چرا از هاست وردپرس ، لینوکس ، دانلود ایران اسپید استفاده کنیم؟

اولین اقدامی که همه افراد برای راه‌اندازی وب‌سایت خود باید انجام دهند، خرید یک هاست مناسب است. هاست انواع مختلفی دارد و هرکسی باید مطابق با نوع سایت و نیاز خود، یکی از آن‌ها را انتخاب کند. از رایج‌ترین انواع هاست می‌توان به هاست وردپرس، لینوکس و دانلود اشاره کرد. مجموعه ایران اسپید یکی از بهترین ارائه‌دهندگان هر سه نوع هاست در کشور است و شما می‌توانید انواع هاست ایران را از این مجموعه خریداری کنید؛ اما چرا باید این مجموعه را برای خرید انتخاب کنید؟ ما در این مطلب ضمن راهنمایی بهتر شما برای خرید هاست، ویژگی‌های ایران اسپید و مزایای خرید از این مجموعه را هم بررسی خواهیم کرد.

آشنایی با انواع هاست

همانطور که گفتیم، هاست انواع مختلفی دارد و شما باید با توجه به شرایط خود و کاربردهای مورد انتظارتان، مناسب‌ترین نوع هاست را برای خود خریداری کنید. در اینجا به سه نوع از رایج‌ترین و پرکاربردترین انواع هاست اشاره می‌کنیم:

  1. هاست دانلود: این نوع هاست در واقع فضایی است که کاربران می‌توانند فایل‌های مختلف خود را روی آن ذخیره کنند و در صورت لزوم، با هم به اشتراک بگذارند. اگر فایل‌های زیادی را در سایت خود میزبانی کرده و آن‌ها را برای دانلود در اختیار کاربران سایتتان قرار می‌دهید، باید به دنبال خرید بهترین هاست دانلود باشید.
  2. هاست وردپرس: این نوع هاست همانطور که از نامش پیداست، به صورت اختصاصی برای میزبانی سایت‌های ساخته شده با وردپرس طراحی شده است. میزبانی این سایت‌ها روی هاست اختصاصی وردپرس، باعث افزایش امنیت و سرعت آن‌ها خواهد شد. اگر یک سایت وردپرس شرکتی یا شخصی دارید، این نوع هاست برایتان بهترین انتخاب خواهد بود؛ اما اگر سایت وردپرس فروشگاهی دارید، بهتر است هاست ووکامرس را انتخاب کنید.
  3. هاست لینوکسبه هاستی که روی سرورهای آن سیستم عامل لینوکس نصب شده باشد، هاست مخصوص لینوکس گفته می‌شود. این نوع هاست برای سایت‌های طراحی شده با زبان‌های غیر دات نت، مثل سایت‌هایی که با پایتون یا php طراحی شده‌اند مناسب است.

از دیگر انواع هاست می‌توان به هاست ویندوز، هاست اشتراکی، هاست اختصاصی و … اشاره کرد.

 

راهنمای انتخاب بهترین هاست

برای اینکه بتوانید بهترین هاست دانلود، وردپرس، لینوکس و … را خریداری کنید، لازم است با نکاتی در خصوص خرید هاست آشنا شوید. در اینجا به برخی از این نکات اشاره خواهیم کرد.

۱٫ انتخاب نوع هاست

قبل از هرچیزی، شما باید نوع هاست مورد نظر خود را انتخاب کنید. برای انتخاب نوع هاست، باید به ویژگی‌های سایتتان توجه کنید. به عنوان مثال اگر سایتتان با استفاده از وردپرس راه‌اندازی شده است، باید به فکر خرید هاست وردپرس باشید؛ اما اگر سایت شما به دیتابیس MySQL نیاز دارد و با استفاده از زبان‌هایی مانند PHP یا Python طراحی شده باشد، خرید هاست لینوکس برایتان مناسب خواهد بود.

