سئو چیست؟ انواع سئو به چند دسته تقسیم بندی می شود؟

سئو یا همان بهبود سازی برای موتور جستجوی سایت شما در گوگل می باشد که می توان بازدید بیشتری و ترافیک بیشتر را از سرچ در موتور جستجوی گوگل گرفت . سایتی که روی آن سئو کار نکرده باشد و آن را با بروز رسانی های امروزه موتور جستجو بهینه سازی نکرده باشید نمیتوان در رتبه های نخست سرچ گوگل قرار گرفت .

موفقیت و یادگیری سئو نیز نیاز به تلاش و کوشش زیادی دارد که با یادگیری درست و بروز سئو میتوان برای همیشه بهترین رتبه ها را به دست اورد. برای رساندن سایت به این رتبه نخست باید استاندارهای سئو را شناخت در این مقاله شرکت سئوکار میخواهم شمار را با نحوه درست و استاندارد سئو بیشتر آشنا کنم لطفا ما را تا اخر مقاله  همراه بفرمایید.

چرا باید سایت را سئو کرد

سئو چیست؟ امروزه با پیشرفت تکنولوزی، آسان تر شدن کارها نحوه خرید و فروش در رسانه های اجتماعی و سایت ها روز به روز بیشتر می شود. سرچ و جستوجوی کلمات و عبارت های که در هر ثانیه سرچ می شود ۶۳۰۰۰ می باشد. که در عرصه بازار یابی ،کسب و کار ۶۱ درصد از آنها از تولید محتوا و سئو بازاریابی می کنند .

این کسب و کارها هزینه های بسیاری را خرج بازار یابی انلاین می کنند که می توان گفت به طور میانگین ۴۱ درصد از این هزینه ها در شرکت های مجازی و انلاین خرج می شود. از انجا که سرچ زیادی در موتور های جستجو گر انجام می شود میتوان جذب مشتری و فروش بیشتر برای کسب و کار و بازار یابی انجام داد و سئو سایت کم هزینه ترین راه برای جذب مشتری و فروش بیشتر به همراه خواهد داشت.

چطور می توانیم سئو را یاد بگیریم

برای یاد گیری سئو درست راه های زیاد وجود دارد که با مطالعه مقالبات متخصصین سئو که در اختیار عموم قراد داد می توان استفاده کرد. با تماشا و برسی وئدیو های اموزشی که در سر تا سر جهان وجود دارد میتوان شناخت کافی از سئو داشت. امروزه اموزشگاه های زیادی وجود داردن که با سپری کردن دوره های یاد گیری سئو درست و استاندارد می توان به راحتی و کمی تلاش سئو را یاد بگیرید.

بخش های سئو

همان طور که در بالا ذکر شد که در هر ثانیه ۶۳۰۰۰ سرچ در موتور جستجو انجام می شود. برای هر سرچ که صورت می گیرد بیشتر از ۲۰۰ فاکترو در موتور های جستجو گر توسط ربات های گوگل برسی می شود.

ما برای این که بتوانید در برسی فاکتر های صورت گرفته که ربات ها انجام می دهند باید سایت را به نحوه درست سیو کنیم. سیو سایت شلمل ۵ بخش می باشد در زیر به آن ها اشاره خواهیم کرد.

۱-سئو تکنیکال

سئو تکنیکال که از مهمترترین بخش های هم سئو سایت است. برای موفقیت یک سایت باید سئو تکنیکال درستی را بر روی سایت پیاده سازی کرد که آنها شامل کد نویسی و طراحی سایت است. با نحوه پیاده سازی درست تکنیکال سئو میتوانیم یک گام قدرت مندی برای گرفتن رتبه های نخست در سرچ گوگل را داشته باشید.

بخش های که می توان برای بهبودی سازی سایت و تکنیکال کردن سایت انجام داد کدنویسی استاندارد، بهسنه سازی سایت برای موبایل و افزایش سرعت سایت است. که این فاکتور ها یکی از مهمترین بخش های تکنیکال سئو است.

۲-استراتژی سئو سایت

یکی از بخش های دیگر استراتژی و برنلمه ریزی برای سایت است. که قبل از انجام کار بر روی سایت یک استراتژی لازم است که با شناخت مخاطبان و رقبای برای به دست اوردن کلمه کلیدی، نقطه قوت و ظعف رقبات بتوانین یک استراتژی درست پیاده و برنامه ریزی کرد.

اگر یک برنامه ریزی درست داشته باشیم می توان با سرعت بیشتر و قدرت برای بالا بردن اهداف و تولید محتوای بهتر برای ارئه بهینه سئو سایت استفاده کرد

۳- تولید محتوا

طبق برنامه ریزی که انجام دادیم ، رقبا و کلمات کلیدی را پیدا و شناختید باید برای سایت تولید محتوای بهینه و با رعایت کردن نکات استاندار و شناخت کافی بر روی الگریتم های گوگل کار بر روی سایت انجام خواهیم داد. در تولید محتوا باید از کلمات کلیدی و خوانای بودن آن میتوان اشاره کرد.

استفاده درست از تگ های هیدینگ پاسخ گویی به سوالات مخاطبان از مواردی هستن که در تولید محتوای بهتر بسیار پرکاربرد و استراتژِ بسیار خوبی برای تولید محتوا از آن استفاده کرد

۴- لینک سازی داخلی و لینک سازی  خارجی

با انجام دادن تولید محتوا استاندارد و رعایت نکات محتوا سئو شده الگوریتم های گوگل به درستی آن را درک خواهند کرد . در صفحه نخست و ربته اول  قرار خواهیم گرفت و با توجه به میزان رقابتی بودن آیا این عمل کرد ها کافی است یا باید بیشتر تلاش کرد.

یکی از کار های که برای بهبود و بالا بردن سایت به رتبه نخست صفحه گوگل است، لینک سازی صفحات و محتواهای گذاشته شده در صفحه سایت است. ما با استراتژِی و برنامه ریزی از قبل تعین شده بر روی لینک سازی ها عمل کرد درستی خواهیم داشت .لینک سازی داخلی موجب می شود که گوگل درک درست از ساختار سایت و ارتباط موضوعی صفعات داشته باشد.

لینک سازی خارج به سایت امکان اعتبار بیشتر نسبت به رقبا  در فضای ابنترنتی به ما می دهد.  هر چقد لینک سازی خارجی قویتر و گرفتن لینک از سایت های معتبر ما را نسبت به رقبا قویتر می کند با استراتژی و برنامه ریزی که برای لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی انجام دادید می توانید در صفعات اولیه گوگل قرار بگیرید.

۵- آنالیز و برنامه ریزی

سئو یک فرایند در حال تغییر است. ما برای این که توانایی استفاده درستی از سئو داشته باشید باید به روز باشید و از تغییراتی که در سئو اتفاق افتاده است آگاهی کامل برخوردار بود.

با استفاده جمع اوری اطلاعات از گوگل سرچ کنسول و گوگل آنالیتیکس استراتژی ها را بهبود بخشید. که با آنالیز و برنامه ریزی سایت می توان رتبه های اولیه را در اختیار گرفت و بیشترین ترافیک به  دست امده از  سرچ مخاطبان را به دست اورد. هر چقد بازدید بیشتری داشته باشید امکان بالا بودن در صفحات نخست گوگل را خواهید داشت.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.