رنک مث یا یوست سئو کدام افزونه بهتره برای سئو؟

در سایت‌های وردپرسی برای افزایش ورودی و تجزیه و تحلیل سئو از دو پلاگین محبوب استفاده میشه. یکی از این پلاگین‌ها یوست هستش که تقریبا هم قدمت بیشتری داره و هم افراد بیشتری از اون استفاده می‌کنند. اما بعد از یوست یک پلاگین به نام رنک مث نیز خودش رو بازار معرفی کرد. البته باید بگیم که چندین پلاگین به بازار معرفی شده اما منظورمون پلاگین رنک مث هستش. زمانی که این دو پلاگین به بازار معرفی شدند بین طرفداران اون‌ها همیشه بحث و گفت و گو وجود داشته. اما واقعا کدوم بهتره؟

به نقل از محسن حبیبی راد مدرس و کارشناس حوزه سئو، باید بگوییم که این دو پلاگین در حال رقابت بر سر گرفتن مخاطب بیشتر می‌باشند. هر دو پلاگین به دنبال آپدیت و بهینه سازی خدمات خود می‌باشند. اما باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که زمانی که شما می‌خواهید رنک مث و همچنین یوست رو انتخاب کنید، قبل از هر چیزی باید به اهداف خودتون نگاه کنید. از طرفی تخصص شما نیز در این بخش بسیار مهم خواهد بود. بهتر است که رنک مث و پلاگین یواست رو بررسی کنیم و خود شما نتیجه گیری کنید.

آیا پلاگین می‌تواند به تنهایی سئو سایت ما را انجام دهد؟

در پاسخ به سوال شما باید بگوییم که خیر. چرا که هر دو پلاگین به شما کمک می‌کنند که تصمیم درستی در سئو داخلی و یا سئو خارجی سایت خود اتخاذ کنید. استفاده از این دو پلاگین در سئو سایت شما هیچ نقشی ندارد، بلکه مهم اون کسی است که قراره از سئو سایت شما رو انجام بده. به عنوان مثال یک نفر در تحلیل کلمات کلیدی خودش با ۶ بخش می‌تواند به تصمیم درست دست پیدا کنه. اما از لحاظ دیگر شخص مقابل ممکنه برای بررسی کلمات کلیدی خودش به ۱۲ بخش تحلیلی نیاز داشته باشه.

اما باید به شما بگوییم که در حال حاضر خدمات رایگان رنک مث و همچنین دقت بیشتر در تحلیل محتوا باعث شده است که بسیاری از افراد از یوست به رنک مث مهاجرت کنند. البته شاید لازم باشه که به شما بگوییم که هر دو پلاگین دارای نسخه پیشرفته نیز می‌باشند. که این نسخه پیشرفته پولیه و معمولا برای افراد کم تجربه تفاوت چندانی ایجاد نمی‌کنه. برخی از سئو کاران حرفه‌ای ممکن است که شما بخواهند که فقط و فقط نسخه پولی را برای آن‌ها تهیه کنید. اما این بستگی به میران توانایی سئو کار شما دارد.

نقد و بررسی رنک مث در نسخه رایگان و نسخه پولی

به این نکته توجه داشته باشید که این مقاله در ژانویه ۲۰۲۳ به نگارش در آمده است. در زمان نگارش این مقاله ویژگی‌های رنک مث دقیقا در اینجا ذکر شده است. ممکن است که زمانی که شما این مقاله را می‌خوانید اندک تغییراتی در بخش رایگان و پولی آن ایجاد شده باشد.

تمام تلاش ما بر این است که شما یک دیدگاه کلی از ویژگی‌های این پلاگین داشته باشید. ما قرار نیست که در این بخش برای شما تصمیم گیری کنیم. ما فقط قصد داریم که نگاه شما را به این موضوع باز کنیم. در نهایت به این نکته نیز توجه داشته باشید که شما با توجه به نیاز خود می‌توانید یک ویژگی را فعال و یا غیر فعال کنید. این کار به شخصی سازی بهتر خدمات شما کمک خواهد کرد.

ویژگی‌های رنک مث در نسخه رایگان

  1. تعیین عنوان سئو و متا دیسکریپشن
  2. تنظیم و بررسی توضیحات برخی شبکه‌های اجتماعی مانند فیسبوک و توییتر
  3. آنالیز کلمه کلیدی هدف و همچنین قابلیت تعریف چند کلمه کلیدی به صورت همزمان
  4. امکان ایجاد نقشه سایت پیشرفته
  5. امکان استفاده از داده‌های ساختار یافته مانند اسکیما
  6. دسترسی مستقیم به سرچ کنسول و اتصال از داخل داشبورد وردپرس
  7. امکان انجام سئو محلی
  8. امکان انجام سئو تصاویر
  9. تحلیل محتوای داخل سایت و پیشنهاد به لینک سازی داخلی با توجه به کلمات کلیدی هر صفحه
  10. اضافه کردن خودکار بردکرامب به سایت « Breadcrumb »
  11. شمارنده لینک داخلی و لینک خارجی محتوای شما
  12. مدیریت بازنشانی‌ها « Redirections »
  13. رصد و بررسی خطای ۴۰۴
  14. اتصال به گوگل آنالیتیکس
  15. داری بخش ویژه برای سئو فروشگاهی « سئوی ووکامرس »

