افزونه های سئو رنک مث و یواست سئو دستیار شما در قرار گرفتن در صفحه اول گوگل

پس از راه اندازی سایت وردپرسی خود باید برای سئو وب سایت برنامه داشته باشید تا درگیر اشتباهات سئوی سایت که ممکن است اتفاق بیفتد نشوید. با اصول سئو تکنیکال آشنا شوید و آن ها را بکار گیرید. علاوه بر آن می توانید از افزونه های سئو وردپرس (SEO WordPress) نیز استفاده کنید. افزونه های  یواست سئو (yoast seo) و رنک مث پرو (rank math pro) محبوب ترین افزونه های سئو در بین کاربران وردپرس است. این دو افزونه در بکار بردن چک لیست سئو بسیار کمک کننده هستند. در این مطلب به بررسی این دو افزونه و مقایسه آن ها می پردازیم.

مزایای استفاده از افزونه سئو

استفاده از افزونه های سئو وردپرس برای کسب رتبه بهتر در رقابت صفحه اول گوگل بسیار مهم و ضروری است. افزایش رتبه نقشه‌های گوگل و نتایج محلی، سئو فروشگاه ها و در نتیجه فروش بیشتر محصولات، کسب رتبه تصاویر و ویدئو ها و بطور کلی بهینه سازی سایت برای نمایش در موتور های جستجو از عملکرد افزونه های سئو است. افزونه های یواست سئو ورنک مث راهنمای فنی در مورد لینک دهی داخلی و خارجی، تعیین عنوان و متا هستند. مهمترین رقیب یواست سئو افزودن سئو وردپرس رنک مث است.

رنک مث، این چاقوی سوئیسی همه کاره (لقبی که سازندگان رنگ مث به آن داده اند) در کنار محبوب ترین افزونه سئو، به عنوان بهترین افزونه سئو ۲۰۲۰ شناخته شده است. با آشنایی با ویژگی های رنگ مث خواهید دید که این لقب به حق و به جا بوده است. یواست سئو نیز به عنوان پیشکسوت سئو وردپرس با تیم قوی ای که در کنار خود دارد محبوبیت و طرفداران ویژه خود را دارد.

نکته: استفاده از افزونه های سئو برای رتبه گرفته کافی نیست و شما باید در تعیین کلمات کلیدی و بررسی رقبا، تعین عنوان و متا مستقل و با توجه به چک لیست سئوعمل کنید.

افزونه Yoast SEO

 افزونه یواست سئو از سال ۲۰۰۹ به عنوان معروف ترین و پرکاربردترین افزونه سئو وردپرس شناخته شده است و به میلیون ها وبسایت برای کسب رتبه های بالاتر در موتور های جستجو کمک کرده است. افزونه Yoast SEO Premium حرفه ای ترین و مهم ترین افزونه وردپرس برای سئو و بهینه سازی وب سایت شما که نقش به سزایی در index مطالب سایت شما خواهد داشت. افزونه yoast seo اورجینال و محصولی حرفه ای است که در راست چین به همراه فایل راهنمای نصب عرضه شده است. فارسی سازی حرفه ای، بخش آنالیزگر سئو مطالب و صفحات از ویژگی شاخص این افرونه است.

افزونه یواست سئو دو نسخه رایگان و Premium دارد. شما براحتی می توانید  نسخه رایگان آن را از مخزن وردپرس دانلود کنید. اما با توجه به قابلیت هایی که نسخه پرمیوم در اختیار شما قرار می دهد بهتر است که از نسخه تجاری آن استفاده کنید. راست چین نسخه پرمیوم را به همراه آخرین بروزرسانی در اختیار شما قرار می دهد.

مزایای Yoast SEO Premium نسبت به نسخه رایگان

  • عبارات کلیدی چندگانه: افزایش رتبه سئوی شما
  • پیش‌نمایش رسانه‌های اجتماعی: فیسبوک و توییتر
  • استفاده از پیشنهادات خودکار برای لینک های داخلی
  • بدون پیوندهای شکسته (Dead Links) و صفحات ۴۰۴ : مدیریت تغییر مسیر (Redirect) آسان
  • پشتیبانی ایمیلی ۲۴ ساعته
  • بدون تبلیغات!

ویژگی های Yoast SEO

توسعه دهندگان افزونه یواست سئو یک تیم بین المللی فوق حرفه ای هستند که در زمینه سئو تخصص دارند. یواست سئو بدلیل تیم قوی و قابل اعتمادی که دارد بندرت به پشتیبانی نیاز دارد.  یواست سئو پشتیبانی کامل از زبان فارسی را دارد. رابط کاربری بسیار ساده ای دارد و افراد تازه کار بدون نیاز به آموزش خاصی می توانند براحتی با آن کار کنند. در زمان نوشتن مقالات، یواست سئو بصورت زنده در سئوی مقالات شما را راهنمایی می کند. سه چراغ قرمز، نارنجی و سبز میزان دقت شما را در رعایت نکات سئو نمایش می دهد. به صورت خودکار، یک نقشه سایت ‌(Sitemap) برای سایت ایجاد می کند و شما می توانید آن را به ابزارهایی مانند سرچ کنسول معرفی کنید. علاوه براین، موارد زیر از ویژگی های یواست سئو هستند.

