چرا باید برای کسب و کار خود سایت طراحی کنیم؟

این روز ها و با پیشرفت هر چه بیشتر تکنولوژی و روی آوردن عموم مردم در سراسر این کره ی خاکی به اینترنت کسب و کار های بسیاری به این دنیای جادویی ورود کردند و برای کسب در آمد بیشتر در این محیط تلاش می کنند.

به خصوص بعد از پاندمی کرونا بسیاری از صاحبان کسب و کار ها، بیزینس خود را وارد این میدان بزرگ کرده اند و با طراحی وبسایت های شیک و جذاب کسب و کار خود را به بهترین شکل به نمایش می گذارند.

اما شاید از خود بپرسید چطور این کسب و کار ها وبسایت های خود را طراحی می کنند و چطور آن ها را به صفحات اول گوگل انتقال می دهند. برای این که پاسخ این سوال خود را دریافت کنید این مقاله از بیا و یادبگیر را تا انتها مطالعه کنید.

 

  • چرا باید برای کسب و کار خود سایت طراحی کنیم؟

 

اولین سوالی که هر فردی قبل از اقدام به طراحی سایت با آن مواجه است این است که اصلا چه نیازی به طراحی سایت است و این اقدام چه مزیت هایی را برای بیزینس آن ها دارد?

وبسایت یک پایگاه تبلیغاتی است که می تواند محصولات و خدمات شما را به میلیون ها کاربر حاضر در بستر اینترنت معرفی کند و حوزه ی کاری شما را از محله یا شهر محل سکونت به استان، کشور و یا حتی کل دنیا گسترش دهد.

وبسایت مانند یک مغازه است که ۲۴ ساعته باز است و کاربران می توانند در هر ساعتی از شبانه روز به محصولات و خدمات آن دسترسی داشته باشند و در صورت تمایل خرید کنند.

 

  • بهترین روش های طراحی سایت

 

برای طراحی سایت راه ها و روش های بسیاری پیش روی شما است. هم می توانید با استفاده از سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس این مهم را پیاده سازی کنید و هم با استفاده از کد نویسی وبسایت مورد علاقه ی خود را طراحی کنید.

اما قبل از این که بخواهید یکی از این دو روش را برای طراحی سایت انتخاب کنید، ابتدا باید طرح نیاز کنید و ببینید چه نوع سایتی می خواهید برای کسب و کار خود طراحی کنید.

اگر قصد طراحی وبسایت های آموزشی، شرکتی، فروشگاهی، خبری – مجله ای یا امثال این موارد را دارید که مشابه آن ها پیش تر ساخته شده می توانید از سیستم های مدیریت محتوا مثل وردپرس استفاده کنید.

اما اگر قصد طراحی یک سایت جدید را دارید که مشابه آن قبلا طراحی نشده و به اصطلاح طرحی نو محسوب می شود باید با استفاده از زبان های برنامه نویسی مثل php یا ASP.NET اقدام به طراحی سایت کنید.

 

  • وردپرس چیست؟

 

در پاسخ به سوال وردپرس چیست باید گفت وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) است که متن ها، تصاویر، ویدیو ها، پادکست ها و مالتی کست ها را از شما دریافت می کند و در هر زمان و هر مکانی که به آن ها احتیاج داشته باشید آن ها را به شما تحویل می دهد.

اجازه دهید تعریف ساده تری از وردپرس داشته باشیم. وردپرس یک پنل اختصاصی است که به شما در مدیریت و کنترل داده های سایتتان کمک می کند.

بیش از ۴۰ درصد وبسایت های دنیا در حال حاضر از این CMS برای مدیریت وبسایت خود استفاده می کنند. بیش از ۴۰ درصد!!!

وبسایت های بزرگی مثل والت دیزنی، اپل، کوکاکولا و بسیاری دیگر از بیزینس های بزرگ و کوچک در سراسر دنیا، وردپرس را به عنوان بستری امن برای ساخت کسب و کار خود در سطح وب انتخاب کرده اند.

اما شاید از خود بپرسید که چرا برند های بزرگی مثل اپل به جای طراحی یک سایت اختصاصی با کدنویسی از وردپرس برای طراحی سایت خود استفاده کرده اند؟

پاسخ کاملا واضح است. امنیت بالا، سرعت زیاد، تیم پشتیبانی قدرتمند و دقت در انجام امور و شاید از همه مهم تر سادگی و راحتی کار با این CMS از اصلی ترین دلایل روی آوردن کمپانی ها و برند های بزرگ دنیا به آن باشد.

 

  • دلایل برتری وردپرس نسبت به سایر CMS ها

 

دلایل زیادی برای برتری وردپرس نسبت به سایر سیستم های مدیریت محتوا مثل جوملا و دروپال وجود دارد که بیان تمامی آن ها در این مقاله امکان پذیر نیست. اما اگر اجازه بدهید ۳ مورد از بزرگ ترین دلایل برتری وردپرس نسبت به رقبا را در ادامه ی این بخش برای شما بازگو کنیم.

