منظور از سرور استوک چیست؟

منظور از سرور استوک چیست؟

 سرور‌های با کیفیت قیمت بالایی دارند در اینجا اگر افراد یا کمپانی‌ها قادر به خریداری نباشند سرور استوک می‌تواند جایگزین خوبی باشد.

یکی از ویژگی‌های خوب این سرورها مقرون‌ به‌ صرفه بودن آن است. می‌توان با قیمت پایینی سروری با کافینگ مناسب خریداری کرد و نیازی به سرمایه‌ بالا نخواهید بود. در ادامه مطلب می‌خواهیم  به مقایسه  سرور‌های استوک بپردازیم.

 

مزایای استفاده از سرور استوک  

سرورهای استوک از نظر کارایی هیچ تفاوتی با سرورهای جدید ندارند پیشنهاد ما  این است که قبل از هر اقدامی در این زمینه، توانایی بودجه خود را بسنجید. توجه داشته باشید که باید در هنگام انتخاب و خرید به هیچ وجه کیفیت را به  کمیت ترجیح ندهید. پرداخت هزینه‌ بیشتر برای خرید یک سرور با کیفیت بالا در طول زمان باعث صرفه جویی در هزینه‌های شما خواهد شد. این درست است که در این حوزه خرید سرور استوک در مقایسه با سرور جدید،  به نوعی سرمایه‌گذاری به شمار می رود و می‌تواند در مدت زمان زیادی، بسیاری از هزینه‌های شما را کم کند.

عملکرد مناسب

قطعا سرورهای دست دوم می‌توانند کارایی مشابه سرورهای جدید داشته باشند. زیرا مدت زمان زیادی از کارکرد آن‌ها نمی‌گذرد. جالب است بدانید که در برخی از مواقع، شاهد عملکرد بهتر سرورهای دست دوم نسبت به جدید بوده‌ایم. پیکربندی صحیح نقش مهمی در عملکرد مناسب سرورها دارد. پیکربندی به منظور استفاده درست از هارد، CPU و دیگر قطعات انجام می شود همچنین شما عزیزان میتوانید سی پی یو مناسب برای سرور خود را از سایت تجهیز شبکه فیدار تهیه کنید.

جایگزین سرور

در برخی از اوقات  امکان این را دارد که  سروری که در اختیار دارید نیاز به جایگزین کردن بعضی از قطعات داشته باشد. در این شرایط گزینه‌های مختلفی در اختیار خواهید داشت که یکی از آن‌ها سرور استوک می‌باشد.

قابل اعتماد

داده‌ها با عملکرد سرور ارتباط مستقیمی دارد و بروز هر ایرادی می‌تواند بیزینس شما را به خطر بیندازد. باید فروشندگان سرورهای خود را دائما چک کنند و سلامت قطعات را از  همه جوانب بررسی کنند تا بتوانند سلامت محصول یا گارانتی آن را تضمین کنند.

معایب  

البته که هیچ سروری بی‌نقص نیست. مخصوصاً اگر قصد خرید مدل‌های خیلی قدیمی را داشته باشید باید بدانید که شما امکان ارتقاء مطلوبی ندارید. از طرف دیگر مراکز فروش سرور کارکرده hp باید مدلی را به شما پیشنهاد کند که از خصوصیات امنیتی و نرم‌افزاری و پشتیبانی شرکتی آن استفاده کرد. معمولاً سرورهای نیمه‌کار، مدل‌هایی که به دلیل نوسان برق تعمیر شده‌اند، عمر مفیدی نخواهند داشت.

مشکل دیگری که درباره این سرورها وجود دارد عرضه بدون گارانتی شرکت‌های نمایندگی است، معمولاً این محصولات توسط فروشندگان شخص ثالث تضمین می‌شوند که در این حالت باید حتماً از خدماتی که شرکت فروشنده سرور به شما ارائه می‌دهد مطمئن باشید و سپس محصول را خریداری کنید.

موارد مهم در هنگام خرید سرور استوک 

تجهیزات سرورها بسیار قیمت بالایی دارند که از نوع تجهیزات شبکه محسوب می شوند. سرورها باید دائما روشن باشند. به همین دلیل باید از کیفیت بسیار بالایی داشته باشند تا طول عمر آن‌ها کاهش پیدا نکند. منظور از سرورهای استوک، سرورهایی است که قبلا استفاده شده‌اند و توسط صاحبین قبلی فروخته شده اند. در ادامه مطلب ویژگی‌های مهم برای خرید سرور را معرفی خواهیم کرد.

سالم بودن

استوک سرور از قسمت و اجزای مختلفی تشکیل شده است که می‌توان به منبع تغذیه( پاور) ، فن یا سیستم خنک کننده ، ماژول‌ها و … اشاره کرد.

در هنگام خرید سرور استوک باید تمام اجزا را بررسی کنید و از سلامت آن‌ها مطمئن شوید. در صورتی که این قطعات دچار ایراد، فرسودگی و … باشند از خرید آن امتناع کنید. زیرا صرفه اقتصادی ندارد که بتوان تجهیزات خراب را خریداری کنید.

