امنیت صرافی کوینکس (Coinex) برای ایرانیان چقدر است؟

صرافی کوینکس یکی از ایمن ترین صرافی ها برای استفاده کاربران ایرانی است. حفظ و برقراری امنیت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که باید در صرافی های فعال در زمینه ارزهای دیجیتال مورد توجه قرار گیرد. همچنین تحریم حساب ها و عدم سرویس دهی به کاربران ایرانی مسئله مهمی می باشد و این روز ها تبدیل به دغدغه ای جدی شده است. در این مطلب قصد داریم به تحلیل و بررسی امنیت در صرافی کوینکس پرداخته و به سؤالات زیر پیرامون این صرافی محبوب و پرطرفدار پاسخ دهیم:

  • آیا امکان مسدود شدن حساب کاربران ایرانی در صرافی کوینکس وجود دارد؟
  • این صرافی برای مقابله با هکرها چه تدابیری اندیشیده است؟
  • این صرافی توسط چه اشخاص و شرکت هایی مدیریت می شود؟

اعتبار صرافی کوینکس

برای اینکه بتوانیم به این صرافی اعتماد کنیم لازم است اعتبار آن را سنجیده و فاکتورهای متعددی را مورد تحلیل و بررسی قرار دهیم:

دامنه سایت رسمی کوینکس

این صرافی دارای یک دامنه اصلی به آدرس coinex.com است. پس از بررسی‌های صورت گرفته پیرامون whois این دامنه، متوجه شدیم که دامنه این صرافی در سال ۲۰۰۱ میلادی به ثبت رسیده و تاکنون بدون مشکل به فعالیت خود ادامه داده است.

بررسی SSL سایت کوینکس

سایت صرافی کوینکس از مجوز امنیتی معتبر Godaddy بهره می‌برد. برای مشخص کردن اسکم بودن یک سایت می توان SSL آن را مورد بررسی قرار داد. البته بررسی SSL نمی‌تواند به طور کامل اعتبار و یا عدم اعتبار یک وب سایت را مشخص نماید. توجه داشته باشید که صرافی کوینکس با دریافت این مجوز امنیتی نشان داده است که امنیت مشتریان و کاربرانش را مورد توجه قرار می دهد.

وضعیت الکسا و بازدید سایت صرافی

یکی از مهم‌ترین نشانه‌هایی که تقلبی بودن یک سایت را به نمایش می گذارد رتبه ی پایین الکسای آن سایت است. این موضوع در مورد صرافی کوینکس صدق نمی کند و این مجموعه در این زمینه مشکلی نخواهد داشت. اگر سایت یک صرافی در فعالیت خودش موفق بوده و توانسته باشد جایگاه خودش را در بین صرافی‌های مجاز ثابت نگه دارد، طبیعتاً بازدید قابل توجهی را توسط کاربران دریافت می کند و می توان آن را جزو سایت های پر بازدید در جهان رده بندی کرد.

امنیت صرافی coinex

در زمان نگارش این مطلب، سایت کوینکس در جهان رتبه ۱۵۰۰ و در ایران رتبه ۷۲ را به خود اختصاص داده است. لازم به ذکر است که اکثر کاربران این صرافی یعنی چیزی در حدود ۶۵ درصد آنان، ایرانی هستند. به همین دلیل اخیراً کوینکس پشتیبانی از زبان فارسی را در دستور کار خود قرار داده و به سایت افزوده است. بدین ترتیب کاربران ایرانی می‌توانند بدون استفاده از نرم افزارهای مخصوص تغییر آی پی و برنامه های گذر از تحریم از امکانات این صرافی برخوردار شوند.

رتبه سایت Coinex

شاید بتوان گفت که این صرافی مورد توجه کاربران کشورهایی قرار گرفته که نام آن‌ها در لیست ممنوعیت خرید و فروش ارزهای دیجیتال در جهان قرار دارد. بنابراین مسدود کردن اکانت کاربران ایرانی در صرافی کوینکس عملاً ممکن نیست. زیرا این عمل به طور قطع سبب ورشکستگی این مجموعه خواهد شد. با اینحال قطعا بهتر است تا با ملیت کشور دیگری حساب خود را احراز هویت کنید و به فعالیت بپردازید. برای اینکار مجموعه جک‌بلک در خدمت شماست.

موقعیت دفتر صرافی کوینکس

دفتر اصلی صرافی کوینکس در کشور چین و شهر هنگ کنگ قرار گرفته است. همچنین این صرافی در کشور انگلستان نیز به ثبت رسیده است.

