معرفی ۷ راه رایگان و پولی برای افزایش ورودی گوگل

وقتی به دنبال راه هایی برای افزایش ورودی گوگل سایت هستید، احتمالاً با اطلاعات و روش های نادرست زیادی مواجه می شوید که منجر به ایجاد استراتژی های تکراری، خسته کننده و بیهوده خواهند شد. اما ما اینجاییم تا ۷ راه اثبات شده را برای افزایش ورودی گوگل به شما معرفی کنیم. همراه ما باشید.

راه های افزایش ورودی گوگل

همانطور که می دانید راه های مختلفی برای افزایش ترافیک سایت وجود دارند؛ اما جذب ورودی از طریق گوگل، بیشترین سهم را بین همه روش های موجود دارد. از طرف دیگر، سئو مطمئن ترین راه برندسازی کسب و کار شما و همینطور رسیدن به رتبه های برتر گوگل محسوب می شود. بنابراین اگر به فکر جذب ترافیک بیشتر برای کسب و کار آنلاین خود هستید، هوشمندانه ترین تصمیم این است که برای افزایش رتبه سایت خود برنامه ریزی کنید.

در ادامه ۷ تا از بهترین این راه ها را با شما در میان می گذاریم که طبق تجربه، بهترین نتیجه را برای سایت شما به ارمغان خواهند آورد.پیشنهاد می کنیم در ابتدا حتما مقاله سئو، کارآمدترین ترین نوع بازاریابی در دنیای دیجیتال را مطالعه کنید.

۱- تحقیق حرفه ای تر برای کلمات کلیدی

تحقیق حرفه ای برای پیدا کردن گپ کلمات کلیدی

در طول همه این سال ها که الگوریتم های گوگل بالا و پایین های زیادی داشته اند، کلمات کلیدی همیشه جزو اولویت های گوگل بوده اند. بنابراین افزایش ورودی گوگل، بدون تحقیق استاندارد پیرامون کلمات کلیدی، تقریباً نشدنی است.

در پروسه انتخاب کلمات کلیدی، چند نکته را باید گوشه ذهن داشته باشید. اول این که هرگز به سراغ عباراتی که به کسب و کار شما مرتبط نیستند نروید. گوگل این بی ربط بودن را تشخیص می دهد و همین به دلیلی برای جریمه شدن شما تبدیل می شود.

دوم این که تراکم مناسبی را برای کلمات کلیدی در نظر بگیرید؛ نه کمتر و نه بیشتر. اگر این عبارات کمتر از حد معینی استفاده شوند، توجه گوگل را آنچنان جلب نخواهند کرد. همینطور تکرار بیش از حد یک عبارت مشابه هم معمولاً خواننده را از ادامه دادن مطلب منصرف می کند. اگر سایتتان از نوع وردپرسی است، افزونه هایی مثل “Yoast SEO” می توانند تراکم ایدئال کلمه کلیدی را بر اساس تعداد کلمات محتوا محاسبه کنند.

نکته آخر این که علاوه بر خود محتوای اصلی، در توضیح مِتا، عنوان محتوا، URL این صفحه و متن جایگزین تصویر هم استفاده کنید.

ابزارهای حرفه ای تحقیق کلمات کلیدی:

خوشبختانه ابزارهای هوشمندی هستند که می توانند تحقیق کلمه کلیدی را برای ما به مراتب ساده تر کنند. ابزارهایی مثل SEMrush، Moz و Ahrefs تحقیق کلمات کلیدی را از چند جنبه برای ما راحت تر می کنند:

  • رقبا از چه کلمه کلیدی هایی استفاده می کنند؟
  • کدام کلمات کلیدی بیشتر جست و جو می شوند؟
  • هزینه کلمات کلیدی برای تبلیغات PPC چه قدر است؟
  • کلمه کلیدی های فرصت در این حوزه خاص کدام اند؟

یک تیم متخصص سئو، کار با این ابزارها را می دانند و می توانند به کمک آنها کلمات کلیدی ایدئال را برای سایت شما پیدا کنند.

