بهترین هاست برای وردپرس چیست؟

وردپرس یک سیستم محتوای معروف در جهان است که بیش از ۳۰% سایتهای جهان بر بستر این پلتفرم فعالیت می‌کنند. وردپرس دارای امکانات بیشماری از جمله هزاران قالب‌ و افزونه‌های رایگان و پولی می‌باشد. در این مطلب به بررسی نکات انتخاب هاست وردپرس می‌پردازیم.

اگر اولین بار هست که می‌خواهید یک سایت یا وبلاگ راه اندازی کنید انتخاب هاست مناسب وردپرس کار خیلی ساده‌ای برای شما نخواهد بود، چون اطلاعات و تجربه زیادی در مورد شناخت هاستینگ های معتبر ارائه دهنده هاست وردپرس ندارید.

حتی ممکن است اطلاع نداشته باشید که در هنگام انتخاب هاست مخصوص وردپرس چه نکاتی را باید مدنظر داشته باشید.

اگر بدون در نظر گفتن نکات اصلی قبل از خرید هاست وردپرس، اقدام به خرید هاست برای سایتتان کنید، ریسک بزرگی انجام داده‌اید و احتمالا طی ماههای آینده ممکن است چندین بار نیاز به تغییر هاستینگ داشته باشید تا به پلن مناسبی برسید که مطابق با نیازهای شما و از پشتیبانی آن رضایت داشته باشید.

هاست ارزان وردپرس؟

ممکن است برخی هاستینگ‌ها پلن‌های میزبانی وردپرس را با قیمت بسیار پایین ارائه دهند و شما صرفاً به دلیل بصرفه بودن قیمت آن، اقدام به خرید آن پلن نمایید ولی بعداً به دلیل مشکلات پیش آمده مجبور به مهاجرت به هاستینگ دیگری شوید.

پس بسیار مهم است که بجز قیمت آن، به دیگر نکاتی که در ادامه بیان می‌کنیم توجه داشته باشید.

در این مقاله، به بیان نیازمندها و ویژگیهای یک هاست مناسب وردپرس خواهیم پرداخت. نکات مناسب خرید هاست وردپرس در ۱۰ نکته را در ادامه بیان خواهیم کرد.

۱-  پهنای باند و فضای دیسک

اگر سایت شما تازه شروع به کار کرده و یا هنوز ترافیک خیلی زیادی را تجربه نکرده است، به احتمال زیاد ۵ گیگ پهنای باید کافی باشد. همچنین ۵ گیگابایت فضای دیسک برای شروع یک انتخاب عالی می‌باشد.

نوع هارد سرور هم تاثیر زیادی در سرعت سرور دارد. هارد معمولی یا هارد ssd که هارد بهتر می‌باشد و در حالت ایده‌آل هارد NVMe بهترین هارد از نظر سرعت و کیفیت برای میزبانی می‌باشد.

۲-  تعداد سایت یا اددان دامین.

داشتن اددان دامین یک امتیاز می‌تواند برای پلن هاست وردپرس محسوب شود، ولی توجه داشته باشید که اگر بخواهید سایتهای زیادی روی یک هاست داشته باشید، بخصوص وقتی که سایتها دارای ترافیک بالا یا بصورتی باشند که مصرف منابع بالایی داشته باشند،  از بازدهی هاست کاسته می‌شود و عملکرد خوبی تجربه نخواهید کرد.

پس حتی الامکان سعی کنید برای هر سایت یک هاست جداگانه تهیه کنید.

شرکت هاستینگ پارس وی دی اس در بخش هاست وردپرس، دارای ۵ پلن میزبانی می‌باشد که از ۰ تا ۲ اددان دامین بسته به نوع پلن ارائه می‌کند.

نکته مهم: قبل از خرید هاست وردپرس بخصوص در پلن سالیانه، حتما تعداد اددان دامین را بررسی کنید و مطابق با نیازتان اشتراک پلن هاست تهیه کنید.

چون اگر بدون در نظر گرفتن تعداد اددان دامین مورد نیاز، اقدام به خرید اشتراک سالیانه هاست کنید و بعداً بخواهید سایت جدیدی ایجاد کنید به مشکل بر می‌خورید

۳-  ساب دامین

سابدامین از نظر گوگل یک سایت جدید با محتوای مجزا محسوب می‌شود، با این تفاوت که دامین مجزایی ندارد. اگر بخواهید بخش جدیدی مثلا تالار گفتگو برای سایت خود داشته باشید شاید نیاز داشته باشید که یک سابدامین بنام forum.sitename.com برای سایتتان ایجاد کنید. در اکثر شرکت‌های هاستینگ سابدامین نامحدود ارائه می‌شود.

