چرا گوگل آنالیتیکس بروز شد؟

اطلاعات در عصر حاضر حکم طلا را برای صاحبان کسب و کار آنلاین دارد و آموزش google analytics به مثابه‌ی قطب‌نمایی برای رسیدن به این گنج نهفته است.

هر چقدر بهتر و دقیق‌تر بتوانید آمار گوگل آنالیتیکس را تحلیل کنید راحت‌تر می‌توانید به توسعه و فروش بیشتر دست پیدا کنید.

امروزه اگر کسب و کاری به اطلاعات آماری دقیق از وبسایتش دسترسی نداشته باشد، همانند کسی است که به صورت جدی به فکر کسب و کارش نیست و در دنیای پر رقابت امروزی که هرچه بیشتر به سمت تخصصی شدن حرکت می‌کند، پس از مدت کوتاهی از بین می‌رود.

بنابراین اگرمی‌خواهید بمانید و کسب‌وکار خود را توسعه دهید، نقاط قوت و ضعف خود را با آمار دقیق گوگل آنالیتیکس دریابید و برای چالش‌های خود با پلن دقیق، فرصت‌های جدیدی ایجاد کنید و به رقابت تنگاتنگ با رقیبانتان بشتابید. پس پیشنهاد می‌کنیم حتما روش استفاده از گوگل آنالیتیکس را فرا بگیرید.

چه چیزی در گوگل آنالیتیکس بروز شده است؟

گوگل آنالیتیکس حاوی بروزرسانی قابل توجهی با ۴ ویژگی جدید است که برای بهبود تصمیمات بازاریابی و دریافت نرخ بازگشت سرمایه‌‌ی بهتر طراحی شده است.

۴  ویژگی اصلی موجود در گوگل آنالیتیکس جدید عبارت است از:

  • با استفاده از یادگیری ماشین، با بینش دقیق‌تری ترندها را شناسایی و پیش‌بینی می‌کند.
  • ادغام عمیق‌تر با Google Ads.
  • اندازه‌گیری داده مشتری محور.
  • مدیریت دقیق‌تر و با جزئیات بیشتر روی داده‌ها.

طبق اطلاعیه‌ایی که توسط گوگل منتشر شده است آمده که از آنجایی که دسترسی به اطلاعات مفید مشتریان برای صاحبان کسب و کارها سخت و مشکل بنظر می‌رسد؛ هدف گوگل از آپدیت جدید گوگل آنالیتیکس  فراهم کردن دسترسی به اطلاعات بیشتری از کاربران برای افزایش نرخ بازگشت سرمایه و برنامه‌ریزی‌های بلند مدت  است که با آپدیت جدید گوگل، سعی در رفع چنین مشکلی را داشته است.

گوگل آنالیتیکس ۴ یک نسخه گسترده‌تر از ورژن قبلی است. 

پس از آموزش گوگل آنالیتیکس می‌توانید از آپدیت آنالیتیکس استفاده کنید. گوگل آنالیتیکس ۴ توانایی پیش‌بینی رفتار و عملکرد کاربر را به صورت دقیق‌تری ‌دارد که به شما این امکان را می‌دهد برای آینده‌ی کسب و کار خود برنامه‌ریزی دقیق‌تر و بهتری داشته باشید. به گفته گوگل،مسیر اضافه کردن معیارهای پیش‌بینی رفتار کاربر در آینده ادامه خواهد داشت.

این کار هم برای گوگل و هم برای صاحبان کسب و کار مفید است. چرا که صاحبان کسب و کار می‌ توانند بهتر مشتریان خود را بشناسند و هم اینکه دقیق‌تر نیازهای آن‌ها را برطرف کنند .

بطور مثال شما پس از آموزش google analytics  و یادگیری روش استفاده از گوگل آنالیتیکس، اگر صاحب کسب و کار خود هستید و یا برای وبسایتی آنالیز را انجام می‌دهید، می‌توانید درآمد وبسایت را از یک گروه خاص پیش‌‌بینی کنید.

ممکن است پرسونای مخاطب شما با آن چیزی که فکرش را می‌کنید کمی متفاوت‌تر باشد.  با استفاده از هوش مصنوعی گوگل آنالیتیکس ۴ می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری از رفتار کاربران داشته باشید و بهتر بتوانید محصول یا خدمات را برای عرضه و فروش برای آن‌ها ارائه کنید.

