تفاوت هاست وردپرس و هاست لینوکس در چیست؟ + راهنمای جامع خرید

هنگام ایجاد یک وب‌سایت، یکی از مهم‌ترین تصمیماتی که باید بگیرید انتخاب میزبان وب مناسب است. برای این که سایت شما در همین ابتدای کار پیشرفت مناسبی داشته باشد، انتخاب هاست باکیفیت و ارزان حیاتی به نظر می‌رسد. بسته به نوع سایتتان، انتخاب‌هایی از قبیل هاست وردپرس، هاست لینوکس یا همان هاست ارزان، هاست لینوکس UltraHost و هاست ووکامرس پیش روی شما است. اما دو مورد از محبوب‌ترین هاست‌ها برای شروع کار، هاست Linux و هاست WordPress است.

هاست لینوکس به عنوان هاست کم هزینه گزینه‌ی مناسبی به نظر می‌رسد اما هاست وردپرس نیز قابلیت‌هایی دارد که انتخاب را برای شما سخت خواهد کرد. اگر شما هم برای انتخاب هاست اشتراکی خود تردید دارید، در این مطلب تفاوت هاست وردپرس و هاست لینوکس را بیان می‌کنیم. بعد از مقایسه این سرویس های میزبانی، گنجه هاست را نیز به عنوان بهترین هاست وردپرس و بهترین هاست لینوکس به شما معرفی می‌کنیم.

مقایسه هاست لینوکس و هاست وردپرس

معمولاً در ابتدای کار برای اکثر افراد، قیمت هاست اصلی‌ترین فاکتور محسوب می‌شود. اما موارد دیگری مانند امنیت، کیفیت و پشتیبانی نیز در خرید هاست تاثیرگذار خواهد بود. تفاوت اصلی بین هاست لینوکس و هاست وردپرس در پیکربندی سرور است. منابع این نوع هاست، معمولاً برای این سیستم مدیریت محتوا بهینه شده‌اند.

علاوه بر این موارد، هاست وردپرس غالباً دارای سرویس‌های اضافی دیگر برای کمک به عملکرد روان سایت شما است. به عنوان مثال هاست شما ممکن است شامل به روز رسانی‌های خودکار، نصب وردپرس با یک کلیک و… باشد. البته باید به این نکته توجه کنید که این امکانات به معنی قیمت بالاتر نیز می‌باشد.

از طرفی دیگر نیز، هاست لینوکس می‌تواند برای ذخیره اطلاعات سایت شما مناسب باشد. مثلا هاست لینوکس گنجه شامل ویژگی‌های مفیدی مانند بهینه‌سازی عملکرد، افزایش امنیت، گواهینامه‌های SSL رایگان و خیلی موارد دیگر است. با این حال، مزایای خاص وردپرس را که هاست وردپرس گنجه به شما ارائه می‌دهد از دست خواهید داد. اما برای درک بهتر تفاوت آن‌ها بهتر است آشنایی بیش‌تری با هر یک از این سرویس‌ها داشته باشیم.

هاست لینوکس (هاست ارزان) چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

به سرورهایی که روی آن‌ها سیستم عامل لینوکس نصب شده سرور لینوکسی می‌گویند و به هاست‌هایی که روی این سرورها قرار دارند نیز هاست لینوکس می‌گویند. هاست لینوکس که گاهی با نام هاست ارزان و کم قیمت نیز شناخته می‌شود، جزو پر استفاده‌ترین سرویس‌های میزبانی وب است. این سرویس معمولاً برای سیستم عامل‌های لینوکس مورد استفاده قرار می‌گیرد. هاست لینوکس به دلیل امنیت و کیفیت بیش‌تر نسبت به هاست ویندوز از محبوبیت بسیار بالاتری برخوردار است. مزایای هاست لینوکس گنجه به‌طور خلاصه شامل موارد زیر است:

  • امنیت، کارایی و عملکرد بالا
  • امکان اجرای کامل PHP
  • امکان استفاده از پایگاه اطلاعاتی mysql
  • امکان استفاده از دستورات HTML
  • امکان نصب و راه اندازی سیستم‌های مدیریت محتوا

هاست لینوکس گنجه به عنوان بهترین هاست لینوکس کشور، علاوه بر کیفیت از قیمت بسیار عالی هم برخوردار است. شما می‌توانید برای استفاده از این سرویس به صفحه خرید هاست ارزان در سایت گنجه هاست مراجعه کنید.