هاست دانلود هم همانطور که قبلا اشاره کردیم، برای سایت‌هایی با فایل‌های ذخیره شده و دانلودی بالا مناسب است. عموما سایت‌های آموزشی یا سایت‌های دانلود عکس و فیلم، از این نوع هاست استفاده می‌کنند. اگر به دنبال کاهش هزینه‌ها هستید، بهتر است به سراغ خرید گزینه‌های هاست ایران بروید. این نوع هاست از نظر مکانی در داخل ایران وجود دارد و شما مشکلاتی مثل تحریم و بالا بودن قیمت‌ها را نخواهید داشت.

۲٫ توجه به پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی

فرقی نمی‌کند که شما قصد خرید هاست لینوکس، وردپرس، دانلود و … را داشته باشید، در هر صورت باید به پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی هاست دقت کنید. شما باید به این نکته توجه داشته باشید که برای کاربرد مورد انتظار خود، به چه میزان فضا و پهنای باندی نیاز دارید و سپس از ارائه‌دهنده هاست، سرویسی متناسب با نیاز خود خریداری کنید.

برای مثال اگر یک سایت فروشگاهی دارید و از هاست ووکامرس استفاده می‌کنید، برای ذخیره عکس محصولات خود به فضای زیادی نیاز دارید. همچنین به تدریج سایت شما بازدیدکننده زیادی پیدا کرده و به پهنای باند مناسبی هم نیاز پیدا خواهید کرد. پس باید سرویس‌هایی که فضا و پهنای باند بیشتری ارائه می‌دهند را خریداری کنید. این موضوع درمورد هاست دانلود هم صدق می‌کند؛ اما سایت‌های خصوصی ممکن است به پهنای باند زیادی نیاز نداشته باشند.

۳٫ توجه به آپ‌تایم بودن

Uptime بودن یکی از ویژگی‌های مهمی است که شما حتما باید در زمان خرید هاست وردپرس یا هاست لینوکس، هاست دانلود و … به آن توجه کنید. آپ‌تایم بودن به این معناست که سرورهای هاست مورد نظر، تا چه میزان و در چند درصد مواقع در دسترس هستند و به نوعی کیفیت هاست را تعیین می‌کند.

۴٫ نحوه بکاپ‌گیری از اطلاعات

شرکت ارائه‌دهنده هاست وردپرس، دانلود یا هاست لینوکس مورد نظر شما باید به صورت مرتب از اطلاعات سایتتان بکاپ‌گیری کند. در این صورت شما خیالتان از بابت اطلاعاتتان راحت خواهد بود؛ بنابراین شما در زمان خرید هاست دانلود یا هاست‌های دیگر، باید به این نکته توجه کنید که فواصل زمانی پشتیبان‌گیری از اطلاعات چقدر است.

۵٫ پشتیبانی و خدمات پس از فروش

بعد از اینکه هاست مورد نظر خود را خریداری کردید، ممکن است با مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای مواجه شده یا سوالاتی برایتان به وجود بیاید. در این شرایط، باید شرکت مورد نظر از خدمات پشتیبانی و پاسخگویی خوبی برخوردار باشد.

 

چرا باید برای خرید هاست، به سایت ایران اسپید مراجعه کنیم؟

این سایت انواع هاست دانلود، هاست وردپرس و هاست لینوکس را با کیفیت بالایی به شما عرضه می‌کند. شما می‌توانید هر کدام از انواع هاست‌ مورد نیاز خود را با مناسب‌ترین قیمت ممکن از این مجموعه خریداری کنید. هاست‌های ارائه شده در ایران اسپید، از سرعت، امنیت، پهنای باند و فضای ذخیره‌سازی خوبی برخوردارند و پشتیبان‌گیری از آن‌ها هم به صورت منظم انجام می‌شود. همچنین این مجموعه از نحوه نظارت و خدمات پشتیبانی خوبی برخوردار بوده و همه روزه پاسخگوی سوالات و مشکلات شما خواهد بود.

جمع‌بندی

در این مطلب سعی کردیم شما را با نکات مهم در زمان خرید انواع هاست وردپرس، هاست دانلود و هاست لینوکس آشنا کنیم و تمام اطلاعات لازم در این زمینه را به شما عزیزان ارائه دهیم. شما می‌توانید با رعایت نکات عنوان شده، بهترین و مناسب‌ترین هاست را برای خود خریداری کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.