  • قالب های حرفه ای و جذابی که برای وردپرس، توسط شرکت های بزرگ دنیا طراحی شده یکی از بزرگ ترین دلایل برتری این CMS نسبت به سایرین است. قالب هایی مثل ایمپرزا، وودمارت و دیوی بحث طراحی سایت را به قدری ساده کردند که امروزه هر فردی به کمک آن ها می تواند وبسایت های زیبای شرکتی، فروشگاهی، آموزشی و خبری را به سادگی هر چه تمام تر طراحی کند.
  • افزونه های بی نظیر و قدرتمندی که عملا کاربران این سیستم مدیریت محتوا را از کدنویسی بی نیاز کرده و سرعت انجام کار ها را چندین و چند برابر کرده است. افزونه هایی مثل مداد زرد، کاربران وردپرس را از نوشتن کد های CSS بی نیاز کرده و تنها با چند کلیک ساده تغییرات مد نظر طراح را ایجاد می کند.
  • صفحه ساز ها، شاید بتوان آن ها را بزرگ ترین برتری وردپرس نسبت به سایر سیستم های مدیرت محتوا دانست. المنتور، ویژوال کامپوزر، معمارانی که ظاهر هر سایتی را زیبا می کنند و احساس راحتی هنگام کار را به مخاطبان القا می کنند.

 

  • سئو چیست؟

 

زمانی که وبسایت شما آماده شد وقت رفتن به مرحله ی بعد و معرفی صحیح آن به موتور های جستجو مثل گوگل، یاهو و بینگ است. اینجا است که نیاز به علم سئو به شدت حس می شود و اگر از آن سر رشته نداشته باشید، وبسایت شما هیچ درآمدی نخواهد داشت.

سئو به مجموعه ای از فرایند ها و تکنیک ها گفته می شود که در کنار هم منجر به افزایش ترافیک و بازدید یک سایت می شوند و زمینه ی صعود یک کسب و کار آنلاین را به صفحات ابتدایی موتور های جستجو فراهم می کنند.

حال اگر این سوال در ذهن شما به وجود آمده که چطور می توانید سئو را یاد بگیرید و از آن برای رشد کسب و کار خود در بستر وب استفاده کنید، توصیه می کنیم از آموزش سئو رایگانی که بیا و یادبگیر در اختیار کاربران خود قرار داده استفاده کنید.

تمامی آموزش های سئو بیا و یادبگیر به روش ارگانیک است و می توانید با خیال راحت از آن ها برای سرمایه گذاری بلند مدت در بستر وب استفاده کنید.

 

  • روش های مختلف سئو

 

به طور کلی ۳ روش برای سئو و بهینه سازی سایت وجود دارد که تنها یکی از این روش های مورد تایید بیا و یادبگیر است و می توان با استفاده از آن یک کسب و کار سالم را در سطح وب دست و پا کرد. این سه روش عبارتند از:

 

  • سئو کلاه سفید

 

سئو کلاه سفید (سئو ارگانیک) روشی است که مورد تایید گوگل و سایر موتور های جستجو است و تمام شرکت ها و مجموعه های معتبر سئو و بهینه سازی سایت از آن برای رشد کسب و کار آنلاین مشتریان خود استفاده می کنند.

این روش زمان بر است و برای دیدن نتایج آن ۶ الی ۹ ماه زمان نیاز است اما نتایج حاصل از آن واقعی است و می تواند کسب و کار شما را به رتبه های برتر موتور های جستجو برساند و درآمدی سرشار و بلند مدت را برای شما به ارمغان آورد.

 

  • سئو کلاه سیاه

 

سئو کلاه سیاه نقطه ی مقابله سئو کلاه سفید است و گوگل و سایر موتور های جستجو اصلا از این روش برای بهینه سازی سایت استقبال نمی کنند.

این روش زمان بسیار کمتری را از یک سئوکار می گیرد و سریعا یک وبسایت را به صفحات ابتدایی موتور های جستجو انتقال می دهد.

اما به محض این که موتور های جستجو و در راس آن ها گوگل متوجه استفاده از روش کلاه سیاه برای بهینه سازی سایت شوند، آن وبسایت را با پنالتی و امتیازات منفی تنبیه می کنند و از نمایش آن به کاربران خود پرهیز می کند.

 

  • سئو کلاه خاکستری

 

سئو کلاه خاکستری مصداق بارز مثال رنگ کردن گنجشک است. در این روش سئوکار تمام تلاش خود را می کند تا روش های سئو کلاه سیاه را با عنوان سئو کلاه سفید به گوگل ارائه دهد.

