عکاسی تبلیغاتی چیست ؟ 

به گرایش یا شاخه ای از هنر عکاسی که در آن عکاس باید از محصولات ، خدمات و تولیدات شرکتها و برندها عکس بگیرد عکاسی تبلیغاتی گفته می شود. به طور کلی ، هر عکسی که موجب تبلیغ یک محصول یا خدمات می شود عکاسی تبلیغاتی می گویند. افرادی که تقاضای عکس تبلیغاتی می کنند معمولاً شامل تولید کنندگان ، فروشندگان و افرادی هستند که به نوعی به عرضه یک محصول یا خدمات مشغول هستند.

عکاس هایی که دانش و سابقه بیشتری در گرفتن عکسهای تبلیغاتی دارند می توانند مناسب ترین عکسها را برای تبلیغات بگیرند. هر عکاس تبلیغاتی به این موضوع آگاه است که عکسهای تبلیغاتی با هدف جلب مشتریان و بالا بردن میزان فروش محصول یا خدمات گرفته می شود پس سعی می کند متناسب با این تقاضا یک عکس مناسب بگیرد. عکس های تبلیغاتی برای انتشار در رسانه های مختلف از جمله تلویزیون ، روزنامه ، مجله ، سایتها و نشریان گرفته می شود. حال باید بدانیم برای تهیه یک عکس تبلیغاتی خوب و حرفه ای به چه چیزهایی نیاز داریم.

یک) دوربین عکاسی خوب

در درجه اول بهتر است دوربینی با کیفیت خوب داشته باشید. اگر یک دوربین با کیفیت برای گرفتن عکسهای تبلغاتی داشته باشید می توانید بی عیب ترین و با کیفیت ترین عکسها را برای تبلیغات تهیه کنید.

دو) نور مناسب

همیشه در عکاسی و فیلم برداری ، نورها حرف اول را می زنند. هر چقدر میزان نور در یک صحنه کافی باشد عکس های شما با کیفیت بهتری تهیه خواهد شد. سعی کنید نور فضا را به اندازه کافی افزایش دهید و از امکانات دوربین عکاسی تان مانند فلاش ها برای بالا بردن نور در عکس استفاده کنید. موضوع نور در طراحی بسته بندی محصولات هم مهم است.

سه) پایه دوربین مناسب

از یک سه پایه برای ثابت نگه داشتن دوربین عکاسی استفاده کنید. هر چقدر میزان لرزش در زمان عکس ها کم تر باشد می توانید عکس بهتری بگیرید.

چهار) نحوه چیدمان دکوراسیون

شما قصد دارید یک عکس تبلیغاتی بگیرید بنابراین نظم و زیبایی در چیدمان فضایی که قصد گرفتن عکس دارید بسیار مهم است. این کار را هم صاحبان کسب و کارها می توانند بر اساس سلیقه و نظر خود انجام دهند هم یک عکاس حرفه ای در صورتی که نقصی در چیدمان ببیند که ممکن است زیبایی عکس را کم کند می تواند با تغییر آن یک چیدمان با بهترین شرایط تهیه کند.

بیشتر بدانید : طراحی لیبل

پنج) سلیقه درخواست کننده

در عکاسی تبلیغاتی شما برای درخواست کننده این عکسها کاری را انجام می دهید. پس اولویت با سلیقه آنهاست. باید در نظر داشته باشید که عکس شما در نهایت باید متناسب با سلیقه آنها باشد. اگر بتوانید نکات عکاسی حرفه ای را با سلیقه درخواست کننده ها مطابق و هماهنگ کنید می توانید در کار خود بسیار موفق باشید و میزان فروش محصول برای درخواست کننده های عکس نیز افزایش پیدا کند.

بیشتر بدانید : طراحی بسته بندی خرما

شش) تسلط به نرم افزارها

قطعاً عکسی که شما می گیرید نیاز به ویرایش یا تلفیق چند عکس با هم و اضافه کردن جنبه های هنری و زیبایی به آن دارد. پس یک عکاس تبلیغاتی باید به نرم افزارهایی که برای این کار طراحی شده است تسلط داشته باشد تا در نهایت یک عکس جذاب تبلیغاتی تهیه کند.

هفت) خلاقیت

خلق عکسهایی که تازگی دارند و می توانند توجه مخاطبان را جلب کنند از هدفهای اصلی عکسهای تبلیغاتی است. یک عکاس تبلیغاتی باید بتواند عکسی را تهیه کند که عنصر خلاقیت در آن پر رنگ باشد به گونه ای که جذابیت زیادی برای مشتریان و مخاطبان ایجاد کند. خلاقیت در بسیاری از مواقع عنصر اصلی در این عکس هاست و شما هر چقدر عکس با کیفیت و خوبی تهیه کنید ولی با عکسهای تبلیغاتی دیگران تفاوتی نداشته باشد به هیچ عنوان نمی تواند جذابیت کافی برای مخاطبان داشته باشد. در صورتی که یک عکس معمولی ولی خلاق می تواند بسیار موثرتر عمل کند.

می توان گفت عکاسی عنصر اصلی یک تبلیغات است پس سعی کنید نکات گفته شده در بالا را رعایت کنید تا بهترین عکس را به منظور تبلیغات تهیه کنید.

منبع: https://tarahanebartar.com

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.