بررسی و مقایسه امکانات اکانت پرمیوم اسپاتیفای با اپلیکیشن های دیگر

چکیده : بررسی و مقایسه امکانات اکانت پرمیوم اسپاتیفای با اپلیکیشن های دیگر + تفاوت اشتراک های اپل موزیک، اسپاتیفای، یوتیوب موزیک و ساندکلود

همه کسانی که به دنیای موسیقی علاقه مند هستند، از یک برنامه و پلتفرم پخش موسیقی استفاده می کنند. در میان این پلتفرم ها، اسپاتیفای از اعتبار و شهرت قابل توجهی برخوردار است. این پلتفرم رقبای بسیاری در این حوزه دارد. با این حال امکانات و قابلیت های آن سبب برتری اسپاتیفای در حوزه پخش و انتشار موسیقی شده است. برنامه هایی مانند ساند کلود، اپل موزیک و… گاها با اسپاتیفای قیاس می شوند و با کاربری مشابه برنامه اسپاتیفای طراحی شده اند.

مزایا و معایب اسپاتیفای

برای این که به مقایسه این پلتفرم با سایر برنامه های پخش و استریم موسیقی بپردازیم، باید به برخی از ویژگی ها و مزایا و معایب اسپاتیفای نگاهی بیندازیم. برخی از مزیت های این پلتفرم که به شهرت هر چه بیشتر آن انجامیده اند، به شرح زیر هستند:

  1. با خرید نسخه های پریمیوم اسپاتیفای به یک کتابخانه گسترده از فایل های موسیقی، ویدیویی، پادکست و… دسترسی خواهید داشت. تقریبا همه سبک های موسیقی در این پلتفرم وجود دارند.
  2. کاربری ساده این برنامه سبب سهولت در استفاده از آن می شود.
  3. قابلیت ذخیره سازی فایل های منتخب کاربران و امکاناتی برای لایک کردن فایل های موسیقی نیز از مزایای آن به شمار می رود.
  4. قابلیت حذف همیشگی خواننده ها و آهنگ های مربوط به آن ها نیز استفاده از اسپاتیفای را برای کاربران مطلوب تر می کند.

در کنار این مزایا، عملکرد جست و جوی ضعیف این برنامه در برخی نسخه ها گاها کاربران را ناراضی می کند و این مسئله از معایب استفاده از اسپاتیفای به شمار می رود. همچنین در صورت استفاده از نسخه های رایگان و غیر پولی اکانت اسپاتیفای، همه قابلیت های برنامه را در دسترس نخواهید داشت و در استفاده از قابلیت های موجود در آن با محدودیت هایی رو به رو می شوید.

مقایسه ساندکلود و اسپاتیفای

برای انتخابی بهتر در میان پلتفرم های پخش و استریم موسیقی، باید نگاهی به ویژگی ها و قابلیت های هر یک از این برنامه ها بیاندازیم. ساندکلود نامی آشنا در عرصه های پخش موسیقی است که رقیبی سرسخت برای اپل موزیک و اسپاتیفای محسوب می شود. برخی از قابلیت های این برنامه را در زیر مشاهده می کنید:

  1. در این برنامه اشتراک گذاری فایل های انتخابی با دوستان و سایر فالوورها به سهولت انجام می شود.
  2. آپلود نامحدود محتوا نیز قابلیت های وسیعی در ساختار این برنامه در اختیار کاربران قرار می دهد.
  3. در ساندکلود آرشیوی گسترده ای از ۱۸۰ میلیون فایل موسیقی و صوتی در اختیار شما قرار دارد.

برای مقایسه بهتر ساندکلود و اسپاتیفای توجه شما را به جدول زیر جلب می کنیم:

ویژگی های برنامه اسپاتیفای ساندکلود
هزینه خرید اشتراک برنامه بین ۴٫۹۹ تا ۱۴٫۹۹ بسته به نوع سرویس انتخابی بین ۶ تا ۱۲ دلار بر اساس نوع اشتراک
وسعت کتابخانه موسیقی برنامه ۷۰ میلیون آهنگ و فایل موسیقی محبوب ۱۸۰ میلیون فایل صوتی مختلف
تمرکز برنامه هنرمندان و موزیسین های نام آشنا معرفی هنرمندان ناشناس و مبتدی
نحوه استفاده از برنامه رابط کاربری ساده و در دسترس پیچیدگی مختصر برای استفاده اولیه از قابلیت های مختلف برنامه

 

مقایسه قیمت اشتراک های اپل موزیک و اسپاتیفای

برای مقایسه این دو سرویس، به زمان راه اندازی هر یک از آن ها و قابلیت های ایجاد شده از زمان آغاز به کار تاکنون توجه می شود. تاریخ انتشار اپل موزیک سال ۲۰۱۵ است. این برنامه پس از رونمایی از اولین نسخه اسپاتیفای وارد بازار شده و فعالیت حرفه ای خود را آغاز کرده است. اولین نسخه های اسپاتیفای در سال ۲۰۰۹ ارائه شدند. قیمت هر یک از اشتراک های این برنامه ها با هم متفاوت است. این مشخصه برای مشتریانی که هزینه خرید اشتراک پریمیوم برنامه ها را مد نظر قرار می دهند، حائز اهمیت است. در ادامه جدول مقایسه قیمت خرید اشتراک های برنامه های اپل موزیک و اسپاتیفای را بررسی می کنیم:

