درباره اکسسوری عکاسی تبلیغاتی

عکاسی تبلیغاتی مانند عکاسی صنعتی از شرایط پیچیده ای برخوردار است. عکاسان در زمینه عکاسی تبلیغاتی با استفاده از ابزارهای خاص، بر اساس خواست مشتریان تصاویر را تهیه و ویرایش می نمایند. از مهم ترین ابزارها در عکاسی تبلیغاتی، لنز می باشد. به همین خاطر نیاز است که در زمینه نوع محصول و شرایط محیطی، نسبت به استفاده از بهترین لنز اقدام نمایید.

درباره اکسسوری عکاسی تبلیغاتی

حرکت به سمت حرفه ای بودن، با نگرانی هایی اعم از نداشتن تجهیزات مناسب همراه است. بنابراین نکته مهم این است که عکاسان عکاسی تبلیغاتی از چه تجهیزاتی استفاده می کنند؟ به همین منظور با در نظر گرفتن این موضوع، در این مقاله از تجربیات یک عکاس تبلیغاتی تخصصی در زمینه غذا استفاده می کنیم. عکاس تبلیغاتی حرفه ای در زمینه تهیه تصاویر از غذا معتقد است که، رعایت اصول در اکثر زمینه ها یکسان است.

اما چند نکته بسیار خاص وجود دارد که مطمئنا افراد فعال در این حوزه ۹۹٫۹٪ آنها را نمی دانند. فعالیت های عکاس تبلیغاتی، ترکیبی از مواجهه با مشکلات موجود و خلق رویاهای خلاقانه است و فعالیت در این حوزه هنری بازگشت سرمایه خوبی را به دنبال دارد. برای رسیدن به این هدف، اکثر ما به مقدار زیادی کیت نیاز داریم و این موضوع فقط به دوربین و چراغ ها ختم نمی شود.

برای افراد کمی خوش شانس یا کسانی که واقعا با سبک و هنر و حرفه خود معروفیتی برای خود دست و پا کرده اند، شاید فقط کار با یک دوربین، یک لنز و یک چراغ لذت بخش باشد. اما برای عکاس تبلیغاتی حرفه ای در زمینه تهیه تصاویر از غذا، این واقعیت و این شرایط به همین جا ختم نمی شود و همیشگی نخواهد بود چرا که توقع او از انجام این هنر، بیش از گرفتن یک عکس معمولی است، ما برای شما نمونه های عکاسی صنعتی را معرفی کردیم که میتوانید از این لینک ببینید و نظرتان را درباره عکاسی صنعتی ایده نو بدهید.

انتخاب دوربین برای تهیه عکاسی تبلیغاتی

همه کارهای عکاس تبلیغاتی حرفه ای در زمینه تهیه تصاویر از غذا،  با نور مصنوعی است. او تقریبا همیشه از سه پایه استفاده می کند. برای او داشتن قابلیت بالا رزولوشن، تنها عامل اصلی تصمیم گیری برای انتخاب دوربین در سال ۲۰۱۹ است. داشتن قابلیت های ISO، فوکوس خودکار و داشتن دو کارت حافظه برای او الزامی نیستند. او در واقع اصلا از کارت حافظه در استودیو استفاده نمی کند، در عوض در هنگام عکاسی از درایوها و حافظه های ابری استفاده می کند.

انتخاب لنزها برای تهیه عکاسی تبلیغاتی

اکثر لنزهایی که به دلیل انتخاب دوربین در اختیار عکاس تبلیغاتی حرفه ای در زمینه تهیه تصاویر از غذا  قرار داده می شود، دارای کاستی ها و مواردی است که می تواند انجام فرایند ها را مختل نماید. با وجود این، او عکاسی نیست که فقط به داشتن قابلیت وضوح در دوربین توجه نماید، او ترجیح می دهد بیشتر به انتخاب زوایا و سوژه های عالی به جهت خلق زمینه ها و موقعیت های بی نظیر توجه نماید. به همین دلیل می تواند برای او لنز ۵۰ میلیمتری نیز عالی باشد.

نکته دیگری که توجه به آن می تواند برای او موجبات تهیه تصاویر با دقت بیشتر را در هنگام عکس گرفتن ایجاد نماید، استفاده از تعداد زیادی لنزهای مختلف با قابلیت های متفاوت به جهت عکاسی از سوژه های واقعی در محیط های مختلف است. لنزهایی که عکاس تبلیغاتی حرفه ای در زمینه تهیه تصاویر از غذا  بیشتر برای عکاسی استفاده می کند، لنز Canon TS-E 45mm F2.8 Tilt Shift Lens  و Canon TS-E 90mm f/2.8 Tilt-Shift Lens است. این لنزها به او اجازه می دهند برخی کارهای خارق العاده را با تمرکز انجام دهد، و به او این امکان را می دهد تا با دیافراگم f/5.6 عکاسی کند. در حالی که همه چیز در فوکوس، برای عکسبرداری از اهمیت برخوردار است.

داشتن این امکانات، همچنین به عکاس تبلیغاتی حرفه ای در زمینه تهیه تصاویر از غذا این امکان را می دهند که با سیستم Canon، کامپوزیتی بزرگ ایجاد کند تا تصاویر غذا با وضوح بسیار بالا برای چاپ تصویر های بزرگ در نمایشگاه ها و غیره تهیه شود. زمانی که بودجه عکاس به خرید دوربین حرفه ای ​​نرسد. از پریم های ۳۵ میلیمتری، ۵۰ میلیمتری و ۱۰۰ میلیمتری استفاده می کند، که به آنها اجازه می دهد تا در فضاهای مختلف، نسبت به تهیه عکس های متفاوت اقدام نمایند.