برخی از کاربردهای سابدامین:

  • بخش وبلاگ
  • بخش تالار گفتگو
  • بخش دانلود

۴-  تعداد دیتابیس

برای نصب هر وردپرس، به یک عدد دیتابیس نیاز دارید. هاست شما باید بیش از ۱ عدد دیتابیس را پشتیبانی کند، چون ممکن است بعدً برای راه اندازی بخش جدیدی از سایت مثل تالار گفتگو، بخش وبلاگ یا برای تست نیاز به ایجاد دیتابیس جدید داشته باشید.

۵- کنترل پنل

بدون شک سی پنل بهترین کنترل پنل موجود در بازار می‌باشد که توسط اکثر هاستینگ ها ارائه می‌شود. پیشنهاد ما استفاده از هاست سی پنل به دلیل آسانی کار با آن می‌باشد و می‌توانید از امکانات فراوان آن مثل نصب خودکار وردپرس و دیگر قابلیتهای آن استفاده کنید.

سی پنل بهترین انتخاب بخصوص برای تازه کارهاست.

۶-  پشتیبانی مشتریان

بخش پشتیبانی مشتریان، یک بخش بسیار مهم در هر هاستینگ محسوب می‌شود که نباید به راحتی از آن چشم پوشی کرد.

برخی هاستینگ‌ها ممکن است پلنهای هاست ارزان قیمتی داشته باشند ولی پشتیبانی شایسته ای برای کاربران نداشته باشند. هاستینگی را انتخاب کنید که دارای پشتیبانی تلفنی، چت آنلاین و تیکت باشد و سرعت پاسخگویی مناسب و تیم پشتیبانی فنی داشته باشد، که خوشبختانه پارس وی دی اس همه این موارد را داراست.

۷- هاستینگ قدیمی یا هاستینگ تازه کار؟

قدمت یک هاستینگ یکی از مولفه‌هایی است که کمتر توسط کاربران در نظر گرفته می‌شود. هاستینگ های با عمر کم ممکن است هنوز دارای سیاست‌های باثباتی نباشند و از تجربه فنی و پشتیبانی ضعیف‌تری نبست به شرکتهای معتبرتر برخوردار باشند.

سعی کنید هاستینگی را انتخاب کنید که حداقل ۱-۲ سال قدمت داشته باشد.

۸- میزبانی ایمیل

اگر می‌خواهید بخش هاست ایمیل به صورت تخصصی داشته باشید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً از یک هاست ایمیل مجزا استفاده کنید تا بتوانید از امکانات تخصصی هاست ایمیل استفاده کنید.

۹-  سیاستهای قیمت‌گذاری و بازگشت وجه

هر چند قیمت به تنهایی، یک عامل تعیین کننده برای انتخاب هاست مناسب وردپرس نیست، ولی یک شاخص می‌تواند باشد. معمولا هاستینگها در سرویسهای با پرداخت سالیانه ۲۰% تخفیف ارائه می‌کنند،

سیاست‌های بازگشت وجه شرکت‌های هاستینگ از دیگر مواردی هست که باید به آن توجه داشته باشید. در پلن‌های هاست، هاستینگ‌ها معمولاً ۷ روز ضمانت بازگشت وجه ارائه می‌کنند.

۱۰- بکاپ گیری

کالاهای دیجیتالی که سرور هم جز آنها می‌باشد ممکن است دچار مشکلات فنی شود که این امر غیر قابل اجتناب است. در صورت خرابی سرور و از دست رفتن اطلاعات سایتتان کاری از دست شما و شرکت هاستینگ بر نمی‌آید، مگر اینکه از قبل فکری برای بکاپ‌گیری از داده هایتان کرده باشید.

داشتن بکاپ بصورت دوره‌ای از هاست وردپرس که یا بصورت روزانه و در برخی هاستینگ‌ها بصورت هفته‌ای ارائه می‌شود بسیار حیاتی می‌باشد.

معرفی هاست وردپرس پارس وی دی اس:

شرکت هاستینگ پارس وی دی اس (www.parsvds.com) یکی از معدود شرکتهای برتر حوزه فروش سرور مجازی در کشور است که سابقه طولانی در ارائه خدمات سرور مجازی و سرور اختصاصی دارد. و چند ماهی است که اقدام به ارائه پلن‌های مخصوص هاست وردپرس و هاست ووکامرس نموده است.

نتیجه بررسی انجام شده روی سرویس هاست این شرکت را همراه با بیان نقاط مثبت و نقاط منفی این سرویس را برای شما بیان می‌کنیم.

نقاط مثبت:

  • دارای هارد پرسرعت NVMe
  • استفاده از وب سرور پرسرعت لایت اسپید
  • دارای فایروال و آنتی شلر جهت افزایش امنیت هاست
  • میزبانی روی دیتاسنتر برج میلاد
  • ارائه افزونه رایگان wp rocked
  • ۷ روز گارانتی بازگشت وجه
  • گواهینامه SSL رایگان
  • ترافیک نامحدود
  • بکاپ منظم

نقاط منفی:

  • عدم ارائه هاست ویژه دانلود
امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.