پارامترهای E.T.A چیست؟ نکات مهم سئویی ویژه سایت‌های پزشکی

اگر صاحب سایت‌های سلامت و پزشکی هستید، به‌احتمال زیاد از سال ۲۰۱۸ به‌بعد تغییرات زیادی در سایت شما به‌وجود آمده است. این اتفاق به‌خاطر الگوریتم جدید گوگل بود که در سال ۲۰۱۸ منتشر شد و تغییرات اساسی در هسته اصلی این موتور جستجوگر ایجاد کرد.

عموما این تغییر را به‌عنوان الگوریتم مدیک می‌شناسند که به‌یکباره شرایط برخی سایت‌ها مانند سایت‌های سلامتی و مربوط به‌درآمد افراد را بهتر یا بدتر کرد و هم‌چنین تغییرات اساسی نیز در اصول سئو و بهینه‌سازی سایت‌ها به‌وجود آورد.

با توجه به‌این موارد در ادامه این نوشته از درمانکده با ما همراه باشید تا به‌صورت کامل ابتدا توضیح دهیم که پارامتر‌های E. T. A چیست و سپس در رابطه با نکات مهم سئویی ویژه سایت‌های سلامت و پزشکی صحبت کنیم.

الگوریتم مدیک چیست؟

این سیاست اصلی گوگل است که با به‌روز‌رسانی مداوم الگوریتم‌ها و هم‌چنین اضافه کردن الگوریتم‌های جدید قصد دارد تا نتایج جستجو را دقیق‌تر و متناسب با نیاز‌های مهم افراد کند و در نتیجه بهترین محتوای موجود در زمینه‌های مختلف مخصوصاً امور مالی و سلامتی را برای کاربرانش به‌نمایش بگذارد. در همین راستا گوگل اقدام به‌طراحی الگوریتم مدیک یا ETA نمود.

به‌صورت کلی می‌توان گفت که الگوریتم مدیک نقطه عطف گوگل بود که تمرکز این موتور جستجو را بیشتر به‌سمت میزان درآمد و هم‌چنین سلامت کاربران گوگل برد. این الگوریتم به‌صورت هوشمندانه نشان داد به‌مهم‌ترین ارکان زندگی کاربرانش یعنی پول و سلامتی اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و به‌همین جهت سایت‌های مربوط به‌کسب درآمد و سلامت و پزشکی دچار تغییر و پیشرفت‌های چشمگیری شدند.

وب‌سایت‌هایی که توسط این الگوریتم به‌زیر ذره بین خزنده‌های گوگل رفتند عبارت‌اند از:

  • وبسایت‌های ورزشی
  • وب سایت‌های حقوقی
  • وبسایت‌های حوزه تغذیه
  • وبسایت‌های حوزه پزشکی
  • وبسایت‌های خرید و تراکنش مالی
  • وب سایت‌های علمی و اطلاعات عمومی

این الگوریتم تنها تأثیر خود را بر روی فضای کلی سایت نمی‌گذارد و در یک سایت با موضوعات متفرقه، صفحاتی که حاوی اطلاعات مرتبط با موارد گفته شده هستند بیشتر از صفحات دیگر مورد توجه قرار می‌گیرند.

چطور بفهمیم که سایت ما تحت تاثیر الگوریتم مدیک قرار گرفته؟

در صورتی‌که در حوزه‌های ذکر شده فعالیت می‌کنید به‌احتمال زیاد این الگوریتم بر روی سایت شما تأثیر گذاشته است اما اگر قصد دارید تا میزان این تأثیر و هم‌چنین بررسی‌های دقیق‌تر را انجام دهید، می‌توانید اقدام به‌مقایسه صفحات سایت خود با صفحات سایت‌های دیگر موجود در رتبه‌های برتر گوگل کنید.

هم‌چنین بررسی و مقایسه دیتا‌های مربوط به‌سال ۲۰۱۸ و پیش از آن موجود در سرچ کنسول با دیتای امروز سایت، می‌تواند یک گزینه مناسب دیگر برای بررسی میزان تأثیر الگوریتم مدیک بر روی سایت باشد.

فارغ از تأثیرات این الگوریتم بر روی وبسایت، موضوع مهم این است که همچنان الگوریتم مدیک بر روی گوگل قرار داشته و هر بار نیز پیشرفته‌تر و سختگیر‌تر می‌شود به‌همین جهت نیاز است تا با استفاده از یک‌سری نکات سئویی، تمام سایت‌ها از جمله سایت‌هایی که این الگوریتم بر روی آن‌ها حساسیت دارد را بهینه کرد؛ این موارد در ادامه آمده‌اند.

به‌قانون اصلی ETA پای‌بند باشید

مهم‌ترین قانون گوگل مدیک اعتبار بالای لندینگ پیج‌ها است. شما باید تمام تلاش خود را برای جلب اعتماد نه موتور جستجوی گوگل بلکه کاربران، با قرار دادن اطلاعات تماس و هم‌چنین فرم و ‌ایمیل‌های معتبر به‌کار ببندید.