ویژگی‌های رنک مث در نسخه پولی

  1. ردیابی و بررسی رتبه سایت در هر کلمه کلیدی بر اساس پریودهای کوتاه مدت و بلند مدت
  2. اضافه شدن نقشه سایت برای سئوی اخبار گوگل
  3. اضافه شدن نقشه سایت برای سئو ویدیویی گوگل
  4. امکان اضافه کردن (Google Trends)
  5. امکان انجام سئوی محلی پیشرفته و تعریف چند مکان برای جذب ورودی بیشتر
  6. استفاده پیشرفته از گوگل ادسنس
  7. اضافه کردن خودکار وارتر مارک به شبکه‌های اجتماعی

نقد و بررسی یوست در نسخه رایگان و نسخه پولی

ممکن است که فکر پلاگین یوست نیز چنین امکانات طولانی و متنوعی دارد. اما باید به شما بگوییم که یوست تنظیمات و بخش‌های شخصی سازی شده کمتری دارد. اما اگر شما حاضر به هزینه دلاری برای سایت خود باشید، کلی افزونه حرفه‌ای برای یوست وجود دارد. همانطور که میدانید نوع پلاگین شما برای افزودن افزونه بسیار مهم است. چرا که ممکن است تداخل ارتباطی برای شما ایجاد کند.

ویژگی‌های یوست در نسخه رایگان

  1. تعیین عنوان سئو و متا دیسکریپشن
  2. امکان ایجاد یک نقشه سایت حرفه‌ای
  3. اضافه و آنالیز کردن تنها یک کلمه کلیدی
  4. امکان اضافه کردن اسکیمای سراسری
  5. تعریف یک مدل اسکیمای شخصی سازی شده برای تولید محتوا
  6. اتصال سرچ کنسول به سایت
  7. توانایی تغییر و بررسی توضیحات شبکه‌های اجتماعی
  8. سئوی ووکامرس برای محصولات فروشگاهی
  9. شما برای لینک سازی داخلی بهتر می‌توانید صفحه محتوای اساسی داشته باشید
  10. بردکرامب
  11. بررسی تعداد لینک‌های داخلی و خارجی به صورت عددی

ویژگی‌های یوست در نسخه پولی

  1. مدیریت بازنشانی‌ها « Redirections » ( در رنک مث رایگان است )
  2. پیشنهاد لینک داخلی
  3. امکان اضافه کردن بلوک‌های لینک داخلی ( در رنک مث رایگان است )
  4. امکان تعریف بیش از یک کلمه کلیدی ( در رنک مث رایگان است )
  5. تحلیل و پیشنهاد عبارت کلیدی مرتبط
  6. انجام سئو محلی پیشرفته
  7. انجام سئو ویدیویی پیشرفته
  8. انجام سئو ووکامرس پیشرفته

آیا امکان جابه‌جایی بین یوست و رنک مث وجود دارد؟

ممکن است که شما تصمیم بگیرید که با توجه به امکانات رایگان رنک مث پلاگین خود را تغییر دهید. اما قبل از هرکاری باید به این نکته توجه داشته باشید که شخصی که قرار است این کار را برای شما انجام دهید مهم است. برخی افراد در کوچ کردن از یوست به رنک مث تغییرات اشتباهی را به وجود می‌آورند. سعی کنید قبل از هر چیزی از این مورد مطمئن شوید.

در نهایت سعی کنید که قبل از جابه‌جایی بین پلاگین‌های مختلف از سایت اصلی تفاوت نسخه اصلی و اورجینال را بررسی کنید. گاهی ممکن است که تغییراتی به وجود آمده باشد که مورد تایید شما نباشید.

سخن پایانی

شما در این مقاله به صورت کامل و جامع با دو پلاگین پرطرفدار رنک مث و یوست آشنا شدید. به این نکته توجه داشته باشید که اگر قرار است از نسخه پیشرفته استفاده کنید حتما از مراکز معتبر آن را خریداری کنید. استفاده از نسخه‌های رایگان کرک شده ممکن است که برای شما معایب قابل توجه‌ای به همراه داشته باشد. در نهایت توجه داشته باشید این توانایی سئو شماست که موثر است نه پلاگین.

 

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.