مقایسه انواع کیف پول ارز دیجیتال و معرفی بهترین کیف پول رمز ارزها

برای انتقال و نگه داری و امنیت  از ارزهای دیجیتال، نیاز به کیف پول دارید، دو نوع کیف پول گرم( تحت وب، موبایل و دسکتاپ) و سرد (کاغذی و سخت افزاری) وجود دارد که افراد با توجه به نیاز خود یا انتظارات یا خصوصیاتی که هر کیف پول دارد باید از آنها استفاده کنند. اکنون به بررسی انواع کیف پول ها و مقایسه آنها و معایب و مزایای هر کدام و انتخاب بهترین نوع از هر کدام از ولت ها می پردازیم.

کیف پول تحت وب:

شما با استفاده از   یک مرورگر در سیستم عامل خودتان(کامپیوتر یا موبایل) به صورت آنلاین می توانید از  این کیف پول های تحت وب استفاده کنید. همچنین عملیات بعضی از صرافی ها نیز تحت وب است.

مزایا: استفاده آسان و امکان دسترسی سریع و فراهم کردن تراکنش از طریق هر دستگاهی که به اینترنت متصل شود.

معایب: سطح اطمینان پایین؛ همچنین در صورت بسته شدن یا کلاهبردار بودن صرافی، موجودی شما نیز از بین می رود. احتمال هک نیز در این مدل کیف پول ها بالاست. همچنین به علت تحریم ایران امکان مسدود سازی حساب شما از طرف شرکت ارائه دهنده کیف پول نیز وجود دارد.

کبف پول نرم افزاری(موبایلی):

به صورت یک اپلیکیشن روی موبایل نصب می شود و بیشتر برای ترید روزانه کاربرد دارد.

مزایا: استفاده آسان و در دسترس بودن

معایب: اگر موبایلتان گم یا دزدیده شود، افراد به آسانی به ارزهای شما دسترسی می یابند.

از بهترین کیف پول های نرم افزاری می توان تراست والت، اتمیک والت و کوینومی را نام برد.

کیف پول دسکتاپ:

این کیف پول ها بعد از دانلود بر روی کامپیوتر نصب می شوند که کلیدهای شما را در هارد کامپیوتر ذحیره می کند.

مزایا: امنیت بالاتری نسبت به کیف پول های موبایلی، کاغذی و تحت وب دارند.

معایب: اگر به اینترنت وصل شوید امکان هک شدن دارند.

از جمله بهترین این کیف پول ها می توان به اتمیک والت و نسخه دسکتاپ کوینومی اشاره کرد.

کیف پول کاغذی:

یک برگه کاغذ است که آدرس عمومی و private key ارز دیجیتال در آن به شکل QR کد نشان داده می شود.

مزایا: ذخیره نکردن کلید عمومی و خصوصی در محیط آنلاین که خطر هک شدن از طریق اینترنت را صفر می کند.

معایب: چون روی کاغذ می باشد، هر فردی آن را به دست آورد، می تواند از آن استفاده کرده و ارزهای دیجیتال شما را بردارد. همچنین اگر آن کاغذ گم یا دزدیده شود امکان بازیابی ارزها وجود ندارد.

کیف پول های سخت افزاری:

کلیدهای خصوصی شما را در یک دستگاه ذخیره می کنند.

مزایا: امن ترین و بهترین روش نگهداری ارزها هستند. در برابر هک مقاوم هستند. دارای عبارات بازیابی و تأیید تراکنش هستند.

معایب: برای دسترسی به ارزها باید همراه ما باشند.

از جمله بهترین کیف پول های سخت افزاری لجر نانو اس و لجر نانو ایکس و کول والت و کیپ کی و ترزور می باشند.

با توجه به مطالب گفته شده در بالا می توان متوجه شد که کیف پول های سخت افزاری، امن ترین کیف پول برای حفظ دارایی ها و ارزهای شما هستند  اما همه کیف پول های سخت افزاری از تمام ارزهای دیجیتال پشتیبانی نمی کنند. پیشنهاد ما خرید لجر نانو اس و ایکس است چون در بین تمامی ولت های سخت افزاری فقط کیف پول های لجر از تعداد بیش از ۱میلیون و ۳۰۰ ارز پشتیبانی کرده و  با هر آپدیت، ارزهای بیشتری  به این کیف پول ها  اضافه می شوند بنابراین شما نیازی ندارید که چندین کیف پول مختلف یا چندین نرم افزار مختلف برای هر کدام از ارزهای خود داشته باشید. همچنین هر دو لجر که ساخت کشور فرانسه است به عنوان تنها کیف پول سخت افزاری هستند که   امنیت آن ها توسط آژانس امنیت سایبری فرانسه(ANSSI)  مورد تأیید قرار گرفته است.

