نقش سئو در افزایش فروش سایت

نقش سئو در موفقیت کسب و کار

یکی از اهداف اصلی همه مشاغل افزایش فروش است. سئو همان بهبود بخشیدن موتورهای جستجو می باشد، این قابلیت برای افزایش جذب بازدیدکنندگان جدید به وب سایت مورد استفاده قرار می گیرد. مردم از موتورهای جستجو در تمام طول روز استفاده می کنند و تقریباً همه چیز را جستجو می کنند. موتورهای جستجو به یک حافظه جمعی عالی تبدیل شده اند در اصل هدف ما  جستجوی پاسخ و اطلاعاتی است که به ما در تصمیم گیری های مختلف کمک می کند.

طبق آخرین اینفوگرافیک لوری لوئیس، ۴٫۱ میلیون جستجو در هر دقیقه در گوگل انجام می شود. ظاهر شدن در نتیجه این جستجوها، امکان کلیک و دسترسی کاربران به سایت ما را افزایش می دهد.

کار SEO که بر روی یک وب سایت انجام می شود این است که کمک کند سایت شما در ۱۰ مکان اول،  یعنی صفحه اول نتایج ظاهر شود.

چگونه  SEO  به افزایش فروش آنلاین کمک میکند؟

برای اینکه یک وب سایت در جستجو به خوبی عمل کند، باید موتورهای جستجو بتوانند آن را پیدا  کنند، برای این  امر نیز می بایست قادر باشیم که  عناصر فنی SEO را پیاده سازی کنیم. از سئو فنی استفاده می کنیم  تا سایت توسط گوگل، یعنی توسط ماشین ها خوانده و پیدا شود. این برای موقعیت یابی مهم است، اما نکته ی مهم دیگر این است  که مشتریان ما بتوانند محتوای ما را بخوانند و محصولی را که به دنبالش هستند از ما خرید کنند. برای این امر لازم است که  علاوه بر سئوی فنی ، پیاده سازی سئوی محتوا را  نیز جدی بگیرید.

وظیفه سئوی فنی این است که گوگل سایت را در وهله اول ایندکس کند و بازدیدکنندگان را به خود جلب کند، پس از انجام این کار ، ماموریت سئوی محتوا این است که اطمینان حاصل کند که آن کاربران و مشتریان بالقوه آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند.

سئو برای فروشگاه اینترنتی

در مورد فروشگاه اینترنتی، باید بگوییم که توضیحات محصول بر تصمیم خرید تأثیر می گذارد. اگر از وردپرس در فروشگاه اینترنتی خود استفاده کنید میتوان گفت سئو وردپرس با توجه به داشتن ابزارها و افزونه های متفاوت میتواند نسبت به برنامه نویسی های اختصاصی کمی آسان تر باشد. برای فروش بیشتر محصولات موارد زیر را در نظر بگیرید.

  • توضیحاتی  واضح و دقیق درباره ی محصول برای فروش درج کنید
  • نظرات کاربران را نیز در انتهای صفحه ی فروش محصول بگنجانید.
  • تصاویر مربوط به محصول باید بهینه باشند و  محصول را در زوایای مختلف نشان دهند
  • می توانید ویدئویی را نشان دهید که طرز استفاده از آن را به نمایش بگذارد
  • پیشنهاد محصولات مرتبط یا مشابه به کاربر نیز راهکاری برای افزایش فروش است
  • البته اگر به دلایلی کاربر محصول را نیافت و در صفحه ۴۰۴ افتاد، یک محصول جایگزین به او پیشنهاد دهید.
  • درگاه پرداخت قابل اعتماد

این موارد که از نظر سئو تایید شده است به شما در افزایش فروش کمک می کنند. همانطور که توسط Hubspot در آخرین گزارش آمار بازاریابی ۲۰۲۰ منتشر شده است، بهینه سازی موتور جستجو ۵٫۶۶ برابر کارآمدتر از تبلیغات پولی است.