هاست وردپرس چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

هاست وردپرس به عنوان یکی از با کیفیت‌ترین و حرفه‌ای‌ترین هاست‌هایی است که می‌توانید برای میزبانی سایت خود انتخاب کنید. همان‌طور که از نام آن پیدا است، هاست وردپرس مخصوص سیستم مدیریت محتوای WordPress بهینه شده است. به طور مثال شما می‌توانید تنها با یک کلیک وردپرس را برای سایت خود نصب یا به روز رسانی کنید. همچنین به دلیل استفاده‌ی بیشتر از منابع سرور توسط وردپرس، سرور میزبانی هاست وردپرس دارای منابع بیشتر و سخت‌افزار قوی‌تری نسب به هاست لینوکس معمولی هستند. مزایای هاست وردپرس گنجه به‌طور خلاصه شامل موارد زیر است:

  • فضای هارد دیسک بیش‌تر
  • پهنای باند عالی
  • امنیت و کیفیت بالا
  • مناسب برای سایت‌های وردپرسی
  • مدیریت ساده

علاوه بر تمام این‌ها هاست وردپرس گنجه به عنوان بهترین هاست وردپرس از وب سرور LiteSpeed که با تکنولوژی Caching تلفیق شده است استفاده می‌کند. همچنین در این سرویس از تمام سایت‌ها بکاپ روزانه (۱۲ساعته) گرفته می‌شود که در شرکت‌های میزبانی وب کم نظیر است. برای استفاده از سرویس هاست وردپرس، به صفحه خرید هاست وردپرس گنجه هاست مراجعه کنید.

تفاوت هاست وردپرس و هاست لینوکس

حال که با هردوی این سرویس‌ها به طور کامل آشنا شدید، بهتر است به طور کامل تفاوت آن‌ها را بدانیم. به زبان ساده در سرویس هاست وردپرس نیز مانند سرویس هاست لینوکس، از سیستم عامل لینوکس استفاده شده. البته با این تفاوت که سرورهای هاست وردپرس برای عملکرد بهتر وردپرس بهینه سازی شده است. امکانات هاست وردپرس نسبت به هاست لینوکس معمولی بیش‌تر است و تعداد وبسایت کمتری روی این سرورها میزبانی می‌شود و در نتیجه سرعت بالاتری دارند.

تفاوت هاست وردپرس و هاست لینوکس به طور کلی شامل موارد زیر است:

  • هاست وردپرس نسبت به هاست لینوکس دارای منابع بیش‌تر است.
  • قیمت هاست لینوکس پایین‌تر است.
  • پیکربندی و تنظیمات هاست مخصوص وردپرس است.
  • هاست وردپرس دارای سخت‌افزار های قوی‌تر مانند سی پی یو (CPU) و رم (RAM) است.
  • هاست وردپرس شامل پکیج‌های مدیریت آسان وردپرس است.
  • امنیت هاست وردپرس تا حدودی بالاتر است.

اگر برای راه اندازی سایت خود از سیستم مدیریت محتوا وردپرس استفاده می‌کنید، پیشنهاد می‌کنیم برای افزایش امنیت و عملکرد بهتر، از هاست ویژه وردپرس استفاده کنید. هرچند در صورتی که قصد ندارید هزینه‌ی زیادی برای سرویس میزبانی خرج کنید، هاست لینوکس که به عنوان هاست ارزان قیمت شناخته می‌شود نیز می‌تواند انتخاب خوبی باشد.

خرید هاست ارزان؛ هاست خود را از کجا بخریم؟

به صورتی کلی،  انتخاب هاست مناسب برای سایت شما به کسب و کارتان، بودجه شما و نوع سایتتان مربوط است. به عنوان مثال اگر دارای سایت ووکامرسی هستید، می‌توانید هاست ووکامرس را به عنوان یک گزینه مناسب در نظر بگیرید. اما با همه این‌ها، این سوال پیش می‌آید که هاست خود را از چه شرکتی تهیه کنیم؟

نگران نباشید؛ علاوه بر این که در این مطلب با فرق‌ هاست وردپرس و هاست لینوکس آشنا شدید، بهترین شرکت میزبانی وب برای خرید هاست را نیز به شما معرفی می‌کنیم. به صورت کلی میزبان خوب در کیفیت مناسب سرور و هاست، قیمت مناسب و ارزان سرویس‌ها و پشتیبانی عالی خلاصه می‌شود. گنجه هاست تمام این ویژگی‌ها را شامل می‌شود. تیم گنجه هاست با بیش از ۱۰ سال سابقه در میزبانی وب از این حیث یکی از بهترین میزبان‌های ایران است. گنجه علاوه بر این که در سرویس‌ها و هاست های خود کیفیت بی‌نظیری عرضه می‌کند، از قیمت بسیار عالی نیز برخوردار است.

جمع بندی

هاست وردپرس گنجه شامل سرویس اروپا و ایران است. همچنین هاست لینوکس اروپا و هاست لینوکس ایران نیز در گنجه هاست ارائه می‌شود. حال که با تفاوت هاست وردپرس و هاست لینوکس آشنا شدید، می‌توانید با خیال راحت هاست اشتراکی مناسب را برای سایت خود انتخاب کنید. برای خرید هاست وردپرس ارزان و خرید هاست لینوکس ارزان به سایت گنجه هاست به آدرس www.ganje.host مراجعه کنید.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.