نوع اشتراک اپل موزیک اسپاتیفای
رایگان و بدون هزینه ندارد با پخش تبلیغات و در حالت آفلاین دارد
اشتراک شخصی ۹٫۹۹ دلار ۹٫۹۹ دلار
اشتراک آزمایشی و رایگان ۳ ماهه ۱ ماهه
دو نفره ندارد ۱۲٫۹۹ دلار
اشتراکی فمیلی یا خانوادگی ۱۴٫۹۹ دلار ۱۴٫۹۹ دلار

با بررسی هزینه خرید هر یک از اکانت های اپل موزیک و اسپاتیفای، تفاوت فاحشی بین این هزینه ها پیدا نکردیم. به همین خاطر قیمت استفاده از اکانت های پریمیوم هر یک از این برنامه ها تقریبا یکسان است. برای خرید هر یک از این اشتراک ها باید به قابلیت های هر برنامه دقت داشته باشید.

مقایسه امکانات اپل موزیک و اسپاتیفای

این دو برنامه از نظر قابلیت ها و امکانات، تفاوت های بسیاری با هم دارند. از میان این تفاوت ها می توان به کیفیت پخش صوتی اپل موزیک و اسپاتیفای اشاره کرد. کیفیت فایل های صوتی در اپل موزیک در حدود ۲۵۶ kbps بوده و این کیفیت در اسپاتیفای پریمیوم تا حدود ۳۲۰ kbps می رسد. البته کیفیت فایل های صوتی در نسخه های پریمیوم و غیر پریمیوم این برنامه متفاوت است.

این دو برنامه هر یک دارای یک ویژگی منحصر به فرد هستند. در اسپاتیفای، لیست پخش حرفه ای به کار رفته در برنامه استفاده از قابلیت سرچ و جست و جوی فایل های موسیقی انتخابی را برای کاربران ساده تر می کند. در اپل موزیک، پخش رادیویی برنامه یک قابلیت منحصر به فرد به شمار می رود که وجه تمایزی برای این پلتفرم پخش موزیک به شمار می رود.

مقایسه اکانت پرمیوم اسپاتیفای با اپلیکیشن های دیگر

مقایسه اسپاتیفای با یوتیوب موزیک

از دیگر برنامه هایی که رقیب پلتفرم اسپاتیفای محسوب می شود، یوتیوب موزیک است که قابلیت ها و امکانات گسترده ای را در دسترس کاربران قرار داده است. برای بررسی بهتر تفاوت ها و شباهت های این دو پلتفرم به جدول زیر توجه داشته باشید:

قابلیت های اشتراک اسپاتیفای یوتیوب موزیک
قابلیت های اضافی برنامه پشتیبانی از طرح های خانوادگی، پخش آهنگ ها با حالت سه بعدی

موسیقی آفلاین برنامه، ارائه پلی لیست های منتخب

ادغام برنامه با پلی لیست یوتیوب ، آپلود ۱۰۰۰۰ آهنگ برای هر یک از کاربران، ارائه موسیقی های آفلاین به کاربران
تعداد مشترکین هر برنامه ۳۶۵ میلیون نفر ۸۰ میلیون نفر
آپشن hi- fi در حالت آزمایش و عدم دسترسی عموم کاربران به آن ندارد
بیشترین کیفیت صدا ۳۲۰KBPS که در نسخه پریمیوم شده برنامه ارائه می شود. ۲۵۶KBPS کیفیت بالا
قابلیت پشتیبانی از پادکست تقریبا ۳٫۶ میلیون پادکست در این پلتفرم وجود دارند. ندارد
محدودیت در اشتراک رایگان استفاده فقط به صورت آنلاین، پخش تبلیغ برای دسترسی به قابلیت های برنامه، امکانات جست و جوی محدود در برنامه، پلی کردن آهنگ ها فقط در حالت shuffle عدم پخش آهنگ به صورت آفلاین، پخش تبلیغات، پخش تصادفی فایل های موسیقی انتخابی، عدم وجود قابلیت پخش در پس زمینه موبایل

جمع بندی

در این مطلب در رابطه با ویژگی های رقبای پلتفرم پخش موسیقی اسپاتیفای اطلاعاتی را بررسی کردیم. هر یک از اشتراک های پریمیوم شده این برنامه، ده ها قابلیت مدرن را در اختیار کاربران قرار می دهند که بسیاری از آن ها در پلتفرم های دیگر وجود ندارند. کیفیت پخش موسیقی در برنامه اسپاتیفای نیز از مهمترین نقاط قوت آن نسبت به سایر رقبا است. این موارد شهرت برنامه اسپاتیفای را بیشتر از پلتفرم هایی مانند ساندکلود، اپل موزیک و… کرده است. شما می توانید به سادگی این برنامه را در هر دستگاهی به کار ببرید و از قابلیت های ویژه آن برای شنیدن موسیقی لذت ببرید.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.