۲- تولید محتواهایی که دارای ارزشمند باشند

کاربران وب چه زمانی به سراغ سرچ در گوگل می روند؟ وقتی که به دنبال پاسخ یک سؤال یا رفع یک نیاز هستند. حالا این سؤال یا نیاز می تواند یک آموزش باشد، خرید یک محصول باشید یا یک اطلاع رسانی یا … . بنابراین هیچ جای شکی نیست که مهم ترین راه برای افزایش ورودی گوگل، ارائه پاسخ یا رفع نیاز کاربران است.

شاید تصور کنید که محصولات یا خدمات به تنهایی می توانند کاربران را از گوگل وارد سایت کنند. بله؛ قطعاً همینطور است. اما اگر فقط روی محصولات و خدمات تمرکز کنید و قدرت محتواهای بخش بلاگ یا مجله را دست کم بگیرید، مخاطبانتان را به رقبایتان می بازید.

جالب است بدانید که سایت هایی که بخش بلاگ فعالی دارند، ۴۳۴% بیشتر از سایت هایی که این بخش را ندارند توسط گوگل ایندکس می شوند (یعنی صفحاتشان توسط گوگل شناسایی شده و به کاربران نشان داده می شود). به علاوه، سایت هایی که ماهانه بیش از ۱۶ محتوا را منتشر می کنند، تقریباً ۳٫۵ برابر بیشتر از سایت هایی که ماهانه ۰ تا ۴ مقاله منتشر می کنند ترافیک دارند.

اما یادتان باشد که نباید فقط به فکر انتشار محتواهای زیاد باشید؛ بلکه باید کیفیت را در اولویت قرار دهید. با این کار کم کم سایت خود را به یک منبع موثق تبدیل می کنید. در این صورت هر جا که نام سایت شما به چشم مخاطبان می خورد، می دانند که قرار است محتوای کاربردی و ارزشمندی را در این سایت بخوانند.

۳- افزایش سرعت سایت

افزایش سرعت سایت

اگر نگاهی به سایت هایی بیندازید که رتبه برتر گوگل را دارند، می بینید که همه آنها از سرعت بالایی برخودار اند؛ چون گوگل هرگز یک سایت کُند را در صدر لیست خود قرار نمی دهد. بنابراین یکی از کارآمدترین روش هایی که سایت شما را به رتبه های بالای گوگل می رساند و باعث افزایش ورودی گوگل می شود، ارتقای سرعت سایت است.

البته اگر سایت کُندی دارید، باید بدانید که این ویژگی غیر از تأثیری که بر رتبه گوگل می گذارد، درصد قابل توجهی از کاربران را هم به صورت مستقیم فراری می دهد! چراکه در دنیای سریع امروز، کاربران وب از این که بخواهند منتظر لود شدن یک صفحه سایت شوند متنفر اند. بنابراین سایت شما را ترک می کنند، دوباره به صفحه نتایج گوگل می روند و این بار یکی از رقبایتان را به جای شما انتخاب می کنند.

بهترین ابزار برای آنالیز سرعت سایت، Google PageSpeed Insights است. متخصصین سئو از این ابزار برای ردیابی موانع احتمالی سرعت سایت و برطرف کردن آنها استفاده می کنند. با توجه به انکه سایت های زیادی با cms وردپرس طراحی شده حتما به مقاله قالب اماده وردپرس، سرطان سئو مراجعه کنید.

۴- ارائه یک ابزار یک آموزش خاص در سایت

اگر در بلاگ سایت خود محتواهای سئو شده داشته باشید، وقتی کاربران برای آن موضوع خاص در گوگل سرچ می کنند، سایت شما هم جزو اولین سایت هایی خواهد بود که به کاربران نشان داده می شود. اما می توانید در کنار بلاگ، یک ابزار یا مینی دوره آموزشی خاص را به سایتتان اضافه کنید. در این صورت کاربران برای اولین بار شما را از طریق گوگل خواهند شناخت؛ اما احتمالاً از این به بعد، به جای این که به سراغ گوگل بروند مستقیماً به سراغ شما می آیند.

