هزینه طراحی وب سایت به چه عواملی وابسته است

بسیاری از افراد که برای طراحی وب سایت به شرکت ها یا اشخاصی که کار طراحی سایت را انجام میدهند مراجعه می کنند بسیار سردرگم می شوند، زیرا دامنه قیمت ها بسیار متفاوت می باشد و ممکن است برای یک وب سایت از یک شرکت یا طراح از قیمت 2 میلیون تومان تا 50 میلیون تومان، قیمت دریافت کنند.

در این مطلب می خواهیم به این مطلب بپردازیم که چه عواملی در قیمت طراحی وب سایت تاثیر گذارند و در چه شرایطی طراحی وب سایت کسب و کار خود را برون سپاری کنیم.

انواع تکنولوژی ها برای طراحی وب سایت

به طور کلی در بازار ایران از دو روش برای طراحی وب سایت استفاده می شود:

  • استفاده از سیستم های مدیریت محتوای عمومی مثل وردپرس
  • طراحی اختصاصی وب سایت با استفاده از یک زبان برنامه نویسی

سیستم های مدیریت محتوای عمومی برای وب سایت های کوچک که فرایند خاصی را در داخل سایت پیاده سازی نمی کنند بسیار مفید می باشد. زیرا این وب سایت ها به سرعت آماده می شوند و قیمت ارزانی برای طراحی باید پرداخت شود.

از دیگر ویژگی های وب سایت های وردپرسی علاوه بر سرعت توسعه بالا و قیمت مناسب می توان به این موضوع اشاره کرد که افرادی که در این حوزه تخصص دارند بسیار زیاد هستند و شما برای توسعه و پشتیبانی از یک وب سایت وردپرسی مشکل تامین نیروی انسانی نخواهید داشت.

اما این وب سایت علی رقم ویژگی ها و امکانات خوبی که دارند ضعف هایی هم دارند. یکی از بیشترین مشکلاتی که دارندگان سایت وردپرسی با آن مواجه می شوند احتمال بیشتر مواجه شدن با طراحان سایت مبتدی و تحویل گرفتن یک سایت با کیفیت پایین می باشد.

طراحی سایت

طراحی سایت اختصاصی معمولا برای کسب و کارهایی پیشنهاد می شود که می خواهند امکانات زیادی در وب سایت داشته باشند که پیاده سازی این امکانات با وردپرس نیاز به برنامه نویسی زیادی دارد. یا برای کسب و کارهایی که می خواهند وب سایتی به صورت یکپارچه با اپلیکیشن موبایل داشته باشند این نوع از طراحی وب سایت پیشنهاد می شود.

زمان توسعه وب سایت های اختصاصی طولانی تر و طبیعتا هزینه آن ها نیز بالاتر می باشد. در حال حاضر وب سایت های اختصاصی در بازار ایران عموما با استفاده از زبان های asp.net یا php طراحی می شوند.

از این رو وقتی صحبت قیمت طراحی سایت می شود باید از تکنولوژی مربوط به طراحی سایت سوال کرد زیرا تکنولوژی تاثیر بسیار زیادی بر روی قیمت خواهد گذاشت.

در انتخاب تکنولوژی باید دقت کنید که داشتن تعصب به یک تکنولوژی خاص بزرگترین اشتباه می باشد. اگر وب سایت شما به صورت استاندارد پیاده سازی شده باشد و سئو سایت حالت استانداردی داشته باشد این که وب سایت شما با چه سیستمی نوشته شده باشد کوچکترین اهمیتی ندارد.

ویژگی های یک وب سایت استاندارد چیست؟

وب سایت ریسپانسیو: وب سایت ریسپانسیو یا واکنش گرا به این معنی است که وب سایت در هر دستگاهی مثل لپ تاپ، موبایل، تبلت و … درست نمایش داده شود و با توجه به سایز دستگاه وب سایت شما به صورت خودکار واکنش نشان دهد.

با توجه به اینکه ورودی وب سایت ها از طریق تلفن های هوشمند روز به روز افزایش می یابد، ریسپانسیو بودن وب سایت ها یک موضوع ضروری می باشد.

سرعت وب سایت: سرعت باز شدن وب سایت یکی از پارامترهایی است که به شدت در رفتار کاربران درون وب سایت شما تاثیر گذار می باشد. به خصوص در اگر فروشگاه آنلاین دارید در زمان طراحی سایت فروشگاهی باید به این نکته توجه کنید، زیرا رفتار کاربران در سایت به طور مستقیم با میزان فروش و درآمد شما مرتبط می باشد.

برای تحلیل سرعت وب سایت می توانید از وب سایت gtmetrix استفاده کنید.

بهینه بودن وب سایت برای موتورهای جستجو: یکی از موارد مهم که از طراح سایت خود باید درخواست کنید این است که اصول سئو (seo) را در طراحی سایت رعایت کند و حتما وب سایت طراحی شده برا اساس اصول سئو تکنیکال بهینه شده باشد.

همچنین از طراح سایت خود بخواهید که ابزارهای search console و google analytic را حتما بر روی وب سایت نصب کند. شما با استفاده از این ابزارها می توانید رفتار کاربران در وب سایت خود را بررسی کنید و متوجه شوید میزان ورودی وب سایت شما از چه کانال هایی بوده است.

همچنین ابزار سرچ کنسول این امکان را به شما می دهد که متوجه شوید با جستجو چه کلماتی کاربران به وب سایت شما رسیده اند.

نصب این ابزارها در ابتدای کار از این جهت اهمیت دارد که این ابزار ها بعد از نصب بر روی وب سایت قادر به شناسایی این داده ها هستند و هر زمان که این ابزارها را بر روی وب سایت نصب کنید می توانید دیتای آن ها را مشاهده کنید.

بعد از اینکه وب سایت شما به صورت کامل بارگزاری شد و صفحات آن ایجاد گردید برای مشاهده اینکه چه تعداد از صفحات سایت شما توسط گوگل شناسایی شده است، وارد وب سایت گوگل شده و قبل از اسم سایت خود عبارت site: را وارد کنید. همانند شکل زیر:

Site:zavoshsoftware.com

 

قبل از نتایج جستجو گوگل تعداد نتایج نمایش داده شده را مشخص می کند. که این تعداد مشخص کننده تعداد صفحاتی از سایت شما می باشد که توسط گوگل ایندکس شده اند.

چطور بازدید وب سایت را بالا ببریم:

اگر به دنبال روش های زودبازده برای بالا بردن بازدید وب سایت هستید این موضوع را بدانید که ماندگاری روش های زودبازده نیز بسیار کوتاه است اما روش های دیربازده با اینکه ممکن است دیرتر به نتیجه برسند اما بازدهی طولانی تری دارند.

بهترین روش و ماندگار ترین روش برای بالا بردن بازدید وب سایت سئو و بازاریابی محتوایی می باشد که در وب سایت زاوش به تفصیل درباره آن مطلب نوشته ایم که می توانید از آدرس https://zavoshsoftware.com آن مطالب را مطالعه فرمایید.

در مورد روش های زود بازده می توان موارد زیر را اشاره کرد:

  • تبلیغات بنری
  • تبلیغات گوگل (google ads)
  • ایمیل مارکتینگ
  • اس ام اس
  • ثبت سایت در وب سایت های رایگان مثل ایستگاه، ترب، دیوار، شیپور و ….
  • تبلیغات غیر دیجیتال
امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.