  • پیشنهادهای پیوند داخلی ( Internal linking suggestions)
  • کنترل کامل بردکرامب (Breadcrumbs)
  • هماهنگی کامل با ادیتورهای محبوب وردپرس
  • انجام موارد فنی در پس زمینه سایت
  • به روز بودن با الگوریتم های گوگل
  • بررسی alt تصاویر
  •  تشخیص زمان افعال
  • بررسی توزیع مناسب عبارت کلیدی

افزونه Rank Math Pro

افزونه رنک مث پرو قوی ترین و سبک ترین افزونه سئو وردپرس است که با یواست رقابت بسیار سنگینی دارد. پس از چند ماه از گذشت انتشار نسخه رایگان Rank Math که مورد استقبال بسیار زیادی قرار گرفت، نسخه PRO این افزونه منتشر شد.

RankMath بیش از ۲۰۰ هزار بار دانلود و نصب شده است و هم افراد تازه کار و هم با تجربه را در عرصه رقابت سئو پیروز بر می گرداند. از قابلیت ویژه رنک مث این است که اسکیما را در حد یک افزونه اسکیما رایگان دراختیار مدیران سایت قرار می دهد.

ویژگی رنک مث پرو

از ویژگی های جذاب رنک مث راه اندازی آسان آن با استفاده از Setup Wizard است. شاید این ویژگی خاصی به نظر نیایید اما برای افراد تازه کار بسیار کاربردی است. رنک مث قابلیت پیکربندی خودکار دارد و تنظیمات ایده آل را پیشنهاد می دهد. رنک مث با رابط کاربری ساده خود، اطلاعات مربوط به سئو هر پست را نمایش می دهد. ویژگی های دیگر رنک مث:

  • اتصال و همگام سازی با چندین ابزار گوگل از جمله گوگل آنالیتیکس
  • قابلیت ارائه آمار سرچ کنسول سایت شما در وردپرس
  • ماژول داخلی هوشمند برای تحلیل سئو حرفه ای
  • مشاهده لحظه به لحظه رتبه سایت
  • مشاهده تاریخچه دقیق رتبه در گوگل
  • امکان درون ریزی/برون بری تنظیمات افزونه
  • اعتبار سنجی اسکیما (Schema Markup Validation)
  • اسکیمای سفارشی
  • مدیریت ریدایرکت
  • بررسی صفحات ۴۰۴

رنگ مث یا یواست سئو؟

یواست سئو با تیم حرفه ای که پشت صحنه دارد و افزونه رنک مث با قابلیت های بیشتری که در اختیار وبمستران قرار می دهد، از افزونه های قدرتمند سئو هستند. بد نیست بدانید که بیش تر از ۹۰٪ وبسایت های وردپرسی که در صفحه اصلی گوگل در نتایج دیده می شوند از افزونه یواست سئو استفاده می کنند. با این وجود به نظر می رسد افزونه یواست سئو به عنوان پیشکسوت سئو، کم کم صحنه رقابت را به نفع رنک مث ترک کند. اما قطعا  به زودی این اتفاق نخواهد افتاد.

پیدا کردن صفحات، قابلیت amp سایت، قابلیت ریدایرکت، قابلیت فعال سازی breadcrumb و… از ویژگی های مشترک یواست سئو و رنک مث هستند. رنک مث تمام افزودنی های مورد نیاز برای سئو سایت شما را در یک پکیج ارائه کرده است و شما را از خرید، صرف هزینه گزاف و نصب افزونه های متعدد بی نیاز می کند. سرعت ۲ برابری و بهینه بودن کد های rank math نسبت به yoast از ویژگی های دیگر این افزونه محبوب است.

وردپرس پلتفرم بدون کدنویسی است که بدلیل open source بودن قابلیت برنامه نویسی و ایجاد تغییرات دلخواه را هم دارد. قابلیت نصب آسان و کار با آن باعث شده تا طرفداران زیادی برای طراحی سایت پیدا کند. از لحظه راه اندازی سایت، سئو سایت یکی از اقدامات مهمی است که باید شروع شود. شما با استفاده از استراتژی سایت خود می توانید هرکدام از افرونه ها یواست سئو و یا رنک مث را استفاده کنید. با خرید افزونه Yoast SEO Premium و افزونه Rank Math Pro از راست چین از بروزرسانی های جدید و مادام العمر رایگان آن استفاده نمایید. اگر سوالی دارید در سایت راست چین با ما در میان بگذارید.

۲۰تا ۳۰% تخفیف افزونه و  قالب وردپرس برای اولین خرید شما از تخفیف راست چین:

https://www.rtl-theme.com/discount-code/

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.