تعرفه طراحی وب سایت چگونه محاسبه میشود؟

یکی از دلایلی که افراد از راه اندازی کسب و کار اینترنتی هراس دارند، عدم داشتن اطلاعات در مورد تعرفه طراحی سایت است. هزینه طراحی سایت بسیار متفاوت است و از قیمت های بسیار پایین شروع میشود و هزینه آن به عوامل مختلفی بستگی دارد. بنابراین میتوانید در ادامه این مطلب با مهم ترین عوامل موثر در تعرفه طراحی سایت آشنا شوید و برای کسب و کارتان وب سایتی متناسب با بودجه و امکانات مورد نظرتان راه اندازی کنید.

تفاوت تعرفه طراحی سایت با وردپرس و طراحی اختصاصی چیست؟

به صورت کلی قیمت طراحی سایت با وردپرس با طراحی سایت به صورت اختصاصی متفاوت است.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای آماده است که به شما اجازه می دهد تا بدون نیاز به کدنویسی و صرف هزینه های زیاد، یک سایت حرفه ای داشته باشید.

این در حالی است که در طراحی سایت اختصاصی ، یک سایت را از پایه و بر اساس نیاز کارفرما کدنویسی می کنند. طراحی سایت به صورت اختصاصی با زبان هایی از جمله php، asp.net، فریم ورک لاراول و … امکانپذیر است.

برخی افراد بر این باورند که طراحی سایت با وردپرس محدودیت هایی داشته و نمی توان هر نوع سایتی را با آن طراحی کرد؛ اما باید به شما بگوییم در حال حاضر با پیشرفت های پروژه جهانی وردپرس و استفاده اغلب وب سایت های دنیا از آن، تقریبا هر نوع سایتی را با هر ظاهری می توان با وردپرس طراحی کرد. وردپرس دارای صدها هزار افزونه رایگان و تجاری است که برای مقاصد مختلف در انواع وب سایت ها استفاده می شود. همچنین به لطف صفحه ساز های پرقدرت آن (المنتور، ویژوال کامپوزر و …) امکان طراحی هر نوع قالب و ظاهری را برای کاربران معمولی نیز مسیر ساخته است.

پس نباید نگران هزینه های نجومی طراحی سایت اختصاصی بود چراکه در بسیاری از موارد با طراحی سایت وردپرسی هزینه شما ۱۰ها برابر ارزان تر خواهد شد و با کمترین مبلغ میتوانید سایتی حرفه ای و بی نظیر داشته باشید. در ادامه خواهیم گفت که هزینه طراحی سایت با وردپرس چقدر است؟

 

تعرفه طراحی سایت وردپرسی

تعرفه طراحی سایت با وردپرس

عده ای به سبب رایگان بودن وردپرس، تصور می کنند که این سیستم مدیریت محتوای آماده توانایی ساخت وب سایت های ارزشمند را ندارد. اما اگر این تصور درست باشد، چرا سایت های معروف و پر بازدید زیادی باید با وردپرس طراحی شده باشند؟ سایت های زیادی از جمله وبلاگ ناسا، وبلاگ ted، وبلاگ دیجی کالا، سایت دیجیاتو و … همه با سیستم مدیریت محتوای دوست داشتنی وردپرس ساخته شده اند.

بنابراین می توان گفت وردپرس توانایی ساخت هر نوع سایتی را داشته و با رعایت اصول سئو به راحتی می تواند با این سایت ساز در نتایج گوگل رتبه خوب گرفت.

قیمت طراحی سایت با وردپرس به طور کلی رایگان است؛ چرا که این CMS به صورت رایگان از وب سایت fa.wordpress.org قابل دانلود است. اما اگر بخواهید یک سایت با قالب مخصوص خودتان داشته باشید و امکانات ویژه ای را نیز به سایت اضافه کنید، نیاز به دانشی دارد که طراحان سایت های وردپرسی میدانند و بنابراین بهتر است از یک شرکت معتبر در این زمینه کمک بگیرید. بنابراین تعرفه طراحی سایت با وردپرس با توجه به نوع سایت و امکانات آن متفاوت می باشد.

