تبلیغات در گوگل ادز = فروش آنی و چند برابری

امروزه یکی از موثرترین و بهترین روش های تبلیغات آنلاین، تبلیغات در گوگل ادز است که با تمرکز بر کلمات کلیدی، به صورت بسیار سریع و مفید تبلیغات را در نتایج سرچ گوگل نمایش می دهد.

تعریف گوگل ادز

گوگل ادز که در گذشته گوگل ادوردز نامیده می شد، یک پلتفرم آنلاین و از جمله سرویس های گوگل است که به شما این امکان را می دهد تا تبلیغات خود را در موتور جستجو، شبکه نمایش گوگل و حتی نمایش تبلیغات بنری، به نمایش بگذارید. در تبلیغات در صفحه اول گوگل ادز می توانید تبلیغات خود را به کاربرانی که در جستجوی کلمات کلیدی مدنظر شما هستند، ارائه داده و در ازای یافتن مخاطبان هدف خود، هزینه تبلیغات در گوگل ادز را پرداخت کنید.

مزایای تبلیغات در گوگل ادز

امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گستردگی روش های تبلیغات، یکی از بهترین گزینه ها برای تبلیغات آنلاین، تبلیغات در گوگل ادز می باشد. در ادامه به ذکر برخی از عمده ترین مزایای گوگل ادز می پردازیم:

  • دسترسی وسیع به کاربران گوگل
  • پاسخگویی گسترده به نیاز کاربران
  • مدیریت و تمرکز بر کلمات کلیدی
  • هدفگیری مشتریان بنابر سن، جنس، زبان و موقعیت مکانی
  • کنترل بودجه تبلیغات
  • بررسی بازخورد و موفقیت تبلیغات
  • امکان استفاده از روش های مختلف قیمت گذاری تبلیغات
  • امکان تعیین دستگاه نمایش اعم از موبایل یا لپ تاپی

هزینه تبلیغات در گوگل

هزینه تبلیغات در گوگل ادز بسته به نوع تبلیغ و بر حسب چند واحد پولی مشخص تعیین شده و به سه شیوه کلی محاسبه می­گردد.

  1. صاحبان تبلیغ که به شیوه های بازاریابی و نحوه کار با پنل گوگل ادز آشنایی دارند؛ می توانند به طور رایگان اکانت اختصاصی ایجاد کرده و با پرداخت هزینه تبلیغات، کمپین تبلیغاتی خود را مدیریت کرده و در صورت اتمام اعتبار نیز در مدت کوتاهی شارژ مجدد انجام دهند.
  2. در صورت عدم آشنایی با شیوه های بازاریابی و کار با پنل گوگل ادز، می توان مدیریت کمپین تبلیغاتی را به خود گوگل ادز سپرده و علاوه بر هزینه تبلیغات، کارمزد بیشتری پرداخت کرد.
  3. در صورت داشتن اکانت اختصاصی و خرید اعتبار، می توان مدیریت اکانت خود را به کارشناسان گوگل ادز واگذار کرده و هزینه مدیریت و بهینه سازی گوگل ادز را نیز پرداخت نمود.

به طور کلی هزینه تبلیغات در گوگل ادز، از میان مبالغ پیشنهادی گوگل ادز توسط تبلیغ دهنده، پذیرفته شده و مبلغ آن بستگی دارد به تعداد دفعاتی که افراد برای مشاهده آن تبلیغ کلیک می کنند.

تبلیغات نصب اپلیکیشن با گوگل ادز

سازندگان اپلیکیشن، پس از ساخت و قرار دادن اپلیکیشن در گوگل پلی و یا اپ استور می توانند جهت تبلیغ برای نصب آن از تبلیغات در گوگل ادز استفاده کنند. گوگل ادز با استفاده از تکنولوژی پیشرفته ای که دارد تبلیغات مربوط به هر اپلیکیشن را برای افرادی نمایش می دهد که اپلیکیشن مشابهی را نصب کرده و یا به دنبال اپلیکیشنی با همان مشخصات می گردند. گوگل ادز با نمایش دادن اپلیکیشن های مربوط به سیستم عامل های اندروید و آی او اس در موتور جستجوی گوگل، گوگل پلی و یوتیوب، تعداد نصب اپلیکیشن ها را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد.

