معرفی مهمترین خیابان های استانبول که باید بشناسید!

یکی از بهترین و بزرگ‌ترین شهر‌های ترکیه، شهر استانبول است که به دلیل داشتن موقعیت جغرافیایی جالب، سالانه میزبان افراد زیادی از سراسر جهان است. این شهر دو قاره آسیا و اروپا را به هم متصل می‌کند و با داشتن مکان‌های تفریحی قدیمی و زیبا، قدیمی‌‌ترین شهر ترکیه محسوب می‌شود. جاذبه‌ های استانبول از زیباترین جاذبه‌ های ترکیه محسوب شده و به همین دلیل افراد زیادی را به خرید بلیط تهران استانبول ترغیب می‌کند. علاوه براین، استانبول خیابان‌ هایی دارد که از بهترین خیابان‌ های ترکیه محسوب شده و از نظر تجاری اهمیت زیادی دارند. اما دلیل اهمیت خیابان‌های مهم استانبول چیست؟ در ادامه این مطلب با برخی از مهمترین خیابان های استانبول آشنا شوید.

مهمترین خیابان‌ های استانبول

مطمئنا یکی از بخش های سفر شما به استانبول شامل خیابان گردی و قدم زدن در بافت تاریخی شهر است. تعداد خیابان‌های مهم استانبول کم نیستند و هر کدام به دلیل ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد خود، در میان خیابان‌های پر اهمیت قرار گرفته‌اند. از خیابان‌های معروف استانبول می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. خیابان استقلال معروفترین خیابان استانبول

یکی دیگر از خیابان‌ های معروف استانبول که در قسمت اروپایی آن قرار گرفته، خیابان استقلال است که تقریبا در میان توریست‌ها بسیار شناخته شده است. لوکس‌ترین برند‌های پوشاک جهان را می‌توانید در این خیابان به راحتی تهیه کنید و با قطار تراموای توریستی از میدان تقسیم به میدان تونل بروید. همچنین اگر قصد خوردن غذاهای معروف ترکیه مانند کباب را دارید، توصیه می‌کنیم غذاهای رستوران ‌های استقلال را حتما امتحان کنید. با وجود داشتن قیمت با صرفه‌تر، بهترین کیفیت را دارند.

  1. خیابان بغداد

یکی از خیابان ‌های مهم استانبول، خیابان بغداد است که در بخش آسیایی آن قرار گرفته و با داشتن مغازه‌ها و بوتیک لوکس و زیبا، این خیابان را به یکی از مهم‌ ترین خیابان ‌های استانبول تبدیل کرده است. در طول این خیابان می‌توانید کارهای دستی هنرمندان مجسمه ساز، نقاش‌ها و سرامیک ساز‌ها را خریداری کرده و بهترین غذاها و نوشیدنی‌ها را در رستوران و کافی شاپ‌های آن میل کنید.

  1. خیابان فرانسوی

یکی از زیبا‌ترین جذابیت ‌های استانبول، خیابان فرانسوی است که بهترین مکان برای گردش و تفریح تا دم صبح محسوب شده و با نام الجزایر نیز شناخته می‌شود. خیابان‌هایی زیبا و باریک، پله‌های گسترده و ساختمان‌های رنگی از ویژگی‌های جذاب این مکان زیبا است. غذا و نوشیدنی فراوانی در رستوران‌های خیابان فرانسوی برای مهمان‌ها ارائه می‌شود اما برخلاف اسم آن، غذاهای فرانسوی در رستوران‌های این خیابان طبخ نمی‌شود.

  1. خیابان عبدی ایپکچی از خیابان های معروف استانبول

از دیگر خیابان‌های شیک و مهم استانبول، خیابان عبدی ایپکچی است که بسیار منحصر به فرد بوده و حتی خانه تعداد زیادی از هنرمندان در این خیابان قرار دارد. در این خیابان به راحتی می‌توانید برند‌های معروف جهان از جمله آرمانی، لوئیس ویتون، پرادا و ترک را که در میان ایرانیان شهرت زیادی دارند، پیدا کنید.

  1. خیابان نور عثمانیه

یکی دیگر از مهمترین خیابان ‌ها در استانبول، خیابان نور عثمانیه است که به خاطر فروش فرش، جواهر آلات و اجناس عتیقه شهرت زیادی پیدا کرده است. این خیابان مرکز فروش جواهرآلات قدیمی و لوازم دستی مخصوص ترکیه است و طرفداران خاص خود را دارد. به شما پیشنهاد می‌کنم حتما از این خیابان دیدن کنید، دست خالی برنمی‌گردید.

  1. خیابان نیسپتیه

اگر به خرید در برج‌های تجاری و پاساژ‌های بزرگ علاقه دارید، حتما به خیابان خیابان نیسپتیه سر بزنید. در این خیابان چندین مرکز خرید بزرگ وجود دارد که از گشت و گذار در آن‌ها سیر نخواهید شد. این خیابان در واقع در منطقه بشیکتاش و در همسایگی Etiler قرار گرفته است.

  1. خیابان نیشان تاشی

این بار نوبت معرفی لوکس‌ترین و باکلاس‌ترین خیابان‌ استانبول است که در واقع محلی برای هنرمندان معروف و افراد برجسته ترکیه به شمار می‌رود. در این خیابان می‌توانید تعداد زیادی ساختمان مجلل، فروشگاه، رستوران و کافه‌های معروف را در این خیابان مشاهده کنید‌ و به خیابان عبدی ایپکچی نیز دسترسی داشته باشید.

در استانبول کجا اقامت کنیم؟

در قسمت های قبلی شما را با چند مورد از خیابان های مهم استانبول آشنا کردیم. بدیهی است برای اقامت در این شهر، بهتر است در یکی از این خیابان های معروف اقامت داشته باشید تا بتوانید دسترسی مناسبی به جاذبه های دیدنی و مراکز مهم داشته باشید.

برای مثال اگر خیابان استقلال را برای اقامت و رزرو هتل استانبول انتخاب کنید، به میدان تکسیم و مراکز تجاری مهم خیابان استقلال دسترسی خوبی دارید. از این نقطه شهر می‌توانید به سادگی به هر نقطه از شهر که تمایل دارید بروید و مشکلی از بابت حمل و نقل نداشته باشید. البته به این نکته هم توجه کنید که اقامت در خیابان های معروف استانبول، هزنیه های بیشتری برای شما خواهد داشت.

هتل های خیابان استقلال به مراتب گرانتر از هتل های دیگر هستند. البته برای رزرو هتل ارزان و مطمئن پیشنهاد می‌کنیم که فلای تودی را بررسی کنید. فلای تودی لیست کاملی از هتل های استانبول به همراه قیمت و مشخصات را به شما نمایش می‌دهد و می‌توانید خرید خود را با ارزانترین قیمت ممکن انجام دهید.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.