برای مثال با خرید یک قالب چند صد هزار تومانی وردپرسی میتوان یک وب سایت آماده در یک روز ایجاد کرد و همینطور میتوان با طراحی قالب اختصاصی وردپرسی با چند میلیون یک سایت در حد عالی داشت.

 

تعرفه طراحی سایت اختصاصی چقدر است؟

تعرفه طراحی سایت اختصاصی

اصولا طراحی سایت به صورت اختصاصی نیاز به زمان، انرژی، هزینه و تخصص بسیار بالایی دارد. به همین دلیل هزینه طراحی سایت اختصاصی از ۱۰ میلیون تا چند صد میلیون میتواند هزینه بر باشد.

به همین دلیل صاحبان کسب و کارها و استارت آپ ها حداقل برای شروع کار خود و کاهش ریسک سرمایه گذاری، طراحی سایت با وردپرس را ترجیح می دهند.

 

کدام روش طراحی برای کسب و کار من مناسب است؟

اگر می خواهید کسب و کاری را به تازگی راه اندازی کنید و امکاناتی که مدنظر دارید با وردپرس قابل پیاده سازی است، از قطعا وردپرس استفاده کنید و هزینه اضافی را برای تبلیغات و برندینگ کسب و کارتان خرج کنید. اما اگر سرمایه و زمان کافی داشته و می خواهید یک استارت آپ راه اندازی کنید و نیازهای شما همه ایده های ذهنی تان هستند، طراحی اختصاصی برای شما مناسب است.

تعرفه طراحی سایت به صورت اختصاصی، به نوع سایت، امکانات سایت و وسعت کسب و کار شما … بستگی دارد.

 

قیمت طراحی سایت

چرا تعرفه های طراحی سایت متفاوت است؟

شاید این سوال برایتان مطرح شود که چرا هزینه طراحی سایت در هر شرکتی متفاوت است؟ شاید برایتان پیش آمده باشد که در گوگل جستجو کرده باشید و قیمت های پایین و یا بسیار بالا برای طراحی سایت دیده باشید. واقعا دلیل این اختلاف قیمت ها در چیست؟ چرا تعرفه مشخصی برای آن وجود ندارد؟

باید بدانید که متاسفانه برخی از طراحان سایت قیمت های نجومی اعلام میکنند در حالیکه طرحی دیگر ممکن است سایتی با امکانات مد نظر شما را با کیفیت بهتر و هزینه کمتری انجام بدهد. بنابراین در مورد شرکت های طراحی سایت تحقیق کنید و از مشتریان آنها درمورد رضایت کار سوال کنید.

در ادامه با ذکر دلایلی کلی دلایل تفاوت قیمت طراحی سایت را پاسخ خواهیم داد:

  • نوع طراحی سایت و حجم کار
  • امکانات وب سایت
  • شرکت یا شخص طراح سایت
  • تعرفه نامتعارف یا نجومی
  • نوع سیستم مدیریت محتوا
  • و…

 

هزینه طراحی سایت برای کسب و کارهای کوچک چقدر است؟

قیمت طراحی سایت ارزان

اگر در حال حاضر به تازگی کسب و کارتان را راه اندازی کرده اید یا می خواهید علاوه بر فعالیت در شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام، یک وب سایت رسمی نیز داشته باشید و برای آن اینماد بگیرد، می توانید از ۲ روش زیر استفاده کنید. روش هایی که در ادامه به شما خواهیم گفت، در هزینه های شما صرفه جویی خواهد کرد.

از فریلنسر ها کمک بگیرید

یکی از روش های طراحی سایت با کمترین هزینه، کمک گرفتن از فریلنسر ها است. تعداد زیادی از برنامه نویس ها و طراحان سایت که به تازگی در این حوزه وارد شده اند، اقدام به طراحی سایت با هزینه بسیار کمتر از شرکت ها کرده اند.  شما می توانید از طریق سایت های فریلنسری همچون پونیشا این افراد را پیدا کرده و از آنها کمک بگیرید.

