چگونه تحلیل فاندامنتال انجام دهیم؟

از زمانی که بازار بورس پیشرفت نسبتا خوبی داشت، اکثر مردم سعی کردند تا از این طریق، به نوعی سرمایه گذاری کنند و در آمد آن ها هم زیاد شود. تقریبا همه هم می دانیم که بازار بوروس چگونه است و هر روز کم و زیاد می شود.

تحلیل هایی در این باره وجود دارد که افراد می توانند با کمک آن ها بهتر سرمایه گذاری کنند و در شرکت های مشهور دارای سهامی شوند. تحلیل فاندامنتال هم یک تحلیل در حوضه بازار بورس است که در ادامه برای شما تمام نکات ریز و درشت را درباره آن شرح می دهیم و شما هم کاملا آگاهانه با استفاده از این تحلیل یا اندیکاتورها یک سرمایه گذاری مناسب داشته باشید.

تحلیل فاندامنتال چیست؟

تحلیل فامدامنتال یا همان تحلیل بنیادی،‌همان طور که در بالا هم به آن اشاره کردیم، یک تحلیل در خصوص بازار بورس و سهام می باشد. افرادی که در این حوضه تخصصی داشته باشند، باید به خوبی بداند که با استفاده از این تحلیل می توانند در انتخاب و تصمیم گیری ها بهتر عمل کرد. در واقع تحلیل بنیادی، یک بررسی دقیق بر روی جزئیات بورس است و افرادی که قصد سرمایه گذاری داشته باشند، با استفاده از این تحلیل، شرکت ها و سازمان هایی که قصد دارند در آن سهامی خریداری کنند یا سرمایه گذاری کنند را بررسی می کنند.

حال در این بین با کمک اندیکاتورها می توانند بهتر جزئیات را بررسی کنند. به عنوان مثال شما قصد دارید که سهام شرکتی مشهور را خریداری کنید، خب قطعا قبل از هر چیزی بر روی شرکت و  اطلاعات آن تحقیق می کنید. حساب ها، سود سهام، نرخ سهام و… را چک می کنید تا ضرر نکنید و علاوه با عضو شدن جزو سهامداران این شرکت شوید و سودی به دست آورید.

به این تحلیل ها که انجام می شود تا شما بهتر بتوانید سهام را خریداری کنید و حتی از قیمت آن در بازار بورس مطلع شوید، همان تحلیل بنیادی گفته می شود. در ادامه به شما کاملا آموزش می دهیم که چگونه تحلیل بنیادی انجام دهید و و با استفاده از اندیکاتورها، دقیق و بررسی شده، سهام یک شرکت معتبر را خریداری کنید و در بازار بورس جزو افراد با تجربه باشید.

تحلیل بنیادی برای چه اشخاصی مناسب است؟

در واقع همان طور هم که در مطالب بالا ذکر کردیم، تحلیل بنیادی یا تحلیل فاندامنتال، یک واژه یا یک اصطلاح در زمینه بورس و سهام است. این تحلیل، شاید تخصصی باشد، اما تقریبا اکثر افراد اگر اطلاعات خوبی از آن داشته باشند و بدانند که چگونه عمل می کند، می توانند از این تحلیل استفاده کنند.

اما این موضوع به این معنی نیست که یک نوجوان ۱۰ یا ۱۱ ساله هم بتواند از آن استفاده کند یا آن را تشخیص دهد. معمولا افرادی از تحلیل بنیادی استفاده می کند که قصد سرمایه گذاری های بلند مدتی دارند و می خواهند با بررسی دقیق اندیکاتورها و این تحلیل، تمام جزئیات شرکت و آینده آن را پیشبینی کنند.

چون همان طور که ذکر شد، این تحلیل، یک تحلیل و بررسی بسیار تخصصی می باشد و اگر فرد بتواند درست آن را بشناسد و از آن استفاده کند، می‌تواند سرمایه گذاری دقیقی داشته باشد. پس با این حساب می توان افرادی که در حوضه سرمایه گذاری های بلند مدت تجربه دارند و قصد انجام این‌ کار را دارند، می توانند از تحلیل بنیادی استفاده کنند.

