نکات طلایی برای انتخاب بهترین فلش مموری تبلیغاتی

بدون تردید فلش مموری یکی از پراستفاده‌ترین هدایای دیجیتال در روزمره ما است. یکی از انواع تجهیزات ذخیره‌سازی که در عین ساده بودن بسیار کاربردی تلقی می‌شود. بسته به استفاده شما از فلش مموری انواع مختلفی از آن در بازار فروش یافت می‌شود. چنانچه در نظر دارید از فلش مموری به عنوان یک هدیه تبلیغاتی بهره‌ ببرید بهتر است به نکات زیر در حین خرید توجه کنید.

ظرفیت مناسب فلش مموری

هنگام تصمیم گیری در مورد تهیه ظرفیت مناسب فلش مموری، در صورت امکان بهتر است از آنچه فکر می‌کنید مخاطبانتان نیاز دارند یک پله بالاتر تهیه کنید. مطمئنا هیچ وقت پشیمان نخواهید شد که فضای بیشتری در اختیارشان گذاشته اید، اما به عکس، ممکن است کمبود فضای ذخیره سازی شما را دچار دردسر کند. علاوه بر این، هزینه در ظرفیت‌های بالاتر کمی کاهش خواهد داشت. به این صورت که اگر از یک برند و کیفیت قیمت یک فلش مموری 16 گیگابایت را نسبت به نمونه 8 گیگابایت آن مقایسه کنیم، شاهد به‌صرفه بودن ظرفیت بالاتر خواهیم بود.

ابعاد مناسب فلش مموری

یکی از مشکلات حافظه‌های فلش، بزرگی بیش از اندازه آن است که استفاده از پورت‌های USB مجاور را هنگام وصل شدن، سخت می کند. در مقابل آن اندازه بسیار کوچک هم می‌تواند باعث گم شدن شود، و پیشنهاد می‌شود در این موارد  حتما از بندی چرمی یا حلقه برای اتصال استفاده کنید تا هدیه تان کاربردی تر شود.

سرعت انتقال فلش مموری

چه سرعت انتقالی را ترجیح می دهید؟ این گزینه برای شما قابل انتخاب است و قطعا تاثیر به سزایی بر قیمت نهایی آن نیز خواهد داشت. به طور کلی دو نوع فلش مموری که هم اکنون در بازار موجود است، فلش USB 2.0 و فلش USB 3.0 هست که دو استاندارد رعایت شده در بین این محصولات هستند. تفاوت ده برابری سرعت انتقال داده بین دو نسل تفاوت آن برای افراد حرفه‌ای و کاربران عادی را رقم می‌زند. برای افرادی که با اسناد، و فایل‌های کم حجم و جزیی سر و کار دارند نمونه سرعت پایین هم کافی خواهد بود. اما برای کسانی که نمی‌خواهند زمان زیادی را در حین جابجایی اطلاعات از دست بدهند، و یا ظرفیت بالای فلش مموری این تاخیر را ایجاد خواهد کرد، استفاده از USB 3.0 کاملا منطقی‌تر خواهد بود.

سفارشی کردن

چنانچه قصد دارید از فلش مموری برای هدیه تبلیغاتی استفاده کنید قطعا نیاز به یکسری تغییرات خواهید داشت. مشکل خرید فلش مموری در فروشگاه‌های الکترونیکی معمولی این است که شما معمولا گزینه سفارشی‌سازی آن را ندارید. اما شرکت هایی که هدایای تبلیغاتی کار می کنند برای شما فلش تبلیغاتی را مطابق خواسته تان سفارشی سازی می کنند.

برای سفارشی سازی یک فلش مموری انچه بسیار حائز اهمیت است چاپ اطلاعات مد نظر بر روی فلش خواهد بود. طراحی فلش مموری باید به گونه ای باشد که فضای متناسب برای چاپ داشته باشد و همینطور جنس فلش نیز بر نوع و کیفیت چاپ تاثیرگذار است. فلز، سیلیکون یا کریستالی بودن بدنه فلش مموری بسته به سلیقه شما دارد. اما حتما پیش از اتمام خرید درباره امکان درج محتوای تبلیغاتی به روی آن مطمئن شوید.

