لیزر یا اپیلاسیون، کدام روش بهتر است؟

راه های زیادی برای از بین بردن موهای زائد بدن وجود دارد و هر روش متفاوت است. اما کدام موثرتر است؟ لیزر یا اپیلاسیون ؟ کدام یک کمترین درد و هزینه را دارد؟ امروز، ما دو مورد از محبوب ترین روش های حذف موهای زائد را با هم مقایسه می کنیم. اپیلاسیون و لیزر موهای زائد هر دو روش بسیار موثری برای حذف موهای زائد هستند، اما روند، میزان درد ، هزینه و نتایج هر کدام بسیار متفاوت است. برای مقایسه کامل و بررسی تفاوت لیزر و اپیالسیون به خواندن این مطلب ادامه دهید تا مشخص شود برای حذف موهای زائد لیزر مناسب تر است یا اپیلاسیون.

اپیلاسیون چگونه کار می کند؟

فرآیند اپیلاسیون مو نسبتا ساده است. با مقداری  موم داغ، اپلیکاتور و نوار پارچه ای ، میتوانید در عرض چند ثانیه موها را از هر نقطه از بدن خود پاک کنید. از اپلیکاتور برای اعمال موم روی پوست در جهت رشد مو استفاده می شود. سپس یک نوار پارچه مانند موسلین روی آن قرار داده می شود و در همان جهتی که موها رویش دارند صاف می شود. مرحله آخر شامل کشیدن نوار موسلین از روی پوست در جهت مخالف رشد مو است. با تکنیک مناسب، اپیلاسیون موها را از فولیکول بیرون می کشد و نتیجه آن پوستی صاف و بدون مو است. با این حال فولیکول در لایه درم پوست دست نخورده باقی می ماند و موها پس از مدتی دوباره رشد میکنند. اپیلاسیون معمولا پوست را برای چند هفته صاف نگه میدارد و پس از آن باید دوباره همان ناحیه را اپیلاسیون کنید تا موهای جدید از بین بروند.

فواید استفاده از اپیلاسیون

  • پوست پس از اپیالسیون با موم لطیف تر می شود
  • حساسیت و خارش ایجاد نمی کند
  • عدم بریدگی و زخم شدن پوست
  • پوستی صاف و بی مو
  • سرعت رشد مو را کاهش می دهد

 مضرات استفاده از اپیالسیون

  • درد بسیار زیادی دارد. به خصوص در نواحی حساس بدن مانند گوش ها، خط بیکینی و زیر بغل می تواند دردناک باشد.
  • کشیدگی و شل شدن پوست
  • پیدایش موهای زیر پوستی
  • حساسیت های پوستی

 لیزر موهای زائد در مقایسه با اپیلاسیون

برای پاسخ به سوال لیزر یا اپیلاسیون و متوجه شدن تفاوت لیزر و اپیلاسیون ، باید عملکرد لیزر موهای زائد را نیز مانند اپیلاسیون بررسی کنیم. عملکرد لیزر موهای زائد به این صورت است که لیزر، روی ملانین های موجود در ریشه مو متمرکز شده و روی آن ناحیه تأثیر میگذارد و نهایتاً منجر به نابود شدن ریشه ی مو میگردد. افراد با پوستهای روشن و موی ضخیم و تیره بهترین کاندید میباشندو بهترین نتیجه را از لیزر درمانی میگیرند. عملکرد لیزر موهای زائد طی جلسات متعدد انجام میشود که این تعداد جلسات برای افراد مختلف ، متفاوت است و پیشبینی مطلوب به طور میانگین ۸ تا ۱۰ جلسه میباشد. این تعداد بنا بر رنگ و نوع پوست، رنگ و ضخامت مو، وضعیت هورمونی، مصرف دارو، میزان تماس پوست با نور آفتاب و نژاد افراد مختلف تغییر میکند. هدف لیزر موهای زائد نازک و کرکی شدن و نهایتاً کاهش رشد مو ها میباشد. لیزر موهای زائد جایگزین سریع، آسان و موثر برای اصالح و اپیلاسیون است.

لیزر موهای زائد چگونه انجام میشود؟

لیزر موهای زائد با انواع دستگاه ها از جمله دستگاه لیزر تیتانیوم ۲۰۲۲ انجام میشود. هرکدار از این دستگاه ها مزایا و معایب خاص خود را دارد. در مقایسه با اپیلاسیون، درمان لیزر موهای زائد کمی پیچیده تر است. این روش شامل استفاده از یک لیزر پرقدرت است که به ریشه مو حمله میکند و فولیکول ها را از بین میبرد که معمولا با بی حس کردن و خنک کردن پوست همراه است . این  فرآیند معمولا ۸ تا ۱۰ ماه به طول می انجامد ، اما نتایج آن می تواند ماه ها یا حتی سال ها باقی بماند.

فواید استفاده از لیزر برای از بین بردن موهای زائد

اگر به دنبال نتایج طوالنی مدت هستید، لیزر موهای زائد بهترین روش است. برخی از افراد نتایج دائمی را مشاهده می کنند، در حالی که بیشتر آنها از نتایجی که ماه ها یا سال ها دوام می آورند لذت می برند. اگر میخواهید در زمان خود صرفه جویی کنید، لیزر موهای زائد گزینه خوبی است. جلسات سریع و آسان است. حتی اگر ناحیه وسیعی از بدن شما تحت درمان باشد هر بار فقط چند دقیقه زیر لیزر خواهید بود. لیزر موهای زائد بی خطر است و هیچ آسیب طولانی مدتی به پوست وارد نمی کند. حتی افرادی که پوست حساسی دارند نیز می توانند از این روش استفاده کنند، البته تا زمانی که توسط تکنسین لیزر مجاز و معتبر انجام شود.

مضرات استفاده از لیزر

  • تحریک و قرمزی پوست
  • تغییر رنگ پوست (قرمز شدن موقت)
  • احتمال سوختگی و تاول زدن پوستدر صورت اشتباه تکنسین

لیزر یا اپیلاسیون ؟

در این مطلب نحوه عملکرد و مزایا و معایب لیزر و اپیلاسیون را بیان کردیم تا تفاوت لیزر و اپیلاسیون به روشنی مشخص شود. اکنون شمام میتوانید پاسخ سوال لیزر یا اپیلاسیون را بدهید. اینکه کدام روش بهتر است کاملا وابسته به هدف ، زمان و بودجه شماست اما در مجموع روش لیزر به دلیل دائمی بودن ، بهتر و مقرون به صرفه است. مجموعه نویان لیزر عرضه کننده انواع دستگاه های لیزر مو در شیراز و سراسر ایران میباشد و همچنین جهت سهولت در انجام فرآیند لیزر ، خرید دستگاه لیزر تیتانیوم را به شما پیشنهاد میکند. جهت دریافت اطلاعات درمورد انواع دستگاه ها از طریق صفحه اینستاگرام یا تماس با ما و شماره های موجود در وبسایت اقدام کنید.

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.