به‌زبان ساده، برای کاربر ارزش بیشتری قائل باشید تا موتور جستجو و راهکار‌های ارتباطی را به‌خوبی فراهم کنید.

پاسخگوی کاربران باشید

بر اساس قانون قبلی که گفته شد، در صورتی‌که شما برای کاربران خود ارزش قائل باشید قطعاً در ابتدا محتوای مناسبی را برای او فراهم خواهد کرد و در قدم بعدی به‌تمام سوالاتی که در بخش نظرات پرسیده خواهد شد، پاسخگو خواهد بود. به‌عنوان مثال اگر صاحب سایت حوزه سلامت هستید و در یکی از صفحات قصد معرفی خدمات پوست و مو را دارید و کاربر از شما سراغ بهترین دکتر پوست در تهران را گرفت، حتماً چند نام معتبر و ترجیحا لینک صفحات مربوط به‌آن پزشکان را در پاسخ ارائه دهید.

محتوای مفید تولید کنید

بدون شک محتوا مهم‌ترین قسمت از هر سایتی به‌شمار می‌رود و مخصوصاً در سایت‌های مهم برای گوگل مدیک، نیاز است محتوایی تولید کنید که کاربر را در صفحه نگه دارد. هرچه میانگین حضور کاربر در صفحات شما بیشتر باشد، آن صفحات از نظر این الگوریتم محتوای مفید‌تری داشته و رتبه‌های بهتری کسب می‌کنند.

البته منظور از این گفته ابداً این نیست که محتوای طولانی تولید کنید. به‌فرض مثال برای سوالاتی که پاسخ کوتاه دارند، محتوا‌های کوتاه تولید کنید و متقابلاً برای سؤالاتی که نیازمند پاسخ بلند هستند محتوای طولانی تولید کنید. اگر که شما برای یک سوال کوتاه محتوایی در حد چند هزار کلمه بنویسید که تماماً شاخ و برگ‌های غیر مفید است، کاربر سریعاً صفحه را ترک کرده و گوگل از روی همین موضوع به‌این نتیجه می‌رسد که سایت شما تولید‌کننده محتوای مفیدی نیست.

اصول کلی سئو را رعایت کنید

این که برای کاربر محتوا تولید کنید نه برای گوگل به‌این معنا نیست که باید اصول گوگل را زیر پا بگذارید. هم‌چنین در بحث سئو سایت‌های مهم برای گوگل مدیک، تنها رعایت اصول این الگوریتم مهم نیست و موارد زیر حتماً باید رعایت شوند:

  • سرعت سایت خود را بالا ببرید
  • کاملا پاسخگوی کاربران‌تان باشید
  • امنیت کاربران خود را کاملا فراهم کنید
  • اوضاع تکنیکال سایت را بهبود بخشید
  • اصول دیجیتال مارکتینگ مانند برندینگ را رعایت کنید
  • به‌شکلی صحیح لینک سازی داخلی و خارجی انجام دهید

کاربر را درگیر صفحات کنید

اینکه کاربر با محتوای شما تعامل داشته باشد موضوعی بسیار مهم از نظر گوگل و مخصوصاً الگوریتم مدیک است. سعی کنید که مخاطب را ترغیب به‌گذاشتن کامنت و پرسش و پاسخ کنید. هم‌چنین استفاده از المان‌های مربوط به‌مواردی همچون نظرسنجی می‌تواند در این راستا کمک‌کننده باشد. یا اگر فرضا صفحه‌ای برای معرفی یک دکتر قلب دارید، می‌توانید از طریق برخی رابط‌های کاربری مخصوص کاری کنید که کاربر در صفحه بتواند علائم بیماری خود را وارد کرده و یک‌سری توصیه‌ها را بر اساس آن علائم دریافت کند.

جمع‌بندی

بدون شک در سال ۲۰۱۸ کارشناسان سئو با یکی از مهم‌ترین چالش‌های کل تاریخ موتور‌های جستجو مواجه شدند که اصول کلی سئو را برای همیشه تغییر داد و برخی از سایت‌ها را از جمله سایت‌های حوزه سلامت مانند سایت درمانکده دستخوش تغییرات زیادی کرد. ما در این نوشته تمام تلاش خود را به‌کار بستیم تا مهم‌ترین نکات در رابطه با الگوریتم چالش برانگیزه مدیک را با شما در میان بگذاریم و اصول سئو برای سایت‌هایی که زیر ذره بین این الگوریتم قرار دارند را بازگو کنیم و شما می‌توانید با استفاده از این نکات، کسب و کار خود را در موتور جستجوی گوگل هر چه بهتر نمایش داده و گسترش بدهید.

1/5 - (2 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.