روش های استخراج ارز دیجیتال در سال ۲۰۲۳

آینده استخراج ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۳ روشن به نظر می رسد. با ظهور فناوری جدید بلاک چین، ماینرها ابزارهای کارآمدتر و مقرون به صرفه تری برای استخراج ارزهای دیجیتال نسبت به قبل دارند. فرآیند استخراج ارزهای دیجیتال به طور فزاینده ای پیچیده می شود، زیرا ماینرها به روش های مختلفی برای افزایش شانس موفقیت خود متکی هستند. در این پست وبلاگ، نگاهی به برخی از محبوب ترین روش های استخراج در سال ۲۰۲۳ خواهیم داشت، از اثبات کار تا اثبات سهام و موارد دیگر. در ادامه بخوانید تا بدانید کدام تکنیک‌ها برای ماینرها در چشم‌انداز فعلی ارز دیجیتال موفق‌ترین هستند.

استخراج ارز دیجیتال چیست؟

استخراج ارز دیجیتال فرآیند تأیید و افزودن سوابق تراکنش ها به دفتر کل عمومی تراکنش های گذشته ارز دیجیتال است. این دفتر کل تراکنش های گذشته بلاک چین نامیده می شود. ماینرها به خاطر تلاش‌هایشان در راستی‌آزمایی و افزودن تراکنش‌ها به بلاک چین، با ارز دیجیتال پاداش می‌گیرند.

مقاله پیشنهادی: توکن های جام جهانی ۲۰۲۳

بیت کوین، اولین و شناخته شده ترین ارز دیجیتال، در سال ۲۰۰۹ ایجاد شد. تراکنش های انجام شده با بیت کوین توسط شبکه ای از رایانه ها به نام ماینر (دستگاه استخراج ارز دیجیتال) تأیید می شود. ماینرها از نرم افزار ویژه ای برای حل مسائل ریاضی استفاده می کنند که هر تراکنش بیت کوین را تأیید می کند. هنگامی که یک ماینر مشکلی را حل می کند، بلوکی از تراکنش های تایید شده را به انتهای بلاک چین بیت کوین اضافه می کند. در ازای کار خود، ماینرها بیت کوین های جدیدی دریافت می کنند.

اتریوم، یکی دیگر از ارزهای دیجیتال محبوب، مشابه بیت کوین عمل می کند. با این حال، به جای اعطای بیت کوین های جدید، ماینرها با اتر، ارز دیجیتال بومی اتریوم پاداش می گیرند. ماینرهای اتریوم علاوه بر تایید تراکنش ها، وظایف محاسباتی گران قیمتی به نام قراردادهای هوشمند را نیز اجرا می کنند. قراردادهای هوشمند برنامه‌هایی هستند که در شبکه غیرمتمرکز اتریوم اجرا می‌شوند و می‌توان از آنها برای ایجاد همه چیز، از بازارهای آنلاین گرفته تا قراردادها و برنامه‌های مالی پیچیده استفاده کرد.

روش های مختلف استخراج ارز دیجیتال

رایج ترین شکل استخراج ارز دیجیتال، اثبات کار (PoW) نام دارد. PoW شامل تایید تراکنش ها در بلاک چین و سپس اضافه کردن بلوک های جدید به زنجیره است. هر چه تعداد بلوک‌های بیشتری اضافه شود، اضافه کردن بلوک‌های جدید دشوارتر می‌شود. این به این دلیل است که هر بلوک برای معتبر بودن باید توسط بلوک قبلی تأیید شود. چند روش مختلف برای PoW وجود دارد، اما رایج ترین آنها Hashcash نام دارد.

مقاله پیشنهادی: بهترین زمان برای خرید و فروش تتر

Hashcash از یک تابع هش رمزنگاری برای تأیید هر تراکنش استفاده می کند. تابع هش ورودی با هر اندازه ای را می گیرد و خروجی با اندازه ثابت تولید می کند. خروجی معمولاً “هش” نامیده می شود. برای اینکه یک بلوک معتبر باشد، هش باید کمتر یا مساوی با یک مقدار هدف خاص باشد. مقدار هدف برای هر بلوک متفاوت است و به گونه ای تنظیم شده است که به طور متوسط ​​از هر ۲^۳۲ هش تنها یکی کمتر یا مساوی با مقدار هدف باشد. این بدان معناست که برای یافتن یک بلوک معتبر به طور متوسط ​​۲^۳۲ تلاش طول می کشد.

نوع اصلی دیگر استخراج ارز دیجیتال، اثبات سهام (PoS) نام دارد. PoS شامل تأیید تراکنش‌های روی بلاک چین نیست. در عوض، بلوک‌های جدید بر اساس میزان سهام (یا مالکیت) شخص در ارز اضافه می‌شوند. هر چه کسی سهام بیشتری داشته باشد، احتمال بیشتری دارد که یک بلوک جدید اضافه کند. این مقدار انرژی مورد نیاز برای استخراج ارزهای دیجیتال را کاهش می دهد زیرا نیازی به رایانه های قدرتمند برای تأیید تراکنش ها نیست.

3/5 - (2 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.