معرفی بازی اکسی اینفینیتی

در بازی اکسی اینفینیتی می‌توانید مالک هیولا‌های کوچک و رنگی رنگی شوید؛ با آن‌ها به میدان نبرد بروید؛ ارز دیجیتال به دست‌آورید و آن را به پول فیات تبدیل کنید. رمر ارز بومی این بازی، یعنی AXS که در سال ۲۰۲۰ معرفی شد تنها کمتر از یک سال توانست ۷۰۰ میلیون دلار درآمد برای سازنده ویتنامی آن به دست آورد.

در این مقاله به معرفی اکسی، توکن‌های بازی و چگونگی کسب درآمد از طریق آن پرداخته‌ایم.

 

اکسی اینفینیتی چیست؟

بازی اکسی اینفینیتی را شرکت اسکای ماویز (Sky Mavis) توسعه داده است. این بازی یک بازی کریپتویی بر بستر بلاکچین اتریوم است که از بازی کریپتوکیتز و پوکمن الهام گرفته است. در این بازی، بازیکنان هیولا‌های کوچک رنگی رنگی را در قالب NFT می‌خرند و با آن‌ها به جنگ با یکدیگر ‌می‌روند. به طور کلی در این بازی، کاراکتر‌هایی به نام اکسی را خریداری می‌کنید و از این شخصیت‌ها برای نبرد، کشف ایتم‌های بازی و تولید مثل استفاده می‌کنید. با انجام این بازی می‌توانید پاداش در قالب رمز ارز به دست‌آورید و از این طریق کسب درآمد کنید.

توکن AXS چیست؟

هر بازی کریپتویی، حداقل از یک رمز ارز پشتیبانی می‌کند؛ ارز بومی اکوسیستم بازی اکسی اینفینیتی، توکن AXS نام دارد. پس از جمع‌آوری این رمز ارز‌ها می‌توان آن‌ها را در صرافی‌های ارز دیجیتال فروخت و به پول فیات تبدیل کرد. این توکن در واقع یک رمز ارز اتریومی با استاندارد ۲۰ERC-  است و به اکوسیستم اکسی اینفینیتی تعلق دارد. سازندگان این رمز ارز، آن را در نوامبر ۲۰۲۰ طراحی و رونمایی کردند.

زمانی که بازی می‌کنید و هیولا‌های کوچکی که دارید در نبرد‌ها برنده می‌شوند، با توجه به قوانین بازی، رمز ارز‌های AXS دریافت می‌کنید. این توکن‌ها را می‌توان در کیف پول‌های اتریومی ذخیره و در صرافی‌های ارز دیجیتال مبادله کرد. این توکن بر خلاف NFT، غیر قابل معاوضه نیست. در بازی علاوه بر این رمز ارز و توکن‌های غیرمثلی که شامل کاراکتر‌ها و دارایی‌های درون بازی می‌شود، توکن SLP نیز وجود دارد.

بازی اکسی اینفینیتی چگونه است؟

در این بازی، بازیکنان باید با تیم‌ها و ترکیب‌های مختلف به نبرد با هیولا‌ها بپردازند. کاراکتر‌های ایت بازی را تحت عنوان اکسی‌ها می‌شناسند. این هیولا‌های کوچک در حقیقت توکن‌های غیر معاوضه هستند که می‌توانید با خرید آن‌ها، مالک اکسی‌ها شوید و این کاراکتر‌ها را کنترل کنید. بازیکنان می‌توانند در حالت بازیکن در مقابل بازیکن (PvP) در سبک Arena به نبرد بپردازند. همچنین می‌توانند در حالت بازیکن در مقابل محیط بازی (PvE) به سبک Adventure یا خرید زمین در امپراتوری Lunacia بازی کنند.

در صورتی که در نبرد‌ها پیروز شوید می‌توانید توکن‌های SLP است. همچنین قدرت تکثیر و تولید مثل اکسی‌ها را به دست‌آورید. به طور کلی یکی از راه‌های کسب درآمد از طریق این بازی، تولید مثل کاراکتر‌ها است که از طریق SLP و AXS می‌توانید به آن دست یابید. البته هر اکسی که ویژگی‌های منحصر به فردی دارد می‌تواند ۷ بار تولید مثل انجام بدهد.

 

چگونه اکسی اینفینیتی بازی کنیم؟

در ابتدا برای شروع این بازی لازم است که با استفاده از ارز دیجیتال اتریوم، سه عدد اکسی خریداری کنید. اکسی‌ها نژاد‌های مختلفی دارند و هر یک دارای خصوصیات منحصر به فرد هستند؛ از این رو قیمت هر یک از توکن‌ها متفاوت است. انواع اکسی‌های بازی در ۹ دسته طبقه‌بندی می‌شوند که هر یک ۶ رفتار متفاوت از خودشان نشان می‌دهند. هر اکسی نیز دارای ۴ امتیاز مختلف است که هریک مقدار قدرت آن را نشان می‌دهد. این ۹ طبقه عبارت هستند از Bug، Dusk، Aquatic، Bird، Dawn، Beast، Reptile  و  plant؛ زمانی که اکسی‌های مورد نظر خود را خریداری کردید می‌توانید، اکسی اینفینیتی را دانلود و شروع به بازی کنید.

