مزیت‌های استفاده از چند درگاه پرداخت در سایت

استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی، به عنوان بهترین روش انجام تراکنش در کسب و کارهای اینترنتی، امروزه امری بدیهی در تجارت الکترونیک به‌شمار می‌رود. اکنون وب‌سایت‌های فروشگاهی مختلف، دست‌کم به یک درگاه پرداخت اینترنتی مجهز هستند. اما ممکن است این درگاه پرداخت، در برخی موارد، خواسته‌های مطلوب صاحبان کسب و کارها و یا مشتریان آن‌ها را برآورده نکند. در نتیجه لزوم وجود چند درگاه پرداخت متفاوت به‌طور همزمان در هر وب‌سایت در این‌جا آشکار می‌شود. برای نمونه چنانچه یک وب‌سایت فروشگاهی همزمان مجهز به یک درگاه مستقیم و در عین‌حال دو درگاه واسط باشد، بدون شک تجربه‌ی کاربری مشتریان مطلوب‌تر و میزان فروش آن کسب و کار بالاتر خواهد رفت. با این وصف در ادامه قصد داریم از مزایای وجود درگاه‌های متعدد در یک فروشگاه اینترنتی صحبت کنیم.

درگاه واحد یا درگاه‌های چندگانه؟

هر کسب و کاری که دارای وب‌سایت فروشگاهی است، برای تجهیز وب‌سایتش به درگاه پرداخت، می‌تواند از یک یا چند درگاه اینترنتی استفاده کند. اما استفاده از درگاه چندگانه اصولا چه مزایایی خواهد داشت؟ چه‌قدر پیش آمده که مشتری خرید خود را در مرحله‌ی نهایی یا همان مرحله‌ی پرداخت نیمه‌کاره رها کند؟ از جمله دلایل پرتکراری که سبب نیمه‌کاره ماندن خرید غیرحضوری مشتریان می‌شود، اشکال و ناکارآمدی سیستم درگاه پرداخت است. همین امر کافی است تا صاحبان کسب و کارها، از چند درگاه متفاوت به طور همزمان استفاده کنند تا در صورت بروز مشکل در یکی، مشتری بتواند از درگاه دیگری استفاده کند و فرآیند خرید را تکمیل نماید. بنابراین استفاده از چند درگاه پرداخت می‌تواند ترفندی برای جذب مشتریان بیش‌تر و افزایش احساس رضایت‌مندی در آن‌ها نیز به‌شمار بیاید.

درگاه پرداخت

مزایای استفاده از چند درگاه پرداخت

همان‌طور که گفته شد، علت اصلی استفاده از درگاه چندگانه، پوشش دادن ضعف‌های درگاه‌ها است. در ادامه جزییاتی از مزایای تجهیز وب‌سایت‌های فروشگاهی به چند درگاه پرداخت اشاره خواهیم کرد.

سهولت فرآیند خرید برای مشتری

واقعیت این است که استفاده از چند درگاه پرداخت در وب‌سایت‌ها در نهایت به جذب اعتماد و تجربه‌ی کاربری مطلوب مشتریان منتج می‌گردد. مهم‌ترین مرحله‌ی خرید غیرحضوری، مرحله‌ی پرداخت است. استفاده از درگاه‌های چندگانه در وب‌سایت‌های فروشگاهی، سبب می‌شود مشتری بتواند به اختیار خودش مسیر واریز وجه را انتخاب کند و اگر در مسیر انتخابی با مشکلی مواجه شد، گزینه‌ی دیگری در اختیار داشته باشد. بنابراین مرحله‌ی پرداخت به این وسیله برای مشتریان سهل‌تر خواهد شد. به یاد داشته باشید که از جمله مهم‌ترین عوامل افزایش فروش و جذب مشتری، سهولت فرآیند خرید برای مشتریان است.

درگاه چندگانه راهی برای افزایش درآمد

به زبان ساده؛ درگاه چندگانه مترادف است با افزایش شانس پرداخت‌های موفق. در واقع شما با افزودن چند درگاه پرداخت متفاوت در وب‌سایت خودتان، احتمال از دست دادن مشتری در مرحله‌ی پرداخت را به صفر نزدیک می‌کنید و این در نهایت به افزایش درآمد شما منتج می‌گردد.

جلب اعتماد مشتریان و حفظ آن‌ها

از جمله مهم‌ترین توصیه‌ها در بازاریابی دیجیتال و مدیریت کسب و کارهای اینترنتی، تلاش برای حفظ مشتریان فعلی است. این امر حتی از جذب مشتریان جدید اولویت بیش‌تری دارد. راهکارهای متفاوتی وجود دارد تا کسب و کارها بتوانند مشتریان خود را حفظ کنند؛ یکی از این راهکارها ایجاد تجربه‌ی کاربری مطلوب برای کاربران در فرآیند خرید است. بنابراین از آن‌جا که استفاده از درگاه چندگانه سبب سهولت فرآیند خرید می‌شود، در نهایت به عاملی برای حفظ مشتریان فعلی کسب و کارها را نیز بدل می‌گردد.