ساخت اکانت اختصاصی گوگل ادز

برای تبلیغات در گوگل ادز داشتن اکانت اختصاصی گوگل ادز از ملزومات است. ساخت اکانت رایگان بوده اما انجام تبلیغ احتیاج به خرید اعتبار دارد که پرداخت باید بر حسب یکی از ارزهای تعیین شده گوگل انجام پذیرد. پس از ساخت و خرید اکانت اختصاصی، صاحبان تبلیغ قادر خواهند بود کمپین تبلیغاتی خویش را مدیریت کرده و یا مدیریت آن را به تیم گوگل ادز بسپارند و تنها خرید اعتبار و پرداخت کارمزد را در کوتاهترین زمان انجام دهند. اکانت های اختصاصی گوگل ادز به دو صورت استاندارد (با پرداخت دستی و بازگشت وجه طبق شرایط خاص) و پروموشن دار (با پرداخت ماهانه و اعطای جوایز ویژه) در اختیار تبلیغ دهندگان قرار می گیرند.

مدیریت تبلیغات گوگل

پس از راه اندازی طراحی سایت حرفه ای خود و هم چنین اکانت خود، لازم است که تبلیغات و بودجه خود را به درستی مدیریت کنید. در صورت مدیریت صحیح، ضمن اینکه ترافیک مناسب و هدفمندی در ورود به سایت خود به دست می آورید؛ هزینه کمتری هم در مقایسه با سایر سفارش دهندگان خواهید پرداخت. اما در صورت مدیریت غلط، احتمال دارد کاربران پس از ورود به سایت، اقدام به خرید محصول یا خدمات نکنند. در این حالت هم از بابت هزینه تبلیغات در گوگل ادز و هم از بابت از دست دادن مشتری متضرر خواهید شد.

شارژ اکانت گوگل ادز

شارژ اکانت گوگل ادز از طریق یکی از ارزهای پذیرفته شده گوگل و در مدت زمانی کمتر از ۲ ساعت صورت می گیرد. در پلن های اختصاصی تبلیغات در گوگل ادز، فقط کارمزد اکانت پرداخت می شود اما در پلن های مدیریت شده باید کارمزد مدیریت نیز پرداخت شود.

افزایش فروش با تبلیغات گوگل ادز

از آنجایی که تبلیغات در گوگل ادز وابسته به کلمات کلیدی است، هرچه کلمات کلیدی در مقایسه با رقبا، با دقت و تمرکز بیشتری انتخاب شوند؛ قطعاً در میزان تاثیر آگهی بر بینندگان و حصول اطمینان آنها از مفید بودن نوع خدمات ارائه شده در آگهی، نقش به سزایی دارد. هر چه میزان ارتباط کلمات کلیدی با محتوای حقیقی کسب و کار بیشتر باشد، در افزایش میزان فروش آن موثرتر خواهد بود. ویژگی های خاص گوگل ادز از قبیل دسترسی به طیف وسیعی از مخاطبان، امکان هدف گذاری بر قشر خاصی از مخاطبان حتی در موقعیت های مکانی خاص، همچنین امکان انتخاب و تغییر محل نمایش تبلیغ و از همه مهمتر امکان بررسی بازخورد تبلیغات در گوگل ادز، از دیگر عواملی است که می تواند درصد فروش را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.

جمع بندی

با تحقیق و بررسی بر روی چگونگی انجام تبلیغات در گوگل ادز، به این نتیجه می رسیم که مد نظر قرار دادن شیوه های کسب و کار امروزی و بهره مند شدن از انواع تبلیغات آنلاین، رقابت در دنیای تجارت به همراه استفاده از روش های نوین تبلیغات امری اجتناب ناپذیر است. از میان انواع تبلیغات موجود، تبلیغات در گوگل ادز با در نظر گرفتن ویژگی های خاصی که دارد، یکی از بهترین، موثرترین و پرکاربردترین شیوه های تبلیغات محسوب می شود.

5/5 - (1 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.