عضویت در سایت فریلنسر- افراد ایرانی چگونه می توانند در سایت فریلنسر عضو شوند؟

اگر شما در حال خواندن این مطلب هستید احتمالا تا حدودی با کسب درآمدهای ارزی و فریلنسینگ آشنا هستید! پس چند دقیقه ای همراه ما باشید تا شما را با یکی از روش های کسب درآمد ارزی آشنا کنم.
در این مطلب شما به طور کامل با سایت فریلنسر آشنا می شوید و همچنین روش های وریفای کردن حساب فریلنسر را برای شما توضیخ می دهم.

کسب درآمد دلاری از فریلنسری

همانطور که متوجه شدید این مطلب صرفا مناسب افراد فریلنسری کی باشد که قصد کسب درآمد دلاری دارند و می خواهند در سایت فریلنسر فعالیت داشته باشند. قبل از شروع نگاه کوتاهی به سایت فریلنسر داشته باشیم:

“فریلنسر کیست؟ فریلنسر به فردی گفته می شود که به صورت آزاد کار با کارفرما کار می کند. یعنی کارفرما پروژه ای را برای فریلنسر یا فریلنسرها تعریف می کند و فریلنسر با توجه به جزئیات پروژه و مهارت هایی که دارد هزینه پروژه و مدت زمان لازم برای اتمام پروژه را به کارفرما اعلام می کند. تا بالاخره فریلنسر و کارفرما به توافقی برسند. نکته ی اصلی کار فریلنسری غیرحضوری و دور کاری بودن کار هست که شرایط خاص و متفاوتی را برای خودش دارد.

معرفی سایت فریلنسر

سایت فریلنسر یکی از روش هایی است که میتواند کارفرما و فریلنسر را به یکدیگر معرفی کند. به این صورت که کارفرما پروژه ای را در سایت فریلنسر تعریف می کند و فریلنسر با توجه به تجربه و مهارت هایی که دارد هزینه ای را برای پروژه مشخص می کند. در انتها کارفرما پیشنهادات ارسال شده از فریلنسرها را بررسی و در انتها پیشنهاد یک فریلنسر را قبول می کند. در طول انجام پروژه هزینه توافق شده به عنوان امانت نزد سایت فریلنسر دات کام که به عنوان واسط فعالیت می کند می ماند. تا پروژه مطابق خواسته کارفرما انجام و آن را تایید نماید. پس از آن سایت فریلنسر درصد کمی از هزینه پروژه را به عنوان کارمزد کم و باقی مانده آن را به حساب فریلنسر واریز می کند.

مراحل عضویت در سایت فریلنسر

چگونه در سایت فریلنسر عضو شویم

عضویت در سایت فریلنسر رایگان است. و شما می توانید به راحتی مراحل عضویت در سایت فریلنسر را پیش ببرید.

  • ابتدا وارد سایت freelancer.com  شوید
  • گزینه عضویت از طریق ایمیل را انتخاب کنید
  • یوزر نیم خود را انتخاب کنید
  • نوع حساب خود را انتخاب کنید

بعد از این مرحله ثبت نام شما تمام می شود، یک ایمیل تاییدیه به حساب شما ارسال می شود و پس از آن باید وارد حساب خود شوید و حساب خود را وریفای کنید

برای وریفای حساب از شما کارت شناسایی مانند پاسپورت و یک تاییدیه آدرس می خواهد. که می تواند قبض آب یا برق باشد و یا پرینت صورت حساب بانکی شما باشد.

آیا فریلنسرهای ایرانی هم می توانند در سایت فریلنسر عضو شوند؟

بله! هموطنان ایرانی هم می توانند در این سایت عضو شوند و فعالیت داشته باشند. اما رعایت نکاتی که در ادامه گفته می شود بسیارضروری است.