محصولات لجر دارای یک تراشه امن و یک سیستم عامل اختصاصی هستند که فقط برای حفظ و امنیت ارزهای دیجیتال  شما طراحی شده اند. امنیت این کیف پول ها به شدت بالاست و دلیل آن هم این است که برای وارد شدن به این کیف پول ها هم از شما پین کد و هم  رمز ۱۲ یا ۱۸ یا ۲۴ کلمه ای(ریکاوری فریز) می خواهد. در ضمن اگر شما حتی پین کد خود را گم کرده یا فراموش کنید باز هم می توانید با استفاده از ریکاوری فریزها، یک پین جدید ایجاد کنید و از این بابت نیز نگرانی نداشته باشید.

از دیگر مزیت های آن ها قیمت مناسب با توجه به  کارکرد عالی و مقاومت بالا در برابر آسیبهای فیزیکی و داشتن روکش استیل ضد زنگ برای جلوگیری از زنگ زدگی آن ها می باشد. همچنین دارای کاربری آسان می باشند که شما هر عملی را می توانید با فشار دادن فقط دو دکمه قرار گرفته در والت انجام دهید  و با استفاده از صفحه نمایشگر آن، ارزها را نیز ببینید. نکته قابل توجه این است که اگر شما در حال انجام خرید یا فروشی از ارزهای دیجیتال خود باشید، برای تأیید تراکنش باید هر دو دکمه دستگاه را همزمان با هم به نشانه تأیید، فشار دهید که این موضوع باعث می شود حتی با ویروسی شدن یا هک کامپیوتر شما، ارزهای دیجیتال شما به سرقت و از بین نرود یا انتقالی صورت نگیرد.

هر دو کیف پول، قابلیت بکاپ گیری را دارند و  در صورت گم شدن کیف پول سخت افزاری، در صورتی که کدهای بازگردانی را در جایی یادداشت کرده باشید قابلیت بازگرداندن ارزهای دیجیتال شما را دارند. یعنی شما حتی اگر کیف پول لجر خود را نیز گم کنید یا از شما دزدیده شود ، هیچ فردی نمی تواند به ارزهای شما دست پیدا کند و شما نیز با داشتن کدهای بازیابی که در هنگام راه اندازی دستگاه به شما داده می شود، می توانید به تمامی ارزهای دیجیتال موجود در کیف پول خود دست یابید.

مزیت دیگر این است که هر دو لجر قابلیت اتصال به کامپیوتر و لبتاب را دارند. کوچک و قابل حمل نیز هستند و  امکان مشاهده تمام تراکنش ها با جزییات را دارند، برای اینکار کافی است به سایت  لجر  رفته و نرم افزار لجر لایو را نصب کرده(مراحل نصب لجر لایو در سایت لجرنانو۳۶۰ به صورت کامل نشان داده شده است) و به کیف پول سخت افزاری لجر خود متصل کنید تا جزییات همه تراکنش ها را مشاهده نمایید. جالب است بدانید این کیف پول ها هر چند وقت یکبار به روزرسانی می شود و این موضوع باعث می شود ارزهای بیشتری را پشتیبانی کنند.

پس با توجه به توضیحات گفته شده از بین کیف پولها(چه کیف پول سرد و چه کیف پول  گرم)، بهترین و امن ترین و از هر لحاظ کاربردی ترین کیف پول برای افراد، کیف پول های سخت افزاری لجر نانو هستند که به هیچ عنوان هک نمی شوند و در صورت از بین رفتن حتی خود دستگاه لجر قابلیت بازیابی نیز دارند، چون ارزهای شما را بر روی شبکه بلاک چین ذخیره می کنند و توصیه و پیشنهاد ویژه ما نیز به شما خرید لجر نانو اس و لجر نانو ایکس برای ارزهای دیجیتال می باشد.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.