب مخاطبان و ایجاد ارتباط با آن ها هستند.

وبینار به معنای ساده، یک سمینار آنلاین است که می تواند با هدف آموزش، اطلاع رسانی و یا کاربرد محصول یا خدمتی برگزار شود. این رویداد آنلاین به صورت صوتی یا تصویری همراه با ارائه ی اسلاید و فیلم اجرا می شود. در سال های اخیر، با پیشرفت خدمات آموزشی، روش های انتقال دانش هم دستخوش تغییرات مثبتی شده اند. روز به روز به تعداد افرادی که وبینار برگزار می کنند افزوده می شود و به همین ترتیب، اشخاص بیشتری با این ابزار آموزشی آشنا می شوند.

از آن جا که وبینارها قدمی در جهت تسهیل یادگیری برای همه ی افراد دنیا، صرف نظر از مکان جغرافیایی برداشته اند، روندهای آموزشی آینده را نیز تغییر خواهند داد. بنابراین با توجه به این حجم از همه گیر شدن تدریجی رویدادهای آنلاین، شاید «چگونه وبینار برگزار کنم» سوال شما هم باشد. در این مطلب به طور مختصر به همین موضوع می پردازیم.

چگونه وبینار برگزار کنیم؟

این روزها مخصوصا با شیوع کرونا و خانه نشینی های اجباری، رویدادهای حضوری جای خود را به رویدادهای آنلاین داده اند. رویدادهای آنلاین یا وبینارها با موضوعات متنوع و کاربردی برای اقشار مختلف جامعه برگزار می شوند و بازار داغی دارند.

دقیقا به همین دلایل، ممکن است شما هم به برگزاری وبینار فکر کرده باشید. برای برگزاری وبینار، باید کاملا با برنامه پیش بروید. ضمنا مجموعه ای از عوامل موثر و مهمی که بر کیفیت وبینارتان تاثیرگذار خواهند بود را باید در نظر بگیرید.

به طور خلاصه در مراحل پیش از برگزاری وبینار، در حین وبینار و پس از وبینار بایستی این موارد را رعایت کنید:

الف) پیش از وبینار

پیش از وبینار حتما اولویت های آموزشی و هدف های خود از برگزاری وبینار را مشخص کنید. این سوال به انتخاب نوع وبینارتان هم کمک می کند. شما می توانید با هدف آموزش، بازاریابی، فروش و یا پرسش و پاسخ (مانند پنل های گفتگو و یا میزگردها) رویداد آنلاین خود را برگزار کنید. بسته به نوع هدف تان می توانید به پیدا کردن همکار یا اسپانسر فکر کنید.

قدم بعدی، انتخاب یک پلتفرم مناسب برای اجرای رویداد آنلاین تان است. سایت ایوند از سرویس دهندگان قدیمی وبینار است که به شما امکانات متنوعی برای برگزاری رویدادتان می دهد. امکاناتی مانند ضبط وبینار، تعامل نوشتاری یا صوتی با شرکت کنندگان در وبینار، نمایش اسلاید آموزشی و پشتیبانی صوتی و تصویری.

انتخاب سرویس اختصاصی وبینار «ایوند» می توانید به طور یکپارچه در بستر سایت اقدام به برگزاری کنید. همچنین استفاده از سرویس های متفرقه ی برگزاری رویداد آنلاین نیز توسط این سایت امکان پذیر است.

همین حالا اولین وبینار خود را ایجاد کنید

به خاطر داشته باشید که تنها با یک سیستم متصل به اینترنت پرسرعت مانند موبایل، تبلت یا لپ تاپ، شما می توانید وبینار خود را برگزار کنید. بنابراین پیش از شروع وبینار، تمام تنظیمات مربوط به شارژ دستگاه مورد استفاده و اینترنت، صدا و تصویر را بررسی کنید.

ب) در حین برگزاری وبینار

موضوع مهمی که باید روی آن تمرکز کنید تعامل با مخاطبان تان در طول مدت برگزاری وبینار است. سعی کنید از آن ها سوال بپرسید و از پرسش هایشان استقبال کنید. با فعال کردن میکروفون شرکت کنندگان وبینار، آن ها را به مشارکت بیشتر دعوت کنید.

ج) پس از وبینار

پیشنهاد می شود پس از برگزاری وبینار، خدماتی مانند ارسال فایل ارائه، پاسخگویی به سوالات و مانند این ها را در قالب یک گروه مجازی پیش ببرید تا این تعامل ادامه دار باشد. به این ترتیب می توانید رویدادهای بعدی و همچنین پیشنهادهای بازاریابی (مانند تخفیف، جایزه، مسابقه، …) را در این گروه ها اطلاع رسانی کنید.

قدم نهایی

از همین امروز شروع کنید! اگر ایده ی آموزشی یا بازاریابی دارید، می توانید با برگزاری وبینار، مخاطبان علاقه مند به حوزه ی تخصصی خود را جذب کنید و به کسب و کار خود رونق دهید. با آموزش مهارت هایی که به آن ها مسلط هستید و ارائه ی باکیفیت آن ها می توانید روشی موثر برای درآمدزایی خلق کنید.

سایت ایوند برای تسهیل این امر در جهت همراهی با شما برای ارتقای سطح آموزشی جامعه، مراحل ساده ای را در نظر گرفته است. شما می توانید در کمترین زمان ممکن وبینار خود را بسازید و برای برگزاری آن برنامه ریزی کنید. در مقاله ی «چگونه وبینار برگزار کنیم؟» می توانید به صورت تصویری، آموزش های مرحله به مرحله ی ایجاد وبینار را مشاهده کنید. به یاد داشته باشید که رعایت مراحل سه گانه ای که بالاتر گفته شد، در برگزاری یک وبینار اثربخش تاثیر به سزایی دارد.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.