اگر در عکاسی تبلیغاتی روی سوژه های بیرونی متمرکز شده باشید، من مطمئن هستم که لنز ۸۵ میلیمتری می تواند برای شما کارساز باشد. و اگر با سوژه های عکاسی داخلی طرف هستید، یک لنز شیفت ۲۴ میلیمتری یا حتی یک سیستم کیت دوربین ۳۵ میلیمتری می تواند برای شما کاربردی باشد. وقتی با فرمت متوسط ​​کار می کنید، تمایل دارید از لنزهای ماکرو ۴۵ ، ۸۰ و ۱۲۰ میلیمتری استفاده کنید. این به شما پوشش بسیار مشابهی با سیستم دوربین ۳۵ میلیمتری می دهد.

چراغ ها  در عکاسی تبلیغاتی 

نورپردازی تنوع بیشتری نسبت به آپشن های دیگر در دوربین دارد. برای عکاس تبلیغاتی حرفه ای در زمینه تهیه تصاویر از غذا، به همراه داشتن یک وسیله تابش نور در فرایند های عکاسی بسیار با اهمیت است. معمولا آنها حدود ۱۰ چراغ ۵۰۰ وات و ۳ چراغ ۳۲۰۰ وات را همراه خود دارند.

زمانی که عکاس برای فعالیت های فیلمسازی اقدام می نماید، بزرگترین نکته ای که برای کارگردانان مهم است، درخواست هایی مبنی بر این است که تصویر چگونه باید به نظر برسد. مثلا آنها می خواهند درخشش در گوشه سمت راست قاب حذف شود، اما در پیش زمینه سمت چپ باقی بماند. ژل ها و فیلترهای قطبی کننده یا پلاریزه بیرون آیند و ۲۰۰۰ وات دیگر نور ایجاد شود.

نوع انتخاب چراغها، به اندازه دوربین و لنز شما اهمیت دارند. به همین خاطر سعی کنید از برند ها و محصولاتی استفاده نمایید که قابلیت های مطلوبی را دارند. در زمینه استفاده از انواع چراغ ها در برند های مختلف، به پیشنهاد همکاران و عکاسانی که در حیطه شما فعالیت نمی کنند توجه نداشته باشید.

استودیو ایده نو در عکاسی تبلیغاتی

اگر یک عکاس تبلیغاتی فعال هستید، احتمالا داشتن یک استودیو مستقل برای شما بسیار با ارزش است. این استودیو ممکن است یک اتاق معمولی در خانه شما باشد تا زندگی کاری شما را با زندگی شخصی شما پیوند دهد. یا می تواند یک فضای بزرگ باشد. مهم وجود امکانات در آن استودیو است، و واقعا مجبور نیستید زیاد در مورد آن نوع فضا فکر کنید. در این خصوص بهتر است مشکلات موجود را حل کرده و راه حل برای آن ها بیابید، سپس می توانید انجام پروژه ها را یکی یکی آغاز کنید.

برای عکاس تبلیغاتی حرفه ای در زمینه تهیه تصاویر از غذا، داشتن یک فضای مناسب به جهت انجام فرایندهای عکاسی تبلیغاتی و ویرایش های ممکن و ایجاد یک لوکیشن آشپزخانه بسیار با اهمیت است.

طراحی ظاهر در عکاسی تبلیغاتی

برای عکاس تبلیغاتی حرفه ای در زمینه تهیه تصاویر از غذا، داشتن کاربردی ترین امکانات طراحی شده ظاهری مطلوب، بسیار مهم است. این به وضوح برای هر ژانر عکاسی تبلیغاتی، متفاوت خواهد بود. در ژانر خاصی که او نیاز دارد و یا سفارشات عکاسی که قبول می کند، بهتر است که همیشه طراحی مناسب و شرایط مطلوبی که برای او کارساز است را همراه خود داشته باشد. او بهتر است که در هر محلی حضور پیدا می کند با خود آن طرح را همراه کند تا اگر موارد باب میل او نبود از آن استفاده نماید.

بخشی از لوازم مهم در عکاسی تبلیغاتی

  • کیت روشنایی (فلش): استفاده از کیت روشنایی برای تبلیغات عکاسی همیشه لازم است
  • آداپتورهای لنز: استفاده از آداپتور لنز بر روی دوربین های سونی، موجب می شود مارکهای برتر لنز مانند کانن، نیکون، لایکا و دیگر مدل ها به راحتی بر روی آداپتور نصب شوند.
  • کاسه استاندارد Standard Reflector: جهت نورهای پر کنتراست، شدید و نورهای یکنواخت استفاده از کاسه استاندارد بسیار مهم است
  • اسنوت: اگر استفاده از نور در شرایط نقطه ‌ای و تولید نور با کنتراست بالا برای شما مهم است، استفاده از اسنوت را پیشنهاد می نماییم
  • سافت باکس: استفاده از ابزار سافت باکس در عکاسی تبلیغاتی پر کاربرد است
  • چادر یا خیمه: این وسیله از انعکاس نور به واسطه محیط جلوگیری می نماید
  • سه پایه: استفاده از سه پایه لرزش های احتمالی و نوسانات را در حین کار برطرف می نماید

برگرفته از سایت عکاسی ایده نو

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.