  • کاربران ایرانی باید محل سکونت خود را کشوری غیر از ایران انتخاب کنند
  • حتما باید یک تاییدیه آدرس مانند پرینت حساب بانکی از کشوری که انتخاب می کنید را برای فریلنسر ارسال کنید
  • کاربران ایرانی به هیچ عنوان نباید با IP  ایران وارد حساب کاربری خود شوند (توصیه می شود از VPS  استفاده شود)
  • توجه داشته باشید که ایجاد حساب با پاسپورت ایرانی مشکلی ندارد و می توانید با هویت ایرانی در این سایت عضو شوید.

پس از وریفای حساب چه کاری باید انجام دهیم؟

در مرحله بعد و قبل از ارسال پیشنهاد حتما مهارت ها و نمونه کارهای خود را درحساب کاربری خود قرار دهید. چرا که داشتن یک پروفایل حرفه ای همراه با نمونه کارهای عالی شما را از سایر فریلنسر ها متمایز می کند و راحت تر می توانید اعتماد کارفرما را جلب کنید

نحوه گرفتن پروژه از سایت فریلنسر

فریلنسر با توجه به مهارت هایی که انتخاب کرده اید، پروژه های مرتبط را به شما نشان می دهد. شما پروژه را بررسی کنید و در صورتی که توانایی انجام پروژه را داشتید پیشنهاد قیمت خود را ارسال کنید. سعی کنید مناسب ترین قیمت را بر اساس توانایی های خود و نیاز کارفرما انتخاب کنید تا شانس بیشتری برای انتخاب پیشنهاد شما توسط کارفرما داشته باشید.

نقد کردن درآمد های ارزی

بعد از به پایان رساندن اولین پروژه، سایت فریلنسر با کسر کارمزد هزینه آن را در حساب فریلنسر شما قرار می دهد. اما چگونه می توان درآمد خود را به حساب های ارزی و یا حساب های بانکی خود در ایران واریز کرد؟

برای اینکه بتوانید درخواست برداشت وجه بدهید باید یک حساب ارزی مانند پی پال یا ویزا/مستر را به حساب بانکی خود متصل کنید. نکته مورد توجه در رابطه با این حساب ها این است که باید مشخصات حساب بانکی با مشخصات فریلنسر همسان باشند.
و روش دوم کمک گرفتن از سایت های واسط مانند میناپی “minapay.me” می باشد که درآمد شما در سایت فریلنسر را با حساب بانکی شرکت دریافت و به حساب های بانکی شما در ایران واریز می کنند.

هنگامی که توانستید به درآمدهای ارزی بالا و ثابت برسید می توانید از سایت میناپی درخواست افتتاح حساب پی پال بدهید و در صورتی که در ابتدای کار هستید و درآمد زیادی ندارید توصیه می شود که از خدمات نقد کردن درآمدهای ارزی میناپی استفاده کنید که هزینه کمتری برای شما دارد.

در پایان آیا خودمان هم می توانیم از ایران نسبت به وریفای حساب فریلنسر خود اقدام کنیم؟

همانطور که گفته شد شما علاوه برپاسپورت نیاز به یک مدرک جهت تایید آدرس محل سکونت خود و یک سیمکارت از همان کشور برای تایید شماره همراه و همچنین یک آدرس IP ثابت از همان کشور نیاز دارید که بتوانید حساب خود را وریفای کنید. با تهیه مدارک ذکر شده می توانید حساب خود را وریفای کنید.
برای تهیه مدارک فوق می توانید پکیج شهروند مجازی مالزی میناپی را که شامل سیمکارت فیزیکی از مالزی، پرینت حساب بانکی، و IP ثابت مالزی می باشد را تهیه کنید.
روش دیگر برای ساخت حساب درخواست افتتاح حساب فریلنسر در سایت میناپی می باشد که شما در پایان یک حساب کاملا وریفای شده و مطمئن به نام خودتان دریافت می کنید. و علاوه بر آن می توانید از خدمات و پشتیبانی میناپی برای مدیریت و نگهداری حساب خود بهره مند شوید.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.