فاکتورهای فوق العاده مهم در طراحی استراتژی سئو سایت

تعیین استراتژی سئو برای یک وب سایت کاری بسیار پیچید و زمان بر است. در تعیین این استراتژی باید فاکتورهای مختلفی مدنظر قرار گیرد. در حالت کلی ساختن استراتژی برای هر کاری دشوار می باشد، به گونه ای که اگر به طور صحیحی تدوین نشود، نمی تواند شما را در آن کار بخصوص به هدف مدنظرتان برساند. از سوی دیگر اگر این استراتژی به شکل صحیحی تدوین شود، به طرز خارق العاده ای وضعیت کسب و کار شما را بهبود می بخشد.

سئو سایت می تواند تکنیک هایی را بر روی سایت شما پیاده نماید که کاربران اینترنتی بتوانند شما را بهتر پیدا کنند. در واقع سئو کمک می کند که زمانی که کاربران یک عبارت کلیدی مشخص را جستجو کردند، بتوانند وب سایت شما را بالاتر از سایر نتایج دیگر پیدا کرده و نیاز خود را برطرف نمایند.

وب سایت هایی نظیر دیجیکالا، دیوار، نمناک و … توانسته اند کاربران خود را به خوبی به کسب و کار خود نیازمند نمایند. برای مثال خیلی از افرادی که مشتری ثابت دیجی کالا هستند، زمانی که به دنبال یک محصول خاص در موتور جستجوی گوگل می گردند، نام آن محصول را به همراه برند دیجی کالا جستجو می کنند. علت این است که این مشتریان به دیجی کالا اعتماد بیشتری دارند. به عبارت دیگر حتی اگر گوگل محصول مورد نظر را از وب سایت دیگری به کاربر معرفی کند، کاربر آن را انتخاب نکرده و به دنبال خرید دوباره از دیجی کالا است. در ادامه ما فاکتورهایی را برای شما مطرح خواهیم کرد که شما با کمک آن ها بتوانید در بین رقبای خود کاربردی تر به نظر برسید.

تعیین استراتژی سئو با توجه به نکات اساسی

اگر می خواهید یک استراتژی صحیح سئو تدوین کنید به گونه که در مدت زمان معقول به اهداف خود برسید، حتما باید نکاتی که در ادامه ذکر می شود را مدنظر داشته باشید. افزایش درآمد کسب و کار شما از طریق سئو، بسیار به تعیین یک استراتژی صحیح سئو وابسته است.

تحلیل و بررسی وضعیت سایت

قبل از تدوین هر گونه استراتژی باید وضعیت سایت به طور کامل بررسی شود. اگر جدیدا سایت خود را بالا آورده اید که هیچ ولی اگر سال هاست وب سایت شما فعالیت داشته است و می خواهید کمی به آن سر و سامان دهید، حتما باید از وضعیت فعلی آن آگاه باشید. به عبارت دیگر پیش از تدوین هر گونه استراتژی برای سئو آن، باید وضعیت فعلی آن را تحلیل نمایید. با کمک این آنالیزها متوجه می شوید که سایت شما به چه چیزی نیاز دارد و چقدر طول می کشد تا در عبارات کلیدی مدنظرتان از رقبای خود سبقت بگیرید؟

برای این منظور ما به شما پیشنهاد یک جلسه مشاوره سئو حرفه ای است. شرکت های بسیاری در زمینه بهینه سازی و سئو سایت فعالیت می کنند که هر کدام می توانند تحلیل کاملی از وضعیت فعلی سایت تان ارائه دهند. یکی از شرکت های حرفه ای در حوزه تخصصی سئو آنلاین وب مستر است که با قیمت فوق العاده مناسبی می تواند آنالیز سئو سایت شما را انجام دهد.

مشاوره سئو حرفه ای

انتخاب صحیح عبارات کلیدی سایت

یکی از فاکتورهای مهمی که در تعیین استراتژی سئو اهمیت دارد، عبارت کلیدی اصلی مربوط به صفحه اصلی و سایر صفحات سایت است. به احتمال زیاد وب سایت شما دارای صفحات زیادی است. در شروع کار باید یک کلمه کلیدی مناسب برای وب سایت خود مشخص نمایید. در ادامه آن می توانید کلمات کلیدی صفحات دیگر سایت خود را نیز تعیین کنید. در انتخاب عبارات کلیدی هر صفحه از سایت خود باید به این نکته توجه داشته باشید که نیاز کاربر را در نظر بگیرید. به عبارت دیگر تعیین کلمه کلیدی تکنیک ها و ترفندهای خاصی دارد که یکی از مهمترین تکنیک های آن توجه به نیاز مخاطبان است. معمولا سئوکاران خبره به این ترفندها و تکنیک ها تسلط کافی دارند.

