بهترین افزونه های افزایش سرعت وردپرس

چکیده : در این مقاله به معرفی بهترین افزونه های افزایش سرعت وردپرس می پردازیم و شاخص های یک پلاگین خوب را باهم بررسی می کنیم.

 

زمانی که حرف از پلاگین یا افزونه می شود تمام فکر ما به سمت وردپرس می رود که البته منطقی است، در این مقاله هم ما در مورد بهترین پلاگین های افزایش سرعت وردپرس مثل WP Rocket، WP Fastest Cache، LiteSpeed Cache، W3Total Cache و … صحبت می کنیم.

 

اما قبل از آن بهتر است توضیحاتی ارائه شود تا با سازوکار این پلاگین ها به صورت ابتدایی و تیتر وار آشنا شویم، در این صورت اگر سایتمان اختصاصی باشد هم فرقی ندارد و با طراحی پلاگین اختصاصی می توانیم امکانات مورد نیاز جهت افزایش سرعت سایت را به آن اضافه کنیم. اما یک پلاگین افزایش سرعت سایت (چه وردپرسی چه هر چیز دیگر) باید چه امکاناتی داشته باشد؟

  1. قابلیت Caching: که در آن برخی منابع (معمولا فایل های CSS و JS) را در مرورگر کاربر ذخیره می کنیم تا در بازدیدهای بعدی به جای دانلود از سرور از سیستم خودش سریعا فراخوانی شود.
  2. قابلیت Lazy Load: که در آن عکس ها را زمانی فراخوانی می کنیم که در Viewport مرورگر (در دید کاربر) قرار گرفته باشند.
  3. قابلیت فشرده سازی فایل های CSS و JS: کد ها Minify می شوند تا حجم کمتری را جهت دانلود داشته باشند.
  4. تاخیر در بارگذاری فایل های JS غیر ضروری: که در آن فایل های JavaScript غیر ضروری در عملکرد اولیه کاربر را Defer یا Delay می کنیم.
  5. پیش بارگذاری فونت ها و برخی فایل های CSS: که در آن برخی فایل های ضروری را زودتر بارگذاری میکنیم.
  6. بهینه سازی دیتابیس: که در آن کوئری ها، جداول و … غیرضروری و اضافی دیتابیس را پاک میکنیم تا سبک تر شود.
  7. و برخی موارد دیگر که در این مقاله نمیگنجد.

افزایش سرعت سایت با رتبه سرعت 100 از نگاه گوگل

افزایش سرعت سایت وردپرس

اکثر وردپرس کارها وقتی حرف از افزایش سرعت سایت میشود یک پلاگینی رو انتخاب میکنند, که برای هر سایتی این پلاگین رو استفاده کنند. چرا!؟

چون مثلا روی فلان سایت نصبش کردیم بهتر کار کرد یا چون تنظیماتش راحتره یا مثلا اون یکی پلاگین حجم بیشتری روی سرور ایجاد میکنند.

این روش برای انتخاب بهترین پلاگین برای وردپرس اشتباه هست.چرا که شرایط هر وب سایتی متفاوت است و شما بسته به شرایط وبسایت باید ببینید چه پلاگینی رو دارید برای چه کاری انتخاب می کنید. روی وبسایت های وردپرسی معمولا ۲ نوع وب سرور یا هاست استفاده میشود که یکی از اونها (لایت اسپید) و دیگری (انجینکس) هست یعنی ما باید طبق اینها تصمیم بگیریم که از چه پلاگینی استفاده کنیم.

انواع وب سرور و تاثیر آنها روی سرعت سایت وردپرسی

از بخشِ ابزارها>سلامت سایت>اطلاعات>بخش سرور می توانید متوجه بشید وب سرورتون چه چیزی هست. .

بعد اینکه چک کردید, باید طبق اون وب سرور, پلاگین تون رو انتخاب کنید. چرا!؟

چون هرکدوم از پلاگین های کش وردپرس معمولا طبق یک معماری وب سرور خاص کار می کنند.در ۹۰ درصد از مواقع که وب سرور سایت ها (لایت اسپید) هست.