ارتباط با جغرافیایی گسترده‌تر

ارتباط سازنده‌ی تجاری با جغرافیایی گسترده‌تر بی‌تردید نیاز به چند درگاه پرداخت متنوع خواهد داشت. یک درگاه پرداخت ممکن است در مورد برخی از کشورها پاسخ‌گو نباشد و یا حتی از پرداخت‌های خارجی به‌طور کل پشتیبانی نکند. در هنگام انتخاب درگاه پرداخت برای وب‌سایت‌تان باید به این نکته توجه کنید که آیا درگاه مورد نظر در پرداخت‌های خارجی به خوبی عمل می‌کند یا خیر. بنابراین برای افزایش شانس ایجاد این امکان بهتر است از درگاه‌های متعدد استفاده کنید.

تطابق با کارت اعتباری مشتری

هدف نهایی کسب و کارها در تمام زمینه‌ها، جلب رضایت مشتری و ایجاد تجربه‌ی کاربری مطلوب برای کاربران است. یکی دیگر از مزایای بهرمندی وب‌سایت‌ها از درگاه چندگانه، امکان تطابق کارت اعتباری مشتری با یکی از درگاه‌های پرداخت مورد نظر است. در واقع کاربران، عموماً و بر اساس قاعده‌ای نانوشته، علاقه دارند از درگاهی استفاده کنند که با کارت اعتباری‌شان هم‌نام باشد. این تطابق درگاه یا کارت اعتباری حس رضایت و اعتماد را در ذهن کاربران ایجاد می‌کند. بنابراین چنان‌چه وب‌سایت‌ها از درگاه‌های چندگانه استفاده کنند، می‌توانند احتمال تطابق کارت مشتری با یکی از درگاه‌های پرداخت را افزایش داده و از این طریق حد رضایت‌مندی مشتری را نیز بالا می‌برند.

افزایش میزان گردش پول

چنانچه وب‌سایت شما تنها به یکی از روش‌های پرداخت اینترنتی مجهز باشد، این امکان وجود دارد که میزان گردش پول اندکی در طول ماه برای شما رقم بخورد. بنابراین بر اساس شرایط موجود، باید تلاش کنید حدالمقدور تمام ابزارهایی را در وب‌سایت‌تان تعبیه کنید که به افزایش میزان گردش پول کمک‌ می‌کنند. راهکار ساده‌ی پیش روی شما در این زمینه، استفاده از درگاه چندگانه است که سبب بالا رفتن میزان گردش پول و در نهایت رونق کسب و کار شما خواهد شد.

افزایش دامنه‌ی پرداخت

ارائه‌ی گزینه‌ها و امکان‌های مختلف برای پرداخت به کاربران در پروسه‌ی خرید اینترنتی نقش موثری در رضایتمندی آن‌ها دارد. مردم اصولا از این‌که بتوانند در فرآیند خریدشان مستقلا روش پرداخت مدّ نظرشان را انتخاب کنند، حس رضایت خواهند داشت. بنابراین فروشگاهی که این امکان را در اختیارشان قرار می‌دهد، محبوب آن‌ها خواهد شد. اصولا حضور درگاه پرداخت‌ چندگانه در وب‌سایت‌ها، دامنه‌ی پردازش پرداخت را افزایش می‌دهد و برای مخاطبان گسترده‌تری ایجاد جذابیت خواهد نمود.

ایجاد درگاه چند گانه در وردپرس ووکامرس

پس از آن‌که با مزایای استفاده از درگاه چندگانه در وب‌سایت‌ها و تاثیر آن‌ها در رشد و توسعه‌ی کسب و کارهای اینترنتی آشنا شدیم، حالا پرسش این‌جاست که کدام سیستم مدیریت محتوا این امکان را به سادگی فراهم می‌کند تا شما سایت خودتان را به چند درگاه پرداخت متنوع مجهز نمایید. وردپرس که یکی از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا در میان کاربران است از جمله سیستم‌های مدیریت محتوا است که این امکان را به کمک افزونه‌ی ووکامرس، برای وب‌سایت‌های  مختلف فراهم می‌آورد. این افزونه بهترین پلاگینی است که برای ساختن فروشگاه اینترنتی در سایت وردپرسی از آن بهره می‌برند. ووکامرس اصولا قابلیت‌های زیادی دارد که یکی از آن‌ها امکان نصب درگاه پرداخت چندگانه در سایت خواهد بود. شما می‌توانید برای افزودن هر درگاه پرداخت، از افزونه‌های طراحی شده‌ استفاده کنید؛ برای این امر فقط کافی است افزونه درگاه پرداخت مربوط را بر روی سایت خودتان نصب کرده باشید.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.