لحظه جذاب خرید بلیط خارجی برای هواپیماهایی که برروی آب فرود می آیند

امروزه هواپیماهای زیادی در جهان در حال فعالیت می‎باشند و فراد زیادی با استفاده از خدماتی که توسط این وسیله نقلیه ارائه می‎شود با تهیه بلیط هواپیما و بلیط خارجی بهره‎مند خواهند شد. با توجه به زمینه‎ای که هواپیما در آن در حال فعالیت هستند و شرایط آب و هوایی و منطقه‎ای برخی از ویژگی‎ها در این نوع وسیله نقلیه در نظر گرفته خواهد شد.

یکی از ویژگی‎هایی که در برخی از این هواپیما وجود دارد توانایی فرود و تیک آف برروی آب می‎باشد که در اصطلاح به این نوع هواپیماها آب نشین گفته خواهد شد. همه ساله افراد زیادی با استفاده از این نوع هواپیما و با خرید بلیط هواپیما و خرید بلیط ارزان هواپیما به مقاصد مورد نظرشان منتقل خواهند شد.

در ادامه به ارائه جزئیات بیشتری در رابطه با این نوع وسایل نقلیه خواهیم پرداخت که در بسیاری از مناطق جهان مورد استفاده قرار خواهند گرفت و از کاربردهای بالایی برخوردار هستند.

این نوع هواپیماها یکی از انواع هواگردهای ثابت بال می‎باشند که همه ساله افراد زیادی که با خرید بلیط هواپیما و خرید بلیط خارجی قصد انجام سفرهای هوایی را دارند از آنها استفاده می‎کنند. در طراحی و ساخت این نوع هواپیما از تجهیزات ویژه‎ای استفاده شده است که آن ار قادر می‎سازد تا برروی آب بتواند فرود بیاید و یا از روی آب بلند شود و در آسمان به پرواز بپردازد.

داشتن قابلیت این نوع هواپیماها اجازه می‎دهد که در مناطق مختلفی فعالیت کند و افراد زیادی با خرید بلیط هواپیما و خرید بلیط ارزان هواپیما قصد سفر به این نوع مناطق را دارند به مقصد مورد نظرشان منتقل کنند. در برخی از این نوع هواپیماها قابلیت فرود برروی خشکی نیز در نظر گرفته شده است که از آنها در بسیاری از موارد استفاده شده است.

هواپیماهایی که در این دسته قرار می‎گیرند به دو گونه متفاوت تقسیم خواهند شد. هواپیماهای آب نشین دارای ارابه فرود و قایق پرنده.

افراد زیادی پس از جنگ جهانی دوم با خرید بلیط هواپیما و خرید بلیط خارجی اقدام به استفاده از این نوع هواپیما کردندو از آن پس بود و به همین دلیل سرمایه‎گذاری برروی فرودگاه‎ها به شکلی چشمگیر کاهش پیدا کرد. پس از گذشت سالها و در قرن بیست و یکم میزان استفاده از این نوع هواپیماها کاهش پیدا کرد و تنها از آنها در مواقع خاص و ضروری مورد استفاده قرار می‎گیرد.

مواردی که امروزه ازاین نوع هواپیما استفاده می‎شود فرود برروی رودخانه در هنگام آتش گرفتن جنگل، حمل و نقل هوایی در مجمع‎الجزایرها و رفتن به مناطقی که دسترسی به آنها سخت و دشوار است و دارای دریاچه می‎باشند. در گذشته افراد زیادی با خرید بلیط هواپیما و خرید بلیط ارزان هواپیما از این نوع وسیله نقلیه استفاده می‎کردند و به مقاصد مورد نظرشان منتقل می‎شدند.

هواپیماهای آب نشین دارای ارابه فرود

در طراحی این نوع هواپیماها که قادر هستند برروی آب فرود بیایند ازر دو پایه استفاده شده است که به شکلی محفظه‎هایی برای هوا می‎باشند وجود دارد. وجود این نوع از پایه در طراحی این هواپیمای آب نشین سبب می‎شود که هواپیما بتواند برروی آب شناور بماند و غرق نشود. همه ساله افراد زیادی با استفاده از بلیط هواپیما و خرید بلیط خارجی از این نوع هواپیماها برای رسیدن به مقاصد خود استفاده می‎کنند.

همانطور که گفته شد در برخی از این نوع هواپیماها چرخ‎هایی نیز در نظر گرفته شده است که به آنها این امکان را می‎دهد که بتوانند برروی مناطق خاکی و یا سطح زمین نیز فرود بیایند. در اصطلاح به این نوع هواپیماها، هواپیمای آبی خاکی گفته می‎شود که افراد زیادی با خرید بلیط خارجی و خرید بلیط ارزان هواپیما از آنها استفاده می‎کنند و به مقاصد مورد نظرشان منتقل می‎شوند.

قبل از جنگ جهانی دوم و ورود هلیکوپتر و هواپیماهای پیشرفته افراد زیادی از این نوع هواپیما استفاده می‎کردند و با تهیه بلیط خارجی و خرید بلیط ارزان هواپیما از خدماتی که توسط آن ارائه می‎شد بهره می‎بردند. علاوه‎بر این بعد از جنگ استفاده از هواپیماهای نظامی آب نشین بطور کلی متوقف شد و دیگر هیچ کشوری در زمینه نظامی از آنها استفاده نکرد.