بسیار مهم است که بدانید چرا گروهی از مشتریان بیشتر از مشتریان دیگر از خدمات و محصولات شما استفاده می‌کنند؟ با GA4  به جواب این سوال نزدیک و نزدیک‌تر می‌شوید.

در واقع گوگل آنالیتیکس ۴، نمای کامل‌تری از چرخه حیات مشتری را ارائه می‌دهد. گوگل این اطلاعات را با استفاده از ویژگی‌های پیش‌بینی بازاریابی استفاده می‌کند و علاوه بر در اختیار نهادن اطلاعات بیشتر، روش‌های موثرتری برای دستیابی به رسیدن به این بینش را در اختیار شما قرار می‌دهد.

همچنین یادآوری یک نکته ضروری به نظر می‌رسد. هنگام نصب گوگل آنالیتیکس ، بصورت پیشفرض گوگل آنالیتیکس ۴ یا جدید برای شما در نظر گرفته می شود که بهتر است در کنار استفاده از این نسخه از نسخه Universal  هم بهره ببرید تا تکمیل آپدیت نسخه جدید ، امکان استفاده از تمامی اطلاعات را داشته باشید.

چرا باید درباره‌ی مخاطبان خود بیشتر بدانیم؟

بدون شک تحلیل دقیق اطلاعات به شما در طراحی استراتژی کسب و کارتان کمک شایانی می‌کند. با استفاده از آمار گوگل آنالیتیکس می‌توانید اطلاعات زیر را به صورت دقیق به دست آورید:

  • نوع دستگاهی که کاربر شما از آن استفاده می کنند.
  • صفحاتی که بیشترین بازدید کننده را دارند.
  • کاربر پس از ورد چه کارهایی را انجام داده است.
  • آیا آنچه ما انتظار داشتیم را کاربرانجام داده است یا نه.
  • کاربران ما دقیقاً چه کسانی هستند و به چه چیزی علاقه نشان داده‌اند.
  • و اینکه چگونه به وبسایت ما وارد شده‌اند.

اگر شما آموزش گوگل آنالیتیکس را به خوبی گذرانده باشید، می‌دانید که دستیابی به این اطلاعات تا چه اندازه می‌تواند شما و کسب و کاری را که بر روی آن کار می‌کنید کمک کند.

چرا که به عنوان مثال بسیار مهم است که شما بدانید که عمده کاربران شما از رزولوشن خاصی پیروی می‌کنند یا نه. اگر جواب مثبت است بهتر است صفحات وبسایت خود را در آن رزولوشن مجددا بررسی کنید تا بدانید که آیا اطلاعات وبسایت شما به درستی نمایش داده می شود یا خیر.

روش استفاده از گوگل آنالیتکس را کجا فرا بگیرید؟

هر مهارتی نیاز به تخصص دارد. اگر بخواهیم از ویژگی‌های جدید گوگل آنالیتیکس به نفع کسب و کار خود استفاده کنیم باید ابتدا از چگونگی عملکرد این ابزار آگاهی‌های لازم را داشته باشیم. روش استفاده از گوگل آنالیتیکس پیچیده نیست. اما نباید از آن به راحتی گذر کنید. وبسایت‌های معتبری در این زمینه فعالیت می‌کنند.

تیم بازاریاب وب با طراحی و تدوین دوره جامع آنالیز وبسایت ، امکان شناخت تمام ظرفیت کسب و کار آنلاین را برای شما فراهم آورده اند.

با شرکت در این دوره علاوه بر حرفه ای شدن در گوگل آنالیتیکس با ابزارهای حرفه ای دیگری مانند گوگل تگ منیجر آشنا خواهد شد ، قابلیت ثبت و مشاهده تک تک رفتارهای کاربر مانند کلیک روی یک المان یا مقدار اسکرول و … را به دست می آورید.

کارشناسان و متخصصان مجموعه بازاریاب وب تلاش کرده‌اند که علاوه بر تمرکز بر آموزش گوگل آنالیتیکس و دیگر ابزارهای گوگل، آموزش نصب و راه‌اندازی این ابزارها را نیز از طریق وبسایت بازاریاب وب در اختیار شما قرار دهند تا بتوانید به راحت‌ترین طریق ممکن به اطلاعات جدید دنیای وب دسترسی داشته باشید. تا گام‌های موفقی برای کسب وکار خود بردارید.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.