اصول و نکات سئو در تولید محتوا

رعایت اصول و نکات سئو در تولید محتوا جهت افزایش رتبه گوگل

در این مقاله آموزشی قصد داریم مهمترین اصول و نکات سئو در تولید محتوا ، را جهت کسب رتبه های برتر گوگل تشریح نماییم. گوگل صرفا ۱۰ نتیجه برتر را در صفحه اول خود نمایش می دهد. وجود یک وب سایت در میان ۱۰ نتیجه برتر گوگل برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی به شدت جذاب می باشد. با رعایت اصول سئو می توان وب سایت خود را به تدریج در طول زمان به رتبه های بالای گوگل رساند. انجام سئو عملیاتی تخصصی و زمانبر می باشد و بر این اساس شرکت ها و وب سایت های معتبر زیادی وجود دارند که خدمات سئو سایت را برای افزایش رنکینگ وبسایت ها در موتورهای جستجو انجام می دهند. مهمترین بخش هر وب سایت محتوای آن می باشد و سوال اینجاست که یک محتوای سئو شده چگونه تولید می شود که در ادامه به آن می پردازیم.

رعایت نکات سئو در تولید محتوا جهت کسب رتبه برتر گوگل

توجه ویژه به ماهیت محتوا

یکی از مهمترین نکات سئو در تولید محتوا، موضوع مقاله می باشد. به طور کلی یک موضوع بایستی وجود داشته باشد که در مورد آن محتوایی نگارش شود. شخص صاحب وب سایت بهترین مرجع برای انتخاب موضوع میباشد. همچنین می توان از ابزارهایی همچون keyword planner و kw tools که درجه اعتبار کلمات کلیدی را می سنجند نیز استفاده نمود. در قدم بعدی بایستی هدف خود را از تولید محتوا مشخص کنیم. اینکه هدف از نوشتن مقاله فروش محصول، افزایش بازدید یا مورد دیگری می باشد. مقاله ای که نگارش می شود به هیچ عنوان نباید تکراری و کپی باشد بلکه یک محتوا بایستی یونیک و زاییده ذهن نویسنده باشد. حتی اگر محتوا ترجمه باشد الگوریتم های گوگل تشخیص داده و سایت مورد نظر را اسپم تشخیص خواهد داد.

در مقالات بایستی مخاطب هدف را به درستی تشخیص داد؛ فرضا به این صورت نباشد که یک محتوا در مورد مشکلات ازدواج برای کودکان نوشته شود. مقاله ای که نگارش می شود بایستی به سایت ما مرتبط باشد و از عمر بالایی برخوردار باشد تا بازدید بیشتری داشته باشد. درون مقالات حتما بایستی از lsi استفاده گردد. فرضا زمانی که مقاله ای در مورد قهوه نوشته می شود، lsi این مقاله مواردی همچون شکر و فنجان می باشد. در چنین حالتی گوگل متوجه می شود که مقاله شما در مورد نوشیدن قهوه نگارش شده است.

بهینه سازی اجزای سایت در گوگل

بخش هایی از سایت که در صفحه نتایج گوگل مشاهده می شوند شامل عنوان (title) ، توضیحات (description) ، آدرس (address) و url می باشند. url ادامه آدرس سایت می باشد که به یک صفحه از سایت منتهی می شود. برای بهینه سازی title بایستی از کلمات کلیدی و کلمات توصیفی در عنوان ها استفاده کنیم. همچنین وجود اعداد در عناوین تاثیر زیادی در افزایش آمار بازدیدکنندگان دارد. مثلا ۵ سایت برتر تولید محتوا ، بازدید کننده را ترغیب می کند پس از مطالعه چنین مقاله ای با سایتهای برتر در زمینه تولید محتوا آشنا می شود. عناوین بهتر است یونیک باشند یعنی کسی قبلا از آنها استفاده نکرده باشد. با یک سرچ ساده در گوگل می توان عناوین را مشاهده نمود.