زمانی که وارد صفحه بازی می‌شوید گزینه‌های مختلفی وجود دارد؛ تسک‌های روزانه و همچنین انرژی باقی مانده‌تان در بالای صفحه سمت چپ نمایش داده می‌شود. انرژی در این بازی از اهمیت بالایی برخوردار است و ماکزیمم آن بستگی به تعداد اکسی‌های شما دارد. منوی سمت راست نیز دارای گزینه‌هایی مانند Arena، Adventure وغیره است که این دو حالت‌های بازی را نشان می‌دهند.

کسب درآمد از طریق بازی اکسی اینفینیتی

یکی از راه‌های کسب درآمد با این بازی، به دست اوردن توکن SLP و مبادله آن در صرافی‌های ارز دیجیتال است. برای اینکه این توکن را به دست‌آورید می‌توانید یکی از حالت‌های بازی (آرنا یا ماجراجویی) را انتخاب کنید.

مبارزه با موجودات مختلف

حالت Adventure بازی دارای ۳۶ مرحله است که باید در آن با موجودات مختلفط در محیط بازی، مبارزه کنید و توکن به دست‌آورید. با انجام این مبارزات قادر خواهید بود در روز، ۵۰ توکن اس ال پی کسب کنید.

رقابت با بازیکن‌های دیگر

در حالت Arena می‌توانید با پلیر‌های دیگر بازی (در حقیقت اکسی‌های بازی) نبرد کنید. هر بازیکن بر اساس رتبه‌ای که در مبارزات کسب می‌کند (MMR) صاحب توکن اس ال پی می‌شود. به ازای هر بار برنده شدن در یک مبارزه می‌توانید تا ۲۱ توکن به دست‌آورید.

انجام تسک ‌های روزانه

یکی از روش‌های کسب پاداش در قالب توکن، Farming  است که در آن باید تسک‌های روزانه انجام بدهید. برای مثال به شما می‌گوید که در ۵ نبرد آرنا و ۵ نبرد ماجراجویی مبارزه کنید. سپس به ازای به پایان رساندن تسک خود می‌توانید پاداش دریافت کنید. توجه کنید که برای دریافت SLP‌های خود می‌توانید وارد قسمت Quest شوید. همچنین می‌توانید رمزارز‌های بازی را از طریق صرافی‌ها خریداری و روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کنید. خرید ارز دیجیتال تبدیل یکی از راه‌های سرمایه‌گذاری در بازار کریپتو است.

تولید مثل اکسی

یک رده برای اینکه بتوانید از این بازی محبوب درآند به دست‌آورید این است که اکسی‌های جدید پرورش بدهید و آن‌ها را بفروشید. همانطور که گفتیم اکسی‌ها هر کدام نژاد و رفتار‌های خاصی دارند که می‌توانند آن را به نسل بعد خود منتقل کنند. این اکسی‌ها به قیمت هزاران و حتی ده‌ها هزار دلار به فروش می‌رسند. البته همانطور که در بخش‌های قبل گفتیم تنها تا ۷ بار می‌توانید تولید مثل اکسی انجام بدهید. برای تولید مثل نیز باید از توکن‌های SLP و AXS استفاده کنید. برای فروش اکسی‌ها لازم است به مارکت پلیس اکسی (marketplace.axsieinfinity)  مراجعه کنید و آن‌ها را برای فروش در آن جا بگذارید. البته توجه کنید که پیش از آن باید کیف پول‌تان را به حساب خود در پلتفرم وصل کنید.

خرید زمین در قلمرو امپراتوری لوناسیا

جالب است بدانید که در این بازی می‌توانید زمین بخرید، نگه دارید و با قیمت‌های بالا بفروشید. این زمین‌ها که متعلق به امپراتوری Lunacia هستند به صورت NFT به فروش می‌رسند و از طریق رمزارز‌های اکوسیستم می‌توان آن‌ها را خریداری کرد.

کیف پول برای بازی اکسی

یک کیف پول مناسب و قابل استفاده برای بازی اتریومی اکسی، کیف پول متامسک است. این کیف پول را می‌توانید به صورت افزونه کروم یا فایرفاکس نصب و راه‌اندازی کنید پس از نصب این کیف پول، باید آن را به سایت اکسی اینفینیتی وصل کنید؛ این کار را باید از طریق مارکت پلیس پلتفرم انجام دهید.

 

سخن پایانی

بازی اکسی اینفینیتی از محبوب‌ترین بازی‌های play_to_earn است که با زیرساخت بلاکچینی توانسته پلیر‌های فراوانی به سمت خود جذب کنید. در این بازی می‌توانید با خرید NFT‌ها که همان کاراکتر‌های بازی (به نام اکسی) هستند، رمزارز‌های AXS و SLP به دست‌آورید؛ سپس این رمز ارز‌ها را در صرافی‌های ارز دیجیتال بفروشید. همچنین پیش از شروع بازی لازم است که اکسی‌های خود را خریداری کنید. در حین بازی این اکسی‌ها با موجودات مختلف یا اکسی‌های دیگر که تحت کنترل پلیر‌های واقعی هستند مبارزه می‌کنند.

 

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.