 

تولید محتوا ارزشمند و مخاطب پسند

اگر سفارش تولید محتوا متنی سایت خود را به شخص یا شرکتی برون سپاری می کنید، بهتر است یکی از موضوعات زیر را برای تولید محتوا بر مبنای اصول سئو و کیفیت مناسب انتخاب کنید:

  • آموزش نحوه به کارگیری از یک محصول خاص یا ارائه یک نکته یا ترفند خاص برای آن
  • اگر شما خدماتی به کاربران خود ارائه می کنید، قسمتی از خدمات خود را در قالب آموزش بیان نمایید.
  • سعی کنید نیاز های کاربران خود را پیدا کنید و در قالب محتواهایی به آن ها پاسخ دهید.
  • اگر متوجه شده اید که مشکلاتی در رابطه با استفاده از محصولات یا خدمات شما وجود دارد، در قالب محتواهایی برای آن راه حل ارائه کنید.
  • شما می توانید به صورت تخصصی به نقد و بررسی محصولات و خدمات خود بردازید یا حتی با مقایسه محصولات یا خدمات خود، محتوا تولید کنید.

مواردی که صحبت شد، ۵ تا از اساسی ترین نکاتی است که برخی از سایت ها به کمک آن ها می توانند رتبه خود در نتایج گوگل را بسیار ارتقا دهند.

نقش تحلیل سئو در استراتژی سئو

واکنش گرا (ریسپانسیو) بودن صفحات سایت

تعداد افرادی که به صورت روزانه با موبایل در گوگل یا وب به جستجو می پردازند افزایش یافته است. برای ربات های گوگل یا کاربران اصلا جالب نیست که صفحات وب سایت در گوشی ها با مشکل بارگزاری شوند. اگر صفحات وب سایت شما در موبایل واکنش گرا نیستند، کاربران پس از ورود به سایت، به سرعت آن را ترک می کنند. چون سایت شما در گوشی هوشمند به خوبی بارگزاری نمی شود و آن ها نمی توانند با آن ارتباط برقرار کنند. پس ریسپانسیو بودن سایت شما یک مساله مهم و اساسی است و حتما باید با بهینه سازی سورس سایت مشکلات مربوط به آن را برطرف نمایید.

 

لینک سازی صحیح داخلی و خارجی

لینک سازی داخلی و خارجی نکات و ترفندهایی دارد که نمی توان همه آن ها را در این مطلب بازگو نمود. اولین نکته ای که برای لینک سازی داخلی می توان اشاره کرد، این است که سعی نمایید از همه صفحات خود به صفحه هدف لینک دهید. این کار سبب می شود که ربات های گوگل آن صفحه را بیشتر مورد توجه خود قرار داده و با نرخ بیشتری آن صفحه را کراول کنند. همچنین چنین صفحه ای می تواند سریع تر به لینک ۱ نتایج گوگل برسد.

لینک سازی خارجی نیز نکات مربوط به خود را دارد. شما باید از همه سایت ها (مرتبط و غیر مرتبط) بک لینک بگیرید. روند لینک سازی باید طبیعی باشد. زمان بندی لینک سازی و تعیین انکر تکست برای بک لینک ها نیز از نکات مهم در لینک سازی خارجی است. برای این که اعتبار بیشتری به صفحات خود ببخشید، نیاز است که از وب سایت های معتبر رپورتاژ آگهی خریداری کنید. همه این نکات در کنار هم با رعایت ترفندهای دیگر کمک می کند تا به صورت هدفمند صفحه مدنظر شما رتبه بگیرد و در نتایج گوگل بالاتر قرار داشته باشد.

داشتن گواهینامه ssl معتبر برای امنیت بیشتر

می دانید که امنیت مساله بسیار مهمی است. این موضوع آن قدر اهمیت دارد که صاحبان وب سایت و کاربران روزانه هزینه های زیادی برای آن می پردازند. همان گونه که شما به مکانی که در آن امنیت ندارید، وارد نمی شوید، کاربران اینترنتی نیز همین احساس را داشته و وارد یک سایت با امنیت پایین نخواهند شد.

اگر با امنیت یک صفحه وب تا حد کمی آشنا باشید، زمانی که هشدار گوگل کروم را در رابطه با امنیت پایین یک سایت مشاهده کنید، وارد آن نمی شوید. چرا که ممکن است اطلاعات و حساب بانکی شما مورد سرقت قرار گیرد.

نکاتی که در این مقاله ذکر شد، برای ساخت یک استراتژی سئو بسیار کاربردی است. کسانی که در زمینه بهینه سازی و سئو سایت فعالیت می کنند، این ۶ فاکتور را از فاکتورهای دیگر موثرتر می دانند. امروزه تعیین یک استراتژی سئو صحیح برای کسب و کار بسیار مهم است و می تواند تحول شگرفی در افزایش درآمد کسب و کار شما داشته باشد.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.