تبلیغات به صورت داده رایانه‌ای

گاهی تمایل دارید تا با حفظ ظاهر ساده و شیک یک فلش مموری آن را هدیه دهید. اما از جهت دیگر قصد نمایش خدمات و محصولات تجارتتان را نیز در سر دارید. آیا می خواهید فلش مموری هدیه داده شده شما به جز ذخیره اطلاعات، کاری دیگری انجام دهد؟

حافظه‌های فلش ابزار بازاریابی بسیار مؤثری هستند. برای به حداکثر رساندن آن به عنوان یک ابزار بازاریابی، می‌توان از دو طریق زیر برنامه‌ریزی کرد.

 

پیش بارگذاری داده‌ها

برای پیش بارگذاری داده‌ها، در واقع می توانید فلش را با تبلیغات بازاریابی مانند بروشور، کاتالوگ یا حتی فیلم آماده کنید تا یک محتوای شیک را به معرض دید مشتریانتان بگذارید.

اجرای یک برنامه خوش‌آمد گویی

می‌توانید فلش را به کمک یک برنامه کامپیوتری روی حالت خودکار تنظیم کنید، تا زمانی که برای اولین بار به کامپیوتر وصل می‌شود محتوای مد نظر شما را به نمایش بگذارد.

 

مقاومت و دوام فلش مموری

به این ویژگی توجه زیادی داشته باشید. اگر شرایط نامساعدی را برای استفاده از یک فلش مموری متصور هستید حتما از انواع مقاوم آن استفاده کنید. فلش‌های ضد آب، ضد ضربه و ضد شوک تا حدود زیادی این امکان را به شما می‌دهند تا اطلاعاتتان را در امان نگه دارید. این ایمنی و دوام ابتدا به سخت افزار و چیپ به کار رفته در فلش مربوط می‌شود و سپس به ظاهر و بدنه‌ی آن مرتبط خواهد بود.

کیفیت تراشه حافظه فلش در رده‌های مختلفی قرار می گیرد که در سرعت خواندن و نوشتن و قابلیت های نگهداری داده‌ها متفاوت است. برای بهترین کیفیت، اطمینان حاصل کنید که تأمین کننده فقط از حافظه جدید و درجه A مانند Samsung،Hynix ، Intel و Micron استفاده کند. مراقب تهیه کننده‌هایی باشید که قیمت بسیار پایین‌تری را به شما ارائه می دهند. آنها می توانند از اجزای کم‌ کیفیت و سرعت پایین یا بازیافت شده استفاده کنند.

 

قابلیت های دیگر فلش مموری

امکان اتصال مستقیم به گوشی موبایل و تبلت‌ها از طریق درگاه میکرو usb یا لایتنینگ، عملکرد یک فلش مموری را بهبود می‌بخشد. بسیاری تمایل دارند که اغلب کارهای خود را با موبایل انجام دهند. پس اینگونه اتصالات اضافه و یا امکان اتصال وایرلس به گوشی‌های موبایل را در میان گزینه‌های خود ببینید.

 

ضمانت فلش مموری

ضمانت علاوه بر تضمین کیفیت مناسب کالای خریداری شده، به تمام نگرانی‌های شما به جهت مشکلات پس از خرید پایان می‌دهد. داشتن ضمانت برای فلش مموری جزئی از قوانین خدمات پس از فروش هدایای تبلیغاتی محسوب می‌شود اما فارغ از گارانتی که به کالا تعلق می‌گیرد به خوبی شرایط آن را مورد بررسی قرار دهید و از عدم تداخل فرآیند چاپ با موارد گارانتی مطمئن شوید.

فلش مموری یک رسانه متحول شده است، اما قبل از این که سازمانها درگیر شوند، مهم است که با در نظر داشتن این معیارها، رویکردی متعادل به آن داشته باشید.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.