برای جلوگیری از خرابی لپ تاپ تان همیشه این نکات را در نظر بگیرید

لپ تاپ از جمله لوازم دیجیتالی پرکاربرد قابل حمل است که هم کارمندان و دانشجویان می‌توانند همیشه همراه داشته باشند و تمامی کارهای شخصی و اداری و حتی کارهای گرافیکی و محاسباتی را با این دستگاه انجام می‌شود. هر گونه مشکل نرم افزاری و حتی سخت افزاری لپ تاپ، می‌تواند در انجام کارهایتان خلل ایجاد کند و امکان ادامه کار وجود نداشته باشد. در صورت خراب شدن لپ تاپ، یافتن یک تعمیرکار متخصص لپ تاپ دشوار است. در این مواقع بهترین گزینه، کمک گرفتن از یک تعمیرکار کامپیوتر سیار آنلاین است که در سریع‌ترین زمان ممکن به شما کمک کند.اما قبل از اینکه نیاز به تعمیر لپ تاپ یا تعویض آن پیدا کنید، بهتر است به فکر نگهداری صحیح و اصولی دستگاه باشید. در ادامه نکاتی را در این زمینه با شما مرور می کنیم.

نصب نرم افزارهای متناسب با قدرت لپ تاپ

یکی از نکاتی که باید در زمان خرید لپ تاپ در نظر داشته باشید، نوع نیاز شما و تطبیق آن با مدل دستگاهیست که خریداری می‌کنید. به عنوان مثال اگر شما کار پردازش تصویر می‌کنید یا با ابزارهای سنگین تصویرپردازی کار می‌کنید بهتر است لپ تاپی بخرید که دارای رم و cpu و کارت گرافیک قوی تری باشد. در این صورت با اجرای نرم افزارهای سنگین استهلاک دستگاه شما بیشتر نخواهد شد. همچنین اجرای بازی هایی که با کانفیگ لپ تاپ شما خوانایی ندارند هم به مرور باعث ضعیف شدن قطعات اصلی لپ تاپ شما خواهند شد.

حمل و جابجایی صحیح لپ تاپ

مهمترین خاصیت لپ تاپ، امکا حمل و جایجایی راحت آن است و یکی از دلایلیست که ما را به خرید لپ تاپ به جای کامپیوتر رومیزی سوق میدهد. اما این ویژگی به این معنا نیست که لپ تاپ را با شرایط غیر استاندارد جابجا کنید. حتما برای جایجایی لپ تاپ به بیرون از محیط منزل یا محیط کار از کیف یا کوله مخصوص لپ تاپ استفاده کنید. وجود پدهای محافظ در داخل این کیف ها جلوی ضربه‌های احتمالی را خواهد گرفت. همچنین قبل از جابجایی لپ تاپ بهتر است آن را کاملا خاموش کنید و در حالت استندبای آن را جابجا نکنید. تمام لوازم متصل به لپ تاپ مانند موس یا کیبورد یا هرگونه دانگل متصل به آن را جدا کنید. اگر دی وی دی رام شما پر است.

جلوگیری از داغ شدن لپ تاپ

همانطور که از نام این دستگاه معلوم است برای کار با لپ تاپ عموما آن را روی پای خود میگذاریم. اما قرار دادن لپ تاپ روی پارچه، رختخواب، مبل و یا هر جایی که باعث جلوگیری از ورود و خروج هوا از دستگاه میشود سلامت دستگاه را به خطر می اندازد. در نتیجه دقت داشته باشید لپ تاپ را روی میز یا سطحی که عبور هوا را دچار اختلال نکند قرار بدهید. همچنین می توانید از کول پدهای موجود در بازار هم استفاده کنید.

سرویس به موقع لپ تاپ

یکی از مواردی که ممکن است از ذهن ما به دور باشد، تعمیرات لپ تاپ و سرویس به موقع آن است. لپ تاپ هم مانند هر دستگاه الکترونیکی دیگری با استفاده مداوم دچار استهلاک خواهد شد، در نتیجه بسیار مهم است که به صورت دوره ای با کمک یک تعمیرکار متخصص لپ تاپ،  سرویس کامل لپ تاپ خود را قبل از نیاز به تعمیر لپ تاپ انجام بدهید.

جلوگیری از ریختن مایعات روی لپ تاپ

یکی از بدترین کابوس های ما ریختن آب، چای یا هر نوع مایعات دیگری روی لپ تاپ است. بله، با این اتفاق ممکن است هر گونه خرابی یا سوختگی در قطعات پیش بیاید و درنتیجه مجبور شوید با لپ تاپ خود خداحافظی کنید. در نتیجه در وهله اول از قرار دادن مایعات در کنار دستگاه خودداری کنید. در صورت ریختن آب روی لپ تاپ، آداپتور کامپیوتر را جدا کنید. هر چیزی که به لپ تاپ متصل است را جدا کنید. لپ تاپ را بلند کنید تا تمام مایعات از آن خارج شود. کیبورد لپ تاپ را باز کنید و با دستمال های آبگیر حوله ای آب را از روی قطعات بردارید. بعد از انجام این اقدامات از متخصص تعمیرات لپ تاپ در محل کمک بگیرید تا در سریعترین زمان لپ تاپ رااز سوختگی نجات بدهید.

آپدیت نگه داشتن لپ تاپ و نرم افزارها

یکی از مهمترین اقداماتی که باید در نظر داشته باشید تا همیشه لپ تاپی سرحال داشته باشید، آپدیت نرم و سخت افزاری لپ تاپ و ویندوز آن به صورت مدام است. این کار کمک میکند ارتباط مناسب بین قطعات و نر افزارها و سیستم عامل به وجود بیاید.

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.