,که لایت اسپید اومده یک پلاگینی رو ساخته که اسمش (لایت اسپید کش) هست که خیلی با وب سرور لایت اسپید سازگاره و سرعت فوق العاده بالایی رو بهتون میده، البته ناگفته نمونه که پلاگین هایی مثل راکت و WP Fastest Cache هم با وب سرور لایت اسپید کاملا سازگار هستند و کارمون رو راه میندازن اما خب LiteSpeed علاوه بر عملکرد خوبی که داره رایگان هم هست.

اگر وب سرور شما اینجینیکس یا آپاچی باشه میتونید از پلاگین های (وردپرس راکت)، (w3 total cache) ،(wp fastest cache)  ،(wp super cache) و … استفاده کنید

افزونه افزایش سرعت برای همه سایت ها؟

W3 Total cache افزونه کش وردپرس

سرعت لود صفحات یکی از مهمترین کارهایی است که باید در (سئو تکنیکال) انجام بدید و اگر شما همه مراحل سئو رو درست انجام دهید و اگر سرعت لود صفحتون کم باشه عملا همه این کارها زیر سوال خواهد رفت. اگر دنبال جذب ورود، کلیک بیشتر و فروش هستید باید توجه ویژه ای روی سرعت سایتتون داشته باشید زیرا که رابطه مستقیم با تجربه کاربری و رفتار بازدیدکنندگان داره.

و اما پلاگین هایی که به ما کمک میکنه؟

پلاگین های خیلی زیادی در این باره وجود دارد که یکسری از تنظیمات کش کاربر استفاده میکنند, یک سری تنظیمات کد نویسی رو تا حدودی بهینه میکنند و…!

پر کاربرد ترین افزونه wp rocket هست که شما میتوانید به راحتی ازش استفاده کنید که در مخزن اصلی وردپرس هم وجود دارد، اما اگر نسخه پرمیومش رو میخواهید میتوانید از سایت های اصلی یا واسط خریداری نمایید.

افزایش سرعت سایت بدون استفاده از نصب کش؟

معمولا در افزایش سرعت سایت اگر ما بتوانیم سایتمون رو زیر ۳ ثانیه بالا بیاوریم خیلی پیشرفت خوبی کردیم و احتمالا سئومون در نتایج گوگل خیلی افزایش پیدا خواهد کرد.

اما چطور میتوانیم سایت وردپرس مون رو زیر ۱ ثانیه بالا بیاوریم!؟

(Amp) یا همون شتاب دهنده صفحات موبایل یک تکنولوژی جدید که گوگل در رابطه با افزایش سرعت صفحات سایت برای موبایل ارائه کرده است.

یک سری سایت ها شاید از سیستم کش استفاده نکنند, و در موبایل چون کاربر می خواهد که به سرعت به نتیجه جستجوی خود برسد باید محتوای سایت رو به سرعت به او نشان داد. AMP مثل یک نسخه کش در خود گوگل هست که مدیر سایت, صفحات amp خودش رو مشخص میکند که کدوم صفحات باید به سرعت بالا بیاید و گوگل آن صفحه را ذخیره می کند و کاربر وقتی در سایت شما کلیک می کند گوگل به سرعت نسخه ذخیره شده صفحه شمارو به کاربر نشان میدهد.

شما میتوانید از طریق پنل مدیریت وبسایت از بخش افزونه ها >افزودن. amp رو سرچ و نصب کنید و بعد از نصب تنظیمات را روی سایتتون انجام دهید.

در انتها برای درک بهتر بهتر افزایش سرعت سایت های وردپرس بهتان پیشنهاد می کنیم ۲ مقاله زیر را مشاهده نمایید.

مقاله انگلیسی: https://blog.hubspot.com/website/easy-steps-to-speed-up-your-wordpress-site

مقاله فارسی: https://mortezamehrabi.com/programming/increase-wordpress-speed/

4.5/5 - (6 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.