 

امکان استفاده از لوازم الکترونیکی پرقدرت

از مشخصات دیگر استوک سرور این است که به وسیله آن می‌توانید از لوازم الکترونیکی کارآمد و پرقدرت استفاده کنید. همچنین زباله‌های الکترونیکی به کمترین میزان خود می‌رسند. امروزه که عصر ارتباطات و تکنولوژی به حساب می آید زباله‌های الکترونیکی به عنوان یک تهدید برای محیط زیست محسوب می شود. به این خاطر توصیه ما این است که تا جایی که ممکن است از روش‌هایی به منظور کاهش حجم این زباله‌ها استفاده شود. علاوه بر آن امکان تعویض قطعات و جایگزینی آن‌ها در استوک سرور امکان پذیر است.

پرفروش ترین سرورهای استوک موجود در بازار ایران 

در اینجا می‌خواهیم پرفروش‌ترین و مناسب‌ترین سرور‌های استوک موجود در بازار ایران را به شما معرفی کنید.

HP ProLiant

تمام سرور های استوک hp  با کانفیگ های مختلفی به فروش می‌رسد که بتوان با هر بودجه از این سرور ها دست دوم به درستی استفاده کنید.HP از کد گذاری خاصی برای نام گذاری سرورهای ProLiant استفاده می‌کند.به عنوان مثال HP ProLiant DL380 G8 نام یکی از سرورهای مشهور است . در رابطه با کدگشایی نام مدل‌های مختلف ، حروف پس از ProLiant معرفی کننده سایز سرور کارکرده HP هستند.

سرور DL  استوک بیانگر این است که سرور مناسب جایگذاری در رک می باشد که موجب می شود بین قدرت پردازشی و تراکم فیزیکی ، تعادل برقرار شود. سرورهای استوک مدل DL ، از ابعاد متوسطی برخوردارند و ارتقاء قدرت پردازشی آن بسیار ساده و اقتصادی خواهد بود. این سرورهای محبوب ، در شرکت های متوسط و بزرگ استفاده می شوند؛ زیرا با استفاده از یک واحد مدیریتی ، منابع زیادی از سرورهای دست دوم در کنار هم قابل استفاده خواهند بود. البته باید گفت جایگزین‌های بیشتری از مدل‌های این سرور استوک است.

 

سرور استوک hp g7

سرور استوک hp g7 : در واقع گذری است که از نسل ششم سرور های hp داشته‌ایم.باید توجه داشته‌ باشیم که این محصول با  قدرت پردازشی بسیار بالایی که دارد می‌تواند پردازنده‌های Intel Xeon E5600 و Intel Xeon X5600 را پشتیبانی کند و حداکثر ۱۲ هسته پردازشی را برای کار خواهد داشت.همچنین ۳۸۴ گیگابایت حداکثر میزان RAM این محصول شناخته میشود و در کنار آن کارت شبکه دو درگاهی اترنت باعث میشود تا بتوانیم این سرور را به راحتی شبکه کرده و از آن استفاده داشته باشیم.اگر چه امروزه نسل‌های جدید‌تر سرور‌های HP منتشر شده که از نظر بازخورد و توانایی ، عملکرد بهتری دارند اما بخاطر قیمت مناسبی که این سرور دارد میتوان یکی از انتخاب‌ها برای کارشناسان شبکه باشد که با مقدار بودجه مجموعه خود بتوانند سروری تهیه کنند. که با کمترین قیمت بیشترین بازدهی را داشته باشد.

سرور استوک hp g8

سرور استوک اچ پی g8 hp : نیز برای استفاده از چیپست اینتل سری Intel Xeon E5-2600 آماده شده است و هر دو نسخه یک و دو این مدل چیپست را میتوانید بر روی این سرور نصب نمایید.در این سرور از سه اسلات PCIe استفاده میشود و  میتوان حداکثر استفاده را از این محصول داشته باشید. و انواع کارت‌های خود را به راحتی اضافه کنید.همچنین در هر سوکت پردازنده، چهار کانال برای RAM وجود دارد و از این روی امکان نصب تا ۲۴ اسلات رم در این محصول وجود خواهد داشت.

سرور استوک hp g9

سرو استوک hp g9 : شما را قادر خواهد کرد که از چیپست های اینتل سری C610 استفاده داشته باشید. در واقع این عامل یکی از مهم ترین دلایلی است که باعث میشود این نمونه سرور hp بیشترین میزان توجه را در بازار به خود جذب کند. و نسبت به g8 در قیمت در تاور ۳۶۰ خیلی ارزنده می باشد.و از همه مهم‌تر اینکه شما در سرور اچ پی g9 می‌توانید RAM با حافظه تا ۱۲۸ گیگابایت از نوع DDR4 را بر روی این محصول نصب کرده و از آن استفاده داشته باشید. بیشترین Cache مورد انتظار بر روی این سرور برابر با ۵۵ مگابایت بوده و همچنین امکان نصب SSD تا حداکثر ۳ ترابایت حافظه را میتوان از دیگر ویژگی‌های این محصول بیان نمود. لذت استفاده از سرور پر قدرت و مورد اطمینان g9 خیال خیلی از افرادی که قصد خرید سرور استوک اچ پی را دارند رو راحت میکند.

سخن آخر
امیدواریم مطالب این بلاگ برای شما مفید بوده و راهنمای کاملی برای خرید server hp داشته باشید شما عزیزان میتوانید برای تهیه سرور اچ پی به صورت استوک و نو به سایت تجهیز شبکه فیدار مراجعه کنید

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.