چند پیشنهاد برای سفرهای یکی دو روزه به اطراف تهران

این روزها همه ما به دنبال فرصتی هستیم که بتوانیم از هیاهوی شهر و زندگی ماشینی دور شویم و کمی بدون استرس و دور از دغدغه استراحت کنیم. این فرصت برایمان پیش نمی آید مگر در تعطیلات. تعطیلات آخر هفته فرصت مناسبی برای سفرهای کوتاه مدت به شهر و روستاهای اطراف است. برای تهرانی ها هم این امکان وجود دارد که با اجاره ویلا اطراف تهران سری به مناطق اطراف بزنند و از دود و دم و شلوغی فرار کنند.  

حالا مسئله اصلی این است که به کجا سفر کنیم؟ خیلی از افراد فکر می کنند دو روز برای سفر خیلی کم است و اصلا سفر دو روزه امکان پذیر نیست. درحالی که اصلا اینطور نیست. فقط کافی است نسبت به جغرافیای محل زندگی‌تان اطلاعات و آگاهی داشته باشید. معمولا در اطراف همه شهرها تعدادی روستای خوش آب و هوا وجود دارد که مردم برای تعطیلاتشان سری به آن ها می زنند. تهران هم از این قاعده مستثنی نیست. در این مقاله می خواهیم به معرفی مختصر تعدادی از شهر و روستاهای اطراف تهران بپردازیم که مقصد خوبی برای سفر و مسافران هستند. 

  1. دماوند 

دماوند نام شهری در ۷۴ کیلومتری شرق تهران است که با داشتن طبیعت زیبا، آب‌ و هوای معتدل و دیدنی ‌های طبیعی بسیار، همواره میزبان گردشگرانی است که می‌خواهند چند ساعتی را به دور از استرس تهران باشند. این شهر تاریخچه‌ای غنی دارد و یکی از قدیمی‌ ترین شهرهای ایران نیز محسوب می‌شود.

دماوند با تهران فقط یک ساعت و نیم فاصله دارد و همین فاصله اندک، شرایط برای تجربه سفری یک ‌روزه در دل طبیعت بکر این شهر را امکان ‌پذیر می‌کند.

آب ‌و ‌هوای کوهستانی این شهر برای روزهای گرم سال بسیار مناسب است. درختان گردو و سیب منظره‌ای تماشایی را در تمام فصل‌ ها به شهر دماوند هدیه می‌دهند. در پاییز طبیعت این شهر بسیار زیبا و چشم ‌نواز است. سفر به شهر کهن دماوند سفر به دنیای چشمه‌، رودها و باغ ‌های میوه است.

دماوند از چند محله تشکیل شده که هنوز در محله ‌های این شهر می‌توانید کوچه باغ ببینید و از طبیعت و صدای رودخانه لذت ببرید. از آنجایی که شهر کوهستانی است، دیدن کوچه ‌ها و خیابان ‌های شیب‌دار در این شهر بسیار عادی است.

از دیدنی های دماوند می توان به چشمه اعلا، پیست آبعلی، دریاچه تار، برج شیخ شبلی، قله دماوند، دشت لار، آبشار تیزآب، آبشار گروبار، غار رودافشان، روستای مشا، حمام تاریخی محله درویش، هفت دختر و… اشاره کرد.

دماوند به قدری زیباست و آب و هوای مطبوعی دارد که جزو اولین گزینه ها برای تعطیلات آخر هفته تهرانی هاست. حتی اگر تهرانی نیستید و قصد دارید دماوند را ببینید، هیچ گونه نگرانی نداشته باشید. انواع امکانات در این شهر وجود دارد که شما می توانید از آن ها استفاده کنید. علاوه بر این ها اجاره ویلا در دماوند هم کار سختی نیست و می توانید به راحتی ویلایی متناسب با بودجه‌تان پیدا کنید و برای سفری یک یا دو روزه آن را اجاره کنید. 

  1. طالقان 

طالقان یکی از زیباترین ییلاقات و از دیدنی های اطراف تهران است که میان کوه ‌های البرز قرار گرفته و به خاطر ارتفاعات و قله‌ های سرسبز و زیبایش شناخته می‌ شود. وجود روستاهای جذاب بی‌شمار، باغات میوه بسیار، چشمه‌ سارهای فراوان، آبشارهای خروشان پرتعدد، کوه‌ های بلند و سر به فلک کشیده، یخچال ‌های طبیعی، مناظر طبیعی چشم ‌نواز، آثار تاریخی و امکان پیاده ‌روی و دوچرخه ‌سواری در کوچه باغ ‌ها و چمزارهای آن، این شهر را به مقصدی پر جاذبه برای سفرهای یک روزه در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ ها تبدیل کرده است. این منطقه از روستاهای مختلفی تشکیل شده که هرکدام زیبایی‌ ها و ویژگی ‌های مخصوص به خود را دارد.

