طراحی سایت اختصاصی یا آماده، کدام بهتر است؟!!

باتوجه‌به نیاز روزافزون جامعه به فعالیت در بستر اینترنت شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ شکل گرفتند تا به‌صورت حرفه‌ای و تخصصی به این نیاز پاسخ دهند. امروزه همه کسب‌وکارها برای رشد و انجام تبلیغات نیازمند آژانس دیجیتال مارکتینگ هستند. هرچه فعالیت آژانسی که انتخاب کرده‌اید بهتر باشد، شانس بیشتری در رشد ارتقا به نسبت رقبای خود دارید. پس هرگز اهمیت انتخاب یک شرکت مناسب را دست‌کم نگیرید. طراحی سایت اختصاصی می‌تواند در این راستا به فرد کمک کند، طراحی سایت اختصاصی به این صورت است که طراحی، کدنویسی و پیاده‌سازی و غیره تماماً به‌صورت اختصاصی انجام می‌گیرد. در حقیقت هدف اصلی طراحی منحصربه‌فرد خواسته‌های گوناگون مشتری است که می‌تواند شامل ظاهر گرافیکی منحصربه‌فرد، امنیت بالا، سرعت و یک رابطه کاربری مناسب و خاص است.

مراحل انجام طراحی سایت اختصاصی

طراحی یک سایت اختصاصی به این صورت است که کاربر و مشتری سایت را به خود جذب خواهد کرد. در جلسه مشاوره باید نیاز و هدف کارفرما به سایت مورد بررسی قرار بگیرد و امکانات پیشنهادی و برآورد هزینه طراحی سایت باید ارائه شود. نوشتن پروپوزال می‌تواند در طراحی یک سایت حرفه‌ای بسیار کمک‌کننده باشد. بعد از تأیید کردن کارفرما، قرارداد بسته خواهد شد و طراحی گرافیکی قالب سایت آغاز خواهد شد. بعد از طرح گرافیکی سایت، سایت با زبان‌های PHP و CMSهایی مانند وردپرس و جوملا یا فریم‌ورک لاراول انجام خواهد گرفت. بعد از برنامه‌نویسی سایت، نوبت به ورود اطلاعات به سایت خواهد رسید. قبل از اینکه سایت آپلود شود در بخش کنترل کیفیت مورد بررسی قرار خواهد گرفت. در نهایت سایت توسط کارفرما مشاهده و جلسه تحویل و آموزش نیز انجام می‌شود.

مزایای طراحی سایت اختصاصی

  • یک وب‌سایت شخصی می‌تواند بر روی اعتبار برند تأثیر بگذارد و کاربران متوجه تفاوت شما با دیگر رقیبانتان شوند.
  • ارتباط آسان: یکی از مزایای وب‌سایت این است که می‌توانید به‌سادگی با تمامی افراد از هر قشری ارتباط برقرار کنید.
  • برندسازی: وب‌سایت اختصاصی می‌تواند به برندینگ یک کسب‌وکار کمک کند و فرد را راحت‌تر به کاربر معرفی کند.
  • امنیت بالا: زمانی که وب‌سایت به‌صورت اختصاصی نوشته شود، طبیعتاً امنیت آن افزایش خواهد یافت و امکان هک آن طبیعتاً کم خواهد بود. در طراحی سایت اختصاصی می‌توان روش‌هایی پیاده‌سازی کرد که وب‌سایت امنیت بیشتری داشته باشد.
  • سرعت بالاتر: سرعت بارگذاری سایت در بهینه‌سازی اهمیت فراوانی دارد، زیرا می‌تواند بر روی ترافیک سایت و در نهایت سئو سایت تأثیر بگذارد.
  • آپدیت امکانات سایت بدون محدودیت
  • طرح کلی سایت کاملاً مطابق با نیازهای مشتری
  • با افزایش کاربران سایت کارایی وب‌سایت کاهش نخواهد یافت.
  • طراحی قالب و ظاهر سایت اختصاصی کاملاً منحصربه‌فرد بوده و دیگران از آن استفاده نخواهند کرد.

معایب طراحی سایت اختصاصی

  • هزینه طراحی سایت بالا و از پلتفرم‌های دیگر بیشتر است.
  • به علت اختصاصی بودن طراحی سایت طبیعتاً فرد به زمان بیشتری برای طراحی نیاز پیدا خواهد کرد.
  • به علت طراحی سایت اختصاصی امکاناتی که قرار است اضافه شود نیز اختصاصی بوده و باعث افزایش قیمت آن خواهد شد.

طراحی سایت اختصاصی یا آماده؟

یکی از سؤالاتی که ذهن شما را به خود درگیر کرده است این است که طراحی سایت با CMS اختصاصی بهتر است یا آماده؟! هر دو طراحی صحیح است اما بسته به اینکه چه سایتی طراحی می‌کنید این مورد باید موردتوجه قرار بگیرد.