زمانی که در گوگل عبارتی را سرچ می کنیم توضیحاتی به کاربر نمایش داده می شود که به عنوان توضیحات (meta description) شناخته می شوند. در توضیحات به صورت حتمی بایستی از کلمات کلیدی استفاده شود. meta description تاثیر مستقیم بر روی سئو ندارد ولی می تواند شمار بازدیدکنندگان را افزایش دهد. توضیحات بایستی به صورتی باشد که با دیدن آن اطلاعات کلی در مورد مقاله به کاربر منتقل گردد. از نگاه گوگل آدرس صفحه هر چقدر کوتاه تر باشد امتیاز بهتری کسب می کند. نکته مهم این است که آدرس صفحه نیز بایستی شامل کلمات کلیدی باشد.

بهینه سازی اجزای سایت در گوگل یکی از مهمترین اصول سئو

 

مهمترین نکات سئو در تولید محتوا

یکی از بحث برانگیز ترین نکات سئو در تولید محتوا، تعداد کلمات هر مقاله می باشد. بر اساس تجربه ای که از سئوکاران به دست آمده طول یک محتوا حداقل  ۱۰۰۰ کلمه به بالا باشد. کمتر نباشد بهتر است گاهی اوقات محتوایی از یک مقاله ممکن است ۵۰۰ کلمه باشه و خیلی مفید تر از مقاله ای که ۲۰۰۰ کلمه است و چگالی کلمات کلیدی نیز بین ۰٫۵ تا ۱٫۵ درصد باشد. به هیچ عنوان نبایستی در تکرار کلمات کلیدی افراط شود به طوری که روان بودن مطالب را تحت تاثیر قرار دهد. و کاملاً به صورت طبیعی نوشته شود و برای اینکه کاربر تشخیص دهد در بخش های مختلف مقاله در مورد چه چیزی صحبت شده است بایستی از هدینگ های مناسب استفاده شود. پاراگراف اول مقاله یکی از مهمترین بخش های محتوا می باشد که در آن حتما باید از کلمات کلیدی و lsi استفاده شود. در محتوا باید از media شامل تصویر، صوت، ویدیو و غیره استفاده شود. البته تمامی این موارد بایستی بهینه سازی شوند تا از نظر گوگل امتیاز مثبت به دست آورند. رعایت نکات نگارشی نیز یکی از مواردی است که از دید گوگل تاثیر به سزایی دارد.

یکی دیگر از مهمترین اصول سئو، لینک سازی داخلی می باشد که بایستی مورد توجه قرار گیرد. هیچ وقت نباید کلمه کلیدی اصلی را به صفحه دیگری لینک داد. اگر یک کلمه در محتوا وجود دارد که در وب سایت، مقاله ای در مورد آن نوشته شده است، می توان از طریق کلمه به مقاله مورد نظر لینک داد. همچنین بسیار بهینه است که از طریق چند لینک خارجی نیز به وب سایت های معتبر متصل شویم. به این وسیله گوگل متوجه خواهد شد که مقاله ما دارای منابع معتبری می باشد.

رعایت اصول و نکات سئو در محتوا

 

وب سایت های ارائه دهنده خدمات سئو سایت

همانطور که در این مقاله مشاهده کردیم رعایت اصول و نکات سئو در تولید محتوا بسیار تخصصی و پیچیده می باشد. عملیات سئو بایستی به صورت مستمر در طول زمان صورت پذیرد. به همین دلیل بسیاری از صاحبان وب سایت ها از چنین دانشی بهره مند نیستند یا از لحاظ زمانی با محدودیت همراه هستند. وب سایت های معتبری وجود دارند که به صورت کاملا حرفه ای و تخصصی به سئو سایت می پردازند.

مجموعه متاوبز با تیمی متخصص و کارآزموده، خدمات سئو سایت را در بالاترین سطح کیفی ارائه می دهد. صاحبان وب سایت های مختلف در صورتی که قصد رسیدن به رنکینگ برتر گوگل را داشته باشند، در صورت همکاری با متاوبز می توانند به این هدف والا برسند. با رسیدن به رتبه های برتر گوگل از طریق وب سایت های ارائه دهنده خدمات سئو، قطعا کسب و کارهای اینترنتی به شکوفایی خواهند رسید.

یکی از مجموعه های موفقی که با متاوبز در این زمینه همکاری میکند ،  تیم ترافیک کالا می باشد .

ارائه دهنده خدمات سئو سایت متاوبز

 منبع : | MetaWebz | https://metawebz.org

 

امتیاز شما برای این مقاله
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.