راهنمای انتخاب لپ تاپ برای برنامه نویسی ۱۴۰۰

لپ تاپ برای برنامه نویسی یا کدنویسی از دغدغه های برنامه نویسان جوان و تازه کار است. چه لپتاپی انتخاب کنیم تا چندسال جوابگوی نیاز ما برای برنامه نویسی با زبان های مختلف باشد. این پست از مجله لپ تاپ دیجی ۶۳ برای راهنمای خرید لپ تاپ برنامه نویسان را حتما بخوانید.

مهمترین مشخصات بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی و طراحی سایت

مهم‌ترین ویژگی که موجب محبوبیت لپ‌تاپ‌ها نسبت به کامپیوتر شده، ابعاد کوچک و قابل حمل بودن آن‌ها است. این ویژگی در دنیای امروزی یک مزیت بزرگ به شمار می‌آید به دلایل مختلف اکثر برنامه نویس‌ها داشتن لپ تاپ را به کامپیوتر ترجیح میدهند.

درست هست که شما روی هر لپ تاپی می‌توانید کد بنویسید اما لپ تاپ خوب خیلی میتواند به راحتی و افزایش کارائی شما کمک کند. از این رو بازار لپ تاپ به یکی از پر رونق‌ترین کسب‌و‌کار‌ها در جهان تبدیل شده و شرکت‌های متفاوتی به تولید لپ‌تاپ مشغول هستند.

بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی

در ادامه این مطلب به ترتیب الویت به بررسی مهمترین ویژگی های لپ تاپ ایده آل برای برنامه نویسی می پردازیم:

  1. پردازنده

    هر چی پردازنده قوی تر، عملکرد و سرعت لپ تا بهتر و بیشتر است. با توجه به توسعه سریع نرم افزار های کدنویسی مانند visual studio روز به روز به لپ تاپ هایی با کانفیگ بالاتری نیاز داریم. پس حتما در حد توان سعی کنید لپ تاپ هایی با پردازنده بالاتر از intel core i5 یا AMD Ryzen ۵ خریداری کنید.

  2. مانیتور (نمایشگر)

    اگر برنامه نویسان حرفه ای را دیده باشید معمولا چند نمایشگر با ابعاد مختلف را بر روی میز کار خود دارند. استفاده از دو یا سه مانیتور سرعت برنامه نویسان را بشدت افزایش می دهد . بر روی یکی از مانیتورها کدنویسی میکنند و بر و روی دو مانیتور دیگر نتیجه کد نوسی خود را می توانند ببینند. با توجه به اهمیت واکنش گرایی سایت ها ، برنامه نویسان نیز سایز مانیتورها را نیز متفاوت انتخاب می کنند تا نتیجه عملکرد خود را در سایز های نمایش متفاوت ببینند.
    هرچه وضوح تصویر بالاتر باشد بهتر است حتی در با وضوح تصویر ۱۹۲۰x1080p اچ‌دی! هرچه جزئیات دقیق تر و بیشتر مشخص باشد نتیجه نهایی با کیفیت تر می باشد. می توانید این مانیتورها را با پورت هایی به لپ تاپ وصل کنید

  3. صفحه کلید

    کیبورد یکی از مهمترین ابزارها برای برنامه نویسی هست. سخت افزاری که مهمترین شاخصه آن برای برنامه نویسی امکان راحت جابجایی انگشتان در حین کد نویسی است. این جابجایی راحت و زدن دکمه ها هرچی بی صداتر باشد برای تمرکز برنامه نویس بهتر است.

  4. رم

    اهمیت رم (مخفف عبارت random access memory )در افزایش سرعت لپ تاپ یا کامپیوتر بر کسی پوشیده نیست. حداقل رم می تواند ۸ گیگابایت  DDR4 باشد ولی بهتر این تا جایی که می توانیم میزان رم را افزایش بدهیم.

    قیمت لپ تاپ
    ۶ لپ تاپ زیر پیشنهاد ما برای برنامه نویسان است:

    ۱٫ لپ تاپ HP Envy x360
    ۲٫ لپ تاپ Acer Swift 3
    ۳٫ لپ تاپ  Lenovo Legion 5
    ۴٫ لپ تاپ ASUS VivooBook 15
    ۵٫ لپ تاپ Acer Aspire 5 slim
    ۶٫ لپ تاپ Dell G5 SE

مشخصات و قیمت لپ تاپ های معرفی شده را می توانید در سایت خرید لپ تاپ دیجی ۶۳ و در مطلب ( بهترین لپ تاپ برای برنامه نویسی ) بخوانید.

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.