چرا باید در انتخاب آژانس دیجیتال مارکتینگ خود دقت کنیم؟

به بیان ساده هرچقدر حرفه‌ای‌تر باشد سود شما نیز بیشتر می‌شود. یک شبکه مناسب فقط در اثر تخصص و مهارت بالا ایجاد می‌شود. یک آژانس خوب این اطمینان را به شما می‌دهد که به‌درستی مطرح شوید و از رقبایتان عقب نمانید. با دیجیتال مارکتینگ می‌توانیم چهره برند شما را در میان مردم جا بیندازیم تا اولویت یک مردم باشید. از طرفی یک آژانس دیجیتال مارکتینگ مناسب همواره متعهد و منظم است. اطلاعات اینترنتی یا به عبارتی کسب‌وکار شما را در اختیار کسی قرار نمی‌دهد. متعهد است که کارهایش را به بهترین شیوه و در زمان تعیین شده انجام دهد. بین پروژه‌های خود تفاوتی قائل نمی‌شود و به فکر رشد تمامی پروژه‌ها است.

خدمات آژانس‌های دیجیتال مارکتینگ

در سطح بین‌المللی یعنی بیشتر کشورها تفاوتی بین شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ در تعیین کتگوری وجود دارد اما در ایران شرکت‌های دیجیتال مارکتینگ معمولاً تمام خدمات زیر را ارائه می‌دهند:

  • تبلیغات و برنامه‌ریزی بازاریابی دیجیتال
  • CPI و نصب اپلیکیشن
  • بازاریابی شبکه‌های اجتماعی یعنی طراحی پست، مدیریت فضای مجازی مانند اینستاگرام و انجام تبلیغات
  • تبلیغات گوگل
  • تولید محتوا برای سایت در گوگل و دیگر شبکه‌های اجتماعی
  • سئو سایت
  • طراحی سایت اختصاصی
  • ایمیل مارکتینگ
  • افزایش نرخ کلیک سایت
  • بازاریابی فضای مجازی
  • طراحی کمپین مجازی

تجربه و تخصص آژانس دیجیتال مارکتینگ باید شامل چه مواردی باشد؟

تجربه بالا و داشتن مهارت باعث می‌شود تا خیال آسوده شود. درواقع دیگر نگران آزمون‌وخطا روی سایت خود نیستید و مطمئنید در مسیر درستی پیش می‌روید. یکی از معیارهای نشان‌دهنده تخصص، نمونه کارها و داشتن مشتری بالا است. هر چه تخصص یک آژانس بالاتر باشد خدمات بیشتری نیز ارائه خواهد داد. خوشبختانه باتوجه‌به علم امروز اهمیتی ندارد که آژانس دیجیتال مارکتینگ در کجا واقع شده باشد، شما می‌توانید تمام‌کارهای خود را به‌صورت دورکاری با آژانس انجام دهید و این اتفاق زمانی حاصل می‌شود که آژانس حرفه‌ای باشد. طراحی سایت در قزوین باشد یا تهران یا شهر دیگر، اهمیتی ندارد بلکه نتیجه حاصله است که برای ما مهم است. مهارت حل مسئله نیز از نکاتی است که باید موردتوجه قرار بگیرد، در چه تخصص یک شرکت بالاتر باشد توان بیشتری در کنترل مواقع بحرانی و جلوگیری از ضرر مالی را دارد.

خلاقیت در اثر تخصص پیاده‌سازی می‌شود. متأسفانه برخی از آژانس‌ها در انجام کارهای مشابه از قالب‌های مشابه استفاده می‌کنند تا زمان کمتری را صرف کنند درحالی‌که هزینه هرکدام را جدا دریافت کرده‌اند. در برخی موارد نیز به علت نداشتن نیروی متخصص یا خلاق، مجبور به انجام چنین مواردی می‌شوند.

همچنین در انتشار مطلب و تولید محتوا صحت اطلاعات را رعایت کرده و گفته‌های علمی ارائه می‌دهد. در واقع در بیان تبلیغات راه صحیحی اتخاذ می‌کند و به‌تمامی مطالبی که با نام شما یا برند شما نشر می‌دهد تسلط کامل دارد.

سئو سایت

امروزه بسیاری از افراد هستند که به دنبال پاسخ به سؤالات خود در فضای اینترنت هستند، ازاین‌رو لازم است در این فضا یک حضور جدی داشته باشید. اغلب ما علاقه‌مند به مطالعه سایت‌های پزشکی هستیم. سایت پزشک‌ها می‌توانند شباهت بالایی از لحاظ محتوا هم داشته باشند. بااین‌حال اغلب موارد ترجیح می‌دهیم به برخی سایت‌ها مراجعه کنیم چرا که از دید ما معتبر هستند. این اعتبار در اثر زحمات آژانس دیجیتال مارکتینگ در تولید محتوای علمی و استاندارد ایجاد شده است. یک آژانس حرفه‌ای با دانشی که دارد روی سئو سایت پزشکی کار می‌کند و باعث افزایش رتبه سایت در گوگل می‌شود. در ادامه با محتوای مناسب و عملی که تولید می‌کند باعث می‌شود تا مخاطب از ورود به سایت احساس رضایت کند و بخواهد دوباره به آن سایت بازگردد. دقت کنید که سایت پزشکی اغلب منتصب به یک پزشک متخصص است و محتوای داخل سایت نشان‌دهنده بار علمی پزشک است. چنانچه آژانسی در تولید محتوای خود دقت کافی را نداشته باشد ممکن وجه پزشک را تخریب کند درحالی‌که یک آژانس حرفه‌ای با نشر محتوای علمی چهره پزشک را در نزد مردم ارتقاء می‌دهد.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.