طالقان به ‌عنوان منطقه‌ای ییلاقی با داشتن اقلیمی خوش ‌آب ‌و هوا‌، جاذبه‌ های طبیعی فراوانی دارد که موجب می‌شود در تمام سال، گردشگران بی‌ شماری از آن دیدن کنند. کوه‌ های سر به‌ فلک‌ کشیده‌، چشمه‌ های خروشان و متعدد، آبشارهای زیبا و یخچال‌ های طبیعی در کنار آثار تاریخی و مذهبی در این شهرستان‌، از جمله عواملی هستند که این شهر را به منطقه گردشگری تبدیل کرده‌اند.

از جمله این دیدنی ها می توان به سد و دریاچه طالقان، آبشار کرکبود، آبشار سوهان، آبشار شله بن، روستای کلارود، روستای اورازان، کتیبه گردنه عسلک، غار پنجعلی، ارژنگ قلعه و چشمه های آب گرم اشاره کرد.

برای اجاره ویلا در طالقان کافی است سری به وبسایت لیدوماتریپ بزنید تا در کوتاه ترین زمان تعداد زیادی از ویلاهای موجود را مشاهده کنید و بعد از بررسی کامل و مقایسه بین آن ها مناسب ترینشان را انتخاب کنید. 

  1. رینه  

رینه دماوند یکی از روستاهای گردشگری اطراف تهران است که در استان مازندران قرار دارد. فاصله تهران تا رینه ۹۵ کیلومتر است که این فاصله مربوط به خروجی شهر تهران از محله استخر است. آبگرم رینه مشهورترین جاذبه تفریحی و گردشگری رینه است ، اما آبشار سرآسیاب رینه ، امامزاده محمد طاهر رینه ، دخمه سنگی کافر کلی و دشت شقایق رینه از دیگر جاذبه های گردشگری این روستای زیبا هستند. به دلیل وجود این جاذبه های بسیار ، رینه جزو جاهای دیدنی تهران قرار می گیرد.

رینه یکی از روستاهای چهار فصل است که در تمام فصول می توان به این منطقه رفت. در تمام فصل ها از بهار تا زمستان ، رینه زیبایی های خاص خود را دارد. شکوفه های بهاری و میوه های تابستانی و خزان زیبای پاییز و برف زمستان رینه ، هر کدام زیبایی های خاص خود را دارد. رینه روستایی بسیار خنک است و به همین دلیل در زمستان رینه بسیار سرد شده و این مورد رفتن را به رینه کمی مشکل می کند.

اما رینه در زمستان نیز بسیار زیبا است. جاده رینه در زمستان در زمان بارش ها گاه در ساعاتی بسته می شود و در زمان بارش حتما بهتر است که با زنجیر چرخ به این روستا سفر کنید ، گرچه بسته شدن جاده رینه در زمستان بیشتر موقتی است و به دلیل سکونت و تردد بسیار زیاد به این روستا در زمستان ، پس از ساعتی جاده ها باز شده و برای تردد آماده می شود ، اما بهتر است نکات ایمنی را در سفر به رینه در نظر داشته باشید.

شما می توانید در هر فصلی از سال به رینه سفر کنید و با اجاره ویلا در آبگرم رینه لاریجان، تعطیلاتتان را در این روستای جذاب به دور از شلوغی و هیاهو بگذرانید و از طبیعت زیبا و آب و هوای مطبوعش لذت ببرید. 

رزرو آنلاین اقامتگاه در اطراف تهران با لیدوماتریپ 

لیدوماتریپ یک سامانه گردشگری است که سال ها در زمینه رزرو آنلاین اقامتگاه فعالیت می کند و تاکنون توانسته بیش از ۷ هزار اقامتگاه در سراسر کشور را پوشش دهد. به این ترتیب مسافران به راحتی می توانند از طریق لیدوماتریپ رزرو هتل، هتل آپارتمان، اجاره ویلا و سوئیت، اجاره آپارتمان مبله و اجاره اقامتگاه بوم گردی را انجام دهند. 

برای آشنایی بیشتر با خدمات و نحوه کار لیدوماتریپ می توانید به نشانی سایت مراجعه کنید و بعد از وارد کردن نام شهر مقصدتان در نوار جستجوی مربوطه، انواع اقامتگاه های موجود در آن شهر را پیش رویتان ببینید. سپس از بین آن ها بهترین گزینه را انتخاب و رزرو کنید. 

همچنین شما می توانید با شماره های موجود در سایت که مربوط به تیم پشتیبانی لیدوما هستند تماس گرفته و از پشتیبانی ۲۴ ساعته آن ها استفاده کنید. تیم پشتیبانی همه روزه، حتی در روزهای تعطیل آماده پاسخگویی به مسافران است و درصورت بروز هرگونه مشکلی در اسرع وقت درصدد رفع آن بر می‌آیند. 

 

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.