پشتوانه صرافی coinex

استخر ViaBTC از بزرگ‌ترین استخرها برای ماین در جهان است که پشتوانه صرافی کوینکس نیز می باشد. این استخر به عنوان بزرگ‌ترین استخر برای استخراج Bitcoin Cash و دومین استخر بزرگ برای Bitcoin شناخته می‌گردد. مدیرعامل و بنیان‌گذار صرافی کوینکس و استخر ماینینگ ViaBTC، هر دو یانگ هایپو می‌باشد.. لازم به ذکر است که انتقال درآمد کسب شده از ماینینگ استخر به coinex بدون کارمزد و هیچ محدودیتی انجام می‌پذیرد.

مزایای صرافی کوینکس

  • پشتیبانی بیش از ۲۶۰ رمز ارز
  • قابلیت احراز هویت و فعالیت با مشخصات ایرانی
  • به‌روزرسانی و افزودن ارزهای جدید
  • قابلیت‌ها و امکانات متعدد برای سفارش گذاری و معامله
  • بازارهای Future و margin
  • حجم بسیار بالای معاملات
  • عملکرد و سرعت بسیار بالا
  • دریافت کارمزد مناسب
  • رابط کاربری زیبا
  • استخرهای مشترک برای ماینینگ
  • ارائه ی پشتیبانی عالی
  • پشتیبانی از زبان فارسی
  • بی نیاز شدن کاربران از نرم‌افزارهای تغییر آی پی و گذر از تحریم
  • قابلیت automated market making

معایب کوینکس

  • کاربران بدون انجام احراز هویت فقط می توانند روزانه تا سقف ۱۰ هزار دلار برداشت داشته باشند.

امنیت در برابر هک

می‌توان گفت که صرافی کوینکس یکی از صرافی هایی است که در سال‌های اخیر توانسته کاربران زیادی را به سمت خود جذب نماید. امنیت بالای این صرافی سبب شده است تا معامله گران کوچک و بزرگ، بدون دغدغه و با آرامش برای خرید و فروش دارایی های خود اقدام کنند.

برخورداری یک صرافی از امنیت بالا موضوعی بسیار با اهمیت است. زیرا در این صورت حساب شما از حمله‌های هکری در امان می ماند. حال تصور کنید که صرافی مورد نظر شما امنیت بالا و قابل قبولی نداشته باشد. در این حالت احتمال دارد که تمامی اطلاعات حساب شما از جمله موارد امنیتی و تراکنش ها به دست هکرها و افراد خرابکار بیفتد.

صرافی کوینکس تلاش می‌کند تا به واسطه استفاده از یک ساختار ایمنی چند لایه امنیت کاربران خود را تأمین نماید. این سیستم سبب می‌شود که فقط شخص معامله گر بتواند به حساب خود و اطلاعات آن دسترسی داشته باشد. به این شیوه معاملات در بستری ایمن به انجام می رسد.

امنیت کوینکس

برداشت پول بدون کد تایید امکان پذیر نیست!

یکی از قابلیت هایی که این صرافی در زمینه‌ی برداشت پول ایجاد کرده است، امنیت بالایی را به وجود می آورد. بدین شکل که برای تایید برداشت، کد امنیتی به ایمیل کاربر ارسال می شود و لازم است بلافاصله آن کد در سایت وارد شود تا فرایند برداشت موفقیت آمیز باشد.

آیا امکان دارد حساب کاربران ایرانی در صرافی کوینکس بسته شود؟

لازم نیست نگران این موضوع باشید؛ زیرا این صرافی در حال حاضر تمایل ندارد که دسترسی ایرانیان را محدود کرده و مانع فعالیت این کاربران شود. اگر چنین تصمیمی اتخاذ شود، قطعاً مطابق قانون این خبر را به گوش کاربران می‌رساند تا حساب‌های خود را تخلیه کرده و یا به‌جای دیگری منتقل کنند.

صرافی بایننس نیز قبل از مسدود کردن حساب کاربران ایرانی اطلاعیه‌ای در این خصوص صادر کرده بود و حتی پس از مسدود شدن حساب‌ها، امکان برداشت پول را همچنان برای کاربران باز گذاشته بود. البته فراموش نکنید که بایننس به عنوان بهترین صرافی رمز ارز دنیا، از جایگاه و رتبه‌ی بالاتری نسبت به سایر صرافی‌های مثل کوینکس برخوردار است. حجم نقدینگی، سرعت انجام معاملات، امنیت بسیار بالا و لیست شدن کوین‌های گوناگون در آن از دلایل برتر‌ی‌های وی نسبت به سایر صرافی‌ها مثل کوکوین و کوینکس است. برای وریفای بایننس یا سایر صرافی‌ها و سایت‌ها نیز تیم کارشناسی مجموعه‌ی جک‌‌بلک در خدمت شماست.

از طرفی نیز حجم معاملاتی این صرافی روزبه‌روز در حال افزایش بوده و این نشان‌دهنده‌ی رشد این مجموعه و محبوبیت آن در بین معامله گران است.

4.6/5 - (22 امتیاز)
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.