اما چه ابزارها یا آموزش هایی را به سایت اضافه کنیم؟ مثلاً یک آژانس دیجیتال مارکتینگ را در نظر بگیرید. یکی از ابزارهای آنلاینی که چنین سایتی می تواند به مخاطبانش ارائه دهد، یک تقویم ساز است. به این صورت که این سایت یک تقویم آماده داشته باشد که کاربران بتوانند مثلاً عناوین محتواهای مد نظر خود را وارد آن کنند و به همین راحتی یک تقویم محتوایی برای سایتشان بسازند.

علاوه بر این می توانید یک مینی دوره ویدیویی برای آموزش یک حوزه خاص را هم در سایتتان قرار دهید. مثلاً در همان سایت آژانس تبلیغاتی، ویدیوهای سریالی آموزش کار با Google Search Console، می تواند عاملی باشد که کاربران عادی را به مخاطبان همیشگی شما تبدیل کند.

۵- بهره گیری از گوگل ادز

بهره گیری از گوگل ادز

Google ads(که قبلاً با نام Google AdWords شناخته می شد)، یک راه پولی برای افزایش ورودی گوگل است. بهترین راه برای تبلیغ از طریق گوگل ادز، تبلیغات مستقیم در صفحه نتایج گوگل است. به این ترتیب که یک کلمه کلیدی خاص را انتخاب و در گوگل ادز وارد می کنید. بعد وقتی کاربران همین کلمه را سرچ می کنند، تبلیغات شما بالای صفحه نتایج جست و جوی گوگل به کاربران نشان داده می شود.

هزینه ای که باید برای این روش تبلیغات به گوگل پرداخت کنید، به ازای هر کلیک محاسبه می شود. یعنی به ازای هر یک کلیکی که روی تبلیغات شما می شود، گوگل یک هزینه مشخص را دریافت می کند. این هزینه در کسب و کارهای مختلف متفاوت خواهد بود.

انتخاب کلمات کلیدی مناسب با پتانسیل تبدیل بالا، مهم ترین نکته ای است که باید در این روش به آن دقت کنید. اگر با ساز و کار گوگل ادز آشنا نیستید، می توانید راه اندازی کمپین های گوگل ادز خود را به خدمات سئو ریراکو بسپارید.

۶- بهینه سازی سایت برای موبایل

بالاتر گفتیم که گوگل هیچ وقت رتبه های برتر خود را برای سایت های کُند خرج نمی کند؛ در مورد سایت هایی که برای موبایل بهینه نیستند هم وضع به همین شکل است. شاید دلیل این امر این باشد که در حال حاضر بیش از ۵۲% کاربران وب را کاربران موبایل تشکیل می دهند.

اگر سایت شما طوری طراحی شده که کاربران موبایل برای رسیدن به هدف خود باید دائم صفحه را بالا و پایین کنند یا دائم بزرگنمایی و کوچک نمایی کنند، احتمالاً شانس جذب بیش از نیمی را کاربران را از دست خواهید داد. بنابراین مطمئن شوید که نسخه موبایل سایتتان به اندازه کافی برای موبایل و دستگاه دیگری مثل تبلت، ریسپانسیو است.