این روش هم مانند کلاه سیاه مورد پسند موتور های جستجو نیست و استفاده از آن شاید مدتی یک وبسایت را به صفحات ابتدایی انتقال دهند اما در دراز مدت باعث افت بازدید و ترافیک می شود و منجر به سقوط وبسایت به انتهای نتایج جستجو می شود.

 

  • بخش های مختلف سئو کلاه سفید

 

با توجه به توضیحاتی که در بخش قبل ارائه شد اگر انتخاب شما هم برای بهینه سازی سایت مثل بسیاری از مدیران وبسایت ها سئو کلاه سفید است، برای پیاده سازی باید از مراحل انجام آن به طور کامل آگاه باشید.

برای این که سئوی استانداردی داشته باشید لازم است ۳ مرحله را با موفقیت طی کنید تا بتوانید نتایج مثبت را در سریع ترین زمان ممکن ببینید. این ۳ مرحله شامل موارد زیر هستند.

 

  • سئو تکنیکال

 

سئو تکنیکال یا سئو فنی بخشی از فرایند سئو است که بیشتر تمرکز آن بر روی ربات ها و خزنده های موتور های جستجو است و مستقیما تمرکزی بر روی کاربران واقعی ندارد.

بیشتر تمرکز در بخش تکنیکال بر روی بهینه سازی سورس یک وبسایت است که اگر از سیستم های مدیریت محتوا برای طراحی سایت استفاده کنید بخش اعظمی از این کدنویسی ها کاهش پیدا می کند.

  • نصب گواهینامه SSL یکی از مهم ترین قدم هایی است که برای داشتن یک سئو تکنیکال موفق باید برداشت. این گواهینامه از الزامات امنیت هر سایتی است و نصب آن باعث دریافت امتیازات مثبت از سوی گوگل می شود.
  • رفع خطا های ۴۰۴ یکی دیگر از بخش هایی است که در قسمت تکنیکال مورد بحث قرار می گیرد. اجازه ندهید خطای ۴۰۴ در سایت شما شکل بگیرد چون وجود این خطا باعث دریافت امتیاز منفی از سوی گوگل می شود.
  • بهینه سازی ساختار URL هم فرایندی است که در بحث تکنیکال باید به آن رسیدگی شود. URL ها باید کوتاه باشند و از کلمات قابل درک ساخته شده باشند. وجود اعداد و کاراکتر های نامفهوم هیچ کمکی به ربات ها برای ایندکس و بررسی محتوای های سایت شما نمی کند.
  • هر سایتی نیاز به یک نقشه مناسب دارد. نقشه سایت به ربات های گوگل و سایر خزنده ها در بستر اینترنت کمک می کند تا لینک های تازه ی یک وبسایت را سریعا پیدا کنند و برای بررسی آن ها اقدام کنند.

 

  • سئو داخلی

 

سئو داخلی یا سئو محتوا به مجموعه فرایند هایی گفته می شود که داخل سایت و در راستای رشد و افزایش ترافیک و بازدید انجام می شود.

تمرکز در این بخش از سئو مستقیما بر روی کاربران است و درصد کمی به ربات ها و خزنده های موتور های جستجو اختصاص دارد. از جمله مهم ترین مراحل سئو داخلی می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • انتخاب یک عبارت کلیدی مناسب برای محتوا های یک سایت می تواند تاثیری بسیاری در بیشتر دیده شدن یک محتوا داشته باشد.
  • استفاده ی درست از هدینگ های h1 تا h6 می تواند به بازدید هر چه بیشتر یک محتوای نوشتاری کمک کند.
  • لینک سازی داخلی و خارجی یکی از روش هایی است که می توان به وسیله ی آن محتوای های کمتر دیده شده را به کاربران و خزنده های موتور های جستجو نشان داد و به افزایش ترافیک یک سایت کمک کرد.
  • توضیحات متا یکی از مهم ترین المان هایی است که اگر به درستی نوشته شود و به قولی شیوا باشد می تواند نرخ کلیک را بالا ببرد.

 

  • سئو خارجی

 

سئو خارجی یا سئو خارج سایت به مجموعه ای از تکنیک های سئو گفته می شود که خارج از سایت و برای افزایش اعتبار، افزایش رتبه، افزایش بازدید و ترافیک انجام می شود و بدون آن امکان رسیدن یک سایت به صفحه ی اول گوگل تقریبا غیر ممکن است.

از مهم ترین فاکتور های سئو خارجی می توان به رپورتاژ آگهی، فعالیت و برندسازی در شبکه های اجتماعی، تبلیغات گوگل و ساخت پست مهمان اشاره کرد.

 

  • سخن پایانی

 

مواردی که در این محتوای کمی طولانی به آن اشاره شد تنها بخش کوچکی از مباحث سئو و طراحی سایت است. در صورتی که به این مباحث علاقه دارید و می خواهید اطلاعات بیشتری درباره ی آن ها داشته باشید می توانید به وبسایت comeandlearn.ir مراجعه فرمایید.

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.