تحلیل فاندامنتال در بازار ارزهای دیجیتال چه نقشی دارد؟

در همه شرایط هم تحلیل فاندامنتال یا همان تحلیل بنیادی، فقط برای خرید سهام و سرمایه گذاری درون شرکت ها معتبر کاربرد ندارد. امروزه با به روی کار آمدن ارزهای دیجیتال و رواج یافتن در بین مردم خیلی از اقتصاد دانان و متخصصان، از این تحلیل برای بازار ارزهای دیجیتال استفاده می کنند تا بهتر بتوانند در این خصوص تصمیم گیری کنند.

شاید در نگاه اول بازار ارزهای دیجیتال شباهت زیادی با بورس و خرید سهام داشته باشد، اما اگر بخواهیم به صور دقیق آن را بررسی کنیم، می توان متوجه شد تفاوت های بسیار زیادی در این باره وجود دارد که افراد باید در این حیطه، دقت کافی را به عمل آورند.

زمانی که نام تحلیل بنیادی در خصوص بورس و خرید سهام آورده می شود، افرادی که از این موضوعات اطلاعاتی داشته باشند، قطعا فکر آن ها به سمت اندیکاتورها درباره بررسی شرکت، سهام ها، نرخ سهام  و یا حتی مدیران می رود‌. اما باید بگوییم که تحلیل فاندامنتال در بازار ارزهای دیجیتال این گونه عمل نمی کند.

 البته باید به این‌ نکته توجه داشت که افرادی که هم در خصوص خرید و سرمایه گذاری ارزها، از تحلیل بنیادی استفاده می کنند، هدفی دارند و به آینده ارزها می نگرند. در این خصوص می توان گفت شباهتی در بین بازار بوس و ارزهای دیجیتال وجود دارد که افراد در هردو با تحلیل و بررسی سعی می کنند تا سرمایه گذاری های موفقی داشته باشند.

این تحلیل در بازار ارزهای دیجیتال، به نوعی عمل می کند که افراد با تحقیق بر روی سود ارزها، آینده آن ها و ضرر زیان ها شروع به خرید انواع ارزها می کنند تا بتوانند سرمایه گذاری موفقی حال یا با کمک اندیکاتورها، همان تحلیل تکنیکال یا تحلیل بنیادی، داشته باشند و ارزها را با آگاهی کاملی خریداری کنند‌. همچنین می توان قیمت گذاری ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین و.. را از این طریق متوجه شد و حتی قبل از ارائه آن ها به بازار، اقدام به پیش خرید یا سرمایه گذاری کرد‌.

چگونه تحلیل فاندامنتال انجام دهیم؟

برای تحلیل کردن و بررسی چه در بازار ارزهای دیجیتال و چه بازار بورس، نیازمند رعایت یک سری نکات دقیق است که هر فردی بخواهد این تحلیل و تحلیل تکنیکال را انجام دهد، به آن ها نیاز پیدا می کند‌. در ادامه مطالب نکات مورد نیازی که برای تحلیل بنیادی نیاز است را شرح می دهیم.

نظم و دقت

شاید کمتر کسی که در این حوضه تخصص داشته باشد، به این موضوع اشاره کند، اما نظم و دقت یکی از مهم عواملی هستند که برای تحلیل کردن باید به آن توجه داشت. البته منظور از نظم، این است ذهن فرد تحلیل گر باید نظم داشته باشد تا بهتر بتواند بر روی مسائل و موضوعات فکر کند.

ارزیابی و تحلیل

نکته دیگری ‌که در خصوص تحلیل کردن آن هم به روش فاندامنتال باید به آن دقت کرد، ارزیابی و تحلیل است که در قدم بعدی نظم صورت می گیرد. یعنی فرد تحلیل گر باید در ابتدا افکار خود را نظم دهد و سپس در مورد آینده ارزها یا شرکت ها، تحلیل کند. این تحلیل و ارزیابی می تواند به نوعی آینده نگری هم باشد.