اما به این نکته توجه کنید که گاهی اوقات ممکن است این افراد مهارت و تجربه کافی را نداشته باشند. به همین سبب پیش از ثبت سفارش، نمونه کارهای آنها را به دقت مورد بررسی قرار دهید.

 

از قالب آماده استفاده کنید و خودتان دست به کار شوید

یکی دیگر از روش هایی که به شما کمک می کند تا در هزینه هایتان صرفه جویی کنید، طراحی سایت به واسطه خودتان و با کمک یه قالب آماده وردپرسی است. البته اگر بخواهید یک سایت را از پایه کد نویسی کنید، باید مهارت و تخصص کافی داشته باشید که همین امر زمان زیادی را نیاز دارد. اما اگر بخواهید با سیستم مدیریت محتوای وردپرس یک سایت حرفه ای بسازید، می توانید با دیدن چند ویدیو ساده در آپارات در این زمینه، سایتتان را طراحی کنید. در وب سایت های مختلفی همچون وب سیما، وب پویا، همیار وردپرس و … آموزش نصب سایت با وردپرس را میتوانید ببینید و قالب رایگان وردپرسی دانلود کنید.

البته به این نکته توجه کنید که طراحی سایت به واسطه خودتان، ممکن است دردسرهایی نیز داشته باشد. عدم پشتیبانی حرفه ای از سایت، از معایب بزرگ این روش است. پس اگر فرصت یادگیری و علاقه دارید از این روش استفاده کنید.

 

هزینه های نگهداری سایت چقدر است؟

هزینه نگهداری سایت با توجه به اینکه سایت شما به چه روشی طراحی شده است، متفاوت است. اگر سایتتان را با وردپرس طراحی کرده باشید، تنها هزینه هاست و دامنه آن را باید به صورت سالانه پرداخت کنید.

هاست در واقع فضایی است که اطلاعات و سایت شما در آن ذخیره شده و به کاربر نشان داده می شود. هاست وب سایت خود را می توانید از شرکت های معتبر هاستینگ خریداری کنید. اما در هر صورت هاستینگ هر سایت باید به صورت سالیانه تمدید شود.

دامنه سایت نیز آدرسی است که کاربران به واسطه آن می توانند سایت شما را مشاهده کنند. هزینه دامنه سایت با توجه به پسوند آن متفاوت می باشد.

اگر بخواهید دامنه ای با پسوند .ir داشته باشید، باید سالانه حدود ۲۰ هزار تومان هزینه کنید. برای پسوند .com نیز باید سالانه معادل ۱۰ دلار به تومان پرداخت کنید.

 

هزینه پشتیبانی سایت چقدر است؟

عده زیادی تصور می کنند که هزینه پشتیبانی سایت یک هزینه اضافی بوده و نیازی به آن نیست. اما در بسیاری مواقع ممکن است که در طول زمان استفاده از سایت دچار مشکلاتی شوید. در این زمان است که پشتیبانی سایت می تواند به شما کمک زیادی کند. هزینه پشتیبانی سایت با توجه به نوع پشتیبانی، زمان پشتیبانی سایت و … متفاوت می باشد. اما به شما پیشنهاد می کنیم که اگر قصد طراحی سایت دارید، از شرکتی کمک بگیرید که خدمات پشتیبانی نیز ارائه دهد.

اگر برای ورود اطلاعات به سایت فرصت کافی ندارید معمولا پشتیبان های سایت این کار را در ازای دریافت هزینه انجام میدهند. بنابراین میتوانید قبل از سفارش طراحی سایت وردپرسی یا اختصاصی تحقیقات کامل انجام دهید و کار را به شرکتی بسپارید که تجربه کافی در همه موارد گفته شده داشته باشد و برای هر کدا از سرویس های گفته شده مجدد با شرکت دیگری وارد قرارداد نشوید.

 

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.