تکنیک های SEO برای افزایش فروش آنلاین

همه گیری COVID-19 باعث شده است که مردم برای پاسخگویی به نیازهای خود به سیستم های آنلاین تکیه کنند. در نظرسنجی اخیر GeekWire ، ۴۲ درصد از پاسخ دهندگان حداقل یکبار در هفته آنلاین غذا می خرند که تقریباً دو برابر تعداد مطالعه در سال ۲۰۱۸ است. با توجه به این تغییر اجباری در رفتار مصرف کننده جهانی، جمعیت رو به رشدی به دنبال محصولات و خدمات آنلاین هستند.

انتظار می رود این تغییر ذهنیت حتی پس از همه گیری کووید -۱۹ ادامه یابد و این امر تأیید کننده این است که تجارت شما باید به صورت آنلاین برجسته شود. میانگین جستجوی گوگل در هر ثانیه ۴۰ هزار است. بدون یک استراتژی سئو قوی ، وب سایت شما بصورت آنلاین قابل مشاهده نخواهد بود.

این باعث افزایش فاصله بین شما و مشتریان بالقوه شما و افزایش فروش می شود. از این رو  شما باید موثرترین تکنیک های SEO را به کار بگیرید. این تکنیک ها عبارتند از:

استفاده از استراتژی کلمه کلیدی

کلمات کلیدی نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند ، به شما کمک می کند تا ببینید چه زمانی خریدار احتمالی وارد صفحه می شود. برای دستیابی به این بازدیدکنندگان هدفمند، باید از یک کلمه کلیدی استفاده کنید که فکر می کنید برای شما مفید خواهد بود تا بتوانید خود را به عنوان یک فروشنده آنلاین معرفی کنید و عبارتی باشد که مشتریان واقعی شما به دنبال آن هستند.

استفاده از شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی به رشد کسب و کار شما کمک می کند، زیرا افراد بیشتری آمادگی دریافت محصولات و خدمات شما در شبکه های اجتماعی هستند. امروزه در ایران بیش از ۵۰ میلیون کاربر شبکه های اجتماعی وجود دارد.

سرعت سایت

اگر سرعت وب سایت بسیار کند باشد، مشتری خسته می شود و علاقه خود را به محصول از دست می دهد. بنابراین دست به کار شوید و میزان سرعت گردش اینترنتی در سایتتان را بالا ببرید

مطمئن شوید صفحات کاملی  دارید

یعنی تمام اطلاعات مورد نیاز مشتریان را قرار دهید. علاوه بر این ، می توانید سوالات متداول را که  برای روشن شدن شک و تردیدهایی که کاربر دارد، در صفحات سایت قرار دهید.

درج پیوندها به محصولات مرتبط

همیشه به یاد داشته باشید که پیوندهایی را به محصولات مرتبط اضافه کنید به عنوان مثال، اگر مقاله ای  در مورد راهنمای خرید برای سامسونگ نوت ۱۰ گذاشتید، لینک محصولاتی را که میتواند به این مقاله مرتبط باشد را نیز در انتها  وارد کنید.

مزایای استفاده از سئو در فروش

  • بازگشت سرمایه بیشتر
  • رشد فروش
  • نسبت به تبلیغات مقرون به صرفه تر است
  • ساخت محتوای عالی
  • افزایش دید کاربران نسبت به برند
  • تأثیر جذب مشتری برای مدت طولانی حفظ می شود
  • عملکرد بسیار بالا در بلند مدت
  • هرچه محتوا بیشتر انباشته شود ، توانایی جذب مشتری مانند پس انداز و سرمایه گذاری بیشتر است.
  • سئوی محتوا برای جذب مشتری آسان است
  • می توانید با مشتریان بالقوه ای که از نیازهای آنها آگاه نیستند تماس برقرار کنید
  • محتوای منتشر شده به طور خودکار توسعه مشتری را ارتقا می دهد
  • اعتبار شرکت را افزایش داده و به برندسازی کمک می کند
  • با محتواهای خیلی باکیفیت می توانید بک لینک های طبیعی دریافت کنید که خود باعث گسترش برند شما می شود.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.