سفر به گرجستان با تزریق کدام واکسن های امکان پذیر است؟

گرجستان یکی از کشورهای مورد علاقه ایرانیان برای سفر، گردشگری و سرمایه گذاری است. قرابت فرهنگی، نزدیکی به ایران و جاذبه های تفریحی و گردشگری موجب شده تا افراد زیادی برای خرید بلیط هواپیما ترغیب شوند. با شیوع کرونا، بسیاری از کشورها مرزهای خود را به روی گردشگران بستند. گرجستان هم از این قضیه مستثنی نبود!

این روزها که تزریق واکسن امری ضروری و همه گیر شده است، شرایط شیوع کرونا تحت کنترل می باشد. با این حساب بسیاری از سفرها از سر گرفته شده است. گرجستان نیز بعد از واکسیناسیونِ تعداد زیادی از مردم، مرزهای خود را به روی گردشگران باز کرد. بنابراین بلیط هواپیما تفلیس یکی از پرطرفدارترین بلیط های خارجی است که امکان سفر را برای علاقه مندان فراهم کرده است.

در ادامه درباره شرایط سفر به گرجستان، نوع واکسن های مورد تایید و چگونگی خرید بلیط هواپیما صحبت خواهیم کرد. پس اگر قصد سفر به گرجستان را دارید، با ما همراه باشید.

شرایط جدید سفر به گرجستان چگونه است؟

کرونا ویروسی عجیب و ناشناخته است که هنوز بسیاری از کشورها با آن درگیر هستند. گرجستان یکی از کشورهایی است که تلاش می کند شرایط مساعدی را برای ورود گردشگران در نظر بگیرد. از آنجایی که در حال حاضر سفر به گرجستان فقط از طریق خرید بلیط هواپیما امکان پذیر و مرزهای زمینی برای ورود گردشگران بسته است، بنابراین بهتر است با قوانین جدید سفر به گرجستان در شرایط کرونا آشنا باشید.

آخرین دستورالعمل‌های صادره از سوی دولت گرجستان درباره سفر ایرانی ها به این کشور به شرح زیر می باشد. سفارت ایران در تفلیس اطلاعیه ای در این خصوص صادر کرده است:

در تاریخ ۱۵/۷/۱۴۰۰ وزارت امورخارجه گرجستان به سفارت جمهوری اسلامی ایران در تفلیس اظهار داشت:

گواهینامه واکسیناسیون کووید ۱۹ وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران دارای کد QR مورد تایید نهادهای ذیربط گرجستان قرار گرفت و همه اتباع ایرانی با داشتن گواهینامه مذکور می‌توانند به گرجستان سفر نمایند.

هنگام ورود مسافران از مرز هوایی داشتن گواهینامه واکسیناسیون دارای کد QR الزامی است. اما هنگام ورود از مرز زمینی علاوه بر گواهینامه واکسیناسیون با QR کد، همراه داشتن تست منفی PCR با اعتبار ۷۲ ساعته نیز ضروری می باشد. این الزامات شامل مسافران بالای ۱۰ سال می شود.

بنابراین تمامی متقاضیان سفر به گرجستان باید دو دوز واکسن‌شان را تزریق کرده و کارت الکترونیکی واکسن را با کدQR دریافت کنند یا تست پی سی آر منفی ۷۲ ساعت قبل از پرواز را به همراه داشته باشند.

از دیگر شرایط سفر به گرجستان در دوران کرونا

برای سفر به گرجستان علاوه بر کارت واکسن و تست کرونا مدارک دیگری مانند بلیط‌ برگشت، رزرو هتل یا ووچر هتل (Hotel Voucher) و بیمه‌نامه مسافرتی لازم است. اگر در گرجستان ملک خریداری کرده اید اما اقامت ندارید، داشتن پاسپورت معتبر، پرینت سند ملک، کارت واکسن، بیمه مسافرتی، بلیط برگشت و ارز همراه الزامی است. اما با داشتن اقامت گرجستان، فقط داشتن پاسپورت معتبر، QR کد و کارت اقامت کافی می باشد.

اگر در سفر های قبلی بیش از ۴۵ روز اقامت داشته و جریمه شده‌اید باید قبل از ورود پرداخت کنید.

مدارک ضروری ورود به گرجستان در شرایط کرونا

  • با توجه به شرایط جدید سفر به گرجستان مدارک ضروری برای سفر به این کشور عبارتند از:
  • بلیط هواپیما (رفت و برگشت)
  • پاسپورت (با حداقل ۶ ماه اعتبار)
  • ووچر هتل
  • بیمه نامه مسافرتی
  • کارت الکترونیکی واکسن یا جواب تست PCR منفی

چه واکسن هایی برای سفر به گرجستان تایید شده است؟

در کشور گرجستان واکسن های سینوفارم، فایزر، آسترازنکا و سینوواک برای شهروندان استفاده شده است اما برای ورود گردشگران واکسن هایی که مورد تایید سازمان بهداشت جهانی می باشد را قبول دارد. این واکسن ها شامل:

  • جانسون اند جانسون (Johnson & Johnson)
  • آسترازنکا (Oxford Astrazeneca)
  • فایزر (Pfizer BionTech)
  • سینوفارم (Sinopharm)
  • سینوواک (Sinovac)
  • مدرنا (Moderna)

خرید بلیط هواپیما تفلیس از بهترین سایت ها

برای سفر به گرجستان و لذت بردن از جاذبه های گردشگری تفلیس و باتومی، اولین قدم خرید بلیط هواپیما ارزان است. این کشور با داشتن جاذبه های تفریحی و سرمایه گذاری یکی از مقاصد برتر گردشگری است که مورد علاقه ایرانی ها می باشد. به همین جهت طرفداران زیادی در طول سال برای خرید بلیط تفلیس اقدام می کنند. با مراجعه به سایت های مختلفی همچون علی بابا، تیک بان، قاصدک، مستر بلیط و فلایتیو می توانید به راحتی بلیط تفلیس را تهیه و سفری دلنشین را تجربه کنید.

بلیط ارزان تفلیس را از تیک بان بخرید

وب سایت تیک بان به عنوان سامانه معتبر خرید بلیط هواپیما با فراهم کردن امکانات پیشرفته می تواند منصفانه ترین قیمت بلیط تفلیس را به شما پیشنهاد بدهد. برای تجربه سفری اقتصادی و با کیفیت و همچنین برخورداری از حمایت تیم پشتیبانی تمام وقت تیکبان انتخاب هوشمندانه ای است. با مراجعه بهwww.tikban.com  می توانید بلیط ارزان تفلیس و بلیط ارزان باتومی را تهیه کنید.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.