۷- ارتقای لینک سازی سایت

ارتقای لینک سازی سایت

لینک سازی، نقش بسیار مهمی در افزایش ورودی گوگل و همینطور ارتقای رتبه گوگل دارد. در مبحث لینک سازی، با دو نوع لینک سازی رو به رو هستیم:

لینک سازی خارجی:

لینک سازی خارجی، به معنی ایجاد پیوندهایی بین شما و سایت های دیگر است. حالا این پیوند یا می تواند از سایت شما به دیگران باشید یا بالعکس. این که از محتوای خود به سایت های دیگر (البته سایت های باکیفیت و استاندارد) لینک بدهید، راهی است برای این که خودتان را وارد شبکه وب سایت های باکیفیت کنید. اما این که از سایت های دیگر لینک بگیرید (یعنی دریافت بک لینک)، بسیار ارزشمندتر است. چرا؟ در ادامه می بینیم.

بک لینک ها، پیوندهایی هستند که سایت های دیگر به شما می دهند. اگر بتوانید تعداد مناسبی بک لینک برای سایت خود بسازید، درواقع سایت خود را به یک مرجع قابل اطمینان تبدیل کرده اید. این یک سیگنال مثبت برای گوگل است که رتبه شما را به عنوان سایتی که وب سایت های دیگر هم آن را قبول دارند، بالاتر ببرد. همانطور که می دانید، بالا رفتن رتبه سایت در گوگل، برابر است با جذب ترافیک بیشتر.

بهترین راه برای دریافت بک لینک، تولید و انتشار محتواهای باکیفیت است. چراکه سایت های دیگر وقتی می بینند شما آموزش ها یا ابزارهای درخوری دارید، خودشان بدون این که از آنها بخواهید به شما لینک خواهند داد.

اما راه های دیگری هم برای دریافت بک لینک داریم. مثلاً انتشار رپورتاژ یکی از این راه هاست. رپورتاژها پست های مهمانی هستند که شما در سایت های دیگر (معمولاً سایت های مختص رپورتاژ) منتشر می کنید و از آنها به سایت خود لینک می دهید. برای این کار معمولاً یا باید به آنها هزینه ای پرداخت کنید یا در یک همکاری متقابل، شما هم یک پست مهمان از آنها در سایت خود منتشر کنید.

لینک سازی داخلی:

در مقابل لینک سازی خارجی، لینک سازی داخلی را داریم که به معنی پیوند دادن صفحات مختلف یک سایت به یکدیگر است. لینک سازی داخلی از دو جهت حائز اهمیت است:

  1. کاربران از یک صفحه به صفحه دیگر هدایت می شوند، بنابراین زمان بیشتری را در سایت خواهند ماند. همینطور درصد احتمال تبدیل شدن آنها به مشتری هم بیشتر خواهد شد. مثلاً می توانید ازمحتوای “ویژگی های دوچرخه مسابقه” به محتوای “نحوه نگهداری از دوچرخه مسابقه” یا به صفحه “خرید دوچرخه مسابقه” لینک بدهید.
  2. به کمک لینک سازی داخلی، می توانید ربات های گوگل را (که هر چند وقت یک بار سایت شما را رصد می کنند) بهتر راهنمایی کنید. با این کار مطمئن می شوید که ربات های ساختار و ارتباط صفحات سایت را به خوبی درک کرده اند و هیچ صفحه ای را هم به اشتباه از قلم نمی اندازند.

 در آخر

افزایش ورودی گوگل، برای کسب و کارهای آنلاین تازه متولدشده، یک دستاورد بزرگ و رویایی محسوب می شود. رسیدن به این هدف ارزشمند، آنقدرها هم کار سختی نیست. کافیست برای پیاده سازی روش های بالا روی سایت خود برنامه ریزی داشته باشید.

اگر برای بهینه سازی هر یک از بخش های سایت خود نیاز به راهنمایی دارید، می توانید از خدمات سئو یا مشاوره سئو ریراکو استفاده کنید. همینطور می توانید صفر تا صد سئو سایت خود را به ریراکو بسپارید و شاهد افزایش ترافیک سایت و رسیدن به رتبه های برتر گوگل باشید.برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم مقاله

انجام خدمات سئو توسط شرکت ریراکو سئو را سایت رسالت نیوز حتما مطالعه کنید.

 

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.