برای انجام دادن ارزیابی می توان از اطلاعات موجود استفاده کرد. به عنوان مثال اگر فردی قصد دارد بر روی آینده ارز بیت کویین سرمایه گذاری کند، می تواند اطلاعات مورد نیاز را از سایت های معتبر مختلف یا افراد متخصص جمع آوری کند و سپس نسبت به دانش خود سرمایه گذاری را شروع کند.

اندیشیدن راجب هدف

قدم بعدی که در خصوص تحلیل افراد باید رعایت کند، اندیشیدن راجب اهداف و سرمایه گذاری ها می باشد. در این مرحله فرد باید ساعت ها راجب سرمایه گذاری خود و قصدهایی که دارد خوب فکر کند و تمرکز کافی را برای این‌ کار خرج کند.

بررسی دقیق و چند جانبه بر روی موضوعات مختلف

منظور از بررسی دقیق و چند جانبه این است که فرد سرمایه گذار باید با آگاهی کاما وارد راه بورس یا سرمایه گذاری شود. به عنوان مثال فردی که دستور پخت یک غذا را بلد نیست، خب قطعا نمی تواند آن را درست کند یا حتی در صورت درست کردن، غذا خراب و بد طعم می شود.

افرادی که قصد سرمایه گذاری در هر راهی را دارند، چه خرید سهام و چه سرمایه گذاری بر روی ارزها، باید کاملا راجب آن موضوع تحقیق کند تا با آگاهی‌ کامل وارد این راه شود.

تصمیم گیری ها

هدف بعدی که افراد در تحلیل فاندامنتال یا همان تحلیل بنیادی باید به آن توجه کنند، تصمیم گیری است. در راه بورس و سرمایه گذاری همیشه باید یک نقشه یا یک استراتژی جدید داشته باشید تا بهتر بتوانید حتی در زمان مشکلات و ضرر و زیان ها به خوبی تصمیم گیری کنید.

توجه به جامعه و بازارها

برای کامل کردن تحلیل، فرد باید همیشه در راه سرمایه گذاری یا…، همیشه نگاه جامع و کاملی به بازار ها داشته باشد تا از آخرین نرخ ها با خبر باشد. این گونه هم فرد می تواند به یک استراتژی برای کار خود باشد و هم فرد حرفه ای محسوب شود.

همچنین آگاه بودن از جامعه سبب می شود تا در کوچکترین تغییرات از نظ نرخ و قیمت، فرد بتواتد زود سرمایه خود را نجات دهد تا دچار ضرر نشود.

معرفی سایت برای مشاهده جدول های نرخ

در خصوص سرمایه گذاری در رابطه با سهام شرکت ها و حتی خرید ارز دیجیتال، سایت های بسیاری وجود دارند که با طراحی یک جدول مخصوص نرخ، به افراد کمک می کنند از قیمت های روز آگاه باشند. البته یاقتن یک سایت معتبر در این خصوص کار آنچنان دشواری نیست فقط باید توجه داشت که سایت ها به جز نرخ، کمی هم از تحلیلات خود استفاده کنند.

 این موضوع، به معنی نیست که سایت ها نرخ ها و قیمت های  به دور از جامعه بورس و ارز بگذارند و به نوعی‌ تقلبی باشند، قیمت های جدول نرخ، باید دقیقا طبق استانداردهای موجود باشد تا افراد بهتر بتوانند از سرمایه خود آگاه شوند.

یکی از این سایت های معتبر ایرانی که به عنوان یک صرافی معتبر آنلاین که  در خصوص خرید و فروش ارز هم تجربه دارد، ارزینجا می باشد. تمامی افراد تحلیل گر و سرمایه گذار می توانند با استفاده از جدول نرخ صرافی ارزینجا از قیمت های روز با خبر شوند و طبق آن تصمیم گیری کنند.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.