البته در بسیاری از هواپیماهای مدرنی که امروزه در اختیار مسافران قرار داده می‎شود و می‎توانند با استفاده از خرید بلیط ارزان هواپیما از خدمات آنها بهره‎مند شوند انواع شناورها به شکلی بالقوه وجود دارد که تحت گواهینامه تکمیلی و به عنوان تغییرات ثالث در نظر گرفته می‎شود.

پایه‎هایی که در این نوع هواپیما بکار گرفته شده است به شکلی می‎باشد که از برخورد بدنه هواپیما با آب جلوگیری می‎کنند. همین موضوع سبب شده تا این هواپیماها بتوانند تقریبا در هر شرایطی برروی آب فرود بیایند و مسافرانی را که با استفاده از خرید بلیط خارجی و خرید بلیط ارزان هواپیما قصد انجام سفر هوایی دارند را به مقاصد مورد نظرشان منتقل کند.

قایقهای پرنده

گونه‎ای دیگر از هواپیماهای آب نشین قایق‎های پرنده می‎باشند که در صنعت هوایی در حال فعالیت می‎باشند. این نوع هواپیماها نیز از نوع هواگرد ثابت بال به حساب خواهند آمد که برخلاف گونه قبلی که برای فرود از یک پایه استفاده می‎کرد به شکلی مستقیم و با استفاده از بدنه خود برروی آب فرود خواهد آمد.

در این نوع هواپیما بای فرود و یا تیک آف از هیچ کونه پایه  و یا ارابه۳ای استفاده نشده است. این هواپیما به شکلی طراحی و ساخته شده است با استفاده از بدنه بتواند به راحتی برروی آب فرود بیاید. این نوع هواپیما و با دیگر هواپیماهای آب نشین تفاوت دارد زیرا بدنه آن به شکلی طراحی شده است که هواپیما قادر است با استفاده از آن برروی آب فرود بیاید و برروی آن شناور بماند.

این ویژگی سبب شده تا این نوع هواپیما بسیار مورد توجه قرار گیرد و افراد زیادی تمایل به استفاده از آن را داشته باشند. در زیر بالهای این نوع هواپیما شناورهایی قرار داده شده است که این امکان را به این نوع هواپیما می‎دهد تا در آب ثابت بماند و کج نشود.

هواپیماهای آبی خاکی

دو گونه از هواپیماهای آب نشینی که در بالا توضیحاتی در رابطه با آنها داده شد می‎توانند به یک هواپیمای آبی خاکی و یا هواپیمای منحصرا  آبی تبدیل شوند. هواپیماهای آبی خاکی که در زبان انگلیسی همان نامی را که حیوانات دوزیست دارند را دارا می‎باشند هواپیماهایی هستند که توانایی فرود و برخاستن در آب و خاک را با هم دارند.

در صورتیکه در هواپیماهای آبی از ارابه‎های فرودی استفاده شود که قابلیت جمع شدن در بدنه را داشته باشند می‎توانند برروی خشکی نیز مورد استفاده قرار گیرند.

زمانی که چرخ‎ها در این نوع هواپیما باز می‎باشند مانند هواپیماهای معمولی قادر به فرود برروی خشکی نیز می‎باشند. داشتن این قابلیت سبب شده تا این نوع هواپیما در بسیاری از موارد دشوار و سخت قادر به پرواز باشند و در هر شرایطی امکان فرود آمدن را داشته باشند.

کاربردهای این نوع هواپیما

امروزه هواپیماهای مدرن بسیاری در جهان تولید شده است که قابلیت فرود برروی آب را دارند و در موارد مختلفی از آنها استفاده می‎شود. این نوع هواپیماها به دلیل اینکه می‎توانند در مناطق مختلف و در شرایط گوناگون به پرواز دریایند و اقدام به فرود کنند برای حمل و نقل بسیاری از وسایل به نقاطی که از دسترسی سختی برخوردار هستند مورد استفاده قرار خواهند گرفت و با توجه به این ویژگی‎ها بسیار مورد توجه برخی از ارگان‎ها نیز قرار گرفته است.

برخی از هواپیماهای آب نشینی که کمی قدیمی شده‎اند در اختیار آتش نشانی قرار گرفته‎اند و خدماتی در همین راستا را ارائه می‎کنند.

همانطور که این نوع هواپیماها دارای مزایای زیادی هستند معایبی را نیز به همراه دارند. یکی از معایب بزرگی که در این نوع هواپیما وجود دارد آن است که آنها تنها می‎توانند در آبهای ساکن و بدون موج شدید فرود بیایند. شدت موج در منطقه‎ای که این نوع هواپیماها قصد فرود دارند باید بسیار کم و ناچیز باشد تا مشکلی در زمان فرود برای هواپیما پیش نیاید و به سلامت فرود بیاید. اندازه هواپیما یکی از عوامل مهم مقاومت این هواپیما در مقابل امواج می‎باشد.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.